O Design Thinking (DT) é unha metodoloxía iterativa para o desenvolvemento de proxectos en base a tarefas de empatía, definición, xeración de ideas, prototipado e experimentación. Esta metodoloxía foi desenvolvida en Standford e ten sido aplicada por numerosas empresas de éxito en todo tipo de sectores, dende o márketing á enxeñaría: Apple, Virgin, Toyota, etc. Mediante a aplicación dunha aproximación centrada nas persoas e baseada na realización de probas iterativas con prototipos acádanse solucións innovadoras e conectadas coas necesidades reais do usuariado. Con este curso preténdese que os participantes comprendan os fundamentos do DT, dominen as fases metodolóxicas para guiar o desenvolvemento de proxectos do alumnado e coñezan os instrumentos de soporte para a implantación de DT (técnicas de ideación, observación, prototipado rápido, entrevista, escoita activa, etc.).
-
PRESENTACIÓN. ETAPA EMPATIZAR. (3 HORAS DE AULA + 1 HORA FORA DA AULA)
- Orixe do Design Thinking (DT)
- Obxectivos
- Exemplos de éxito
- A empatía
- Observación e captura de información
- Escoita activa
- Realización de entrevistas empáticas
- Criterios de avaliación
- Formación de equipos e elección de temáticas de traballo: “como mellorar o campus”
-
ETAPA DEFINIR
- Saturar, agrupar e sintetizar
- Diagramas de empatía
- Mapa de afinidade, mapa mental, a técnica estrela, os 5 porqués
- O reto creativo e o punto de vista (PdV)
- Criterios de avaliación
-
ETAPA IDEAR
- A creatividade
- Chuvia de ideas estruturada
- Técnicas para promover a creatividade: SCAMPER, os 6 sombreiros para pensar
- Desenvolvemento de conceptos
- A matriz de estacionamento
- A selección de ideas
- Criterios de avaliación
-
ETAPA PROTOTIPAR
- A importancia da visualización
- Tipos de prototipos
- Prototipos de baixa fidelidade
- Wireframing
- Maquetas
- Mago de Oz
- Criterios de avaliación
-
ETAPA PROBAR
- A importancia de probar
- Como probar
- Planificación das probas
- A caixa de comentarios
- O storytelling
- Criterios de avaliación
Manuel Caeiro Rodríguez. Dpto. Enxeñería Telemática. Universidade de Vigo.
Íñigo Cuiñas Gómez. Dpto. Teoría do sinal e comunicacións. Universidade de Vigo.
Itziar Goicoechea Castaño. Dpto.Deseño na Enseñería. Universidade de Vigo.
María del Pino Díaz Pereira. Dpto.Didácticas especiais. Universidade de Vigo.
Manuel J. Fernández Iglesias. Dpto. Enxeñaría Telemática. Universidade de Vigo.
Enrique Costa Montenegro. Dpto. Enxeñaría Telemática. Universidade de Vigo.
Joseba Delgado Parada. Universidade de Vigo.
Ana Estévez González. Universidade de Vigo.