Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 10 Total: 22
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer o método científico e o proceso de investigación, así como os distintos tipos de investigación, as principais funcións na investigación e as fases do desenvolvemento da carreira científica.
Coñecer as características que singularizan os proxectos de investigación en canto á súa xestión, así como os principais indicadores de rendemento da investigación.
Coñecer os principais tipos de convocatorias de investigación, así como os criterios de avaliación que se teñen en conta para a súa concesión.
Ser capaz de dimensionar os recursos necesarios para levar a cabo proxectos de investigación.
Coñecer os fundamentos da xestión de programas e carteiras e ser capaz de implantalos na xestión da investigación a escala de proxectos de investigación, a escala de liña e/ou equipo de investigación e a escalas superiores.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
- Introdución aos Proxectos de Investigación (IP) e as súas características singulares para os efectos da súa correcta xestión.
- Aplicación IP. Convocatorias de investigación e modalidades de proxectos. Avaliación de IP. Estimación de recursos IP.
- Xestión e seguimento da IP.
- Impacto IP. Difusión e transferencia de resultados.
Os contidos da materia organízanse da seguinte forma:
Os contidos expositivos correspóndense con os Bloques I, II e IV (9 h). Os contenidos interactivos correspóndense con o Bloque III (10h).
Bloque I: Introducción os Proxectos de Investigación (PI).
1. O proceso investigador e as suas etapas. (0.5 h)
2. Tipoloxías de investigación. (0.5 h)
3. Principais roles dos participantes en PI (persoas e entidades). Fases no desenvolvemento da carreira investigadora. (0.5 h)
4. Resultados de investigación vs indicadores de desempeño da investigación (0.5 h)
5. Características singulares dos PI en canto a sua xestión. 3.1. Claridade na definición dos obxectivos do producto e do proceso: problema de investigación, proceso de investigación, resultados de investigación e equipo investigador. 3.2. Xestión dos riscos en PI. 3.3. Consideracións éticas. 3.4. Deseño de plans de xestión de datos. (1 h)
Bloque II: Solicitude de PI.
6. Convocatorias e modalidades de PI. (1h)
7. Convocatorias especiais de investigación: personal, infraestructuras e accións complementarias. (1h)
8. Estimación de recursos en PI. Condicionantes para a execución de PI en función da tipoloxía de proxectos e características dos mesmos. Planificación de PI. (1h)
9. Evaluación de PI. Criterios de avaliación sobre o problema de investigación, o proceso de investigación e sobre os resultados: relevancia, solvencia, complexidade, orixinalidade e innovación e impacto. Criterios de avaliación sobre o equipo de investigación: liderazgo, méritos, impacto e compromiso. (1h)
Bloque III: Xestión e seguimento de PI.
10. Xestión da investigación a escala de PI. (2 h)
11. Xestión da investigación a escala líña de investigación ou equipo de investigación: xestión de programas. (6 h)
12. Xestión da investigación a escalas superiores: xestión de portafolios. (2 h)
Bloque IV: Impacto de PI.
13. Indicadores de desempeño dos resultados da investigación. (1 h)
14. Indicadores de desempeño do personal de investigación. (0.5 h)
15. Indicadores de desempeño de transferencia. (0.5 h)
Bibliografía básica
• PMI Standards Committee (2021) A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide) - The Standard for Project Management. Project Management Institute, Newtown Square, Pennsylvania, USA.
• PM2 Programme Management Methodology. https://pm2.europa.eu/pm2-offering/pm2-programme-management_en
• PM2 Portfolio Management Methodology. https://pm2.europa.eu/pm2-offering/pm2-portfolio-management_en
• Researcher Career path in Spain at a glance! (7th edition) https://www.fecyt.es/es/publicacion/researcher-career-path-spain-glance…
Bibliografía complementaria
• Brown, C.J. (1999) Can research be project managed? S. Afr. J. Bus. Manag., 30. 72-77
• Ernø-Kjølhede, E. (1999). Project management theory and the management of research projects. Department of Management, Politics and Philosophy, CBS. MPP Working Paper No. 3/2000
• Moore, N. (2006). How to do research: a practical guide to designing and managing research projects. Facet publishing.
