Pasar al contenido principal

Unha experiencia de Aprendizaxe en Servizo en Formación do Profesorado busca mellorar os parques infantís da cidade

O concelleiro Manuel Dios reuniuse en Ciencias da Educación co alumnado responsable do informe sobre os parques infantís da cidade (Foto: SERVIMAV-USC)
O concelleiro Manuel Dios reuniuse en Ciencias da Educación co alumnado responsable do informe sobre os parques infantís da cidade (Foto: SERVIMAV-USC)

Resultado dunha experiencia metodolóxica de ‘Aprendizaxe en Servizo’ liderada por dous docentes da USC, estudantes dos graos de mestre en Educación Infantil e Primaria realizaron un informe sobre os parques infantís de Santiago que este martes lle entregaron na Facultade ao titular de Educación e Cidadanía do Concello, Manuel Dios Diz. Nese acto, o concelleiro comprometeuse co alumnado a que tanto o alcalde Mariño Noriega como o responsable de Medio Ambiente e Convivencia, Xan Duro, estudarán o informe e lles darán unha resposta en acto público.

Os docentes Julia Crespo e Eugenio Rodríguez, ambos os dous da Facultade de Ciencias da Educación, lideraron esta experiencia de Aprendizaxe-Servizo (ApS), deseñada desde as materias ‘ Xogo Infantil’ (4º curso) e ‘Organización e Xestión do Centro Escolar’ (2º curso). A proposta combina a avaliación dos espazos e mobiliario dos parques infantís de titularidade pública da cidade coa observación das accións que realizan neles os nenos e nenas, que poden ser interpretadas en clave educativa.

“Pretendemos realizar unha análise que nos permita detectar as posibilidades educativas deste tipo de espazos coa intención de melloralos ou propoñer a súa mellora aos responsables do seu proxecto, construción e mantemento”, explica Julia Crespo.

Os parques como espazos educativos
O ApS é unha metodoloxía que combina nunha soa actividade a aprendizaxe dos contidos, competencias e valores coa realización de tarefas de servizo á comunidade. O coñecemento utilízase para mellorar algo da comunidade, e o servizo convértese nunha experiencia de aprendizaxe que proporciona coñecementos e valores. Esta metodoloxía, engade a profesora Crespo, permite aos estudantes adquirir uns coñecementos construídos desde un significado persoal “e dota á práctica educativa dun valor social que tamén se converterá en parte da experiencia de aprendizaxe”.

“Buscamos a reflexión sobre a importancia do parque infantil para a educación dos nenos e nenas”. Cuestións como a seguridade destes espazos, a súa adaptación á poboación de uso, a súa situación e acceso, os valores que pode imprimir ou os conflitos de convivencia son aspectos “que debemos valorar en toda a súa dimensión se queremos coñecer o valor dun espazo potencialmente educativo, formativo e socialmente activo”, matiza Crespo.

Así, o alumnado dividido en diversos grupos realizou un traballo de observación centrado en dous eixos. Por unha banda, a avaliación do cumprimento dos requirimentos normativos das instalacións destes espazos e, por outra, o uso que os nenos e nenas fan e o tipo de interaccións que levan a cabo entre eles.

Ao remate do traballo de campo, os docentes prepararon un informe xeral que unha vez consensuado, con conclusións e propostas, se lle presentou ao concello de Santiago de Compostela para que poidan traballar con el na mellora dos parques, de ser o caso.

Metodoloxía para a formación integral
Os docentes responsables da iniciativa elixiron a técnica de ApS por ser “a idónea dado o tipo de profesional que queremos formar”. “Non só porque senta as bases para que o alumnado alcance un maior grao de dominio dos contidos e obxectivos ligados aos currículos das materias senón porque nos brinda un espazo de toma de conciencia sobre a necesidade de construír unha sociedade mellor desde unha achega persoal e de traballo en equipo e desde unha perspectiva de traballo colaborativo entre institucións e persoas”, engade.

En suma, os docentes están convencidos de que a experiencia capacita ao alumnado para entender que o proceso formativo do neno “se realiza dentro dun continuo espacial e temporal, no que a escola soamente é unha parte”. “Esta visión de conxunto é a que fundamenta a necesidade de que a escola, e as institucións educativas en xeral, permanezan abertas ao diálogo coa contorna no que están inseridas”, conclúen.

Á xuntanza acudiu o alumnado que traballou na experiencia de Aprendizaxe en Servizo (Foto: SERVIMAV-USC)

Los contenidos de esta página se actualizaron el 25.04.2017.