Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Obtención, polo alumnado, dun bo coñecemento das culturas e procesos históricos da Antigüidade, con especial referencia á evolución cronolóxica e política das culturas antigas do Próximo Oriente e Grecia e ás distintas formas de organización económica, política, social e cultural que coñeceron as devanditas sociedades.
DOCENCIA EXPOSITIVA:
ORIENTE
Tema 1: Mesopotamia: de Sumer á 3ª Dinastia de Ur.
Tema 2: Babilonios e Hititas
Tema 3: Exipto
Tema 4: Hebreos e Fenicios
Tema 5: Asirios e Persas
MUNDO HELENICO
Tema 6: A Creta Minoica
Tema 7: A Grecia Micénica
Tema 8: A Época Escura e a Sociedade Homérica
Tema 9: A Época Arcaica
Tema 10: A Época Clásica
Tema 11: Alexandre Magno e o Mundo Helenístico
Bibliografía básica y complementaria
Obras básicas:
Gómez Espelosín, F. J. Historia de Grecia en la Antigüedad. Madrid: Akal, 2011.
Sanmartín, J. e Serrano, J.M. Historia Antigua del Próximo Oriente. Madrid: Akal, 1998.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Brewer, D. Historia de la civilización egipcia. Barcelona: Crítica, 2007.
Bryce, T. El reino de los hititas. Cátedra, Madrid, 2001.
Carlier, P., Homero, Akal, Madrid, 2005.
Chadwick, J., El mundo micénico, Alianza Editorial, Madrid, 1985.
Dandamaev, M. A. & Lukonin, V. G. Cultura y economía del Irán Antiguo, AUSA, Sabadell, 1990.
Dickinson, O., La Edad del Bronce egea, Akal, Madrid, 2000.
Domínguez Monedero, J., La polis y la expansión colonial griega, Madrid, 1991.
Fantar, M. H. Los fenicios en el Mediterráneo. Icaria, Barcelona, 1999.
Finley, M.I. El mundo de Odiseo. Madrid: F.C.E., 1982.
Leduc, C. e Lissarrague, F. Historia de las mujeres. 1. La Antigüedad. Madrid: Taurus,1991.
Lévêque, P. El mundo helenístico, Paidós, Barcelona, 2005.
Murray, O., La Grecia Arcaica. Taurus, Madrid, 1981.
Pascual González, J. Grecia en el siglo IV a.C. Del imperialismo espartano a la muerte de Filipo de Macedonia. Síntesis, Madrid, 1997.
Plácido, D., La sociedad ateniense, Crítica, Barcelona, 1997.
Postgate, N. La Mesopotamia arcaica. Madrid: Akal, 1999.
Shipley, G. El mundo griego después de Alejandro, 323-30 a.C. Crítica, Barcelona 2001.
Signes Codoñer, J. Escritura y literatura en la Grecia arcaica, Madrid, Akal, 2004.
Finkelstein I. y Silberman, N.A. La Biblia desenterrada: Una nueva visión arqueológica del antiguo Israel y de los orígenes de sus textos sagrados. Madrid, Siglo XXI, 2007.
Will, E., Mossé, C. e Goukowsky, P. El mundo griego y el oriente.II El siglo IV y la época helenística. Madrid: Akal, 1998.
ESPECÍFICAS:
1.- Coñecer, analizar, interpretar e transmitir a Historia Antiga do Próximo Oriente e Grecia.
2.- Coñecer e analizar a problemática obxecto do debate historiográfico sobre as sociedades antigas do Próximo Oriente e Grecia.
3.- Coñecemento das principais claves explicativas das sociedades do pasado antigo do Próximo Oriente e Grecia.
4.- Comprender, interpretar e elaborar textos historiográficos ou documentos sobre as sociedades antigas do Próximo Oriente e Grecia.
5.- Desenvolver unha conciencia crítica con relación ás sociedades e culturas do Próximo Oriente e a Grecia antigas.
XERAIS:
1.- Coñecer e analizar a estrutura diacrónica da Historia.
2.- Usar, ordenar e interpretar as fontes históricas.
3.- Coñecer e desenvolver habilidades no uso dos instrumentos de recompilación da información (catálogos bibliográficos, repertorios electrónicos, etc.)
TRANSVERSAIS:
1.- Recoñecer o carácter interdisciplinar dos estudos en ciencias sociais
2.- Aprender a usar métodos e técnicas doutras ciencias humanas.
3.- Favorecer a aplicación de pensamento analítico, crítico, lóxico e creativo, demostrando dotes de innovación.
4.- Fomentar o traballo, tanto individual e autónomo como en equipa, con responsabilidade e iniciativa.
5.- Ensinar a comunicar información e ideas en público dunha forma clara e efectiva.
Non hai docencia presencial ao ser unha materia extinguida.
O sistema de avaliación consistirá nun exame dos contido da materia, que se prepararán pola bibliograia básica arriba citada.
Ao non haber presencialidade na cadeira, os tempos reducense aos de actividade persoal dos estudantes.
TRABALLO PERSOAL
150 horas de traballo de estudo, biblioteca, etc.
Dado que a materia non ten docencia presencial, recoméndase encarecidamente que o estudante se poña en contacto co profesor para precisar e consultar todos os aspectos relativos ao exame e a avaliación da materia.
1) Pórse en contacto co profesor que tivo no curso anterior para concretar e aclarar os aspectos relacionados coa avaliación e o exame.
2) As notas finais daranse polo programa de notas por sms da USC, non persoalmente nen por correo electrónico. Por tanto,o estudante deberá asegurarse de estar dado de alta nese programa.
3)"En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial"
Jose Angel Fernandez Canosa
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812560
- Correo electrónico
- anxo.canosa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Manuel Villanueva Acuña
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812563
- Correo electrónico
- manuel.villanueva [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Ana Maria Suarez Piñeiro
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812567
- Correo electrónico
- ana.suarez.pineiro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
10.01.2025 09:00-11:30 | Grupo de exame | Aula 07 |
18.06.2025 09:30-12:00 | Grupo de exame | Aula 07 |