ECTS credits ECTS credits: 3
ECTS Hours Rules/Memories Expository Class: 30 Total: 30
Use languages Spanish, Galician
Type: Ordinary Fourth Cycle subject
Departments: 4th Cycle External Department
Areas: Área externa de 4º Ciclo
Center IV Ciclo
Call: First Semester
Teaching: With teaching
Enrolment: Enrollable
Esta materia pretende presentar al alumnado las cuestiones más actuales de la astrofísica y de la cosmología, fundamentalmente aquellas relativas al estudio de los principales constituyentes de las galaxias (estrellas y planetas extrasolares), pero también aquellas que surgen al abordar la evolución del universo de modo global. Sus objetivos son:
- Comprender algunos de los fenómenos extraordinarios que ocurren en nuestra galaxia y en el universo globalmente.
- Analizar y comprender las noticias sobre astrofísica y cosmología que regularmente aparecen en los medios de comunicación.
- Contribuir a la formación de una cultura científica crítica y libre de concepciones pseudocientíficas.
1. Estrellas y galaxias.
2. Otros mundos: los planetas extrasolares.
3. El universo…
1. ALTSCHULER, Daniel R. Hijos de las estrellas. Nuestro origen, evolución y futuro. Madrid: Cambridge University Press, 2001. 245 p. ISBN 978-84-8323-255-2
2. BARROW, John. El libro de los universos. Barcelona: Crítica, 2013. 432 p. ISBN 978-8498926101
3. GALFARD, Christophe. El universo en tu mano. Un viaje extraordinario a los límites del tiempo y el espacio. Barcelona: Blackie Books, 2016. 453 p. ISBN 978-84-16290-62-8
4. GREENE, Brian. La realidad oculta: los universos paralelos y las leyes profundas del cosmos. Barcelona: Editorial Crítica, 2011. 384 p. ISBN 978-8498922585
5. HAWKING, Stephen e Leonard MLODINOW. El gran diseño. Barcelona: Booket, 2013. 240 p. ISBN 978-8408119203
6. KRAGH, Helge. Historia de la cosmología. De los mitos al universo inflacionario. Barcelona: Editorial Crítica, 2008. 472 p. ISBN 978-84-8432-769-1
7. LOZANO, Manuel. El cosmos en la palma de la mano. Del Big Bang a nuestro origen en el polvo de estrellas. Madrid: Editorial Debolsillo, 2016. 400 p. ISBN 978-8499081182
8. MAYOR, Michel e Pierre-Yves FREI. Los nuevos mundos del cosmos. En busca de exoplanetas. Madrid: Ediciones Akal, 2006. 224 p. ISBN 978-84-460-2257-2
9. ROVELLI, Carlo. La realidad no es lo que parece. La estructura elemental de las cosas. Barcelona: Tusquets, 2015. 263 p. ISBN 978-84-9066-190-1
10. SAGAN, Carl. El mundo y sus demonios. La ciencia como una luz en la oscuridad. Barcelona: Editorial Planeta, 2000. 439 p. ISBN 84-08-03515-0
11. SUSSKIND, Leonard. El paisaje cósmico. Teoría de cuerdas y el mito del diseño inteligente. Barcelona: Crítica, 2007. 504 p. ISBN 978-8484329008
12. TEGMARK, Max. Nuestro universo matemático. Barcelona: Antoni Bosch, 2017. 456 p. ISBN 978-8494107603
13. VILENKIN, Alex. Muchos mundos en uno. La búsqueda de otros universos. Barcelona: Alba, 2009. 324 p. ISBN 978-84-8428-450-5
Capacidad de construir una visión mental de nuestra posición en el universo.
- Clases expositivas asistidas con material multimedia y exposición dialogada de los temas.
- Análisis y comentario de noticias astronómicas.
- Ocasionalmente, visionado y comentario de vídeos de temática astronómica.
- Clase práctica: observación de las manchas solares con telescopio (solo en el caso de que las condiciones sean favorables).
Al finalizar el curso cada alumna/o tendrá una calificación mínima ligada a su asistencia a las 15 sesiones del curso (de 2 horas cada una) conforme al siguiente esquema:
Asistencia Calificación
-------------------------------------------------------
Menos de 12 No presentada/o
12 – 13 8.0
14 – 15 9.0
Esta calificación podrá ser aumentada, siempre que se haya asistido a un mínimo de 12 sesiones, hasta un máximo de 1.0 puntos, teniendo en cuenta la participación en la clase.
---
---
Las clases se impartirán en lengua gallega.
NORMATIVA DA USC
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Manuel Andrade Baliño
Coordinador/a- Department
- Applied Mathematics
- Area
- Astronomy and Astrophysics
- Phone
- 982823319
- manuel.andrade [at] usc.es
- Category
- Professor: Temporary PhD professor
Tuesday | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Galician | 5512 Sala Xuntas EPS |