Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 34 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
COMPOÑENTE TEÓRICA
• Que o alumnado demostre posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que se basea na educación secundaria xeral, e que se atopa habitualmente nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos desde o vanguardista do seu campo de estudo.
• Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
• Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
COMPOÑENTE PRÁCTICA
• Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de xeito uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das entidades sanitarias.
• Aplicar tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
• Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
• Capacidade de traballo en equipo.
• Capacidade para resolver problemas.
• Capacidade de análise, síntese e toma de decisións.
• Planificación e xestión do tempo.
• Capacidade para traballar de forma autónoma.
• Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
• Coñecementos básicos de informática.
• Introdución ás Informáticas da Saúde: datos, información e coñecemento
• Introdución aos sistemas de información hospitalaria e á historia clínica electrónica
• Tecnoloxías emerxentes en enfermaría
• E-Saúde en enfermaría
• Teleasistencia en enfermaría
• Ferramentas tecnolóxicas para o seguimento do paciente
• Comunicación e aprendizaxe multimedia
• Estratexias para a recuperación de información
O alumnado disporá de toda a bibliografía necesaria a través do portal e-learning da Universidade.
Básico:
CB1. Que o alumnado demostrou posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes de á vangarda da súa área de estudo.
CB4. Que o alumnado poida transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5. Que o alumnado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xeral:
CG14. Establecer mecanismos de avaliación, considerando aspectos científico-técnicos e de calidade.
CG15. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que os profesionais e demais persoal das entidades sanitarias se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar.
Transversal:
CT1. Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica.
CT2. Capacidade de traballo en equipo.
CT5. Capacidade para resolver problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT8. Preocupación pola calidade.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT12. Planificación e xestión do tempo.
CT13. Capacidade para traballar de forma autónoma.
CT14. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de diversas fontes).
CT17. Habilidades básicas de xestión informática.
Específico:
CE6.Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar a tecnoloxía e a informática á atención sanitaria.
• Coñecementos relevantes e capacidade para aplicar os principios de investigación e información.
• Capacidade para informar, rexistrar, documentar e derivar coidados utilizando tecnoloxías adecuadas.
A materia contará cunha aula virtual apoiada pola plataforma Moodle do Campus Virtual da USC. Esta aula virtual apoiará as diferentes actividades de ensino-aprendizaxe nos diferentes escenarios contemplados, incluíndo posibles actividades de avaliación, e servirá tamén como medio de comunicación co alumnado a través de foros e mensaxería.
• Realizaranse titorías e aclaración de dúbidas, previa petición do alumnado:
ou en persoa
ou a través da plataforma virtual
ou MS Teams
ou por correo electrónico.
• Exposicións orais dos contidos teóricos, fomentando a atención do alumnado a través de curiosidades e/ou anécdotas relacionadas co material.
• Elaborar o temario seguindo unha orde ascendente na complexidade dos contidos.
• Propoñeranse seminarios elaborados polo alumnado sobre temas relacionados co temario que o complementen a partir de diferentes premisas definidas polo profesorado. A asistencia a estes seminarios é obrigatoria.
• Realizaranse exercicios prácticos que lles permitan poñer en práctica os coñecementos teóricos aprendidos utilizando o hardware e o software axeitados.
Nos supostos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na “Normativa para a avaliación do rendemento académico do alumnado e a revisión de cualificacións”.
• Non se conservan as cualificacións dun curso a outro. En consecuencia, o alumnado repetidor cursará a materia como alumno de primeira convocatoria.
• As porcentaxes de avaliación serán:
o 30% exame teórico + 40% traballo práctico + 30% traballo teórico
• O exame teórico tratará sobre os conceptos e procedementos metodolóxicos empregados polo alumnado. Realizarase presencialmente na aula de informática da Facultade a través do Campus Virtual da USC e na que se plantexarán cuestións relacionadas cos conceptos, procedementos e/ou prácticas traballadas no desenvolvemento da materia.
• O traballo teórico consistirá na presentación dunha memoria escrita e defendida en público sobre un tema seleccionado entre un grupo proposto polo profesorado ou un tema relacionado coa Saúde proposto polo grupo e aprobado polo profesorado. A presentación do traballo teórico realizarase nas últimas semanas do período de clase teórica da materia.
• O proxecto práctico do curso é a realización, en grupo, dos diferentes exercicios e prácticas propostos nas sesións interactivas cos alumnos e que serán avaliados de forma continua. Polo tanto, esta avaliación continua só se realizará durante o período lectivo ordinario da materia (actualmente, segundo cuadrimestre). Ao remate do proxecto práctico entregarase un informe en PDF do desenvolvemento realizado. O prazo para a entrega da memoria do proxecto práctico indicarase na plataforma Moodle da USC a través da cal se realizará a entrega.
• A nota mínima admisible, no exame teórico, traballo teórico e traballo final de curso, é de 4 sobre 10.
• Só se considerará a condición de NON PRESENTADO para os alumnos que non se presenten ao exame teórico.
Para as clases teóricas, o alumnado deberá dedicar 1 hora por cada hora presencial. Para preparar os seminarios, cada alumno deberá dedicar 16 horas. Para o traballo práctico e o traballo final, o alumno deberá dedicar 20 horas ademais das horas de prácticas presenciais. Para preparar o exame, 8 horas levando a materia ao día. Isto dá un total de 48 horas de tempo de contacto e 68 horas de traballo persoal.
José Manuel Ramiro Fernández
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- josemanuel.ramiro [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 4 |
Mércores | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 4 |
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:30 | Grupo /TI-ECTS01 | Castelán | AULA 4 |
Xoves | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | AULA 4 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | AULA 4 |
20:00-21:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | AULA 4 |
26.05.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
11.07.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |