Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 32 Clase Interactiva: 16 Total: 50
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Antiga
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obtención, polo alumnado, dun bo coñecemento das culturas e procesos históricos da Antigüidade, con especial referencia á evolución cronolóxica e política das culturas antigas do Próximo Oriente e Grecia e ás distintas formas de organización económica, política, social e cultural que coñeceron as devanditas sociedades.
DOCENCIA EXPOSITIVA:
ORIENTE
Tema 1: Mesopotamia: de Sumer á 3ª Dinastia de Ur.
Tema 2: Babilonios e Hititas
Tema 3: Exipto
Tema 4: Hebreos e Fenicios
Tema 5: Asirios e Persas
MUNDO HELENICO
Tema 6: A Creta Minoica
Tema 7: A Grecia Micénica
Tema 8: A Época Escura e a Sociedade Homérica
Tema 9: A Época Arcaica
Tema 10: A Época Clásica
Tema 11: Alexandre Magno e o Mundo Helenístico
Bibliografía básica e complementaria
OBRAS BASICAS:
Gómez Espelosín, F. J. Introducción a la Grecia antigua. 2ª Ed. Madrid: Alianza Ed., 2014.
Cabrero Piquero, J.; González Salinero, R.; Moro Ípola, M.; Novillo López, M.A., Introducción a la Historia de la Antigüedad, UNED, Madrid, 2010, pp. 21-320.
Sanmartín, J., Serrano, J.M. Historia Antigua del Próximo Oriente. Egipto y Mesopotamia, Akal, Madrid, 1998.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Brewer, D. Historia de la civilización egipcia. Barcelona: Crítica, 2007.
Bryce, T. El reino de los hititas. Cátedra, Madrid, 2001.
Carlier, P., Homero, Akal, Madrid, 2005.
Chadwick, J., El mundo micénico, Alianza Editorial, Madrid, 1985.
Dandamaev, M. A. & Lukonin, V. G. Cultura y economía del Irán Antiguo, AUSA, Sabadell, 1990.
Dickinson, O., La Edad del Bronce egea, Akal, Madrid, 2000.
Domínguez Monedero, J., La polis y la expansión colonial griega, Madrid, 1991.
Fantar, M. H. Los fenicios en el Mediterráneo. Icaria, Barcelona, 1999.
Finley, M.I. El mundo de Odiseo. Madrid: F.C.E., 1982.
García Morá, F., Atlas de Historia Antigua. Volumen 1. El Próximo Oriente Antiguo. Síntesis, Madrid, 2018.
García Morá, F., Atlas de Historia Antigua. Volumen 2. El Antiguo Egipto. Síntesis, Madrid, 2018.
Leduc, C. e Lissarrague, F. Historia de las mujeres. 1. La Antigüedad. Madrid: Taurus,1991.
Lévêque, P. El mundo helenístico, Paidós, Barcelona, 2005.
Murray, O., La Grecia Arcaica. Taurus, Madrid, 1981.
Pascual González, J. Grecia en el siglo IV a.C. Del imperialismo espartano a la muerte de Filipo de Macedonia. Síntesis, Madrid, 1997.
Pérez Largacha, A., Historia antigua de Egipto y el Próximo Oriente. Akal, Madrid, 2007.
Plácido, D., La sociedad ateniense, Crítica, Barcelona, 1997.
Postgate, N. La Mesopotamia arcaica. Madrid: Akal, 1999.
Shipley, G. El mundo griego después de Alejandro, 323-30 a.C. Crítica, Barcelona 2001.
Signes Codoñer, J. Escritura y literatura en la Grecia arcaica, Madrid, Akal, 2004.
Finkelstein I. y Silberman, N.A. La Biblia desenterrada: Una nueva visión arqueológica del antiguo Israel y de los orígenes de sus textos sagrados. Madrid, Siglo XXI, 2007.
Will, E., Mossé, C. e Goukowsky, P. El mundo griego y el oriente.II El siglo IV y la época helenística. Madrid: Akal, 1998.
ESPECÍFICAS:
1.- Coñecer, analizar, interpretar e transmitir a Historia Antiga do Próximo Oriente e Grecia.
