Dereitos dos empregados públicos
Autoría
P.A.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
P.A.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, polo que se aproba o texto refundido da Ley do Estatuto Básico do Empregado Público, constitúe o marco normativo para a regulación da relación entre as Administracións Públicas e os seus empregados. Esta norma nace para unificar e actualizar a lexislación en materia de función pública, establecendo os principios básicos aplicables ao conxunto de empregados públicos, tanto funcionarios como persoal laboral. Nesta normativa faise unha análise detallada dos dereitos, tanto individuais como colectivos, dos empregados públicos. Recolle o dereito á inmobilidade na condición de funcionario de carreira, polo que o funcionario non pode ser degradado sen motivos xustificados do seu posto de traballo; o dereito á carreira profesional, a formación continua, a conciliación da vida persoal e laboral e tamén dereitos sindicais e de participación na organización administrativa. Esta lei busca lograr unha Admministración Pública eficiente e dedicada a servir a ciudadanía da mellor maneira posible, promovendo ao mesmo tempo a seguridade xurídica e a igualdade de trato entre todos os empregados públicos.
O Real Decreto Legislativo 5/2015, de 30 de octubre, polo que se aproba o texto refundido da Ley do Estatuto Básico do Empregado Público, constitúe o marco normativo para a regulación da relación entre as Administracións Públicas e os seus empregados. Esta norma nace para unificar e actualizar a lexislación en materia de función pública, establecendo os principios básicos aplicables ao conxunto de empregados públicos, tanto funcionarios como persoal laboral. Nesta normativa faise unha análise detallada dos dereitos, tanto individuais como colectivos, dos empregados públicos. Recolle o dereito á inmobilidade na condición de funcionario de carreira, polo que o funcionario non pode ser degradado sen motivos xustificados do seu posto de traballo; o dereito á carreira profesional, a formación continua, a conciliación da vida persoal e laboral e tamén dereitos sindicais e de participación na organización administrativa. Esta lei busca lograr unha Admministración Pública eficiente e dedicada a servir a ciudadanía da mellor maneira posible, promovendo ao mesmo tempo a seguridade xurídica e a igualdade de trato entre todos os empregados públicos.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Os procesos de selección nas Empresas de Traballo Temporal
Autoría
P.B.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
P.B.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 09:30
21.02.2025 09:30
Resumo
Este traballo ten como obxectivo analizar en detalle o funcionamento dos procesos de selección nas Empresas de Traballo Temporal e como diversos factores inflúen en ditos procesos, tales como a súa posición fora do organigrama da Empresa Usuaria ou a falta de información sobre o posto de traballo. Basándose na literatura científica e da información proporcionada por expertos, realizase unha descripción exhaustiva de todas as fases necesarias nos procesos de selección (establecimento de perfiles, reclutamento, instrumentos e procedimento). Ademáis, analízase unha gran variedade de ferramentas de evaluación e faise unha comparación coa súa aplicación nas empresas de traballo temporal. Por último, plantéanse unha serie de plans de mellora ou suxerencias que pode implementar o personal das empresas cedentes co fin de mellorar o axuste persoa-posto que se logra nos procesos de selección levados por Empresas de Traballo Temporal.
Este traballo ten como obxectivo analizar en detalle o funcionamento dos procesos de selección nas Empresas de Traballo Temporal e como diversos factores inflúen en ditos procesos, tales como a súa posición fora do organigrama da Empresa Usuaria ou a falta de información sobre o posto de traballo. Basándose na literatura científica e da información proporcionada por expertos, realizase unha descripción exhaustiva de todas as fases necesarias nos procesos de selección (establecimento de perfiles, reclutamento, instrumentos e procedimento). Ademáis, analízase unha gran variedade de ferramentas de evaluación e faise unha comparación coa súa aplicación nas empresas de traballo temporal. Por último, plantéanse unha serie de plans de mellora ou suxerencias que pode implementar o personal das empresas cedentes co fin de mellorar o axuste persoa-posto que se logra nos procesos de selección levados por Empresas de Traballo Temporal.
Dirección
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titoría)
París Rodríguez, Tania Cotitoría
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titoría)
París Rodríguez, Tania Cotitoría
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titor do alumno)
París Rodríguez, Tania (Titor do alumno)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titor do alumno)
París Rodríguez, Tania (Titor do alumno)
Análise estratéxica dos recursos humanos nas PEMES: caso de estudo Martínez Otero
Autoría
A.B.F.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.B.F.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
20.02.2025 10:00
20.02.2025 10:00
Resumo
O presente traballo pretende analizar a xestión estratéxica dos recursos humanos nunha PEME, neste caso a empresa Martínez Otero, avaliando o funcionamento dos seus procesos, identificando fortalezas e debilidades e propoñendo melloras para optimizar a adquisición e xestión de talento. Utilizáronse varias metodoloxías para desenvolver a análise. En primeiro lugar, aplicaronse as ferramentas PESTEL e FODA para examinar os dous factores externos que afectan á empresa como fortalezas, debilidades, oportunidades e ameazas vinculado á xestión de recursos humanos e á dirección xeral da empresa. Tamén se realizou unha enquisa aos traballadores sobre o proceso de selección e algúns aspectos xerais do seu traballo ademais de para completar esta información realizouse unha entrevista coa directora de recursos humanos para obter información máis detallada sobre os procesos de selección. En relación ás conclusións obtidas, cómpre sinalar que a empresa estudada ten unha xestión eficiente dos recursos humanos adaptada ás súas necesidades actuais, o que contribúe a un ambiente laboral favorable e a unha retención adecuada de talento. Non obstante, esta análise tamén revela oportunidades de mellora implementando novas estratexias que complementen as existentes, especialmente nos procesos de selección de persoal, co fin de reducir tempo e mellorar a eficiencia do proceso. Por último, esta análise destaca a importancia do enfoque estratéxico na xestión recursos humanos para as PEMES, especialmente nos sectores onde a especialización e a calidade do produto son factores determinantes para o éxito. O uso de ferramentas estratéxicas é fundamental para anticiparse aos cambios que poden xurdir, optimizar os recursos da empresa e tomar decisións que se fortalezan e axudar a manter a posición competitiva da organización.
O presente traballo pretende analizar a xestión estratéxica dos recursos humanos nunha PEME, neste caso a empresa Martínez Otero, avaliando o funcionamento dos seus procesos, identificando fortalezas e debilidades e propoñendo melloras para optimizar a adquisición e xestión de talento. Utilizáronse varias metodoloxías para desenvolver a análise. En primeiro lugar, aplicaronse as ferramentas PESTEL e FODA para examinar os dous factores externos que afectan á empresa como fortalezas, debilidades, oportunidades e ameazas vinculado á xestión de recursos humanos e á dirección xeral da empresa. Tamén se realizou unha enquisa aos traballadores sobre o proceso de selección e algúns aspectos xerais do seu traballo ademais de para completar esta información realizouse unha entrevista coa directora de recursos humanos para obter información máis detallada sobre os procesos de selección. En relación ás conclusións obtidas, cómpre sinalar que a empresa estudada ten unha xestión eficiente dos recursos humanos adaptada ás súas necesidades actuais, o que contribúe a un ambiente laboral favorable e a unha retención adecuada de talento. Non obstante, esta análise tamén revela oportunidades de mellora implementando novas estratexias que complementen as existentes, especialmente nos procesos de selección de persoal, co fin de reducir tempo e mellorar a eficiencia do proceso. Por último, esta análise destaca a importancia do enfoque estratéxico na xestión recursos humanos para as PEMES, especialmente nos sectores onde a especialización e a calidade do produto son factores determinantes para o éxito. O uso de ferramentas estratéxicas é fundamental para anticiparse aos cambios que poden xurdir, optimizar os recursos da empresa e tomar decisións que se fortalezan e axudar a manter a posición competitiva da organización.
Dirección
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Titoría)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Titoría)
Tribunal
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Titor do alumno)
MIRAMONTES VIÑA, VANESSA (Titor do alumno)
Acceso á función pública de persoas con discapacidade.
Autoría
L.C.L.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
L.C.L.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O presente traballo Fin de Grado ten por obxeto o estudo do acceso á función pública por parte das persoas con discapacidade, con especial atención ao marco normativo vixente e á súa aplicación práctica no contexto español. Partindo do recoñecemento do empleo como un dereito fundamental e una vía esencial para a inclusión social, lévase a cabo unha analise das disposición legais, tanto a nivel internacional como nacional, que regulan esta materia. Examínase, entre otros, a Convención sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade, a Constitución Española, a Ley Xeral de Dereitos das Persoas con Discapacidade e o Estatuto Básico do Empleado Público, así como normativa específica dalgunhas comunidades autónomas.O traballo profundiza nas medidas de acción positiva implementadas, como as reservas de prazas e as adaptacións razonables, así como a súa efectividade fronte ás barreiras persistentes. Finalmente, propóñense estratexias para fortalecer a garantía do principio de igualdade e promover unha función pública verdadeiramente inclusiva e non discriminatoria.
O presente traballo Fin de Grado ten por obxeto o estudo do acceso á función pública por parte das persoas con discapacidade, con especial atención ao marco normativo vixente e á súa aplicación práctica no contexto español. Partindo do recoñecemento do empleo como un dereito fundamental e una vía esencial para a inclusión social, lévase a cabo unha analise das disposición legais, tanto a nivel internacional como nacional, que regulan esta materia. Examínase, entre otros, a Convención sobre os Dereitos das Persoas con Discapacidade, a Constitución Española, a Ley Xeral de Dereitos das Persoas con Discapacidade e o Estatuto Básico do Empleado Público, así como normativa específica dalgunhas comunidades autónomas.O traballo profundiza nas medidas de acción positiva implementadas, como as reservas de prazas e as adaptacións razonables, así como a súa efectividade fronte ás barreiras persistentes. Finalmente, propóñense estratexias para fortalecer a garantía do principio de igualdade e promover unha función pública verdadeiramente inclusiva e non discriminatoria.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
O Estrés Laboral, Satisfacción Vital, Benestar Subxectivo e as súas consecuencias nas Distraccións e a Fatiga nos profesiones do sector do taxi
Autoría
S.C.R.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
S.C.R.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 09:30
11.07.2025 09:30
Resumo
O obxectivo de este estudo é analizar o estrés laboral, a satisfacción vital, e o benestar subxectivo, e cales son as súas consecuencias nas distraccións e fatiga dos profesionais do sector do taxi. A mostra está composta por 162 taxistas da comunidade autónoma de Galicia (España), en idades comprendidas entre os 22 e os 66 anos. Os instrumentos que se utilizaron para medir os constructos son o Multidimensional Fatigue Inventory de Smets (1996); o Maslach Burnout Inventory (MBI) elaborada por Maslach e Jackson (1982); unha escala de Balance emocional e Satisfacción coa vida; e o Susceptibility to Driver Distraction Questionnaire (SDDQ). Os análises poñen de manifesto que existiu unha relación directa entre a satisfacción vital e o benestar positivo e, a súa vez, entre o estrés laboral e o benestar negativo, sendo estes coeficientes moi significativos. A idade dos participantes influíu nas distraccións ao volante sendo máis frecuentes e de maneira significativa nos participantes de menor idade. Ademais, as puntuacións do estrés laboral vense influenciadas polo xénero dos taxistas, xa que os homes tiveron maiores puntuacións que no caso das mulleres de maneira significativa. Por outro lado, o historial de quilómetros tivo influencia sobre a fatiga, de modo que aqueles que puntuaron alto en fatiga tiñan un historial de quilómetros superior a media.
O obxectivo de este estudo é analizar o estrés laboral, a satisfacción vital, e o benestar subxectivo, e cales son as súas consecuencias nas distraccións e fatiga dos profesionais do sector do taxi. A mostra está composta por 162 taxistas da comunidade autónoma de Galicia (España), en idades comprendidas entre os 22 e os 66 anos. Os instrumentos que se utilizaron para medir os constructos son o Multidimensional Fatigue Inventory de Smets (1996); o Maslach Burnout Inventory (MBI) elaborada por Maslach e Jackson (1982); unha escala de Balance emocional e Satisfacción coa vida; e o Susceptibility to Driver Distraction Questionnaire (SDDQ). Os análises poñen de manifesto que existiu unha relación directa entre a satisfacción vital e o benestar positivo e, a súa vez, entre o estrés laboral e o benestar negativo, sendo estes coeficientes moi significativos. A idade dos participantes influíu nas distraccións ao volante sendo máis frecuentes e de maneira significativa nos participantes de menor idade. Ademais, as puntuacións do estrés laboral vense influenciadas polo xénero dos taxistas, xa que os homes tiveron maiores puntuacións que no caso das mulleres de maneira significativa. Por outro lado, o historial de quilómetros tivo influencia sobre a fatiga, de modo que aqueles que puntuaron alto en fatiga tiñan un historial de quilómetros superior a media.
Dirección
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Titoría)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Titoría)
Tribunal
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Titor do alumno)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Titor do alumno)
Prevalencia do Síndrome de Burnout no Servizo de Axuda no Fogar (SAF): análise comparativa entre dous sistemas de xestión municipal.
Autoría
C.M.C.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
C.M.C.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
Este estudo empírico trata de ver se as diferenzas de xestión do SAF entre os concellos de Tordoia e Trazo (a contratación directa do Concello de Tordoia e a contratación externa do Concello de Trazo) afectan á prevalencia do burnout, a percepción de Intelixencia emocional (IE) e do desempeño dos traballadores do Servizo de Axuda no Fogar (SAF). Para determinalo, pasáronse en ambos concellos a escala de Burnout de Maslach (1981), a escala de IE de Wong e Law (2002), a escala de Desempeño Laboral adaptada de Black e Porter (1991) e un cuestionario propio sobre as condicións laborais das persoas pertencentes a este servizo. Finalmente, a mostra obtida foi de 25 auxiliares deste servizo, o que representa case o 100% dos traballadores do SAF dos dous concellos. Así mesmo, esta mostra estaba composta só por mulleres, cunha idade media de 50,36 anos. As análises levadas a cabo amosaron resultados moi similares para os dous concellos, as traballadoras en ambos casos non presentaron niveis elevados de burnout e só sinalaron niveis moderados de esgotamento e despersonalización no caso da mostra do concello de Trazo. Respecto a IE e o desempeño laboral, os resultados amosaron niveis altos para ambas variables. Finalmente, en relación coas condicións laborais, si se determinaron maiores diferenzas nos ítems relacionados coa satisfacción e a valoración do posto entre os dous concellos. Os resultados deste estudo parecen indicar que o sistema de xestión do SAF non afecta de modo significativo nestes concellos aos niveis de burnout, de intelixencia e de desempeño laboral. Non obstante, si se detectaron diferenzas nas condicións laborais entre ambos concellos. As implicacións destes resultados analízanse no apartado discusión deste traballo.
Este estudo empírico trata de ver se as diferenzas de xestión do SAF entre os concellos de Tordoia e Trazo (a contratación directa do Concello de Tordoia e a contratación externa do Concello de Trazo) afectan á prevalencia do burnout, a percepción de Intelixencia emocional (IE) e do desempeño dos traballadores do Servizo de Axuda no Fogar (SAF). Para determinalo, pasáronse en ambos concellos a escala de Burnout de Maslach (1981), a escala de IE de Wong e Law (2002), a escala de Desempeño Laboral adaptada de Black e Porter (1991) e un cuestionario propio sobre as condicións laborais das persoas pertencentes a este servizo. Finalmente, a mostra obtida foi de 25 auxiliares deste servizo, o que representa case o 100% dos traballadores do SAF dos dous concellos. Así mesmo, esta mostra estaba composta só por mulleres, cunha idade media de 50,36 anos. As análises levadas a cabo amosaron resultados moi similares para os dous concellos, as traballadoras en ambos casos non presentaron niveis elevados de burnout e só sinalaron niveis moderados de esgotamento e despersonalización no caso da mostra do concello de Trazo. Respecto a IE e o desempeño laboral, os resultados amosaron niveis altos para ambas variables. Finalmente, en relación coas condicións laborais, si se determinaron maiores diferenzas nos ítems relacionados coa satisfacción e a valoración do posto entre os dous concellos. Os resultados deste estudo parecen indicar que o sistema de xestión do SAF non afecta de modo significativo nestes concellos aos niveis de burnout, de intelixencia e de desempeño laboral. Non obstante, si se detectaron diferenzas nas condicións laborais entre ambos concellos. As implicacións destes resultados analízanse no apartado discusión deste traballo.
Dirección
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
Unha visión desde dentro: unha perspectiva ergonómica da saúde e produtividade nunha liña de embolsado
Autoría
J.F.D.R.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
J.F.D.R.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
Este traballo ten como obxectivo o estudo e a proposta de mellora dunha liña de embolsado nun entorno industrial real. Para levalo a cabo, téñense en conta os tempos e a forma de realizar a actividade por parte dos operarios, así como criterios ergonómicos que permiten optimizar tanto o rendemento do proceso como as condicións laborais. Así, a investigación tamén se centra na identificación de deficiencias operativas e riscos ergonómicos presentes nos distintos postos de traballo que conforman a liña. A través dun enfoque metodolóxico mixto, realízase unha análise funcional do proceso produtivo, complementado cunha avaliación ergonómica, a través de ferramentas como o método REBA (Rapid Entire Body Assessment), observación directa e entrevistas cos traballadores. Examínanse tamén outros aspectos, como posturas forzadas, movementos repetitivos e levantamento manual de cargas, con especial atención aos factores que contribúen na aparición de trastornos músculo-esqueléticos. Os resultados obtidos permiten destacar aqueles postos que máis afectan á saúde dos traballadores, propor unha serie de melloras orientadas a reducir o risco físico e aumentar a eficiencia da liña. Ademais, todas as propostas presentadas teñen como propósito fomentar un entorno laboral máis seguro.
Este traballo ten como obxectivo o estudo e a proposta de mellora dunha liña de embolsado nun entorno industrial real. Para levalo a cabo, téñense en conta os tempos e a forma de realizar a actividade por parte dos operarios, así como criterios ergonómicos que permiten optimizar tanto o rendemento do proceso como as condicións laborais. Así, a investigación tamén se centra na identificación de deficiencias operativas e riscos ergonómicos presentes nos distintos postos de traballo que conforman a liña. A través dun enfoque metodolóxico mixto, realízase unha análise funcional do proceso produtivo, complementado cunha avaliación ergonómica, a través de ferramentas como o método REBA (Rapid Entire Body Assessment), observación directa e entrevistas cos traballadores. Examínanse tamén outros aspectos, como posturas forzadas, movementos repetitivos e levantamento manual de cargas, con especial atención aos factores que contribúen na aparición de trastornos músculo-esqueléticos. Os resultados obtidos permiten destacar aqueles postos que máis afectan á saúde dos traballadores, propor unha serie de melloras orientadas a reducir o risco físico e aumentar a eficiencia da liña. Ademais, todas as propostas presentadas teñen como propósito fomentar un entorno laboral máis seguro.
Dirección
FERRER SERRANO, MARTA (Titoría)
FERRER SERRANO, MARTA (Titoría)
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
A proba de intelixencia no proceso social.
Autoría
X.G.T.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
X.G.T.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
Data da defensa
01.07.2025 10:00
01.07.2025 10:00
Resumo
A actividade de intelixencia xa non é unha actividade exclusiva dos Estados, pois a evolución tecnolóxica e os cambios culturais, expandiron o seu uso ás organización empresariais. Atopa gran utilidade na actividade probatoria, encadrándose no control empresarial as actividades tradicionais de obtención de intelixencia, dando lugar a unha xeración constante de información probatoria, especialmente, grazas ao uso intensivo da tecnoloxía; e que se reclasifican aos medios de proba tradicionais regulados pola nosa LEC, pese a sua ineficacia, ou dificultades de encaxe, dadas as notables diferencias nas suas características, intensidade ou modo de producción, sendo notable a posible vulneración sistemática de dereitos fundamentais, e o gran uso de novas tecnoloxías; motivo polo cal, analizase a importancia da intelixencia no mundo do traballo, así como as condicións de validez procesal, na orde social, das actividades de intelixencia adoptadas baixo forma de control empresarial, e se propón a creación dun novo tipo de medio de prueba, que permita unha regulación procesual máis garantista.
A actividade de intelixencia xa non é unha actividade exclusiva dos Estados, pois a evolución tecnolóxica e os cambios culturais, expandiron o seu uso ás organización empresariais. Atopa gran utilidade na actividade probatoria, encadrándose no control empresarial as actividades tradicionais de obtención de intelixencia, dando lugar a unha xeración constante de información probatoria, especialmente, grazas ao uso intensivo da tecnoloxía; e que se reclasifican aos medios de proba tradicionais regulados pola nosa LEC, pese a sua ineficacia, ou dificultades de encaxe, dadas as notables diferencias nas suas características, intensidade ou modo de producción, sendo notable a posible vulneración sistemática de dereitos fundamentais, e o gran uso de novas tecnoloxías; motivo polo cal, analizase a importancia da intelixencia no mundo do traballo, así como as condicións de validez procesal, na orde social, das actividades de intelixencia adoptadas baixo forma de control empresarial, e se propón a creación dun novo tipo de medio de prueba, que permita unha regulación procesual máis garantista.
Dirección
MANEIRO VAZQUEZ, YOLANDA (Titoría)
MANEIRO VAZQUEZ, YOLANDA (Titoría)
Tribunal
MANEIRO VAZQUEZ, YOLANDA (Titor do alumno)
MANEIRO VAZQUEZ, YOLANDA (Titor do alumno)
Estudo sobre a regulación da Igualdade de trato e non discriminación
Autoría
B.G.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
B.G.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
Este traballo de fin de grao analiza a regulación da igualdade de trato e non discriminación en España, centrándose na Lei 15/2022. Examina o principio de igualdade na Constitución Española de 1978, destacando a súa evolución e aplicación en diversos ámbitos como emprego, educación, sanidade, vivenda e xustiza. Aborda tipos de discriminación (directa, indirecta, múltiple, interseccional) e estereotipos negativos, con especial atención á orientación sexual. A lei establece medidas de protección, reparación e sancións, clasificando infraccións en leves, graves e moi graves. Crea a Autoridade Independente para a Igualdade, encargada de promover e protexer este dereito. Tamén promove estratexias estatais, formación e sensibilización para combater a discriminación. Concluíndo que a lei é un avance significativo cara a unha sociedade máis xusta, equitativa e respectuosa coa diversidade.
Este traballo de fin de grao analiza a regulación da igualdade de trato e non discriminación en España, centrándose na Lei 15/2022. Examina o principio de igualdade na Constitución Española de 1978, destacando a súa evolución e aplicación en diversos ámbitos como emprego, educación, sanidade, vivenda e xustiza. Aborda tipos de discriminación (directa, indirecta, múltiple, interseccional) e estereotipos negativos, con especial atención á orientación sexual. A lei establece medidas de protección, reparación e sancións, clasificando infraccións en leves, graves e moi graves. Crea a Autoridade Independente para a Igualdade, encargada de promover e protexer este dereito. Tamén promove estratexias estatais, formación e sensibilización para combater a discriminación. Concluíndo que a lei é un avance significativo cara a unha sociedade máis xusta, equitativa e respectuosa coa diversidade.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Revisión sistemática da literatura. Estudo sobre os factores que inflúen nos comportamentos proambientais voluntarios das persoas traballadoras no lugar de traballo.
Autoría
N.G.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
N.G.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 09:30
11.07.2025 09:30
Resumo
O obxectivo do presente traballo de fin de grao é estudar os factores que condicionan o comportamento ambiental dos membros dunha organización no contexto empresarial. Mediante unha revisión bibliográfica de carácter descriptivo, realizouse unha análise de vinte estudos científicos publicados preferiblemente entre 2020 e 2025, os cales serven para comprender as variables individuais, organizativas e contextuais que condicionan a disposición e o compromiso do persoal cara a prácticas ambientais. Esta tese baséase no feito de que o comportamento ambiental non vén predeterminado polas normas impostas ou accións illadas, senón que está verdadeiramente influído por certos factores persoais, organizativos e contextuais. Os resultados obtidos amosan a crecente tendencia na literatura científica sobre o estudo do comportamento ambiental voluntario, facendo referencia á importancia da lideranza ética, a comunicación interna, a formación ambiental e a implicación do persoal. Ademais, detectáronse algunhas eivas, como a ausencia de estudos prospectivos, a subrepresentación dalgunhas áreas e a suxestión de incluír unha perspectiva interseccional. O traballo conclúe con algunhas recomendacións prácticas para a organización e posibles liñas de investigación que poderían axudar a mellorar as culturas ambientais no lugar de traballo.
O obxectivo do presente traballo de fin de grao é estudar os factores que condicionan o comportamento ambiental dos membros dunha organización no contexto empresarial. Mediante unha revisión bibliográfica de carácter descriptivo, realizouse unha análise de vinte estudos científicos publicados preferiblemente entre 2020 e 2025, os cales serven para comprender as variables individuais, organizativas e contextuais que condicionan a disposición e o compromiso do persoal cara a prácticas ambientais. Esta tese baséase no feito de que o comportamento ambiental non vén predeterminado polas normas impostas ou accións illadas, senón que está verdadeiramente influído por certos factores persoais, organizativos e contextuais. Os resultados obtidos amosan a crecente tendencia na literatura científica sobre o estudo do comportamento ambiental voluntario, facendo referencia á importancia da lideranza ética, a comunicación interna, a formación ambiental e a implicación do persoal. Ademais, detectáronse algunhas eivas, como a ausencia de estudos prospectivos, a subrepresentación dalgunhas áreas e a suxestión de incluír unha perspectiva interseccional. O traballo conclúe con algunhas recomendacións prácticas para a organización e posibles liñas de investigación que poderían axudar a mellorar as culturas ambientais no lugar de traballo.
Dirección
SAIFULINA , NAILYA (Titoría)
SAIFULINA , NAILYA (Titoría)
Tribunal
SAIFULINA , NAILYA (Titor do alumno)
SAIFULINA , NAILYA (Titor do alumno)
Enfoque sociolóxico e xurídico do réxime de separación de bens
Autoría
S.L.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
S.L.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 11:30
21.02.2025 11:30
Resumo
Este traballo de fin de grao (TFG) aborda un estudo sociolóxico sobre as pessoas, como e por que afrontan elas os réximes económicos matrimoniais sempre facendo fincapé no de separación de bens cun previo estudo xurídico de todos eles que nos ensina o que isto conleva e significa no futuro matrimonial. Así mesmo analízanse diferentes tipos de artigos, indagando e buscando o porqué da elección do de separación de bens, entre todos eles, navégase entre estas opciones que podia deberse o impacto económico ou as tendencias demográficas (entre outras) tentando demostrar por que se cre que este serio se non é o mais interesante de todos e as pautas que se seguen dentro el. Non sendo os artigos foi exhaustivos neste tema, o obxetivo final é ter unha idea formada e argumentada de todo o que o réxime conleva e cales poden chegar a ser os motivos de que este sexa elexido.
Este traballo de fin de grao (TFG) aborda un estudo sociolóxico sobre as pessoas, como e por que afrontan elas os réximes económicos matrimoniais sempre facendo fincapé no de separación de bens cun previo estudo xurídico de todos eles que nos ensina o que isto conleva e significa no futuro matrimonial. Así mesmo analízanse diferentes tipos de artigos, indagando e buscando o porqué da elección do de separación de bens, entre todos eles, navégase entre estas opciones que podia deberse o impacto económico ou as tendencias demográficas (entre outras) tentando demostrar por que se cre que este serio se non é o mais interesante de todos e as pautas que se seguen dentro el. Non sendo os artigos foi exhaustivos neste tema, o obxetivo final é ter unha idea formada e argumentada de todo o que o réxime conleva e cales poden chegar a ser os motivos de que este sexa elexido.
Dirección
LUBIAN GRAÑA, CARLOS (Titoría)
LUBIAN GRAÑA, CARLOS (Titoría)
Tribunal
LUBIAN GRAÑA, CARLOS (Titor do alumno)
LUBIAN GRAÑA, CARLOS (Titor do alumno)
Prevención de riscos laborais no sector de axuda no fogar
Autoría
L.M.L.F.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
L.M.L.F.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 12:45
11.07.2025 12:45
Resumo
Este Traballo de Fin de Grao analiza a prevención de riscos laborais no sector da axuda no fogar, tendo en conta as particulares condicións laborais e a alta carga física e emocional ás que están expostas as persoas que prestan servizos neste ámbito. A través dunha metodoloxía cualitativa e da revisión documental, abórdanse os principais riscos deste sector, incluíndo os químicos, físicos, biolóxicos, psicosociais e, de forma destacada, os ergonómicos. Así mesmo, identifícanse as medidas preventivas establecidas pola normativa vixente para cada grupo de riscos e a súa aplicación nos contornos domiciliarios. Destácase especialmente a importancia do compromiso institucional e dunha financiación axeitada para garantir a prevención dun xeito eficaz e equitativo, integrando a perspectiva de xénero e a urxencia de mellorar as condicións laborais neste ámbito.
Este Traballo de Fin de Grao analiza a prevención de riscos laborais no sector da axuda no fogar, tendo en conta as particulares condicións laborais e a alta carga física e emocional ás que están expostas as persoas que prestan servizos neste ámbito. A través dunha metodoloxía cualitativa e da revisión documental, abórdanse os principais riscos deste sector, incluíndo os químicos, físicos, biolóxicos, psicosociais e, de forma destacada, os ergonómicos. Así mesmo, identifícanse as medidas preventivas establecidas pola normativa vixente para cada grupo de riscos e a súa aplicación nos contornos domiciliarios. Destácase especialmente a importancia do compromiso institucional e dunha financiación axeitada para garantir a prevención dun xeito eficaz e equitativo, integrando a perspectiva de xénero e a urxencia de mellorar as condicións laborais neste ámbito.
Dirección
GIL OTERO, LIDIA (Titoría)
GIL OTERO, LIDIA (Titoría)
Tribunal
GIL OTERO, LIDIA (Titor do alumno)
GIL OTERO, LIDIA (Titor do alumno)
O delito de acoso como forma de violencia de xénero e o emprego de novas tecnoloxías.
Autoría
M.L.G.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
M.L.G.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
Data da defensa
30.06.2025 11:30
30.06.2025 11:30
Resumo
O obxectivo deste traballo é analizar o delito de acoso recollido no artigo 172.ter do Código Penal. En concreto, preténdese estudalo dende unha perspectiva de xénero, tendo en conta que unha das razóns polas que se incorporou ao ordenamento xurídico foi asumir as obrigas establecidas polo Convenio do Consello de Europa de 2011 sobre a prevención e loita contra a violencia contra a muller e a violencia doméstica para os Estados parte nel. Tamén pretende explicar como as novas tecnoloxías impactaron nos métodos e medios empregados para cometer actos de acoso. Todo isto basándose nun exame da xurisprudencia e doutrina vixentes sobre este delito.
O obxectivo deste traballo é analizar o delito de acoso recollido no artigo 172.ter do Código Penal. En concreto, preténdese estudalo dende unha perspectiva de xénero, tendo en conta que unha das razóns polas que se incorporou ao ordenamento xurídico foi asumir as obrigas establecidas polo Convenio do Consello de Europa de 2011 sobre a prevención e loita contra a violencia contra a muller e a violencia doméstica para os Estados parte nel. Tamén pretende explicar como as novas tecnoloxías impactaron nos métodos e medios empregados para cometer actos de acoso. Todo isto basándose nun exame da xurisprudencia e doutrina vixentes sobre este delito.
Dirección
PEREZ RIVAS, NATALIA (Titoría)
PEREZ RIVAS, NATALIA (Titoría)
Tribunal
VAZQUEZ-PORTOMEÑE SEIJAS, FERNANDO ANTONIO (Presidente/a)
Valeije Álvarez, María Inmaculada (Secretario/a)
GUINARTE CABADA, GUMERSINDO (Vogal)
VAZQUEZ-PORTOMEÑE SEIJAS, FERNANDO ANTONIO (Presidente/a)
Valeije Álvarez, María Inmaculada (Secretario/a)
GUINARTE CABADA, GUMERSINDO (Vogal)
Unha Análise do Procedemento Administrativo Dende a Normativa Reguladora
Autoría
S.L.L.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
S.L.L.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O procedemento administrativo constitúe un piar fundamental do Dereito Administrativo, ao regular as actuacións das Administracións Públicas na súa relación cos cidadáns e na persecución do interese xeral. A través dun conxunto de normas, trámites e principios, este procedemento garante que as decisións administrativas se adopten con legalidade, transparencia e eficacia, protexendo os dereitos dos administrados e promovendo a confianza na xestión pública. No contexto español, a Lei 39/2015, de 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas establece o marco normativo principal, harmonizando as actuacións das administracións estatais, autonómicas e locais, e incorporando avances como a dixitalización e a simplificación administrativa. Este Traballo de Fin de Grao ten como obxectivo analizar de forma exhaustiva o procedemento administrativo, explorando as súas fases (iniciación, desenvolvemento e finalización), os principios reitores que o sustentan e as especialidades aplicables a procedementos como os sancionadores ou de responsabilidade patrimonial. Ademais, examínanse aspectos clave como a notificación e publicidade dos actos administrativos, a subsanación de defectos e a adopción de medidas provisionais, resaltando a súa importancia para garantir a equidade e a seguridade xurídica. Tamén se diferenciará o procedemento administrativo doutros procedementos xurídicos, como o xudicial, arbitral ou lexislativo, para subliñar as súas peculiaridades e funcións específicas. A relevancia deste traballo radica na centralidade do procedemento administrativo no funcionamento do Estado de Dereito, así como na súa capacidade para equilibrar a autoridade administrativa coa protección dos dereitos fundamentais. Este TFG busca contribuír á comprensión do procedemento administrativo como ferramenta esencial para unha xestión pública eficiente e xusta, ofrecendo unha análise estruturada e fundamentada
O procedemento administrativo constitúe un piar fundamental do Dereito Administrativo, ao regular as actuacións das Administracións Públicas na súa relación cos cidadáns e na persecución do interese xeral. A través dun conxunto de normas, trámites e principios, este procedemento garante que as decisións administrativas se adopten con legalidade, transparencia e eficacia, protexendo os dereitos dos administrados e promovendo a confianza na xestión pública. No contexto español, a Lei 39/2015, de 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas establece o marco normativo principal, harmonizando as actuacións das administracións estatais, autonómicas e locais, e incorporando avances como a dixitalización e a simplificación administrativa. Este Traballo de Fin de Grao ten como obxectivo analizar de forma exhaustiva o procedemento administrativo, explorando as súas fases (iniciación, desenvolvemento e finalización), os principios reitores que o sustentan e as especialidades aplicables a procedementos como os sancionadores ou de responsabilidade patrimonial. Ademais, examínanse aspectos clave como a notificación e publicidade dos actos administrativos, a subsanación de defectos e a adopción de medidas provisionais, resaltando a súa importancia para garantir a equidade e a seguridade xurídica. Tamén se diferenciará o procedemento administrativo doutros procedementos xurídicos, como o xudicial, arbitral ou lexislativo, para subliñar as súas peculiaridades e funcións específicas. A relevancia deste traballo radica na centralidade do procedemento administrativo no funcionamento do Estado de Dereito, así como na súa capacidade para equilibrar a autoridade administrativa coa protección dos dereitos fundamentais. Este TFG busca contribuír á comprensión do procedemento administrativo como ferramenta esencial para unha xestión pública eficiente e xusta, ofrecendo unha análise estruturada e fundamentada
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Employer branding como estratexia de xestión en pymes: un estudio de caso no sector metalúrxico galego e a súa relación ca satisfación, o compromiso e o desempeño laboral.
Autoría
A.M.E.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.M.E.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
Este traballo de fin de grao analiza o employer branding como unha estratexia para mellorar a percepción, fundamentalmente interna, da imaxe que transmite a empresa como empregadora e a súa relación con tres variables organizacionais clave: a satisfacción laboral, o compromiso organizacional e o desempeño. No contexto laboral actual, marcado pola forte competitividade polo talento e os cambios nas expectativas das persoas traballadoras, o employer branding preséntase como unha ferramenta capaz de mellorar a perspectiva dos empregados sobre a empresa, así como a súa satisfacción, compromiso e rendemento. Para iso, seleccionouse unha peme galega dedicada á metalurxia, composta por un cadro de persoal de 20 traballadores. A través dun cuestionario estruturado, avaliouse a percepción dos empregados sobre os conceptos obxecto de estudo. Os resultados amosan unha valoración elevada das variables organizativas, aínda que se identificaron áreas susceptibles de mellora, como o valor aplicado, as prestacións ou o compromiso normativo, para as cales se propoñen recomendacións específicas. O estudo permite analizar a aplicabilidade do employer branding en contextos organizativos caracterizados por contar con plantillas de tamaño reducido, recoñecendo o seu valor como instrumento estratéxico para facer fronte aos desafíos do mercado laboral actual.
Este traballo de fin de grao analiza o employer branding como unha estratexia para mellorar a percepción, fundamentalmente interna, da imaxe que transmite a empresa como empregadora e a súa relación con tres variables organizacionais clave: a satisfacción laboral, o compromiso organizacional e o desempeño. No contexto laboral actual, marcado pola forte competitividade polo talento e os cambios nas expectativas das persoas traballadoras, o employer branding preséntase como unha ferramenta capaz de mellorar a perspectiva dos empregados sobre a empresa, así como a súa satisfacción, compromiso e rendemento. Para iso, seleccionouse unha peme galega dedicada á metalurxia, composta por un cadro de persoal de 20 traballadores. A través dun cuestionario estruturado, avaliouse a percepción dos empregados sobre os conceptos obxecto de estudo. Os resultados amosan unha valoración elevada das variables organizativas, aínda que se identificaron áreas susceptibles de mellora, como o valor aplicado, as prestacións ou o compromiso normativo, para as cales se propoñen recomendacións específicas. O estudo permite analizar a aplicabilidade do employer branding en contextos organizativos caracterizados por contar con plantillas de tamaño reducido, recoñecendo o seu valor como instrumento estratéxico para facer fronte aos desafíos do mercado laboral actual.
Dirección
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
As relacións laborais nos árbitros de fútbol da Real Federación Galega de Fútbol
Autoría
R.N.A.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
R.N.A.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
Este traballo de fin de grao busca compartir a relación entre o mundo da arbitraxe galega e as relacións laborais. Está baseado sobre unha enquisa na que responderon árbitros e árbitras de toda a comunidade galega, dende os de categorías inferiores, ata os árbitros profesionais de categorías superiores. As respostas obtidas serviron para a análise e interpretación de datos estatísticos e achégannos unha imaxe moi realista sobre como se comportan e como traballan os árbitros de fútbol galegos, unha figura que sempre foi obxecto de polémicas por parte dos afeccionados do mundo do fútbol. Os árbitros que participaron nesta enquisa contestaron de maneira anónima a todo tipo de preguntas, dende a súa residencia, ata saber se viviron algún tipo de situacións conflitivas fora dos estadios de fútbol por culpa de ter que actuar como xuíces nos partidos de fútbol disputados en todas as categorías federadas da Real Federación Galega de Fútbol.
Este traballo de fin de grao busca compartir a relación entre o mundo da arbitraxe galega e as relacións laborais. Está baseado sobre unha enquisa na que responderon árbitros e árbitras de toda a comunidade galega, dende os de categorías inferiores, ata os árbitros profesionais de categorías superiores. As respostas obtidas serviron para a análise e interpretación de datos estatísticos e achégannos unha imaxe moi realista sobre como se comportan e como traballan os árbitros de fútbol galegos, unha figura que sempre foi obxecto de polémicas por parte dos afeccionados do mundo do fútbol. Os árbitros que participaron nesta enquisa contestaron de maneira anónima a todo tipo de preguntas, dende a súa residencia, ata saber se viviron algún tipo de situacións conflitivas fora dos estadios de fútbol por culpa de ter que actuar como xuíces nos partidos de fútbol disputados en todas as categorías federadas da Real Federación Galega de Fútbol.
Dirección
GINZO VILLAMAYOR, MARIA JOSE (Titoría)
GINZO VILLAMAYOR, MARIA JOSE (Titoría)
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
Análise dos principios da expropiación forzosa
Autoría
A.O.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.O.S.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
No presente Traballo de Fin de Grao, preténdese ofrecer unha análise exhaustiva dos principios fundamentais polos que se rexe a expropiación forzosa. Presta especial atención aos artigos comprendidos entre o un e o trinta e cinco da Lei do 16 de decembro de 1954 sobre Expropiacion Forzosa Ao longo deste estudo, identificaranse e examinaranse os requisitos esenciais que fan lexítima a expropiación, é dicir, a existencia dunha causa de utilidade pública ou interese social, o respecto ao procedemento legal e o dereito a recibir unha xusta indemnización. Abordaranse os fundamentos constitucionais, os principios legais aplicables e o desenvolvemento do procedemento expropiatorio, incluíndo as fases de iniciación, instrución e resolución. Do mesmo xeito, analizaranse as principais garantías ofrecidas ao suxeito expropiado, así como os límites impostos ao poder público. A investigación conclúe cunha reflexión crítica sobre a eficacia do marco normativo actual co obxectivo de asegurar un equilibrio entre o interese xeral e a protección dos dereitos individuais.
No presente Traballo de Fin de Grao, preténdese ofrecer unha análise exhaustiva dos principios fundamentais polos que se rexe a expropiación forzosa. Presta especial atención aos artigos comprendidos entre o un e o trinta e cinco da Lei do 16 de decembro de 1954 sobre Expropiacion Forzosa Ao longo deste estudo, identificaranse e examinaranse os requisitos esenciais que fan lexítima a expropiación, é dicir, a existencia dunha causa de utilidade pública ou interese social, o respecto ao procedemento legal e o dereito a recibir unha xusta indemnización. Abordaranse os fundamentos constitucionais, os principios legais aplicables e o desenvolvemento do procedemento expropiatorio, incluíndo as fases de iniciación, instrución e resolución. Do mesmo xeito, analizaranse as principais garantías ofrecidas ao suxeito expropiado, así como os límites impostos ao poder público. A investigación conclúe cunha reflexión crítica sobre a eficacia do marco normativo actual co obxectivo de asegurar un equilibrio entre o interese xeral e a protección dos dereitos individuais.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
A xornada laboral e os tempos de descanso. Regulación, xurisprudencia e acordos colectivos.
Autoría
H.P.P.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
H.P.P.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
Data da defensa
17.02.2025 10:30
17.02.2025 10:30
Resumo
Este traballo céntrase na análise de diversos aspectos relacionados coa regulación do tempo de traballo, os descansos e as vacacións no marco laboral español, tanto dende unha perspectiva normativa coma xurisprudencial, tendo moi en conta tamén a negociación colectiva. Examínase como a lexilación española evolucionou historicamente para establecer límites claros sobre a xornada laboral máxima, tomando como referencia o marco constitucional actual. Tamén se abordan distintas categorías de tempo dentro da xornada laboral como o tempo de traballo efectivo, tempo de dispoñibilidade e descanso. Neste sentido, discútense casos específicos, como as pausas para ir ao baño ou os cambios de turno. O traballo tamén explora as regulacións sobre os tempos de descanso, incluindo descansos breves durante a xornada, descanso diario e semanal, así como as vacacións anuais retribuídas. Examínanse as disposicións nacionais e as europeas, en concreto, a Directiva 2003/88/CE. Finalmente, trátase sobre a recente proposta de reducir a xornada laboral máxima semanal a 37,5 horas, anunciada en decembro de 2024.
Este traballo céntrase na análise de diversos aspectos relacionados coa regulación do tempo de traballo, os descansos e as vacacións no marco laboral español, tanto dende unha perspectiva normativa coma xurisprudencial, tendo moi en conta tamén a negociación colectiva. Examínase como a lexilación española evolucionou historicamente para establecer límites claros sobre a xornada laboral máxima, tomando como referencia o marco constitucional actual. Tamén se abordan distintas categorías de tempo dentro da xornada laboral como o tempo de traballo efectivo, tempo de dispoñibilidade e descanso. Neste sentido, discútense casos específicos, como as pausas para ir ao baño ou os cambios de turno. O traballo tamén explora as regulacións sobre os tempos de descanso, incluindo descansos breves durante a xornada, descanso diario e semanal, así como as vacacións anuais retribuídas. Examínanse as disposicións nacionais e as europeas, en concreto, a Directiva 2003/88/CE. Finalmente, trátase sobre a recente proposta de reducir a xornada laboral máxima semanal a 37,5 horas, anunciada en decembro de 2024.
Dirección
Alvarez Gonzalez, Teresa Eva (Titoría)
Alvarez Gonzalez, Teresa Eva (Titoría)
Tribunal
MELLA MENDEZ, LOURDES (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
FERREIRO REGUEIRO, MARIA CONSUELO (Vogal)
MELLA MENDEZ, LOURDES (Presidente/a)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Secretario/a)
FERREIRO REGUEIRO, MARIA CONSUELO (Vogal)
O estilo de liderado transformacional e a súa relación con o estrés laboral e co desempeño laboral
Autoría
A.P.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.P.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
O estudo dos estilos de liderado é un dos temas con maior foco de interese dentro do comportamento organizacional e a psicoloxía do traballo, isto débese á relevancia que este factor manifesta na estrutura interna e funcionamento organizacional. Doutra banda, a literatura pon en evidencia os efectos negativos orixinados por o estrés laboral sobre o benestar e o desempeño dos traballadores, por iso, é fundamental analizar as variables que se asocian de forma directa coa súa frecuencia e consecuencias sobre o traballo. Nese sentido, o estudo do liderado transformacional é un dos aspectos aos que se lle prestou máis atención nos últimos anos. O presente traballo tivo por obxectivo examinar a prevalencia do estilo de liderado transformacional nunha mostra de traballadores, composta tanto por participantes que exercen funcións de supervisión como por aqueles que non realizan ditas funcións. Do mesmo xeito, examinouse se o estilo de liderado relaciónase co nivel de estrés que presentan os traballadores, así como a súa relación co desempeño laboral. Os resultados suxiren que cando o estilo de liderado transformacional é o que predomina nas organizacións, os traballadores tenden a experimentar unha diminución do nivel de estrés laboral percibir, e á súa vez, un incremento do rendemento. En consecuencia, os achados demostran como os líderes poden exercer unha influencia de carácter significativo sobre o benestar laboral e en como os traballadores perciben a contorna e clima de traballo. Finalmente, as implicacións teóricas e prácticas dos resultados atopados trátanse e abordan no apartado de discusión deste traballo. No devandito apartado, indícase e destaca a relevancia de prestar especial atención ao estilo liderado transformacional en vista de que se relaciona e asocia con menores niveis de estrés, así como unha mellora do nivel de desempeño.
O estudo dos estilos de liderado é un dos temas con maior foco de interese dentro do comportamento organizacional e a psicoloxía do traballo, isto débese á relevancia que este factor manifesta na estrutura interna e funcionamento organizacional. Doutra banda, a literatura pon en evidencia os efectos negativos orixinados por o estrés laboral sobre o benestar e o desempeño dos traballadores, por iso, é fundamental analizar as variables que se asocian de forma directa coa súa frecuencia e consecuencias sobre o traballo. Nese sentido, o estudo do liderado transformacional é un dos aspectos aos que se lle prestou máis atención nos últimos anos. O presente traballo tivo por obxectivo examinar a prevalencia do estilo de liderado transformacional nunha mostra de traballadores, composta tanto por participantes que exercen funcións de supervisión como por aqueles que non realizan ditas funcións. Do mesmo xeito, examinouse se o estilo de liderado relaciónase co nivel de estrés que presentan os traballadores, así como a súa relación co desempeño laboral. Os resultados suxiren que cando o estilo de liderado transformacional é o que predomina nas organizacións, os traballadores tenden a experimentar unha diminución do nivel de estrés laboral percibir, e á súa vez, un incremento do rendemento. En consecuencia, os achados demostran como os líderes poden exercer unha influencia de carácter significativo sobre o benestar laboral e en como os traballadores perciben a contorna e clima de traballo. Finalmente, as implicacións teóricas e prácticas dos resultados atopados trátanse e abordan no apartado de discusión deste traballo. No devandito apartado, indícase e destaca a relevancia de prestar especial atención ao estilo liderado transformacional en vista de que se relaciona e asocia con menores niveis de estrés, así como unha mellora do nivel de desempeño.
Dirección
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
MARTINEZ GOMEZ, ALEXANDRA (Titoría)
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Presidente/a)
LOPEZ CARBALLEIRA, ANALIA (Secretario/a)
LADO CAMPELO, MARIO ANTONIO (Vogal)
O Traballo Emocional: Efectos no persoal sanitario.
Autoría
N.P.D.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
N.P.D.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 09:30
11.07.2025 09:30
Resumo
Ao longo deste traballo, analizouse o traballo emocional no ámbito sanitario. Como se viu, este termo foi obxecto de estudo ao longo dos anos por parte de diversos autores. Malia a súa extensa investigación, non se estableceu unha definición clara; con todo, a literatura científica revelou diferentes dimensións e consecuencias derivadas deste termo. Do mesmo xeito, a literatura examinou a relación entre o traballo emocional e as variables de esgotamento e rendemento laboral. Estas relación foron establecidad ao longo do tempo por diversos autores a través de diversas investigación. Baseándose neste marco teórico, este traballo de fin de grao ten como obxectivo examinar os diferentes efectos e consecuencias derivados do traballo emocional, como a disonancia emocional ou os efectos experimentados polos traballadores sanitarios, tendo en conta o xénero, a idade, a antigüidade e a categoría profesional. Para abordar este obxectivo, realizouse un estudo empírico en dous hospitais da Coruña, cunha mostra de 65 traballadores, utilizando as Escalas de Traballo Emocional de Frankfurt (FEWS), o Inventario de Esgotamento de Maslach (MBI) e un cuestionario de rendemento laboral. Os resultados deste estudo mostraron diferentes relacións significativas entre o termo traballo emocional e esgotamento profesional e o rendemento laboral. Así como unha relación sognificativa entre o esgotamento profesional e o rendemento laboral. En primeiro lugar, débese discutir a relación significativa entre o traballo emocional e o esgotamento profesional, na que se atopou unha relación negativa entre as emocións positivas e o esgotamento emocional e a despersonalización. Por outra banda, atopouse unha relación significativa entre a dimensión da disonancia emocional do traballo emocional e todas as dimensión do esgotamento profesional. Entre as dimensións, atopamos o esgotamento emocional, co que se atopou unha relación negativa. Tamén se atopou a despersonalización, coa que se atopou unha relación negativa. Finalmente, a realización persoal, coa que se atopou unha relación positiva. Non obstante, cómpre mencionar que este estudo non atopou ninguna relación significativa entre o traballo emocional e o rendemento laboral dos traballadores. Finalmente, este estudo analizou a relación entre o esgotamento profesional e o rendemento laboral. Resultando nunha relación positiva entre ambos termos. En resumo, pódese dicir que o traballo emocional é un termo complexo que pode ter graves consecuencias para saúde dos traballadores, tanto física como psicolóxica.
Ao longo deste traballo, analizouse o traballo emocional no ámbito sanitario. Como se viu, este termo foi obxecto de estudo ao longo dos anos por parte de diversos autores. Malia a súa extensa investigación, non se estableceu unha definición clara; con todo, a literatura científica revelou diferentes dimensións e consecuencias derivadas deste termo. Do mesmo xeito, a literatura examinou a relación entre o traballo emocional e as variables de esgotamento e rendemento laboral. Estas relación foron establecidad ao longo do tempo por diversos autores a través de diversas investigación. Baseándose neste marco teórico, este traballo de fin de grao ten como obxectivo examinar os diferentes efectos e consecuencias derivados do traballo emocional, como a disonancia emocional ou os efectos experimentados polos traballadores sanitarios, tendo en conta o xénero, a idade, a antigüidade e a categoría profesional. Para abordar este obxectivo, realizouse un estudo empírico en dous hospitais da Coruña, cunha mostra de 65 traballadores, utilizando as Escalas de Traballo Emocional de Frankfurt (FEWS), o Inventario de Esgotamento de Maslach (MBI) e un cuestionario de rendemento laboral. Os resultados deste estudo mostraron diferentes relacións significativas entre o termo traballo emocional e esgotamento profesional e o rendemento laboral. Así como unha relación sognificativa entre o esgotamento profesional e o rendemento laboral. En primeiro lugar, débese discutir a relación significativa entre o traballo emocional e o esgotamento profesional, na que se atopou unha relación negativa entre as emocións positivas e o esgotamento emocional e a despersonalización. Por outra banda, atopouse unha relación significativa entre a dimensión da disonancia emocional do traballo emocional e todas as dimensión do esgotamento profesional. Entre as dimensións, atopamos o esgotamento emocional, co que se atopou unha relación negativa. Tamén se atopou a despersonalización, coa que se atopou unha relación negativa. Finalmente, a realización persoal, coa que se atopou unha relación positiva. Non obstante, cómpre mencionar que este estudo non atopou ninguna relación significativa entre o traballo emocional e o rendemento laboral dos traballadores. Finalmente, este estudo analizou a relación entre o esgotamento profesional e o rendemento laboral. Resultando nunha relación positiva entre ambos termos. En resumo, pódese dicir que o traballo emocional é un termo complexo que pode ter graves consecuencias para saúde dos traballadores, tanto física como psicolóxica.
Dirección
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titoría)
París Rodríguez, Tania Cotitoría
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titoría)
París Rodríguez, Tania Cotitoría
Tribunal
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titor do alumno)
París Rodríguez, Tania (Titor do alumno)
MOSCOSO RUIBAL, SILVIA (Titor do alumno)
París Rodríguez, Tania (Titor do alumno)
Estrés laboral, estresores no lugar de traballo, saúde e desempeño ocupacional: Un estudo de diferenzas en función do sexo
Autoría
I.R.G.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
I.R.G.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 12:15
21.02.2025 12:15
Resumo
Este estudo tivo un dobre obxectivo. En primeiro lugar, pretendeuse coñecer as diferenzas entre homes e mulleres respecto á percepción de sufrir estrés laboral, estar exposto a estresores no lugar de traballo, a saúde xeral e o desempeño ocupacional. Por outra banda, este estudo tamén pretendeu examinar a porcentaxe de varianza que as variables de estrés, percepción de estar exposto a estresores no lugar de traballo e o nivel de saúde xeral dos traballadores explican do desempeño ocupacional de homes e mulleres. Con unha mostra de 93 empregados de empresas españolas, atopouse que as mulleres informan de niveis significativamente máis altos de estrés laboral ca os homes. Non obstante, non se atoparon diferenzas entre ambos os grupos na percepción de estar expostos a estresores no lugar de traballo, na súa saúde xeral nin no desempeño ocupacional. Porén, as análises de regresión indicaron que, cando as tres variables se inclúen na análise, o desempeño das mulleres explícase unicamente pola saúde xeral, explicando o 20,5% da varianza do desempeño. No caso dos homes, as variables de estrés laboral e saúde foron as que explicaron de forma significativa o desempeño, pero non a percepción de estar exposto a estresores. En conxunto explicaron o 30,9% da varianza. Estes achados suxiren que o sexo pode afectar ao modo en que se experimenta o estrés laboral e os seus efectos no desempeño. Os resultados deste estudo discútense no traballo.
Este estudo tivo un dobre obxectivo. En primeiro lugar, pretendeuse coñecer as diferenzas entre homes e mulleres respecto á percepción de sufrir estrés laboral, estar exposto a estresores no lugar de traballo, a saúde xeral e o desempeño ocupacional. Por outra banda, este estudo tamén pretendeu examinar a porcentaxe de varianza que as variables de estrés, percepción de estar exposto a estresores no lugar de traballo e o nivel de saúde xeral dos traballadores explican do desempeño ocupacional de homes e mulleres. Con unha mostra de 93 empregados de empresas españolas, atopouse que as mulleres informan de niveis significativamente máis altos de estrés laboral ca os homes. Non obstante, non se atoparon diferenzas entre ambos os grupos na percepción de estar expostos a estresores no lugar de traballo, na súa saúde xeral nin no desempeño ocupacional. Porén, as análises de regresión indicaron que, cando as tres variables se inclúen na análise, o desempeño das mulleres explícase unicamente pola saúde xeral, explicando o 20,5% da varianza do desempeño. No caso dos homes, as variables de estrés laboral e saúde foron as que explicaron de forma significativa o desempeño, pero non a percepción de estar exposto a estresores. En conxunto explicaron o 30,9% da varianza. Estes achados suxiren que o sexo pode afectar ao modo en que se experimenta o estrés laboral e os seus efectos no desempeño. Os resultados deste estudo discútense no traballo.
Dirección
OTERO MORAL, INMACULADA (Titoría)
OTERO MORAL, INMACULADA (Titoría)
Tribunal
OTERO MORAL, INMACULADA (Titor do alumno)
OTERO MORAL, INMACULADA (Titor do alumno)
Nómades dixitais na Seguridade Social
Autoría
A.R.B.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.R.B.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 13:00
21.02.2025 13:00
Resumo
O presente Traballo de Fin de Grao estudará a lexislación aplicable aos teletraballadores coñecidos como nómades dixitais en materia de Seguridade Social. Á vez, analizarase a situación dos nómades dixitais en España, especificamente no relativo á súa cotización e as prestacións ás que poden ter dereito. Isto permitirá visualizar, da maneira máis clara posible, a situación dos nómades dixitais á hora de cotizar en España e as limitacións e oportunidades que isto implica. Para iso, tomásense en conta tanto a lexislación nacional como normativa europea e convenios bilaterais subscribidos por España en materia de Seguridade Social.
O presente Traballo de Fin de Grao estudará a lexislación aplicable aos teletraballadores coñecidos como nómades dixitais en materia de Seguridade Social. Á vez, analizarase a situación dos nómades dixitais en España, especificamente no relativo á súa cotización e as prestacións ás que poden ter dereito. Isto permitirá visualizar, da maneira máis clara posible, a situación dos nómades dixitais á hora de cotizar en España e as limitacións e oportunidades que isto implica. Para iso, tomásense en conta tanto a lexislación nacional como normativa europea e convenios bilaterais subscribidos por España en materia de Seguridade Social.
Dirección
MUNIN SANCHEZ, LARA MARIA (Titoría)
MUNIN SANCHEZ, LARA MARIA (Titoría)
Tribunal
MUNIN SANCHEZ, LARA MARIA (Titor do alumno)
MUNIN SANCHEZ, LARA MARIA (Titor do alumno)
Dereitos dos empregados públicos
Autoría
C.R.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
C.R.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
A análise realizada neste TFG ten como obxectivo estudar a evolución histórica da función pública e a situación actual dos diferentes dereitos dos empreados públicos en España tanto exercidos de forma individual como colectiva, con especial atención ao establecido no Estatuto Básico do Empregado Público e á Constitución. Para iso, inicialmente, realizouse unha revisión histórica a través de fitos como foron os Estatutos de Bravo Murillo, de Maura ou a Lei de Bases do 1963 ata chegar aos nosos días. Así mesmo, analizouse os diferentes tipos de empregados públicos en función do seu nivel de vinculación laboral coas Administracións Públicas. Como resultado de todo iso estblecéronse unha serie de conclusions sobre a materia obxecto de estudo, da que se deduce o dinamismo de tales dereitos e a súa necesaria adaptación aos novos retos sociolaborais, destacando que o nivel de seguridade e dereitos co que contan os empregados públicos fai que para os cidadáns corvértase nunha importante opción dentro das posibles saídas laboráis.
A análise realizada neste TFG ten como obxectivo estudar a evolución histórica da función pública e a situación actual dos diferentes dereitos dos empreados públicos en España tanto exercidos de forma individual como colectiva, con especial atención ao establecido no Estatuto Básico do Empregado Público e á Constitución. Para iso, inicialmente, realizouse unha revisión histórica a través de fitos como foron os Estatutos de Bravo Murillo, de Maura ou a Lei de Bases do 1963 ata chegar aos nosos días. Así mesmo, analizouse os diferentes tipos de empregados públicos en función do seu nivel de vinculación laboral coas Administracións Públicas. Como resultado de todo iso estblecéronse unha serie de conclusions sobre a materia obxecto de estudo, da que se deduce o dinamismo de tales dereitos e a súa necesaria adaptación aos novos retos sociolaborais, destacando que o nivel de seguridade e dereitos co que contan os empregados públicos fai que para os cidadáns corvértase nunha importante opción dentro das posibles saídas laboráis.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Residencia das persoas xurídicas a efectos fiscais: adquisición e perda
Autoría
R.R.N.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
R.R.N.
Dobre Grao en Dereito e en Relacións Laborais e Recursos Humanos - 2ª edición
Data da defensa
11.07.2025 10:00
11.07.2025 10:00
Resumo
No presente traballo analízase a residencia fiscal das persoas xurídicas desde a perspectiva do Dereito tributario, abordando a súa adquisición e perda, así como as implicacións derivadas da súa determinación. Partimos dunha delimitación previa sobre que entidades están suxeitas a gravame polos impostos sobre a renda, distinguindo entre persoas xurídicas con e sen personalidade xurídica. Estudamos o concepto de residencia fiscal desde a perspectiva do Dereito interno, centrando a análise nos puntos de conexión que establece a normativa do Imposto sobre Sociedades, así como na presunción legal de residencia prevista para entidades situadas en territorios de baixa tributación. Tamén se aborda o papel dos establecementos permanentes e a súa relevancia no marco da suxeición fiscal. Por outra banda, analízase a noción de residencia no ámbito internacional, especialmente nos Convenios para evitar a Dobre Imposición (CDI) e no Modelo de Convenio da OCDE, salientando os criterios para resolver conflitos de dobre residencia e a importancia da sede de dirección efectiva. Ademais, afóndase na perda da residencia fiscal e as súas consecuencias xurídicas e fiscais, con especial atención ao réxime do “exit tax” ou imposto de saída regulado polo artigo 19 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades. Finalmente, examínase a compatibilidade desta figura co Dereito da Unión Europea, a través da xurisprudencia do TXUE e a transposición da Directiva (UE) 2016/1164. Todo isto contextualízase nun contorno económico globalizado, onde a determinación da residencia fiscal adquire especial relevancia para evitar situacións de dobre imposición e preservar a seguridade xurídica do contribuínte.
No presente traballo analízase a residencia fiscal das persoas xurídicas desde a perspectiva do Dereito tributario, abordando a súa adquisición e perda, así como as implicacións derivadas da súa determinación. Partimos dunha delimitación previa sobre que entidades están suxeitas a gravame polos impostos sobre a renda, distinguindo entre persoas xurídicas con e sen personalidade xurídica. Estudamos o concepto de residencia fiscal desde a perspectiva do Dereito interno, centrando a análise nos puntos de conexión que establece a normativa do Imposto sobre Sociedades, así como na presunción legal de residencia prevista para entidades situadas en territorios de baixa tributación. Tamén se aborda o papel dos establecementos permanentes e a súa relevancia no marco da suxeición fiscal. Por outra banda, analízase a noción de residencia no ámbito internacional, especialmente nos Convenios para evitar a Dobre Imposición (CDI) e no Modelo de Convenio da OCDE, salientando os criterios para resolver conflitos de dobre residencia e a importancia da sede de dirección efectiva. Ademais, afóndase na perda da residencia fiscal e as súas consecuencias xurídicas e fiscais, con especial atención ao réxime do “exit tax” ou imposto de saída regulado polo artigo 19 da Lei 27/2014, do 27 de novembro, do Imposto sobre Sociedades. Finalmente, examínase a compatibilidade desta figura co Dereito da Unión Europea, a través da xurisprudencia do TXUE e a transposición da Directiva (UE) 2016/1164. Todo isto contextualízase nun contorno económico globalizado, onde a determinación da residencia fiscal adquire especial relevancia para evitar situacións de dobre imposición e preservar a seguridade xurídica do contribuínte.
Dirección
Villaverde Gómez, María Begoña (Titoría)
Villaverde Gómez, María Begoña (Titoría)
Tribunal
Villaverde Gómez, María Begoña (Titor do alumno)
Villaverde Gómez, María Begoña (Titor do alumno)
O accidente laboral no traballo a distancia
Autoría
C.R.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
C.R.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 10:45
21.02.2025 10:45
Resumo
O presente Traballo de Fin de Grao ten como obxectivo analizar o marco normativo actual do traballo a distancia en España, con especial énfase na prevención de riscos laborais e na cualificación do accidente de traballo neste contexto. A través dun estudo da lexislación vixente, a xurisprudencia relevante e as mellores prácticas na materia, preténdese ofrecer unha visión integral e crítica das implicacións legais e prácticas do teletraballo.
O presente Traballo de Fin de Grao ten como obxectivo analizar o marco normativo actual do traballo a distancia en España, con especial énfase na prevención de riscos laborais e na cualificación do accidente de traballo neste contexto. A través dun estudo da lexislación vixente, a xurisprudencia relevante e as mellores prácticas na materia, preténdese ofrecer unha visión integral e crítica das implicacións legais e prácticas do teletraballo.
Dirección
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Titoría)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Titoría)
Tribunal
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Titor do alumno)
VILLALBA SANCHEZ, ALICIA (Titor do alumno)
Caso práctico da empresa Starbucks
Autoría
E.R.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
E.R.M.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 10:00
21.02.2025 10:00
Resumo
Se hai algo que todas as empresas teñen en común, é o uso da ciencia da administración para lograr funcionar da mellor forma posible. Neste traballo de investigación leva a cabo un estudo e análise de como a recoñecida empresa cafeteira Starbucks aplica as catro funciones principais desta ciencia, Planificación, Organización, Dirección e Control; para manterse como a empresa que é hoxe en día. Centrándonos principalmente en Starbucks España, xa que podería ser abafadora a cantidade de información resultante de analizar unha empresa de tal tamaño, realízase un percorrido polas catro fases mencionadas, facendo fincapé nas diversas funcións que levan a cabo en cada unha, corroborando que Starbucks desempéñaas de forma correcta ou propoñendo formas de que o faga.
Se hai algo que todas as empresas teñen en común, é o uso da ciencia da administración para lograr funcionar da mellor forma posible. Neste traballo de investigación leva a cabo un estudo e análise de como a recoñecida empresa cafeteira Starbucks aplica as catro funciones principais desta ciencia, Planificación, Organización, Dirección e Control; para manterse como a empresa que é hoxe en día. Centrándonos principalmente en Starbucks España, xa que podería ser abafadora a cantidade de información resultante de analizar unha empresa de tal tamaño, realízase un percorrido polas catro fases mencionadas, facendo fincapé nas diversas funcións que levan a cabo en cada unha, corroborando que Starbucks desempéñaas de forma correcta ou propoñendo formas de que o faga.
Dirección
SAIFULINA , NAILYA (Titoría)
SAIFULINA , NAILYA (Titoría)
Tribunal
SAIFULINA , NAILYA (Titor do alumno)
SAIFULINA , NAILYA (Titor do alumno)
O tratamento dos datos persoais no ámbito europeo. Retos actuais e futuros no tratamento de datos de carácter persoal na Unión Europea: a Intelixencia Artificial.
Autoría
C.R.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
C.R.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 12:15
21.02.2025 12:15
Resumo
O presente traballo aborda o tratamento dos datos persoais na Unión Europea, concretamente, nos retos actuais e futuros que xorden no contexto da Intelixencia Artificial (IA). Esta análise céntrase fundamentalmente no marco regulador vixente, particularmente no Regulamento Xeral de Protección de Datos (RXPD) e no recentemente aprobado Regulamento Europeo de Intelixencia Artificial (RIA). O traballo divídese en catro seccións principais: a primeira presenta o problema e os obxectivos do estudo. A segunda analiza o marco conceptual e lexislativo da protección de datos na Unión Europea e a súa evolución. Na terceira sección desenvólvense os retos que presenta a IA no tratamento de datos, con exemplos de situacións reais que aconteceron nos últimos anos e sancións relevantes. A cuarta sección analiza os retos futuros e propón medidas para garantir un equilibrio entre a innovación tecnolóxica e a protección dos dereitos fundamentais da cidadanía. A través de casos prácticos e estudos recentes, este traballo pretende ofrecer unha visión exhaustiva dos avances e desafíos que a Unión Europea afronta neste ámbito, subliñando a necesidade de regulacións robustas e éticas para o desenvolvemento sostible da IA.
O presente traballo aborda o tratamento dos datos persoais na Unión Europea, concretamente, nos retos actuais e futuros que xorden no contexto da Intelixencia Artificial (IA). Esta análise céntrase fundamentalmente no marco regulador vixente, particularmente no Regulamento Xeral de Protección de Datos (RXPD) e no recentemente aprobado Regulamento Europeo de Intelixencia Artificial (RIA). O traballo divídese en catro seccións principais: a primeira presenta o problema e os obxectivos do estudo. A segunda analiza o marco conceptual e lexislativo da protección de datos na Unión Europea e a súa evolución. Na terceira sección desenvólvense os retos que presenta a IA no tratamento de datos, con exemplos de situacións reais que aconteceron nos últimos anos e sancións relevantes. A cuarta sección analiza os retos futuros e propón medidas para garantir un equilibrio entre a innovación tecnolóxica e a protección dos dereitos fundamentais da cidadanía. A través de casos prácticos e estudos recentes, este traballo pretende ofrecer unha visión exhaustiva dos avances e desafíos que a Unión Europea afronta neste ámbito, subliñando a necesidade de regulacións robustas e éticas para o desenvolvemento sostible da IA.
Dirección
NEIRA BARRAL, DANIEL (Titoría)
NEIRA BARRAL, DANIEL (Titoría)
Tribunal
NEIRA BARRAL, DANIEL (Titor do alumno)
NEIRA BARRAL, DANIEL (Titor do alumno)
A Xestión de Recursos Humanos nas Cadeas de Distribución.
Autoría
A.R.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.R.C.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
21.02.2025 12:45
21.02.2025 12:45
Resumo
O traballo ten como obxectivo analizar a Xestión Verde dos Recursos Humanos (XVRH) como unha estratexia para integrar a sustentabilidade nas prácticas empresariais. Onde as preocupacións ambientais son cada vez máis importantes, as organizacións deben aliñar as súas prácticas de Recursos Humanos cos obxectivos de sustentabilidade. A XVRH busca minimizar o impacto ambiental das actividades empresariais e fomentar a participación dos empregados, contribuíndo así a unha cultura organizacional máis sostible. O traballo tamén examina a Xestión Verde das Cadeas de Distribución (XVCD), debido a súa importancia co impacto ambiental que teñen na sociedade. A investigación baséase nunha metodoloxía cualitativa que inclúe unha revisión bibliográfica, estudos de caso e áreas de mellora na implementación da XVRH. Analízase aspectos como o desenvolvemento das habilidades verdes e a motivación ambiental, avaliando o seu impacto na sustentabilidade e o desempeño organizacional. O obxectivo final é ofrecer unha visión de cómo a XVRH pode contribuir a crear un entorno laboral que non so beneficie aos empregados, senon que tamén promova o coidad do medio ambiente, aliñándose coas tendencias globais car un desenvolvemento sostible e responsable.
O traballo ten como obxectivo analizar a Xestión Verde dos Recursos Humanos (XVRH) como unha estratexia para integrar a sustentabilidade nas prácticas empresariais. Onde as preocupacións ambientais son cada vez máis importantes, as organizacións deben aliñar as súas prácticas de Recursos Humanos cos obxectivos de sustentabilidade. A XVRH busca minimizar o impacto ambiental das actividades empresariais e fomentar a participación dos empregados, contribuíndo así a unha cultura organizacional máis sostible. O traballo tamén examina a Xestión Verde das Cadeas de Distribución (XVCD), debido a súa importancia co impacto ambiental que teñen na sociedade. A investigación baséase nunha metodoloxía cualitativa que inclúe unha revisión bibliográfica, estudos de caso e áreas de mellora na implementación da XVRH. Analízase aspectos como o desenvolvemento das habilidades verdes e a motivación ambiental, avaliando o seu impacto na sustentabilidade e o desempeño organizacional. O obxectivo final é ofrecer unha visión de cómo a XVRH pode contribuir a crear un entorno laboral que non so beneficie aos empregados, senon que tamén promova o coidad do medio ambiente, aliñándose coas tendencias globais car un desenvolvemento sostible e responsable.
Dirección
ALVAREZ GONZALEZ, PAULA (Titoría)
ALVAREZ GONZALEZ, PAULA (Titoría)
Tribunal
ALVAREZ GONZALEZ, PAULA (Titor do alumno)
ALVAREZ GONZALEZ, PAULA (Titor do alumno)
Dereito Administrativo nas organizacións penitenciarias
Autoría
A.S.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
A.S.P.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O presente traballo analiza o papel central que desempeña o dereito administrativo na configuración e funcionamento do sistema penal, subliñando a súa función reguladora respecto á estrutura institucional, os procedementos de xestión e a garantía dos dereitos fundamentais das persoas privadas de liberdade. Neste marco, o dereito administrativo non só actúa como instrumento organizativo, senón tamén como medio de control xurídico que asegura a legalidade, eficacia e transparencia na actuación da Administración penal. Examínase a organización xerárquica das institucións penais, dotadas de órganos colexiados e unipersoais con competencias específicas, o que permite unha xestión técnica e especializada de aspectos clave como o réxime de vida, a seguridade e a rehabilitación. Así mesmo, abórdase o sistema de clasificación por graos, deseñado para individualizar o tratamento penal conforme a criterios obxectivos e favorecer a progresión cara á reinserción social. O estudo tamén pon de relevo a importancia dunha xestión administrativa eficaz, que se reflicte na adecuada tramitación de permisos, beneficios penais e expedientes sancionadores, así como na administración racional dos recursos humanos e materiais do sistema. Finalmente, destácase a relevancia dos mecanismos de control xudicial e externo, en particular o Xuíz de Vixilancia Penal e o Defensor do Pobo, como garantes do cumprimento dos principios constitucionais e do respecto aos dereitos dos internos fronte a posibles desviacións do poder administrativo. En suma, o traballo evidencia a necesidade dunha Administración penal xuridicamente sólida, orientada á legalidade, a eficacia institucional e a protección dos dereitos humanos como base para un sistema penal moderno e lexitimado.
O presente traballo analiza o papel central que desempeña o dereito administrativo na configuración e funcionamento do sistema penal, subliñando a súa función reguladora respecto á estrutura institucional, os procedementos de xestión e a garantía dos dereitos fundamentais das persoas privadas de liberdade. Neste marco, o dereito administrativo non só actúa como instrumento organizativo, senón tamén como medio de control xurídico que asegura a legalidade, eficacia e transparencia na actuación da Administración penal. Examínase a organización xerárquica das institucións penais, dotadas de órganos colexiados e unipersoais con competencias específicas, o que permite unha xestión técnica e especializada de aspectos clave como o réxime de vida, a seguridade e a rehabilitación. Así mesmo, abórdase o sistema de clasificación por graos, deseñado para individualizar o tratamento penal conforme a criterios obxectivos e favorecer a progresión cara á reinserción social. O estudo tamén pon de relevo a importancia dunha xestión administrativa eficaz, que se reflicte na adecuada tramitación de permisos, beneficios penais e expedientes sancionadores, así como na administración racional dos recursos humanos e materiais do sistema. Finalmente, destácase a relevancia dos mecanismos de control xudicial e externo, en particular o Xuíz de Vixilancia Penal e o Defensor do Pobo, como garantes do cumprimento dos principios constitucionais e do respecto aos dereitos dos internos fronte a posibles desviacións do poder administrativo. En suma, o traballo evidencia a necesidade dunha Administración penal xuridicamente sólida, orientada á legalidade, a eficacia institucional e a protección dos dereitos humanos como base para un sistema penal moderno e lexitimado.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Análise normativo e xurisprudencial dos actos administrativo
Autoría
C.S.B.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
C.S.B.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O presente Traballo de Fin de Grao examina de maneira exhaustiva os actos administrativos, pilares esenciais na actividade da Administración Pública, abordando o seu marco normativo e a interpretación xurisprudencial. Iníciase cunha delimitación conceptual do acto administrativo e unha clasificación detallada das súas diversas tipoloxías, permitindo unha comprensión estruturada da actuación da Administración. Posteriormente, o estudo centrase no réxime da notificación destes actos, distinguindo entre as modalidades en papel e electrónica conforme á Lei 39/2015, así como os requisitos e efectos asociados a cada unha. Finalmente, complétase o análise coa interpretación que os tribunais, a través da xurisprudencia del Tribunal Supremo, han realizado sobre aspectos clave das notificacións, ilustrando a aplicación práctica e as implicacións xurídicas da normativa sobre notificacións en contextos reais.
O presente Traballo de Fin de Grao examina de maneira exhaustiva os actos administrativos, pilares esenciais na actividade da Administración Pública, abordando o seu marco normativo e a interpretación xurisprudencial. Iníciase cunha delimitación conceptual do acto administrativo e unha clasificación detallada das súas diversas tipoloxías, permitindo unha comprensión estruturada da actuación da Administración. Posteriormente, o estudo centrase no réxime da notificación destes actos, distinguindo entre as modalidades en papel e electrónica conforme á Lei 39/2015, así como os requisitos e efectos asociados a cada unha. Finalmente, complétase o análise coa interpretación que os tribunais, a través da xurisprudencia del Tribunal Supremo, han realizado sobre aspectos clave das notificacións, ilustrando a aplicación práctica e as implicacións xurídicas da normativa sobre notificacións en contextos reais.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
Responsabilidade Patrimonial nas Administracións Públicas
Autoría
O.V.D.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
O.V.D.
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos [S]
Data da defensa
11.07.2025 10:15
11.07.2025 10:15
Resumo
O Traballo elaborado por Óscar Vidal Domínguez, ofrece un estudo exhaustivo do réxime xurídico que regula a responsabilidade das administracións públicas polos danos causados aos cidadáns, especialmente tras a importante reforma lexislativa operada en 2015 coas Leis 39/2015 e 40/2015. A investigación comeza cunha análise teórica do concepto de responsabilidade patrimonial, fundamentado no artigo 106.2 da Constitución Española, que recoñece o dereito dos particulares a seren indemnizados polos danos que sufran debido ao funcionamento normal ou anormal dos servizos públicos, salvo en casos de forza maior. Explóranse en profundidade os requisitos necesarios para que proceda a responsabilidade patrimonial, como: a antixuridicidade do dano (é dicir, que o cidadán non teña obriga legal de soportalo), a existencia dun dano real e efectivo, a súa avaliación económica, a individualización respecto dunha persoa ou colectivo concreto, a relación directa co funcionamento dun servizo público e a relación de causalidade, mesmo cando interveñan terceiros ou concorran causas adicionais. Ademais, examínanse os principios e modalidades de indemnización, incluíndo a reparación integral do dano, as compensacións en especie ou periódicas, e as súas excepcións. Outro apartado importante é o estudo detallado do procedemento administrativo regulado pola Lei 39/2015 (LPAC), tanto iniciado de oficio como a instancia de parte, xunto coas normas procedementais como prazos, informes preceptivos, silencio administrativo, e resolucións. Tamén se analiza o papel do Consello de Estado e doutros órganos consultivos. O traballo afonda nas innovacións introducidas pola Lei 40/2015 no réxime xurídico do sector público, destacando a responsabilidade do Estado lexislador nos casos de leis declaradas inconstitucionais ou contrarias ao dereito da Unión Europea, e os requisitos para a súa aplicación efectiva. Finalmente, trátanse casos especiais como a responsabilidade por danos na vía pública, pola actuación das autoridades ou funcionarios públicos (responsabilidade persoal por dolo ou neglixencia grave), e polos erros ou funcionamento anormal da Administración de Xustiza.
O Traballo elaborado por Óscar Vidal Domínguez, ofrece un estudo exhaustivo do réxime xurídico que regula a responsabilidade das administracións públicas polos danos causados aos cidadáns, especialmente tras a importante reforma lexislativa operada en 2015 coas Leis 39/2015 e 40/2015. A investigación comeza cunha análise teórica do concepto de responsabilidade patrimonial, fundamentado no artigo 106.2 da Constitución Española, que recoñece o dereito dos particulares a seren indemnizados polos danos que sufran debido ao funcionamento normal ou anormal dos servizos públicos, salvo en casos de forza maior. Explóranse en profundidade os requisitos necesarios para que proceda a responsabilidade patrimonial, como: a antixuridicidade do dano (é dicir, que o cidadán non teña obriga legal de soportalo), a existencia dun dano real e efectivo, a súa avaliación económica, a individualización respecto dunha persoa ou colectivo concreto, a relación directa co funcionamento dun servizo público e a relación de causalidade, mesmo cando interveñan terceiros ou concorran causas adicionais. Ademais, examínanse os principios e modalidades de indemnización, incluíndo a reparación integral do dano, as compensacións en especie ou periódicas, e as súas excepcións. Outro apartado importante é o estudo detallado do procedemento administrativo regulado pola Lei 39/2015 (LPAC), tanto iniciado de oficio como a instancia de parte, xunto coas normas procedementais como prazos, informes preceptivos, silencio administrativo, e resolucións. Tamén se analiza o papel do Consello de Estado e doutros órganos consultivos. O traballo afonda nas innovacións introducidas pola Lei 40/2015 no réxime xurídico do sector público, destacando a responsabilidade do Estado lexislador nos casos de leis declaradas inconstitucionais ou contrarias ao dereito da Unión Europea, e os requisitos para a súa aplicación efectiva. Finalmente, trátanse casos especiais como a responsabilidade por danos na vía pública, pola actuación das autoridades ou funcionarios públicos (responsabilidade persoal por dolo ou neglixencia grave), e polos erros ou funcionamento anormal da Administración de Xustiza.
Dirección
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titoría)
Tribunal
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)
VILLANUEVA TURNES, ALEJANDRO (Titor do alumno)