• vom Brocke, J., & Lippe, S. (2015). Managing collaborative research projects: A synthesis of project management literature and directives for future research. International Journal of Project Management, 33(5), 1022-1039.
Nesta materia o alumno adquirirá una serie de coñecementos a través dos contidos específicos, así como unha serie de habilidades e destrezas, e porá en práctica unha serie de competencias específicas respecto a xestión de riscos e oportunidades do proxexto.
No referente aos coñecementos e contidos, traballaráse:
• Con13 - Procedementos para a solicitude, avaliación e xustificación científica e económica de proxectos de investigación.
No referente as habilidades e destrezas, traballaránse as seguintes:
• H/D08 - Realizar estudos bibliográficos e síntese de resultados.
• H/D11 - Identifirar metodoloxías e técnicas emerxentes.
No referente as competencias, traballaránse as seguintes:
• Comp15 - Desenrolar implementar, monitorizar e estimar recursos en planes de execución de proxectos de investigación.
As actividades formativas da materia consistirán en sesiones expositivas (9h) sesiones interactivas (10 h) e 3 h de tutorías en grupos reducidos. Ás metodoloxías docentes a empregar serán:
• Leccións maxistráis
• Seminarios
• Resolución de problemas
• Estudo de casos
• Debates
• Prácticas en aulas de informática
• Aprendizaxe colaborativo
• Aprendizaxe baseado en proxectos
• Portafolio
• Resolución autónoma de problemas
• Foros de discusión
A actividade formativa levaráse a cabo con a siguiente intensidade:
• Docencia expositiva en grupos de 25 alumnos – 9 horas presenciais
• Docencia interactiva en grupos de 25 alumnos – 10 horas presenciais
• Actividades de evaluación – 2 horas presenciais
• Tutorías – 3 horas presenciais
O Campus Virtual será empregado como plataforma para a comunicación con o alumno ou subministro da información que precisa tanto para as sesións expositivas, coma para a docencia interactiva e o traballo persoal.
Mixta con exame escrito de preguntas obxectivas, de desenrolo ou oral, e entrega de traballos e portafolio. Ó final da asignatura, os alumnos realizarán unha proba sobre os contidos relativos a xestión de proxectos de investigación e presentarán un portafolio que inclúa os traballos, estudos de casos e exercicios desenvolvidos nas sesións interactivas da materia. A cualificación do alumno é unha media ponderada, ao 50%-50%, entre o rendemento deste nas duas partes nas que se avalía ao mesmo: exame e portafolio. Non superará a materia aquel alumno que non obteña un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada parte.
O reparto de competencias na avaliación será:
• Examen de preguntas obxectivas, de desenrrolo e/ou oral (50%): competencias avaliadas Con13, Comp15
• Portafolios (50%): competencias avaliadas Con13, H/D08, H/D11, Comp15
Para superar a materia esíxeselle ao alumno a asistencia a un 75% das clases teóricas e prácticas. O non cumprimento da asistencia levará consigo que, para a superación da materia, o alumno teña que facer un traballo adicional proposto polo profesor. As cualificacións dos casos prácticos e dos exames orais conservaranse unicamente durante o curso académico.
Estes criterios son válidos para a convocatoria de 1ª e 2ª oportunidade e as calificacións conservaranse únicamente durante o curso académico. Os criterios e procedemento de avaliación para os alumnos con dispensa de asistencia serán os mesmos que para o resto dos alumnos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de las calificaciones”.
Lectura e preparación de temas – 20 horas
Realización de exercicios – 21 horas
Preparación das probas de avliación – 10 horas
Total traballo autónomo e estudo individual dos alumnos – 51 horas
Adecuarse á programación de contidos teóricos e prácticos de acordo cos manuais da materia, para un máximo aproveitamento á hora de cursala. Estudo previo dos materiais docentes antes de chegar a clase, para comprender e asimilar mellor os conceptos da materia. Asistencia a todas as actividades docentes. Consulta da bibliografía recomendada. Facer uso frecuente das titorías para calquera tipo de cuestión relacionada coa materia. Utilización da aula virtual da materia.
Cesar Perez Cruzado
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- cesar.cruzado [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Venres | |||
---|---|---|---|
19:00-21:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 14 (Aulario 4) |