2.- Coñecer e analizar a problemática obxecto do debate historiográfico sobre as sociedades antigas do Próximo Oriente e Grecia.
3.- Coñecemento das principais claves explicativas das sociedades do pasado antigo do Próximo Oriente e Grecia.
4.- Comprender, interpretar e elaborar textos historiográficos ou documentos sobre as sociedades antigas do Próximo Oriente e Grecia.
5.- Desenvolver unha conciencia crítica con relación ás sociedades e culturas do Próximo Oriente e a Grecia antigas.
XERAIS:
1.- Coñecer e analizar a estrutura diacrónica da Historia.
2.- Usar, ordenar e interpretar as fontes históricas.
3.- Coñecer e desenvolver habilidades no uso dos instrumentos de recompilación da información (catálogos bibliográficos, repertorios electrónicos, etc.)
TRANSVERSAIS:
1.- Recoñecer o carácter interdisciplinar dos estudos en ciencias sociais
2.- Aprender a usar métodos e técnicas doutras ciencias humanas.
3.- Favorecer a aplicación de pensamento analítico, crítico, lóxico e creativo, demostrando dotes de innovación.
4.- Fomentar o traballo, tanto individual e autónomo como en equipa, con responsabilidade e iniciativa.
5.- Ensinar a comunicar información e ideas en público dunha forma clara e efectiva.
DOCENCIA PRESENCIAL: nas aulas asignadas polo decanato.
Co obxecto de facilitar e racionalizar a impartición da asignatura utilizaranse as seguintes técnicas:
- Clase expositivas nas que se fará a explicación dos contidos teóricos. Trátase dunha actividade presencial na aula. 32 horas por grupo.
- Clase interactiva na que as actividades serán prácticas e relacionadas cos contidos teóricos da materia.: exposicións, traballos, comentarios de textos, mapas do mundo antigo... 16 horas por grupo.
- Tutorización personalizada. 3 horas por grupo.
O sistema de avaliación da cadeira constará:
1.-- Proba de contidos teóricos do temario: 7 puntos.
2.-- Calificacións de contidos práticos: 3 puntos. Abranxería desde traballos, exposicións, asistencia, mapas do mundo antigo, lecturas de fontes clásicas e de literatura académica sobre o mundo oriental e grego antigos.
Canto a aqueles aos que se lles concedeu dispensa de asistencia, serán avaliados polo exame final, que no seu caso se calificará sobre 10 puntos.
TRABALLO PRESENCIAL
Docencia expositiva:32 horas
Docencia interactiva: 16 horas
Titorías:3 horas
Total:51 horas
TRABAJO PERSOAL DO ESTUDANTE: 99 horas
TOTAL MATERIA: 150 horas
Dado que tanto a ensinanza como a avaliación presupoñen un desenvolvimento eminentemente presencial, recoméndase que as aulas non coincidan con nengunha outra actividade da/o estudante, for academica ou extra-academica. A docencia presencial e o sistema de avaliación deben ser prioritario para o alumno.
Hai unha par de hábitos de conduta que tradicionalmente se daban por supostas e que, actualmente, parece que hai que especificar:
1) Durante as aulas non se pode ter o teléfono prendido, e, ainda menos, estar twitteando, intercambiando SMS ou usar calquer tipo de mensaxaria. O mesmo vale dicir para os ordenadores. O fin de asistir ás aulas é o de atender e tirar proveito das actividades que nelas se realizan, non ter unha mera presenza corporal.
2) "En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial"
2) As notas finais daranse polo programa de notas por sms da USC, non persoalmente nen por correo electrónico. Por tanto,o estudante deberá asegurarse de estar dado de alta nese programa.
Jose Angel Fernandez Canosa
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812560
- Correo electrónico
- anxo.canosa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Villanueva Acuña
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812563
- Correo electrónico
- manuel.villanueva [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Francisco Javier Gonzalez Garcia
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812564
- Correo electrónico
- franciscojavier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
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11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 08 |
Martes | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 08 |
Xoves | |||
09:00-11:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 11 |
Venres | |||
11:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 11 |
20.12.2024 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |
20.12.2024 09:00-11:30 | Grupo /CLE_01 | Aula 11 |
16.06.2025 09:30-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 10 |