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Doctoral Programme in Contemporary History

Modality
In-person
Branch of knowledge
Arts and Humanities
School(s)
International PhD School
Avenida das Ciencias, 6, 15782
Santiago de Compostela
Campus
Santiago de Compostela
Contact
pd.historiacontemporanea [at] usc.es

Contemporary History is an area that is fully consolidated in university teaching and research. Beyond the limits of Humanities, it is also receiving increasing recognition and interest among scientists and professionals from the macro-area of social sciences. This is because of its ability to explain recent times and, as a result, provide a reservoir of experiences that are essential for understanding the present and deal with decision-making, as well as helping to shape the collective memory, which is a vital ingredient for social cohesion. The significance of Contemporary History in the articulation of today's societies is therefore beyond any doubt.

Duration: 3 academic years
RUCT code: 5600567
Seats number: 20

Title coordinator:
Margarita Barral Martinez
margarita.barral [at] usc.es

Coordinator university:
University of Zaragoza

Partaker universities:
University of Santiago de Compostela Complutense University of Madrid University of Cantabria University of Valencia University of País Vasco University of Zaragoza Autonomous University of Madrid

Xunta de Galicia title implantation authorization date:
21/01/2014

BOE publication date:
18/03/2015

Last accreditation date:
16/11/2021

ISCED codes:
(225) Historia y arqueología
(224) Historia, filosofía y temas relacionados (=225+226)
(0222) Historia y arqueología

La Historia Contemporánea es un área plenamente consolidada en la enseñanza y en la investigación universitaria. Más allá de los límites de las Humanidades, goza también de un creciente reconocimiento e interés notorio entre científicos y profesionales de la macroárea científico-social. Es así por su capacidad para explicar los tiempos recientes y, en consecuencia, proporcionar ese depósito de experiencias imprescindibles para poder comprender el presente y afrontar la toma de decisiones, así como para contribuir a forjar la memoria colectiva, ingrediente imprescindible de cohesión social. Está fuera de toda duda, pues, la trascendencia de la Historia Contemporánea en la articulación de las sociedades actuales.

Formular un Programa de Doctorado en este campo está asimismo justificado por la necesidad de formar profesionales competentes en diferentes líneas de trabajo. Los doctores en Historia Contemporánea formados en este Programa podrán integrarse, entre otros sectores socio-profesionales, en la enseñanza universitaria, en centros públicos y privados de investigación, en empresas de la industria cultural, en empresas u organismos públicos encargados de la gestión del patrimonio cultural, en empresas e instituciones de análisis social y prospectiva o en medios de comunicación.

En todos estos sectores, al menos, estarán capacitados para ejercer funciones del más alto nivel.

También está justificado este Programa de Doctorado por la necesidad de atender una apreciable demanda, que viene avalada por las cifras de matrícula que muestran un sostenido interés por doctorarse en historia contemporánea tanto por parte de estudiantes españoles como extranjeros.

Así pues, la trayectoria del Programa de Doctorado Interuniversitario de Historia Contemporánea en los años en que lleva impartiéndose demuestra la demanda (en este caso no potencial, sino real) de estos estudios de Doctorado. Asimismo, el futuro de estos estudios está garantizado por el progresivo incremento que se ha producido en los últimos años, en las diversas unievrsidades participantes en el Programa de Doctorado, del número de estudiantes matriculados en el Grado de Historia.

The socio-professional sectors that Doctors in Contemporary History trained in by this programme can become a part of are university teaching, public and private research centres, companies in the cultural industry, companies or public bodies responsible for the management of cultural heritage, companies and institutions for social and prospective analysis, or the mass media. In all these sectors they will be capable of developing the highest-level functions.

The recommended access profile is that of students with the following skills and knowledge:

1. In relation to the historiographical techniques and methods and social sciences:

  • Handle the theoretical tools of social and human sciences
  • Have an In-depth understanding of and critically analyze historiographical and theoretical texts.
  • Know the debates and trends of current historiographical research
  • Distinguish the objects of research and methods in the different areas of historiography
  • Handle the techniques for analysing primary sources
  • Know how to carry critically read secondary sources
  • Apply a historical perspective to multidisciplinary contexts or to different areas of study.

