Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 12 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecer as funcións fisiolóxicas dos distintos órganos, aparatos e sistemas do corpo humano como base para os coidados xerais
Comprender os mecanismos de integración e como se comporta o organismo como unidade funcional
MÓDULO 1. SISTEMA RESPIRATORIO.
Tema 1. Ventilación pulmonar
Tema 2. Intercambio e transporte de gases
Tema 3. Regulación da ventilación
MÓDULO 2. SISTEMA DIXESTIVO
Tema 4. Organización funcional do aparello dixestivo
Tema 5. Mastigación e deglución
Tema 6. Fisioloxía do estómago. Regulación dá secreción e do baleirado gástrico
Tema 7. Fisioloxía do intestino delgado
Tema 8. Páncreas exocrino
Tema 9. Sistema hepatobiliar
Tema 10. Dixestión, secreción e absorción
Tema 11. Fisioloxía do intestino groso. Microbiota intestinal. Formación de materias fecais e defecación.
MÓDULO 3. SISTEMA ENDOCRINO
Tema 12. Sistemas de control endócrino
Tema 13. Unidade hipotálamo-hipófisis
Tema 14. Tiroides e paratiroides
Tema 15. Páncreas endócrino
Tema 16. Suprarrenales
Tema 17. Gónadas e reprodución
Tema 18. Regulación do balance de calcio, fósforo e magnesio
Tema 19. Regulación da homeostasis enerxética
MÓDULO 4. SISTEMA NERVIOSO: SOMATOSENSORIAL, FUNCIÓN MOTORA E INTEGRADORA
Tema 21. Fisioloxía sensorial
tema 22: Receptores sensoriais
Tema 23: Fisioloxía do sentidos
Tema 24. Control da función motora e do movemento
Tema 25. Fisioloxía da célula motora: excitabilidade e movemento
módulo 5: FISIOLOXÍA DO APARATO REPRODUCTOR
Tema 26: fases evolutivas da fisioloxía sexual e reproductivo
Tema 27: Fisioloxía do aparato reproductor feminino
tema28:Fisioloxia do aparato reproductor masculino
Bibliografía básica:
Constanzo, LS. Fisiología. 7ª edición. Elsevier, 2020
Fox, SI. Fisiología Humana. 15ª edición. McGraw-Hill, 2021
Guyton, AC. Tratado de Fisiología Médica. 14ª edición. Elsevier, 2021
Silverthorn, DU. Fisiología humana. 8ª edición. Médica panamericana, 2019
Bibliografía complementaria:
Koeppen BM, Stanton BA. Berne y Levy. Fisiología. 7ª edición. Elsevier, 2018
Boron, WF. Fisiología Médica. 3ª edición. Elsevier, 2017
Tresguerres, JAF. Fisiología Humana (5ªed). Ed. Interamericana 2021
Básicas:
CB1. Que o estudantado demostre posesión e comprensión de coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e
adoita atoparse nun nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes
de a vangarda do seu campo de estudo;
CB2. Que o estudantado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúe as competencias que adoitan
demostrarse mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
CB3. Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que
inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de carácter social, científico ou ético;
CB5. Que o estudantado desenvolva aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Xerais:
CG1. Ser capaz, no ámbito da enfermaría, de prestar asistencia sanitaria técnica e profesional adecuadas ás necesidades sanitarias das persoas ás que
atenden, segundo o estado de desenvolvemento do coñecemento científico de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que están
establecidos nas normas legais e éticas aplicables.
CG6. Basear as intervencións de enfermaría na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
Transversais:
CT1. Capacidade para aplicar os coñecementos á práctica
CT2. Capacidade de traballo en equipo
CT5. Capacidade para resolver problemas
CT6. Coñecementos básicos da profesión
CT7. Capacidade de análise e síntese
CT10. Capacidade para adaptarse a novas situacións
CT11. Habilidades interpersoais.
CT12. Planificación e xestión do tempo
CT13. Capacidade para traballar de forma autónoma
CT14. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información procedente de diversas fontes)
CT15. Apreciación da diversidade e a multiculturalidade
Específicas:
CE1.Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. Comprender as bases moleculares e fisioloxía das células e tecidos
CE7.Comprender os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan estados de saúde e enfermidade en
diferentes etapas do ciclo vital.
CE9.Recoñecer situacións de risco vital e saber realizar as manobras básicas de soporte vital e avanzado
A1. Docencia expositiva: o profesor expoñerá e explicará ao alumnado os principais contidos da materia, fomentando a participación, o debate e a
opinión crítica do alumnado na aula.
A2.Docencia interactiva: seminarios que consistirán na realización de traballos escritos e a súa posterior exposición oral por parte de todo o alumnado.
Ademais, suscitarase o debate sobre os contidos tratados no tema. Desenvolverase a análise e resolución de casos/supostos prácticos, así como
simulacións ou actividades performativas que integren a aprendizaxe dos contidos da materia.
A6.Titorías: o alumnado poderá solicitar titorías individuais, segundo o horario previsto para esta tarefa nesta programación docente.
A7. Probas de avaliación
Docencia expositiva: Probas de avaliación de coñecementos (60% de la cualificación final).
Docencia interactiva: Avaliación de traballos (40% de la cualificación final).
Para superar a materia será necesario superar, de forma independente, as avaliacións correspondentes á docencia expositiva e interactiva.
A materia ten unha carga lectiva de 4,5 ECTS. Cada ECTS equivale a 25 horas, das cales 16,5 corresponden ao traballo autónomo do alumno, 7,5 horas á
docencia presencial e 1 hora á titoría.
Clases expositivas: 22 horas.
Clases interactivas: 10 horas
Titorías: 2,25 horas
Avaliación: 2 horas
Traballo persoal do estudantado: 74,25 horas
Total: 112,5 horas
Seguimento diario das actividades, lecturas e resumos dos contidos desenvolvidos co obxectivo de concretar os contidos obxecto de estudo no programa.
Establecer vínculos entre os contidos teóricos das aulas expositivas e as observacións e intervencións realizadas nas aulas interactivas.
Seguimento da información e materiais facilitados ao alumnado, coa vontade de facilitar e coñecer os distintos escenarios docentes e os mecanismos
necesarios para o seu correcto desenvolvemento.
Facer uso do Campus Virtual da materia para o desenvolvemento das actividades programadas polo profesorado.
Facer uso das titorías
Carlos González Juanatey
- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- carlos.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Olga López Racamonde
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- olga.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | AULA 4 |
02.06.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |
03.07.2025 20:00-22:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 4 |