Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 16 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Obxectivos
• Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases.
• Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
• Aplicar o proceso de atención de enfermaría en situacións de urxencias, analizando os datos recolleitos na valoración, priorizando os problemas do paciente, establecendo e executando o plan de coidados e realizando a súa avaliación. Selecciona as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
• Aplica o proceso de atención de enfermaría no ámbito dos coidados críticos, analizando os datos recolleitos na valoración, priorizando os problemas do paciente, establecendo e executando o plan de coidados e realizando a súa avaliación. Selecciona as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
• Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
• Estar capacitado para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde-mala saúde, sufrimento, incapacidade da persoa (valoración e diagnóstico enfermeiro).
• -Basear as intervencións de enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
• -Realizar as técnicas e procedementos de enfermaría relacionados con coidados en situacións de urxencia e coidados críticos, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
• -Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde no ámbito das urxencias e os coidados críticos.
• -Desenvolver aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Módulo 1. Urxencias e emerxencias extrahospitalarias. Principios xerais da asistencia e transporte de pacientes críticos.
Módulo 2. Soporte Vital Básico e Avanzado
Módulo 3. A unidade de urxencias e o triaje
Módulo 4. Coidados de enfermaría ao paciente con patoloxía urxente
Módulo 5. Coidados de enfermaría xerais nas unidades de críticos e seguridade do paciente
Módulo 6. Coidados de enfermaría no soporte hemodinámico, respiratorio e alteracións metabólicas
Módulo 7. Humanización das unidades de críticos
Aragonés Manzanares, María do Rocío et ao. Coidados intensivos: atención integral do paciente crítico. 2.a edición. Madrid: Editorial Médica Panamericana, 2022. Dispoñible en liña Bilbioteca USC.
2. Wiener-Kronish, Jeanine P. Manual de Medicamento Intensivo Do Massachusetts Xeral Hospital. 6th ed. Barcelona: Wolters Kluwer, 2016. Dispoñible en liña Bilbioteca USC.
3. Unidade de coidados intensivos. #Estándar e recomendacións [documento en Internet]. Madrid: Ministerio de Sanidade e Política Social; 2010. https://www.mscbs.gob.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/docs/UCI.pdf
4. Jameson JL, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. Harrison. Manual de Medicamento (20ª ed.). Mac Graw Hill; 2020. https://accessmedicina-mhmedical-com.ezbusc.usc.gal/book.aspx?bookid=29… Ministerio de Sanidade. Seguridade do Paciente [sede Web]. Plan de Calidade para o Sistema Nacional de Saúde. https://seguridaddelpaciente.sanidade.gob.é/practicasSeguras/seguridadP…
5. Humanizando os coidados intensivos. Proxecto HUCI [Sede web]. 2024. https://proyectohuci.com/é/inicio/
6. Sociedade Española de Medicamento Intensivo, Crítica e Unidades Coronarias. SEMICYUC [Web]. https://semicyuc.org/
7. European Resuscitation Council (ERC). https://www.erc.edu/
8. Coidados enfermaría na atención extrahospitalaria. EPES 2017
9. Actuación da Enfermeira/ou no ámbito dos coidados en situacións de Urxencias e Emerxencias. Consello xeral de enfermaría
CG1 - Ser capaz, no ámbito da enfermaría, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional axeitada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, de acordo co estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
CG2 - Planificar e prestar coidados de enfermaría dirixidos ás persoas, familia ou grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, a través de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
CG3 - Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermaría
CG5 - Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas.
CG6 - Basear as intervencións da enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
CG7 - Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos
autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través de
a confidencialidade e o segredo profesional.
CG10 - Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
CG11 - Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
CG15 - Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
5.5.1.5.2 TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
CT2 - Capacidade para o traballo en equipo.
CT5 - Capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Capacidade para a toma de decisións
CT13 - Habilidade para traballar de maneira autónoma.
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE8A - (ANECA) Capacidade para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde-mala saúde, sufrimento, incapacidade da persoa (valoración e diagnóstico)
CE17 - Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. Analizar os datos recolleitos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As tutorías poderán realizarse parcialmente de maneira virtual.
1. DOCENCIA EXPOSITIVA:
Traballaranse os contidos teóricos da materia a través da metodoloxía activa e participativa. Do mesmo xeito, proporanse actividades para a aplicación dos coñecementos adquiridos
2. DOCENCIA INTERACTIVA:
Seminarios:
Traballaranse contidos da materia mediante diferentes estratexias docentes recollidas na guía docente.
LABORATORIOS:
Realizaranse prácticas en laboratorio para a adquisición de habilidades básicas de enfermaría mediante o uso de material específico e simuladores para a realización da aprendizaxe dos procedementos de coidado incluídos no programa da materia.
Nas sesións interactivas traballarase a adquisición de competencias técnicas e non técnicas a través da simulación.
Utilización das ferramentas proporcionadas pola USC para o seguimento da materia e comunicación co alumnado.
As probas finais terán carácter presencial.
A avaliación realizarase de forma continua e global mediante os seguintes criterios e ferramentas:
Docencia expositiva e interactiva: avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos da materia por medio de probas obxectivas. Terá un valor na nota final do 45% (será necesario superar esta fase para superar a materia
DOCENCIA INTERACTIVA: mediante avaliación continua e avaliación de coñecementos.
A avaliación da adquisición das competencias pode realizarse a través dunha avaliación baseada en simulación sobre as competencias da materia se o profesorado da materia así o considera. Este feito será comunicado ao alumnado con antelación á data da proba e será necesario superar esta fase para superar a materia
A asistencia a docencia interactiva é obrigatoria, sendo imprescindible ter o 90% de asistencia para poder superar a materia. Valórase o cumprimento de horarios, asistencia, participación, coñecementos, actitude e aptitudes (5%).
Os traballos individuais e grupales terán unha ponderación do 20%.
A avaliación das prácticas de laboratorios terá un valor na nota final do 20% que correspondería a un exame de simulación de habilidades técnicas ou non técnicas ou o desenvolvemento dun caso clínico no exame final.
CONSIDERACIÓNS XERAIS DE AVALIACIÓN
1.-O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, xustificarase debidamente. A non asistencia a clases expositivas e prácticas, repercutirá na non superación da materia.
2.-Aplicarase a exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas pero non nas interactivas.
3.-Para aprobar a materia será necesario superar tanto a docencia teórica como as prácticas de laboratorio.
4.-Valorarase a actitude do estudante, mostras de interese, participación, traballo en equipo, comportamento e respecto cara ás profesoras e cara ao resto de compañeiros/as, así como o cumprimento de horarios.
5.-Cando o/o alumno/a non preséntese á proba final escrita considerarase como non presentado.
6.-Na proba da 2ª oportunidade manterase a avaliación continuada da docencia interactiva.
7.-A asistencia ás prácticas de laboratorios é requisito preceptivo para superar a materia. O número máximo de faltas non xustificadas ao longo do curso académico é de 1.
8.-Xustificación dás faltas. Para considerar unha falta como xustificada debe presentarse á profesora responsable da materia (nun prazo máximo de 1 semana desde o día dá ausencia) un documento que acredite debidamente a causa da falta. Cando a ausencia se deba a unha actividade programada (por exemplo, unha cita médica) o estudante deberá comunicalo con antelación suficiente á profesora responsable para tratar de recuperar a falta mediante unha sesión alternativa (por exemplo, con outro grupo de laboratorio).
9.-Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións”.
Cada ECTS equivale a 25h, das cales 17 corresponden a traballo autónomo do alumnado e 8h a docencia presencial.
Por cada hora de docencia expositiva e interactiva, considérase necesario dedicar ao estudo 1,5 horas e 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
Recomendar o estudo da materia e do material do campus vitual previamente aos laboratorios.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS NA CLASE
- De acordo co artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei Organización do Sistema Universitario, en clases expositivas e interactivas o uso de uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores, etc.) agás cando o autorice expresamente o profesorado.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
Promoverase la entrega de traballos en formato dixital. De solicitarse para a materia algún traballo impreso, sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evitar as tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de espirais.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que no teñan referencia directa cos temas tratados nos traballos.
Para obter mais información visitar o enlace https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostenible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso dunha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián de aula como nos traballos académicos solicitados. Pode obterse información ao respecto na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, tales como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das alumnas, a promoción dun clima de interaccións igualitario, a organización paritaria de grupos sempre que sexa posible, a mostra das contribucións científicas e técnicas das mulleres na materia e das propias alumnas, e a introdución do xénero como categoría de análise dos traballos do alumnado.
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | AULA 6 |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 6 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | AULA 6 |
19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | AULA 6 |
19.05.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
26.06.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |