
Os programas de Aprendizaxe-Servizo (service-learning) constitúen unha proposta de innovación educativa asociada na súa definición, aplicación e desenvolvemento, a patróns de mellora cognitiva e social do alumnado de ensino universitario, coa finalidade de optimizar o seu crecemento persoal e avanzar no logro de competencias profesionais, a través dun servizo á comunidade.
A aprendizaxe-servizo (ApS) pode ser descrita como unha metodoloxía educativa que integra os procesos de aprendizaxe coa realización de tarefas de servizo á comunidade. Nun marco de reciprocidade, o alumnado traballa sobre as necesidades reais da contorna, o que lle permite mellorar o coñecemento nunha disciplina e ampliar a súa responsabilidade social. Esta reciprocidade alínea a metodoloxía ApS cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS) converténdose en ferramenta para acadar os retos incluídos na Axenda 2030 para o Desenvolvemento Sostible.
Obxecto da convocatoria e modalidades
O obxecto da convocatoria é impulsar, asesorar, recoñecer e dar difusión a proxectos de innovación que utilicen a metodoloxía ApS nos procesos de ensino-aprendizaxe na USC, integrando a preparación para a práctica profesional co exercicio da responsabilidade social do alumnado e a toma de conciencia do seu papel activo na consecución dos ODS.
Os proxectos deben estar vinculados a materias que figuren no Plan de Organización Docente (POD) do curso 2024-2025.
Establécense tres modalidades:
- Modalidade A. Proxectos emerxentes. Acolle a presentación de propostas que concorran por vez primeira ás convocatorias de innovación educativa en ApS da USC, ou que en edicións anteriores non foran seleccionadas.
- Modalidade B. Proxectos en consolidación. Inclúe as propostas que xa foran implementadas e avaliadas positivamente en convocatorias anteriores e que amplíen a súa intervención coa presenza dalgún elemento innovador (implicación doutras materias, participación de varios centros e/ou campus, extensión de entidades colaboradoras...).
- Modalidade C. Proxectos consolidados. Inclúe as propostas que xa foran implementadas e avaliadas positivamente nun mínimo de catro ocasións dentro dun período de cinco edicións seguidas.
O prazo de presentación finaliza o día 28 de maio de 2025.
A presentación debe facerse a través da sede electrónica da USC.