2. In relation to self-learning and information handling:

  • The skills to autonomously acquire information and integrate knowledge from various disciplines on a specific subject of study.
  • The skills to search, filter and synthesize knowledge in historiographical and bibliographical formats in periodical publications .
  • Knowing how to use the available digital resources in the Internet to collect information and apply specific procedures to purify it
  • Ability to submit information to criticism, prepare it and analyze it using the techniques accepted among historians
  • Develop oral, written and audiovisual presentations on historiographical issues
  • Write academic essays and professional reports on historical issues

3. In relation to the introduction to historical research:

  • Ability to analyse complex historical situations and know how to differentiate and integrate the different dimensions of a social problem.
  • Skills for the theoretical definition of research topics relevant to the development of knowledge.
  • Skills for developing a status of the matter analysis on historiographical problems and to identify research lines.
  • Skills to historically contextualize contemporary phenomena and developments.
  • Skills to share the results of an analysis or research project to specialised and non-specialised public in a clear and rigorous way.
  • Know how to define an object-oriented analysis and design empirical research strategies on historical problems.
  • Ability to design research projects for their presentation at competitive funding tenders.

4. Regarding the knowledge of languages:

  • B2 level of Spanish language of the Common European Framework of Reference for Languages.
  • B2 level of English language of the Common European Framework of Reference for Languages.

Points for each merit are evaluated by the committee in the following way:

  • Academic transcript: 40%
  • Curriculum: 40%. Special consideration will be given to degrees with skills in the areas of the Doctoral Programme, to academic stays abroad carried out within the context of graduate or master's studies at renown Universities or research centres; to obtaining competitive aids or grants for graduate or master's degrees, especially those related to the programme's area of specialisation.
  • B2 level of English or of other languages that are important in the Programme's scientific context: 10%.
  • Personal interview with candidates to evaluate, through a spoken or written test, if necessary, their intellectual maturity, their speaking or writing skills and their motivation for pursuing doctoral studies

El perfil de ingreso recomendado es el de estudiantes que posean las capacidades y conocimientos siguientes:

En relación con las técnicas y métodos historiográficos y de las ciencias sociales:

• Manejar las herramientas teóricas de las ciencias humanas y sociales

• Comprender en profundidad y analizar criticamente textos historiográficos y teóricos

• Conocer los debates y tendencias de la investigación historiográfica actual

• Distinguir los métodos y objetos de investigación en las diferentes ramas de la historiografía

• Manejar las técnicas de análisis de fuentes primarias

• Saber efectuar una lectura crítica de las fuentes secundarias

• Aplicar la perspectiva histórica a contextos multidisciplinares o a áreas de estudio diferentes.

En relación con el autoaprendizaje y el manejo de la información:

• Destreza para adquirir información de forma autónoma e integrar conocimientos de diversas disciplinas sobre un objeto de estudio específico

• Habilidad para buscar, filtrar sintetizar los conocimientos historiográficos en soporte bibliográfico y en publicaciones periódicas

• Saber utilizar los recursos digitales disponibles en la red para recoger información, así como aplicar procedimientos específicos para depurarla

• Habilidad para someter a la crítica la información, elaborarla y analizarla empleando las técnicas aceptadas entre los historiadores

• Elaborar exposiciones orales, escritas y audiovisuales sobre temas historiográficos

• Escribir ensayos académicos e informes profesionales sobre cuestiones históricas

En relación con la iniciación a la investigación histórica:

• Habilidad para realizar análisis de situaciones históricas comp

lejas y saber diferenciar e integrar las diversas dimensiones de un problema social
• Disposición teórica para la definición de temas de investigación relevantes para el desarrollo del conocimiento

• Capacidad para realizar estados de la cuestión sobre problemas historiográficos e identificar líneas de investigación

• Habilidad para contextualizar históricamente los fenómenos y los acontecimientos contemporáneos

• Habilidad para comunicar los resultados de un trabajo de análisis o de investigación a públicos especializados y no especializados, de una manera clara y riguroso

• Saber delimitar un objeto de análisis y diseñar estrategias de investigación empírica sobre problemas históricos

• Capacidad para diseñar proyectos de investigación para presentarlos en convocatorias de financiación competitivas

En relación con conocimientos de lenguas:

• Conocimiento del español a nivel B2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas

• Conocimiento del inglés a nivel B2 del Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas.

Access

1. Con carácter general, para el acceso a un programa oficial de doctorado será necesario estar en posesión de los títulos oficiales españoles de Grado, o equivalente, y de Máster universitario, o equivalente, siempre que se hayan superado, al menos, 300 créditos ECTS en el conjunto de estas dos enseñanzas..

2. Asimismo, podrá acceder quien se encuentre en alguno de los siguientes supuestos:

a) Estar en posesión de un título universitario oficial español o de otro país integrante del Espacio Europeo de Educación Superior, que habilite para el acceso al máster de acuerdo con lo establecido en el artículo 16 del RD 1393/2007, y superar un mínimo de 300 créditos ECTS en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales por lo menos 60 deberán ser de nivel de máster .

b) Estar en posesión de un título oficial español de graduado o graduada, cuya duración, conforme normas de derecho comunitario, sea de por lo menos 300 créditos ECTS. Dichos titulados deberán cursar con carácter obligatorio los complementos de formación requeridos por el programa, excepto que el plan de estudios del correspondiente título de grado incluya créditos de formación en investigación equivalentes en valor formativo a los créditos en investigación procedentes de estudios de máster .

c) Los titulados universitarios que, tras obtener plaza en formación en la correspondiente prueba de acceso a plazas de formación sanitaria especializada, superen con evaluación positiva por lo menos dos años de formación de un programa para la obtención del título oficial de alguna de las especialidades en ciencias de la salud.

d) Estar en posesión de un título obtenido conforme a sistemas educativos extranjeros, sin necesidad de su homologación, tras la comprobación por la Universidad de que éste acredita un nivel de formación equivalente a la del título oficial español de máster universitario y que faculta en el país expedidor del título para el acceso a estudios de doctorado. Esta admisión no implicará, en ningún caso, la homologación del título previo del cual esté en posesión el interesado ni su reconocimiento para otros efectos que el del acceso a enseñanzas de doctorado.

e) Estar en posesión de otro título español de doctor obtenido conforme a anteriores ordenaciones universitarias.

f) Estar en posesión de un título universitario oficial que haya obtenido la correspondencia al nivel 3 del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior, de acuerdo con el procedimiento establecido en el Real Decreto 967/2014, de 21 de noviembre, por el que se establecen los requisitos y el procedimiento para la homologación y declaración de equivalencia a titulación y a nivel académico universitario oficial y para la convalidación de estudios extranjeros de Educación Superior, y el procedimiento para determinar la correspondencia a los niveles del Marco Español de Cualificaciones para la Educación Superior de los títulos oficiales de Arquitecto, Ingeniero, Licenciado, Arquitecto Técnico, Ingeniero Técnico y Diplomado.

3. Los doctorandos que iniciaran su programa de doctorado conforme a anteriores ordenaciones universitarias podrán acceder a las enseñanzas de doctorado, luego de su admisión de acuerdo con el establecido en el Reglamento de estudos de doctorado de la USC. En todo caso deberán reunir los requisitos establecidos con carácter general en dicho Reglamento para acceder a los estudios de doctorado.

4. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean el diploma de estudios avanzados obtenido de acuerdo con lo dispuesto en el Real decreto 778/1998, del 30 de abril, o alcancen la suficiencia investigadora regulada en el Real decreto 185/1985, del 23 de enero.

5. Podrán acceder a los estudios de doctorado los licenciados, arquitectos o ingenieros que posean un título de máster oficial conforme lo Real decreto 56/2005 o el Real decreto 1393/2007, modificado por el Real decreto 861/2010, o tengan superados 60 ECTS de estudios de máster oficial.

6. También podrán acceder los diplomados, ingenieros técnicos o arquitectos técnicos que acrediten tener 300 créditos ECTS superados en el conjunto de estudios universitarios oficiales, de los cuales, por lo menos 60, deberán ser de nivel de máster.

1. Expediente académico obtenido en los anteriores estudios que dan acceso al doctorado.(hasta 40%)

2. Currículo del candidato (hasta 40%). Se valorarán especialmente:

• Las titulaciones con competencias y conocimientos relacionadas con las áreas de especialización del Programa de Doctorado

• Las estancias académicas en el extranjero realizadas en el marco de los estudios de grado o máster, en Universidades o centros de investigación reconocidos oficialmente

• La obtención de ayudas o bolsas de estudio competitivas en los niveles de grado y máster, especialmente las relacionadas con el área de especialización del Programa

3. Nivel de conocimiento del inglés B2 o de otras lenguas relevantes en el contexto científico del Programa. (hasta 10%)

4. Entrevista personal con el candidato. En ella se valorará, a través de prueba escritura u oral, si fuera preciso, la madurez intelectual del candidato, su capacidad de expresión oral o escritura, la motivación para emprender estudios de doctorado. (hasta 10%).

El programa de doctorado podrá extinguirse por alguna de las siguientes causas:

Que no supere el proceso de renovación de la acreditación establecido en el artículo 10 del RD 99/2011.

• Que no acredite el cumplimiento de los requisitos establecidos por la normativa estatal o autonómica vigente.

• Que se formule una propuesta de extinción del programa al amparo de los procesos de revisión y mejora del título de acuerdo con el procedimiento aprobado por la universidad.

• Que concurra cualquier situación excepcional que impida el correcto desarrollo del programa de doctorado.

La extinción producirá los siguientes efectos:

• Comportará la pérdida de su carácter oficial y la baja en el RUCT.

• No se podrá matricular nuevo alumnado en el programa de doctorado.

• En cualquier caso todo el alumnado afectado deberá ser informado de la extinción y de las consecuencias en lo relativo al desarrollo de sus estudios.

La Universidad adoptará las medidas necesarias para garantizar los derechos académicos del estudiantado que esté cursando dichos estudios en los términos establecidos en la resolución de extinción del plan de estudio, y aprobará el procedimiento de extinción de los programas de doctorado en el seno de la universidad.

Formación específica: seminario de investigación

  • E5051A01

Formación específica: jornadas interuniversitarias para doctorandos en historia contemporánea

  • E5051A02

Formación específica: congresos, simposios y workshops nacionales e internacionales en el campo de la historiografía

  • E5051A03

Formación específica: plan de movilidad

  • E5051A04
Teachers Area
Teachers Area
Teachers Area
M. Luisa Julia Pazos Pazos
History of the Americas
Jose Ramon Veiga Alonso
Contemporary History
Miguel Cabo Villaverde
Contemporary History
Lourenzo Fernandez Prieto
Contemporary History
Daniel Lanero Taboas
Contemporary History
Ana Cabana Iglesia
Contemporary History
Alba Diaz Geada
Contemporary History
Bruno Esperante Paramos
Economic History and Institutions
Stefania Barca
Contemporary History
Teachers Area
Emilio Francisco Grandio Seoane
Contemporary History
Eduardo Rey Tristan
History of the Americas
Margarita Barral Martinez
Contemporary History
Teachers Area
Jesus Leopoldo Balboa Lopez
Contemporary History
María Pilar Cagiao Vila
History of the Americas
Xose Manoel Nuñez Seijas
Contemporary History
Teachers Area
M. Luisa Julia Pazos Pazos
History of the Americas
Maria Pilar Lopez Rodriguez
Contemporary History
Maria Jesus Baz Vicente
Contemporary History
Eduardo Rico Boquete
Contemporary History
Luisa Maria Muñoz Abeledo
Contemporary History
Bruno Esperante Paramos
Economic History and Institutions
Eudald Cortina Orero
History of the Americas
Teachers Area
Maria Jesus Souto Blanco
Contemporary History
Antonio Miguez Macho
Contemporary History

La Historia Contemporánea es un área plenamente consolidada en la enseñanza y en la investigación universitaria. Más allá de los límites de las Humanidades, goza también de un creciente reconocimiento e interés notorio entre científicos y profesionales de la macroárea científico-social. Es así por su capacidad para explicar los tiempos recientes y, en consecuencia, proporcionar ese depósito de experiencias imprescindibles para poder comprender el presente y afrontar la toma de decisiones, así como para contribuir a forjar la memoria colectiva, ingrediente imprescindible de cohesión social. Está fuera de toda duda, pues, la trascendencia de la Historia Contemporánea en la articulación de las sociedades actuales.

Formular un Programa de Doctorado en este campo está asimismo justificado por la necesidad de formar profesionales competentes en diferentes líneas de trabajo. Los doctores en Historia Contemporánea formados en este Programa podrán integrarse, entre otros sectores socio-profesionales, en la enseñanza universitaria, en centros públicos y privados de investigación, en empresas de la industria cultural, en empresas u organismos públicos encargados de la gestión del patrimonio cultural, en empresas e instituciones de análisis social y prospectiva o en medios de comunicación.

En todos estos sectores, al menos, estarán capacitados para ejercer funciones del más alto nivel.

También está justificado este Programa de Doctorado por la necesidad de atender una apreciable demanda, que viene avalada por las cifras de matrícula que muestran un sostenido interés por doctorarse en historia contemporánea tanto por parte de estudiantes españoles como extranjeros.

Así pues, la trayectoria del Programa de Doctorado Interuniversitario de Historia Contemporánea en los años en que lleva impartiéndose demuestra la demanda (en este caso no potencial, sino real) de estos estudios de Doctorado. Asimismo, el futuro de estos estudios está garantizado por el progresivo incremento que se ha producido en los últimos años, en las diversas unievrsidades participantes en el Programa de Doctorado, del número de estudiantes matriculados en el Grado de Historia.

• Comprensión sistemática de un campo de estudio y dominio de las habilidades y métodos de investigación relacionados con dicho campo

• Capacidad de concebir, diseñar o crear, poner en práctica y adoptar un proceso sustancial de investigación o creación

• Capacidad para contribuir a la ampliación de las fronteras del conocimiento a través de una investigación original

• Capacidad de realizar un análisis crítico y de evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas

• Capacidad de comunicación con la comunidad académica y científica y con la sociedad en general acerca de sus ámbitos de conocimiento en los modos e idiomas de uso habitual en su comunidad científica internacional

• Capacidad de fomentar, en contextos académicos y profesionales, el avance científico, tecnológico, social, artístico o cultural dentro de una sociedad basada en el conocimiento.

The main objective of this Masters degree is to train professionals and researchers in aquaculture; professionals with a solid recognised training at job level and researchers whose training allows them to carry out their research, with cutting-edge technologies, while keeping abreast of problems in production processing.

Title Reading date Authorship Direction
The uniqueness of Iraqi Kurds. From subjects of an empire to citizens of the Kurdistan Regional Government. 1920-2017 17/12/2024 Yashmina María Shawki-Aziz Gómez

Coordinator
Margarita Barral Martinez

Secretary
Eudald Cortina Orero

Vowels
Maria Aurora Artiaga Rego
Lourenzo Fernandez Prieto
Emilio Francisco Grandio Seoane
Eduardo Rico Boquete
Ramon Villares Paz
Miguel Cabo Villaverde
Daniel Lanero Taboas
María Pilar Cagiao Vila
Eduardo Rey Tristan

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-01
Offered Places

Number of places offered for each academic year. Provides information on the evolution of the offer of places associated with that program.

Scale info: Whole number

20,0

20,0

20,0

20,0

20,0

20,0

ID-03
New Enrollment

Number of newly enrolled students.

Scale info: Whole number

8,0

6,0

8,0

13,0

11,0

7,0

ID-06
Total Student Enrollment

Total number of students enrolled in the ordinary enrollment system

Scale info: Whole number

50,0

45,0

47,0

51,0

50,0

43,0

ID-07
Percentage of New Students Coming from Master's Studies

Percentage relationship between the number of new students coming from master's studies and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation.

Scale info: Percentage with two decimal places

75,0

66,67

62,5

69,23

81,82

57,14

ID-08
Percentage of Students from Other Universities

Percentage relationship between the number of new students with access master's degrees from other universities and the number of newly enrolled students after deducting the number of new students due to adaptation

Scale info: Percentage with two decimal places

12,5

16,67

12,5

15,38

27,27

14,29

ID-09
Percentage of New Students from National Universities Outside SUG

Percentage relationship between the number of new students from other national universities, outside the SUG, and the total number of enrolled students

Scale info: Percentage with two decimal places

12,5

0,0

12,5

15,38

27,27

14,29

ID-10
Percentage of New Students from Other SUG Universities

Percentage relationship between the number of new students from other SUG universities and the number of newly enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

16,67

0,0

0,0

9,09

0,0

ID-11
Percentage of Foreign Students in the Total Enrollment

Percentage ratio of the number of foreign students (from outside Spain) to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

10,00

11,11

12,77

11,76

10,00

16,28

ID-12
Percentage of Foreign Students from the EHEA

Percentage ratio of the number of foreign students in the EHEA to the total number of enrolled students.

Scale info: Percentage with two decimal places

4,0

4,44

6,38

1,96

6,0

6,98

ID-22
Percentage of Students by Admission Profile

Percentage of students according to entry profile

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

100,0

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-13
Percentage of New Students Requiring Bridging Courses

Percentage ratio of the number of new students who need additional training to the number of newly enrolled students, once the number of new students admitted for adaptation is discounted.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-14
Percentage of Full-Time Students

Percentage ratio of the number of full-time students to the total number of enrolled students. Note: Full-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

58,0

48,89

46,81

52,94

46,0

55,81

ID-15
Percentage of Part-Time Students

Percentage relationship between the number of part-time students and the total number of enrolled students. Note: Part-time students are considered those who have the same dedication throughout the academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

22,0

26,67

27,66

17,65

22,0

16,28

ID-16
Percentage of Students with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of students with mixed dedication to the total number of enrolled students. Note: Students with mixed dedication are considered those who alternate between full-time and part-time dedication during the same academic year.

Scale info: Percentage with two decimal places

20,0

24,44

25,53

29,41

32,0

27,91

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-17
Percentage of Students Undertaking Research Stays (Outgoing) Authorized by the CAPD

Percentage ratio of the number of students doing research stays on the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

6,9

27,27

31,82

0,0

17,39

8,33

ID-19
Percentage of Students Participating in Mobility Programs (Incoming)

Percentage ratio of the number of students participating in mobility programs (incoming) over the number of students enrolled full-time

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

ID-21
Percentage of Students with Scholarships or Predoctoral Contracts (FPI, FPU, Xunta, etc.)

Percentage ratio of the number of students with a scholarship or pre-doctoral contract (FPI, FPU, Xunta,...) to the number of students enrolled full-time.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

31,82

31,82

25,93

39,13

37,5

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-24
Ratio of Theses Defended under Co-Supervision Regime

Percentage ratio of the number of theses defended under co-direction to the total number of theses defended.

Scale info: Rational number with two decimal places

1,0

0,6667

0,4

0,3333

0,4286

-

ID-25
Total number of six-year periods

Total number of six-year terms.

Scale info: Whole number

42,0

43,0

48,0

50,0

48,0

51,0

ID-26
Average number of six-year periods per PDI

Average number of sexenios per PDI.

Scale info: Rational number with two decimal places

2,3333

2,3889

2,6667

2,6316

2,5263

2,6842

ID-27
Percentage of PDI with six-year periods

Percentage ratio of the number of POIs with six-year terms over the number of POIs with the option of six-year terms.

Scale info: Percentage with two decimal places

94,44

94,44

94,44

89,47

89,47

94,74

ID-28
Percentage of PDI with active six-year periods

Percentage ratio of the number of PDI with six-year-olds living on the number of PDI with option to six-year-olds.

Scale info: Percentage with two decimal places

61,11

50,0

50,0

52,63

63,16

47,37

ID-29
Percentage of Foreign Professors in the Total Program Faculty

Percentage ratio of the number of foreign thesis supervisors to the total number of thesis supervisors

Scale info: Percentage with two decimal places

4,0

4,0

3,85

4,0

4,0

10,0

ID-30
Percentage of International Experts in Thesis Committees

Percentage ratio of the number of foreign members of the courts to the total number of members of the courts

Scale info: Percentage with two decimal places

18,18

11,11

25,0

0,0

15,79

17,02

Indicator

2017-2018

2018-2019

2019-2020

2020-2021

2021-2022

2022-2023

ID-31
Number of Defended Theses

Number of theses defended

Scale info: Whole number

4,0

3,0

5,0

3,0

7,0

0,0

ID-32
Percentage of Theses Completed Full-Time

Percentage ratio of the number of full-time theses over the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

66,67

80,0

100,0

100,0

-

ID-33
Percentage of Theses Completed Part-Time

Percentage ratio of the number of part-time theses on or total defended theses.

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

33,33

20,0

0,0

0,0

-

ID-34
Percentage of Theses Completed with Mixed Dedication

Percentage ratio of the number of theses completed with mixed dedication on the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

-

ID-35
Number of Theses Presented in Galician

Number of theses presented in Galician

Scale info: Whole number

2,0

0,0

2,0

0,0

5,0

0,0

ID-36
Number of Theses Presented in Spanish

Number of theses presented in Spanish

Scale info: Whole number

0,0

3,0

2,0

3,0

2,0

0,0

ID-37
Number of Theses Presented in Other Languages

Number of theses presented in another language

Scale info: Whole number

2,0

0,0

1,0

0,0

0,0

0,0

ID-38
Average Duration of Studies for Full-Time Students

Average duration (in years) of full-time studies

Scale info: Whole number

2,826

2,9425

4,9315

4,8986

4,9301

-

ID-39
Average Duration of Studies for Part-Time Students

Average duration (in years) of part-time studies.

Scale info: Whole number

2,0548

4,9315

5,1534

3,9274

2,9589

-

ID-40
Percentage of Doctoral Students Defending Their Thesis Without Requesting an Extension

Percentage ratio of the number of students defending the thesis without an extension on the total number of theses defended.

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

66,67

0,0

33,33

14,29

-

ID-43
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses that achieve the "cum laude" qualification over the total number of theses defended

Scale info: Percentage with two decimal places

100,0

100,0

80,0

66,67

100,0

-

ID-44
Percentage of Theses with International Mention

Percentage ratio of the number of theses with international mention over the total number of defended theses

Scale info: Percentage with two decimal places

50,0

33,33

20,0

33,33

42,86

-

ID-45
Percentage of Program Dropouts

Percentage ratio of the number of students who did not enroll or defend their thesis in the academic year to the total number of students enrolled in the previous year, after deducting the number of students who defended their thesis in the academic year and students who have been granted a temporary leave of absence.

Scale info: Percentage with two decimal places

6,67

27,66

47,5

43,18

20,0

20,51

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