Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 12 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencias Morfolóxicas, Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Anatomía e Embrioloxía Humana, Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O estudante:
-Comprende as bases moleculares e celulares das células e os tecidos
-Coñece a estrutura, función e composición das células eucariotas do ser humano
-Coñece os mecanismos básicos da vulnerabilidade, proliferación, diferenciación e morte das células humanas
-Interpreta as leis e mecanismos inherentes á herdanza.
-Interpreta globalmente á célula como a unidade estrutural e funcional dos seres vivos, así como a complexidade das funcións celulares.
-Recoñece e empregar a terminoloxía relacionada coa materia na bibliografía ou calquera outro tipo de texto de carácter sanitario.
-Resolve problemas que se lles expoñan no ámbito profesional, seleccionando e aplicando os coñecementos biolóxicos relevantes
BLOQUE I – BIOLOXÍA MOLECULAR
- Visión xeral das células. Procariotas. Eucariotas
- O material hereditario: organización: Xenes e cromosomas
- Replicación e reparación do ADN
- Cambios do material xenético: mutacións génicas e anomalías cromosómicas
- Transmisión. Herdanza e patróns de herdanza
- Expresión. Síntese e maduración do ARN
- Síntese de proteínas. Plegamiento. Degradación
- Ciclo celular. División celular
- Bioloxía humana da reprodución: gametogénesis e fecundación.
- Bioloxía humana do desenvolvemento: segmentación e embriogénesis
BLOQUE II – BIOLOXÍA CELULAR
- Núcleo celular
- Retículo endoplásmico
- Complexo de Golgi. Lisosomas
- Mitocondrias. Peroxisomas
- Citoesqueleto. Estadas internas
- Membrana plasmática e transporte de membrana
- Sinalización celular. Receptores
- Parede celular. Matriz extracelular. Interaccións entre as células e a súa contorna
- Morte e renovación celular
-Alberts B, Hopkin K, Johnson A, Morgan D, Raff M, Roberts K, Walter P. Introducción a la Biología Celular. Ed. Médica Panamericana. 2021.
-Calvo A. Biología celular biomédica. Ed. Elsevier. 2015.
-Cooper GM. La célula. Ed. Marbán. 2022.
-Karp G. Biología celular y molecular. Ed. McGraw-HiII. lnteramericana. 2019.
-Nussbaum RL, Mcinnes RR, Willard HH. Genética en Medicina. Ed. Thompson & Thompson. Ed. Elsevier Masson. 2016.
-Moore KL, Persaud TVN, Torchia MG. Embriología Clínica. Ed. Elsevier Saunders. 2020.
-Sadler TW. Langman. Embriología médica. Ed. Lippincott, Williams & Wilkins. 2019.
COMPETENCIAS BÁSICAS
-CB1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
-CB2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
-CB3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
-CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
COMPETENCIAS XERAIS
-CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
-CG6. Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
-CG7. Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través da confidencialidade e o secreto profesional.
-CG9. Fomentar estilos de vida saudables, o autocuidado, apoiando o mantemento de condutas preventivas e terapéuticas.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
-CT1. Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
-CT2. Capacidade para o traballo en equipo.
-CT7. Capacidade de análise e síntese.
-CT8. Preocupación pola calidade.
-CT11. Habilidades interpersoais.
-CT12. Planificación e xestión do tempo.
-CT13. Habilidade para traballar de maneira autónoma.
-CT14. Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
-CT16. Habilidades de investigación.
-CT17. Habilidades básicas de manexo de computadores.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
-CE1.Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos.
DOCENCIA EXPOSITIVA (24 horas)
O docente explicará os contidos con apoio de recursos dixitais
DOCENCIA INTERACTIVA (12 horas)
Levaranse a cabo seis prácticas de laboratorio de dúas horas de duración cada unha nas que se reforzarán e ampliarán os contidos da docencia expositiva.
Empregaranse as ferramentas proporcionadas pola USC para o seguimento da materia e a comunicación co alumnado.
A avaliación realizarase de forma continua e global mediante os seguintes criterios e ferramentas:
DOCENCIA EXPOSITIVA: avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos da materia por medio de probas obxectivas. Terá un valor na nota final do 70%.
DOCENCIA INTERACTIVA: avaliarase o dominio dos coñecementos adquiridos tras a realización das prácticas de laboratorio por medio de probas obxectivas e/ou realización de tarefas. Terá un valor na nota final do 30%.
CONSIDERACIÓNS XERAIS
-O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta será xustificada en tempo e forma ao docente correspondente. A non asistencia a clases expositivas ou a laboratorios repercutirá na non superación da materia.
-Para aprobar a materia será necesario alcanzar un mínimo de 3,5 puntos na avaliación da docencia expositiva e un mínimo de 1,5 puntos na avaliación da docencia interactiva. En caso de non alcanzar dita puntuación en cada unha das partes, non se superaría a materia.
-Aplicarase exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas, pero non nas interactivas.
-Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
A materia consta de 4,5 ECTS.
Cada crédito ECTS equivale a 25 horas das que 16,5 corresponden a traballo autónomo do estudante, polo que o tempo de estudo e traballo persoal asignado é de 74,25 horas.
-Manexo da bibliografía recomendada para o estudo dos contidos.
-Procura e elaboración de información complementaria.
-Uso das titorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
-Constancia no estudo e seguimento da materia, para mellorar o proceso de aprendizaxe, favorecendo unha mellor comprensión e asimilación de conceptos.
É obrigatorio o uso das ferramentas institucionais de comunicación (correo electrónico, campus virtual, etc.).
Juan Andres Parga Martin
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- juan.parga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Raquel Rodriguez Gonzalez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rita Valenzuela Limiñana
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- rita.valenzuela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Andrea Lopez Lopez
- Departamento
- Ciencias Morfolóxicas
- Área
- Anatomía e Embrioloxía Humana
- Correo electrónico
- andrealopez.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Ainara Diaz Geada
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- ainara.geada [at] usc.gal
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 2.03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 2.03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 3.01 |
Venres | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 2.03 |
13:00-14:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán, Galego | Aula 3.01 |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
13.01.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.01 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.01 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.02 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 2.03 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3.01 |
20.06.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 3.01 |