Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 16 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Coñecer o vocabulario e a terminoloxía básica en xestión sanitaria.
2. Coñecer o Sistema Sanitario Español.
3. Identificar as diferenzas entre os diferentes Sistemas de Saúde en Europa.
4. Identificar as diferenzas entre os distintos modelos sanitarios.
5. Identificar as vantaxes e inconvenientes dos sistemas públicos e privados.
6. Identificar e coñecer as teorías máis relevantes da administración.
7. Aplicar o proceso administrativo e as súas etapas en calquera nivel asistencial.
8. Coñecer as diferentes técnicas de priorización e utilizar a adecuada para unha situación
determinada.
9. Elaborar organigramas.
10. Demostrar destrezas en comunicación, motivación, liderado.
11. Adquirir habilidades para a toma de decisións e resolución de conflitos.
12. Colaborar e participar en traballos grupais.
13. Establecer relacións interpersoais.
CONTIDOS DA DOCENCIA EXPOSITIVA:
Bloque I. Proceso administrativo. Marco teórico e conceptual
Bloque II. Sistemas económicos e sociais e a súa repercusión nas políticas sanitarias
Bloque III. Xestión dos servizos de saúde
Bloque IV. Calidade asistencial
CONTIDOS DA DOCENCIA INTERACTIVA:
•Seminarios e discusión de casos.
•Exercicios de comparación entre as diferentes teorías administrativas.
•Aplicación do proceso administrativo. Métodos de recollida de información.
•Exercicios de técnicas de planificación.
•Deseño de organigramas.
•Aplicación dos diferentes estilos directivos.
•Elaboración de cadros de persoal. Cálculo de persoal.
•Exercicios sobre comunicación.
•Resolución de conflitos.
•Toma de decisións.
ALVAREZ C. Glosario de termos para a Administración e Xestión de Servizos
Sanitarios. Madrid. Diaz de Santos, 1998.
. JOSÉ R. REPULLO E ANTONIO IÑESTA. Sistemas e Servizos Sanitarios. Díaz de
Santos, 2006
. M:P.MOMPART GARCÍA. Administración de Servizos de Enfermaría. Editorial Masson-
Salvat.
. ÁLVAREZ NEBREDA N.: "Administración sanitaria e sistemas de saúde". Editorial
Síntese. Madrid 1994
. ANN MARRINER-TOMEY. Manual para a Administración de Enfermeria. Editorial
Interamericana-McGraw-Hill.
. J.L. TEMES, V. PASTOR, J.L. DÍAZ. Manual de Xestión Hospitalaria. Editorial
Interamericana-McGraw-Hill.
. DEE ANN GILLIES. Xestión de Enfermaría: unha aproximación aos sistemas.
. Editorial Masson-Salvat.
. RAYNALD PINEAULT, CAROL DAVELUY. Planificación Sanitaria. Editorial Masson.
. H. PEPLAU. Relacións interpersoais en enfermaría. Editorial Salvat.1992.
. ELAINE L. A MONICA.Dirección e Administración en Enfermaría. Editorial Mosby-
Doyma.1995.
. BARQUIN. Dirección de hospitais. Editorial Interamericana-McGraw-Hill.2003.
. LEVY-LEBOYER. Xestión por competencias. Edicións Deusto 2000. Barcelona, 2002.
. LESLIE YERKES. Con humor trabállase mellor. Deusto, Xestión 2000. Barcelona, 2005.
. ODIORNE, G.S. O lado humano da dirección. Editorial Díaz de Santos.
REVISTAS:
. "TODO HOSPITAL". Editorial: Publicacións nacionais técnicas e estranxeiras, S.A.
ISSBN 0212-19721
. "ADMINISTRACIÓN SANITARIA". ed. Ex libris Edicións SL ISSN 1137-2966. Tamén
dispoñible algúns artigos en Internet, descargables en formato PDF
. "REVISTA DE CALIDADE ASISTENCIAL". Dispoñible en Internet (Formato PDF)
PÁXINAS WEB:
http://www.doyma.com
www.gestion2000.com
www.dinarte.es
ENLACES DE INTERESE:
www.msc.es
Ministerio de Sanidade e Consumo
www.who.int
Organización Mundial da Saúd
ORDE CIN/2134/2008, Libro branco da ANECA do Título de Grao de Enfermería
BÁSICAS:
CB4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
CB5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
XENERAIS
CG13. Coñecer os principios de financiamento sanitario e sociosanitario e utilizar adecuadamente os recursos dispoñibles.
CG15. Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
CG16. Coñecer os sistemas de información sanitaria.
TRANSVERSAIS
CT2. Capacidade para o traballo en equipo.
CT3. Motivación
CT5. Capacidade para a resolución de problemas.
CT7. Capacidade de análise e síntese.
CT8. Preocupación pola calidade.
CT9. Capacidade para a toma de decisións.
CT10. Capacidade para adaptarse a novas situacións.
CT11. Habilidades interpersoais.
CT12. Planificación e xestión do tempo.
CT13. Habilidade para traballar de maneira autónoma.
CT14. Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de diversas fontes).
ESPECÍFICAS
CE22.Coñecer o Sistema Sanitario Español. Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermería e a xestión de coidados. Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
RESULTADOS DA APRENDIZAXE:
· Coñece o Sistema Sanitario Español.
· Identifica as características da función directiva dos servizos de enfermería e a xestión de coidados.
· Coñece e é capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos.
•DOCENCIA EXPOSITIVA
A docencia expositiva está concibida a fin de potenciar a aprendizaxe autónoma de
os estudantes. Nas clases teóricas o profesor expoñerá e explicará os aspectos
máis relevantes de cada tema, axudando aos alumnos a que alcancen os obxectivos
da materia.
•DOCENCIA INTERACTIVA
Realizaranse actividades individuais e grupais acerca de temas relacionado scon os contidos teóricos da materia e discutiranse casos prácticos.
O profesor guiará e orientará ao estudante no proceso de aprendizaxe e elaboración dos traballos.
O alumno terá unha participación activa.
•DOCENCIA EXPOSITIVA – (70% da cualificación final)
Exame tipo test ou pregunta curta.
•DOCENCIA INTERACTIVA - (30% da cualificación final)
Exame tipo test, traballos individuais, traballos colectivos e participación.
Requisitos necesarios para superar a materia:
Ter aprobadas as dúas partes.
Asistencia (mínimo 60% expositivas, 70% interactivas).
Outras convocatorias:
No caso de non cumprir o requisito de asistencia a nota máxima será 8.
Traballo presencial do alumno na aula:
Docencia expositiva= 20 h.
Docencia interactiva= 16 h.
Tutorización=2,25
Avaliación=2
Horas totais de traballo presencial=40,25
Traballo persoal do alumno:
Estudo individual=40,5
Lecturas recomendadas, actividades de biblioteca ou similares=31,75
Horas totais de traballo persoal do alumno=72,25
O estudo individual da materia é a actividade formativa tradicional por excelencia.
•Seguimento diario das actividades, lecturas e resumos dos contidos desenvolvidos co fi n de avanzar na evolución do programa.
•Consultar bibliografía.
•Planificar actividades de estudo e posibles traballos.
•Elaboración personalizada de documentos para o estudo dos temas do programa.
•Estudar en grupo (non de forma habitual, pero si con certa frecuencia e para determinados temas da materia que necesiten da interacción, este método pode aumentar a motivación).
•Uso do horario de titorías para resolver dúbidas e recibir orientación.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- #De acordo con o artigo 9.2.a de o Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei de Organización do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non se permitirá o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores etc.)/ etc.)
salvo autorización expresa da facultade.
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Promoverase a entrega de traballos en formato dixital. Se se solicita algún traballo impreso da materia, xa sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite fundas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, utilizar grampas en lugar de espirais.
- Impresión por ambas as caras en calidade "aforro de tinta".
- Non utilizar páxinas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar arquivos adxuntos que non teñan unha referencia directa aos temas tratados nos traballos.
Para máis información visite a ligazón https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
#De acordo con os criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase utilizar unha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián da aula como nos traballos académicos solicitados. Información respecto diso pódese obter na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das estudantes, a promoción dun clima de interaccións igualitarias, a organización igualitaria de grupos sempre que sexa posible, a exhibición de contribucións científicas. e técnicas das mulleres na materia e dos propios estudantes, e a introdución do xénero como categoría de análise do traballo dos estudantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguiranse as normas de privacidade e protección de datos persoais dispoñibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
María José Ferreira Díaz
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- mariajose.ferreira [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA 6 |
17.01.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |
18.06.2025 18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | AULA 6 |