Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 30 Total: 30
Lenguas de uso Castellano, Gallego
Tipo: Materia ordinaria de Cuarto Ciclo
Departamentos: Departamento externo de 4º Ciclo
Áreas: Área externa de 4º Ciclo
Centro IV Ciclo
Convocatoria: Primer semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | (Si)
• Adquirir unha visión global da Historia Moderna en Galicia.
• Comprender os principais conceptos, dinámicas e procesos da historia social e económica de Galicia.
• Valorar o patrimonio herdado.
1. Introducción
2. A poboación e as migracións
3. Da terra á tenda
4. O mundo dos ricos
5. O mundo dos pobres
• BARREIRO FERNÁNDEZ, X. R., e VILLARES PAZ, R., coords. (2007). A Gran Historia de Galicia, Arrecife, 32 vols.
• CARMONA, X., y NADAL, J. (2005). El empeño industrial de Galicia: 250 años de historia (1750-2000), Fundación Pedro Barrié de la Maza.
• CASTRO REDONDO, R. (2016). Entre colmos, rebolas e dobres varas de medir: conflitos por medidas na Galicia moderna (séculos XVI-XIX), Concello de Valga.
• CEBREIRO ARES, F. (2020). Dinero y crédito en Santiago de Compostela (1768-1809). Innovación financiera y hundimiento del antiguo régimen monetario. Andavira.
• DUBERT GARCÍA, I. (1991). Estructura y comportamientos familiares en la Galicia de fines del Antiguo Régimen, Universidad de Santiago de Compostela.
• DUBERT, I., coord. (2012). Historia de la Galicia Moderna, Universidade de Santiago de Compostela.
• DUBERT, I., coord. (2016). Historia das Historias de Galicia, Xerais.
• EIRAS ROEL, A. (1996). La población de Galicia, 1700-1860: crecimiento, distribución espacial y estructura de la población de Galicia en los siglos XVIII y XIX, Fundación CaixaGalicia.
• PRESEDO GARAZO, A. (1997). Os devanceiros dos pazos: economía e estratexias sociais da pequena fidalguía rural na Galicia interior (ss. XVI-XVIII), Sotelo Blanco.
• REY CASTELAO, O., y RIAL GARCÍA, S. M. (2009). Historia de las mujeres en Galicia: (siglos XVI al XIX), Nigratea.
• REY CASTELAO, O. (2021). El vuelo corto: Mujeres y migraciones en la Edad Moderna, Universidad de Santiago de Compostela.
• SAAVEDRA FERNÁNDEZ, P. (1985). Economía, política y sociedad en Galicia: La provincia de Mondoñedo, 1480-1830, Xunta de Galicia.
• SAAVEDRA FERNÁNDEZ, P. (1991). La Galicia de Antiguo Régimen. Economía y sociedad. Galicia, Historia. Vol. III. A Coruña.
• SAAVEDRA FERNÁNDEZ, P. (2021). La opulencia de los hijos de san Bernardo: El Císter en Galicia, c. 1480-1835, Prensas de la Universidad de Zaragoza.
• SOBRADO CORREA, H. (2001). La ciudad de Lugo en el Antiguo Régimen: siglos XVI-XIX. Diputación Provincial de Lugo.
• SOBRADO CORREA, H. (2001). Las tierras de Lugo en la Edad Moderna: economía campesina, familia y herencia, 1550-1860, Fundación Pedro Barrié de la Maza.
• VILLARES PAZ, R. (1982). La propiedad de la tierra en Galicia: 1500-1936, Siglo XXI.
• VILLARES PAZ, R. (1982). Foros, frades e fidalgos: estudios de historia social de Galicia, Xerais.
• VILLARES PAZ, R., (2004). Historia de Galicia, Galaxia.
• Capacitar ao alumno/a para identificar as aspectos fundamentais da historia moderna de Galicia.
• Capacitar ao alumno/a para interpretar fontes documentais.
• Capacitar ao alumno/a para interpretar o patrimonio histórico-artístico.
Cada clase terá unha duración de dúas horas, dividida en dúas metades con descanso no intermedio. Ambas mesturarán o corpo expositivo da materia, dirixida polo profesor, co práctico a base de proxeccións, comentarios, lecturas e debates.
O material de estudo será subministrado polo profesor cunha semana de antelación á clase correspondente na Aula Virtual co que, o alumnado, poderá traballar por adiantado nos contidos da clase seguinte.
Durante o desenvolvemento da materia o alumnado deberá ir elaborando un traballo persoal obrigatorio (dirixido polo profesor), a entregar o último día de clase do mes de decembro.
Na avaliación teráse en conta:
• A realización dun traballo dirixido polo profesor a elixir polo alumno/a entre varias modalidades (50%).
• Un exame final ou proba tipo test (25%).
• A asistencia e a participación na aula e actividades programadas (25%).
A asistencia ás clases e ás actividades complementarias, así como tamén a realización do traballo dirixido é suficiente para superar a materia.
Recoméndase a participación nas clases e a lectura da bibliografía recomendada para ampliar os coñecementos.
Terá lugar unha saída coa correspondente autorización da Dirección do IV Ciclo.
Os traballos realizados polo estudantado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
Mario Sixto Puente
- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Correo electrónico
- mario.sixto.puente [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Tomas Manso Fraga
Coordinador/a- Departamento
- Departamento externo de 4º Ciclo
- Área
- Área externa de 4º Ciclo
- Teléfono
- 881812707
- Correo electrónico
- tomas.manso.fraga [at] usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h