Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 4 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 21 Total: 45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A materia ofrece formación específica relativa ás estratexias xerais empregadas na síntese de fármacos; así como os métodos de caracterización empregados para determinar de forma inequívoca a estrutura destes. Achega unha visión xeral dos métodos preparativos actuais, dotando o estudante de competencias teórico-prácticas para deseñar e/ou valorar estratexias preparativas e abordar a síntese e caracterización de principios activos.
Bloque Temático I
Tema 1. - Conceptos Xerais en Síntese Orgánica e Retrosíntese
Tema 2. - Consideracións Económicas e Estratexias Sintéticas. Quimioselectividade. Regioselectividade. Estereoselectividade.
Tema 3. - Síntese Estereoselectiva.
Tema 4. - Catalizadores e Biocatalizadores en Síntese Orgánica.
Tema 5. - Procesos Biotecnolóxicos e Semisíntese.
Tema 6. - Síntese Orgánica de Alta Eficacia e Química Macromolecular.
Tema 7. - Síntese de Fármacos Acíclicos e Carbocíclico.
Tema 8. - Síntese de Fármacos Heterocíclicos.
Tema 9. - Síntese Industrial de Fármacos.
Bloque Temático II
Tema 10. - Introdución aos Métodos de Caracterización Estrutural. Caracterización Baseada en Espectroscopia de UV/Visible e Infravermella.
Tema 11. - Caracterización Estrutural Empregando Resonancia Magnética Nuclear.
Tema 12. - Caracterización Estrutural Empregando Espectrometría de Masas e Difracción de Raios X.
Bibliografía Básica.
1) Strategies for Organic Drug Synthesis and Design, 2nd Edition. D. Lednicer, Wiley, 2008. ISBN: 978-0- 470-19039-5.
2) Synthesis of Essential Drugs, R. Vardanyan, V. Hruby, Elsevier, 2006. ISBN: 978-0-444-52166-8.
3) Síntesis Orgánica. J.I. Borrell, J. Teixidó, J.L. Falcó. Ed. Síntesis. 1999.
4) Fundamentos de Síntesis de Fármacos. P. Camps, S. Vázquez, C. Escolano, Edicions Universitat de Barcelona, 2005. SBN: 9788447528769.
5) Métodos Espectroscópicos en Química Orgánica, M. Hesse, H. Meier, B. Zeeh, Síntesis, 2005, ISBN: 84-7738-522-X.
6) Determinación Estructural de Compuestos OrgánicosÓ, E. Prestsch, P. BŸhlmann, C. Affolter, A. Herrera, R. Martínez, Elsevier-Masson, 2001, ISBN: 84-07-00526-6.
Bibliografía Complementaria.
1. Spectrometric Identification of Organic Compounds, R. M. Silverstein, F. X. Webster, D. J. Kiemle, 2005, Wiley, ISBN: 0-471-39362-2
2. A Complete Introduction to Modern NMR SpectroscopyÓ, R. S. Macomber, Wiley, 1998, ISBN: 0-471-15736-8.
3. Mass Spectrometry, J. H. Gross, Springer, 2004, ISBN: 3-540-40739-1.
4. The Art of Drug Synthesis, D. S. Johnson, J. J. Li, Wiley, 2007, ISBN: 978-0-471-75215-8.
5. Ejercicios resueltos de Síntesis Orgánica. P. Ballesteros, P. López, P. Zadarenko, Cuadernos de la UNED, 1.ra ed. 2005, 35262CU01A01.
6. Organic Synthesis: The Disconnection Approach, 2a Ed. Warren, Wiley, 2009.
Coñecementos:
Con 01. Coñecer a orixe, a natureza e a forma de deseñar, obter, analizar, controlar e producir principios activos, fármacos e medicamentos, así como outros produtos e materias primas de interese sanitario de uso humano ou veterinario.
Con 10. Coñecer as propias limitacións e a necesidade de manter e actualizar a competencia profesional, prestando especial importancia á autoaprendizaxe de novos coñecementos a partir da evidencia científica dispoñible.
Con 11. Coñecer as características físicas e químicas das substancias utilizadas na fabricación de medicamentos.
Con 12. Coñecer e comprender as características das reaccións en disolución, os distintos estados da materia e os principios da termodinámica e a súa aplicación ás ciencias farmacéuticas.
Con 13. Coñecer e comprender as propiedades características dos elementos e os seus compostos, así como a súa aplicación no ámbito farmacéutico.
Con 14. Coñecer e comprender a natureza e o comportamento dos grupos funcionais en moléculas orgánicas.
Con 15. Coñecer os principios e procedementos para a determinación analítica de compostos: técnicas analíticas aplicadas á análise da auga, dos alimentos e do medio ambiente.
Con 16. Coñecer e aplicar as principais técnicas de investigación estrutural incluída a espectroscopia.
Habilidades ou habilidades:
H/D 07. Seleccionar as técnicas e procedementos adecuados no deseño, aplicación e avaliación de reactivos, métodos e técnicas analíticas.
H/D 08. Realizar procesos normalizados de laboratorio incluíndo o uso de equipamentos de síntese e análise científica, incluíndo a instrumentación adecuada.
H/D 09. Estimar os riscos asociados ao uso de substancias químicas e procesos de laboratorio.
Competencias:
Comp 01. Capacidade de análise e síntese.
Comp 02. Capacidade de organización e planificación
Comp 03. Comunicación oral e escrita na lingua propia.
Comp 04. Coñecemento dunha segunda lingua.
Comp 05. Coñecementos básicos de manexo informático.
Comp 06. Habilidades de xestión da información (capacidade para buscar e analizar información de fontes diversas).
Comp 07. Resolución de problemas.
Comp 08. Toma de decisións.
Comp 10. Capacidade crítica e autocrítica.
Comp 11. Traballo en equipo.
Comp 12. Habilidades interpersoais.
Comp 13. Capacidade para traballar en equipo interdisciplinar.
Comp 14. Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
Comp 15. Valoración da diversidade e da multiculturalidade.
Comp 16. Capacidade para traballar nun contexto internacional.
Comp 17. Compromiso ético.
Comp 18. Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica.
Comp 19. Habilidades investigadoras.
Comp 20. Capacidade para aprender.
Comp 21. Capacidade de adaptación a novas situacións.
Comp 22. Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
Comp 23. Liderado.
Comp 24. Coñecemento de culturas e costumes doutros países.
Comp 25. Capacidade para traballar de forma autónoma.
Comp 26. Deseño e xestión de proxectos.
Comp 27. Iniciativa e espírito emprendedor.
Comp 28. Preocupación pola calidade.
Comp 29. Motivación de logro.
a) Clases expositivas: Dirixidas fundamentalmente á exposición por parte do profesor dos fundamentos teóricos da materia ilustrados con exemplos e/ou exercicios representativos. O profesor impartirá estas clases coa axuda de medios audiovisuais e informáticos, que empregará en particular para presentar información adicional incorporando táboas, fórmulas e esquemas de reacción, preparados con programas informáticos axeitados. A plataforma virtual da USC utilizarase como soporte e complemento da docencia teórico-práctica e como un elemento importante de comunicación co alumno.
b) Clases interactivas (Seminarios): Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios... O alumno debe participar activamente nestas clases, fundamentalmente mediante a resolución de exercicios na aula. A asistencia aos seminarios é obrigatoria.
c) Titorías en grupos moi reducidos: Dedicaranse á resolución de cuestións e exercicios. A asistencia ás titorías é obrigatoria.
d) Clases prácticas de laboratorio: O alumno capacitarase nas normas e medidas de seguridade, no rexistro axeitado das operacións e experimentos no caderno de laboratorio, así como na execución de procedementos experimentais que implique operacións básicas de química orgánica. Consolidará así mesmo os coñecementos adquiridos nas clases de teoría. A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria.
Ademais dos textos de prácticas recomendados na sección 4.2.2 desta guía, o alumno dispoñerá de información adicional acerca do traballo nun laboratorio de química orgánica, en particular dos aspectos relativos á seguridade, así como dun guión de cada unha das prácticsas.
c) Prácticas de laboratorio: 50% prácticas síncronas presenciais no laboratorio e 50% prácticas asíncronas virtuais.
- Contribución do Seminario 30% (Avaliación de Con 01-16; H/D 07; Comp 01-29)
- Presentación do tema da súa elección 20% (Avaliación de Con 01, 13, 14, 15, 16; H/D 07-09; Comp 01-29)
- Exame final 50% (Avaliación de Con 01-16; H/D 07-09; Comp 01, 06, 07, 08, 19, 20, 21, 22, 26, 28, 29)
TRABALLO PRESENCIAL EN EL AULA HORAS TRABAJO PERSONAL DEL ALUMNO
Clases expositivas 21h Estudo autónomo individual ou en grupo 25h
Clases interactivas 10h Lectura e preparación do material recomendado. Resolución de ejercicios. 20h
Prácticas de laboratorio 10h Lectura de material e resolución de dœbidas 13.5
Tutorías en grupo moi reducido 2h
Exámenes e revisión 2h Preparación do exame teórico 9h
Total horas traballo presencial na aula ou no laboratorio 45h
Total horas traballo persoal do alumno 67.5h
O alumno debería:
. Mostrar unha disposición aberta e sen prexuízos cara á materia, analizando obxectivamente a relevancia desta no contexto da sœa formación profesional e integral.
. Implicarse activamente no proceso de aprendizaxe e formación para poder así rendibilizar ao máximo o seu esforzo.
. Repasar os seus apuntamentos da Química Orgánica I e a Química Orgánica II.
. Asistir a todas as clases, un factor que ao longo dos anos demostrou ser crítico para o bo aproveitamento, a eficiente formación e aobtención de una evaluación positiva en la asignatura.
. Estudar a materia de modo continuado.
. Resolver intensivamente exercicios adicionais aos suxeridos polos docentes ao longo de todo o curso, fundamentalmente de modo individualizado aínda que tamén en grupo.
. Empregar de modo continuado as ferramentas informáticas e a Aula Virtual.
. Preparar concienciudamente cada unha das actividades de laboratorio previamente á sœa celebración.
. Contar con e acudir ao seu profesor universitario, que é o primeiro interesado en que os alumnos alcancen a excelencia na sœa formación.
Julian Bergueiro Alvarez
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Luns | |||
---|---|---|---|
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE FÍSICO QUÍMICA 2 |
Mércores | |||
15:00-16:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | AULA SEMINARIO DE FÍSICO QUÍMICA 2 |