‘Mentoring Inclusivo’, exemplo de boas prácticas na atención á diversidade
O proxecto ‘Mentoring Inclusivo’ acaba de ser recoñecido por favorecer a inclusión laboral do alumnado con algún tipo de discapacidade. Deste xeito, o informe ‘Atención a la diversidad desde la acción voluntaria en España: estado del arte y buenas prácticas’ da Fundación Tomillo destaca que esta iniciativa pon en contacto aos estudantes de último ano de grao e de máster con directivos de empresas e profesionais co fin de orientalos na súa carreira profesional.
A convocatoria botou a andar coa participación de catro alumnos dos graos de Lingua e literatura española, Filosofía e Xornalismo e do Máster de Profesorado. Aos primeiros alumnos e alumnas que manifestaron a súa vontade de participar, o Sepiu púxoos en contacto con empresas do grupo de economía social da Confederación Galega de Persoas con Discapacidade (Cogami).
O obxectivo foi ofrecerlle ao alumnado a posibilidade de contar cos xestores desta entidade en calidade de asesores. “Tendo en conta que a USC ten como obxectivos fundacionais o respecto á diversidade e o desenvolvemento de políticas activas de incorporación e inclusión de estudantes con necesidades educativas especiais, deseñou un programa orientado a favorecer a empregabilidade de futuros graduados con discapacidade e así axudar á súa inclusión laboral”, apunta o informe. Dende a súa implantación no ano académico 2014-2015, esta iniciativa contou con máis dun centenar de mentores e preto dun centenar de persoas destinatarias.
Reunións entre mentores e alumnado
A elección dos mentores é realizada polo Sepiu, xunto coas profesionais da Área de Orientación Laboral da USC, servizo que valora a traxectoria profesional dos posibles mentores voluntarios e a súa formación naquelas áreas que teñen relación cos estudos do alumnado. Desta maneira, configúranse os mentores en función dos perfís participantes. Mentores e estudantes teñen un mínimo de cinco reunións coa intención de apoiar a súa transición ao mundo laboral. Nas reunións co alumnado, os mentores voluntarios poden tratar cuestións como facilitar información sobre saídas profesionais, clarificar dúbidas, ofrecer apoio para seleccionar o seu obxectivo profesional ou facilitar coñecemento para iniciar un proxecto empresarial.
O informe salienta que esta iniciativa da USC promove a participación e implicación no programa de diferentes axentes tanto públicos como privados, por exemplo, a Fundación La Caixa ou Cogami. Asemade, sensibiliza e involucra ao tecido empresarial galego coa xestión da diversidade tanto na sociedade como nunha futura contratación laboral. “A diversidade do alumnado está no centro das accións do proxecto xa que se axusta ás demandas do alumnado participante. A selección de mentores sempre se fai tendo en conta a formación dos alumnos e a súa posible traxectoria profesional” sinala o documento.
A oferta de formación específica aos mentores voluntarios sobre como abordar un proceso de mentoring, como é o rol de mentor e consellos para o establecemento dunha relación de apoio e colaboración co alumno, son outros dos aspectos destacados. O proxecto ten unha lóxica ampla de difusión e comunicación a toda a sociedade da cidade de Santiago e tamén ao tecido empresarial e estudantil; por iso, cada ano realízanse presentacións públicas do proxecto no que participan múltiples actores.
A Fundación Tomiño nace en 1984 co propósito de contribuír á mellora social e ao desenvolvemento da persoa. Atópase integrada, na súa maioría, por mestres, pedagogos e psicólogos, que desenvolven os distintos programas dirixidos á infancia, adolescencia e familia, así como á formación e a orientación sociolaboral.