Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 16 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Identificar alteracións da saúde en adultos, as manifestacións que aparecen nas súas diferentes fases.
- Identificar as necesidades asistenciais derivadas de problemas de saúde.
-Analizar os datos recollidos na avaliación.
- Aplicar o plan de coidados.
- Seleccionar intervencións dirixidas a tratar ou previr problemas derivados de desviacións de saúde.
-Establecer unha actitude de cooperación cos distintos membros do equipo
- Recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde: mala saúde, sufrimento, discapacidade da persoa.
Nos diferentes temas recóllense as manifestacións clínicas da enfermiade, as probas diagnósticas e os coidados de enfermaría, a atención en urxencias extrahospitalarias e intrahospitalarias, o manexo do paciente crítico e a atención en unidad de hospitalización atendendo as necesidades do paciente.
MÓDULO I – SISTEMA NERVIOSO
Tema 1.-Procesos dexenerativos do sistema nervioso central. Coidados (E/S).
Tema 2.- Traumatismos vértebro-medulares. Manexo.Coidados xeraís no/na paciente con traumatismos vertebro-medulares (E/S).
Tema 3.- Traumatismos cráneo encefálicos. Manexo. Coidados xeraís no/na paciente con trumatismo craneo encefálico (E/S/L).
Tema 4. Accidentes vasculares cerebrais. Manexo. Coidados no/na paciente con accidente vascular cerebrais (E).
Tema 5. Meninxite e síndrome menínxeos.Coidados (E .
Tema 6. Epilepsia e trastornos convulsivos. Manexo. Coidados xeraís no paciente con epilepsia (E).
MÓDULO II-CORAZÓN E GRANDES VASOS
Tema 1. Endocardite. Fiebre reumática. Estudio xeral das valvulopatías. Coidados xeraís (E).
Tema 2. Insuficiencia cardíaca. Edema agudo de pulmón. (E: Bloque I horarios; S: Bloque II e III horarios; L: Bloque II e III horarios).Manexo, procedementos e cuidados críticos e de urxencia extrahospitalaria (atención inmediata, soporte vital, traslado,etc.) e intrahospitalaria. Coidados xeraís no paciente con insuficiencia cardíaca.
Tema 3. Trastornos da frecuencia e ritmo cardíacos (E/S/L). Manexo. Coidados xeraís no paciente con arritmias.
Tema 4. Insuficiencia coronaria (E/S/ L).Manexo. Coidados xeraís no paciente con insufiencia coronaria.
MÓDULO III- SISTEMA ENDOCRINO
Tema 1. Enfermidades do tiroides e paratiroides. Coidados no paciente con hipo,hiper-tiroidismo e paratiroidismo. Coidados pre y postquirúrxicos da ciruxia de tiroides. Alteracións metabólicas agudas. Coidados xeraís no/na paciente con enfermidades do tiroides e paratiroides. (E).
Tema 2. Diabetes do adulto. Coidados xeraís no paciente con diabetes. Alteracións metabólicas agudas. Complicaciones crónicas: prevención e coidados (E/S/L)).
Tema 3. Enfermidades das glándulas suprarrenais. Coidados no paciente con hipo-hiperfunción glándulas suprarrenais. Alteracións metabólicas agudas: Manexo, procedementos e cuidados (E).
No campus virtual pode accederse a información e contidos básicos da materia.
§ Forman parte da bibliografia básica as guías e documentos de consenso. Pode acceder as mesmas nos seguintes enlaces.
§ Forma parte da bibliografía complementaria: Outros documentos e artigos dispoñibles nos seguintes enlaces.
§ Todos eles son de acceso gratuito e teñen o respaldo científico das asociación e organismos que as editan.
§ Nas páxinas web das sociedades abaixo indicadas pode accederse a documentos de consenso, ás revistas das sociedades con acceso a artículos de forma libre, guías clínicas, etc. § -American Heart Association. https://www.heart.org/. Se dispone de guias, declaraciones de consenso, etc en: https://professional.heart.org/en/guidelines-and-statements/guidelines-… § - Sociedad Española de Cardiología (SEC) http://www.secardiologia.es/
§ -Consejo Español de Resucitación Cardiopumonar: Se dispone de guias, documentos, legislación sobre DEAs y RCP, etc. en el enlace: https://www.cercp.org/guias-
§ -European Society of Cardiology (ESC) http://www.escardio.org/Pages/index.aspx
§ -Sociedad Española de Enfermedades Infecciosas y Microbioloxía Clínica (SEIMC) http://www.seimc.org/inicio/index.asp. Se dipone de documentos de consenso no enlcace https://www.seimc.org/documentos-cientificos/documentos-de-consenso
Sociedad Española de Medicina Intensiva, Crítica y Unidades Coronarias (SEMICYUC):https://semicyuc.org/
-Sociedad Española de Neurología (SEN): Se dipone de documentos de consenso, guías de descarga gratuita no seguinte enlace: https://www.sen.es/profesionales/guias-y-protocolos
- Sociedad Española de Cirugía Ortopédica y Traumatoloxía (SECOT) http://www.secot.es/ § - European Society of Endocrinlogy (ESE) http://www.euro-endo.org/ § - Sociedad Española de Endocrinoloxia (SEEN) http://www.seen.es/ § -Sociedad Española de Diabetes (SED) http://www.sediabetes.org/:
Se dipone de documentos de consenso, guías y recomendaciones de descarga gratuita en § https://www.sediabetes.org/consensos- guias-y-recomendaciones/
Se dispone de revista "Diabetes" en el enlace: https://fundacion.sediabetes.org/index.php/revista/ § -Asociación Española de Enfermería Quirúrgica. https://www.aeeq.net/ § https://aeeq.net/archivos_cientificos/archivos.php
Libros: .-The Sanford Guide to Antimicrobial Therapy. Edición 2011.
.-Principles and practice of Infectious Diseases. Mandell, Douglas, Bennet. Editorial: Churchill
Livinstone. VII ed. 2010. Morillo J, Fernández D. Enfermería Clínica I. ISBN: 9788490224953; eBook ISBN: 9788490229002
Elsevier; 2016.
Segundo a memoria do título:
CE8A - (ANECA) Capacidade para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde deficiente, sufrimento, discapacidade da persoa (avaliación e diagnóstico)
CE17 - Coñecer os cambios de saúde dos adultos, identificando as manifestacións que aparecen nas súas diferentes fases.
Identificar as necesidades asistenciais derivadas de problemas de saúde. Analiza os datos recollidos na avaliación, prioriza a problemática do paciente adulto, establecer e executar o plan asistencial e realizar a súa avaliación. Realiza as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos pacientes e familiares. Seleccione o intervencións dirixidas a tratar ou previr problemas derivados de desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos distintos membros do equipo.
Usarase:
· sesión maxistral
· Aprendizaxe baseada en problemas
· Aprendizaxe colaborativa
· Estudos de casos
· Foros de debate
· Gamificación
· simulación
E,S: utilización de novas tecnoloxías que incorporen imaxes clínicas, probas diagnósticas e simulacións informáticas ou con maniquíes e pacientes simulados estandarizados.
Utilizaranse casos clínicos estandarizados segundo as competencias da materia.
· Utilizaranse:
· Sesión maxistral
· Aprendizaxe baseada en problemas
· Aprendizaxe colaborativa
· Estudos de casos
· Foros de debate
· Gamificación
· Simulación
· E,S,L: utilización de novas tecnoloxías que incorporen imaxes clínicas, probas diagnósticas e simulacións informáticas ou con maniquíes e con pacientes simulados estandarizados.
· S,L: Casos clínicos, Simulación básica e avanzada.
· Utilizaranse casos clínicos estandarizados segundo as competencias da materia; segundo o caso con simulación ou con videoaprendizaxe e debriefing multimedia.
Horas:
Estudo individual: 72
Lecturas recomendadas, casos prácticos, preparación do traballo: 40.5
Establecer conexiones entre la información teórica recibida en las clases teóricas y las observaciones e intervenciones realizadas en los seminarios.
· Solicitar colaboración y/o ayuda del profesor a través de tutorías.
· Técnica de estudio basada en el razonamiento en la búsqueda de la aplicabilidad práctica de los contenidos teórica.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- De acuerdo con el artículo 9.2.a del Estatuto del Estudiante de la USC y el artículo 36 de la Ley de Organización del Sistema Universitario, en las clases expositivas e interactivas no se permitirá el uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móviles, tabletas, ordenadores, etc.)
salvo autorización expresa de la facultad.
RESPONSABILIDAD AMBIENTAL
Se promoverá la entrega de trabajos en formato digital. Si se solicita algún trabajo impreso de la asignatura, ya sea individual o grupal, se tendrán en cuenta las siguientes indicaciones:
- Evite fundas de plástico u otros envoltorios externos innecesarios.
- Siempre que sea posible, utilizar grapas en lugar de espirales.
- Impresión por ambas caras en calidad "ahorro de tinta".
- No utilizar páginas en blanco como separadores de capítulos o partes.
- Evitar archivos adjuntos que no tengan una referencia directa a los temas tratados en los trabajos.
Para más información visite el enlace https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE GÉNERO
De acuerdo con los criterios de igualdad de género en el ámbito universitario, se recomienda utilizar un lenguaje no sexista tanto en el trabajo cotidiano del aula como en los trabajos académicos solicitados. Información al respecto se puede obtener en el siguiente enlace:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
También se utilizarán otras medidas para aplicar el enfoque de género en la docencia, como el reconocimiento y consideración de las situaciones particulares de las estudiantes, la promoción de un clima de interacciones igualitarias, la organización igualitaria de grupos siempre que sea posible, la exhibición de contribuciones científicas. y técnicas de las mujeres en la asignatura y de los propios estudiantes, y la introducción del género como categoría de análisis del trabajo de los estudiantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSONALES
Se seguirán las normas de privacidad y protección de datos personales disponibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
Mª Pilar Penela Puga
- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- pilar.penela [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
María José Ferreira Díaz
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- mariajose.ferreira [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Luns | |||
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16:00-17:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 6 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 6 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 6 |
Martes | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | AULA 6 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 6 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | AULA 6 |
22.01.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
12.06.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |