Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia Contemporánea
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
- Análise dos modelos de relacións laborais en Europa ao longo do século XX.
- Identificar variables ou forzas institucionais que son chave na determinación dos resultados das relacións entre traballadores e dirección de empresa.
- Estudar os sistemas de relacións laborais dende unha perspectiva histórica, analizando os actores sociais, as súas organizacións, estratexias e actividade.
- Comprender a influencia dos cambios na organización do traballo sobre as relacións sociais e laborais dos axentes participantes no mercado.
1. INTRODUCIÓN: XESTIÓN DO TRABALLO NA INDUSTRIALIZACIÓN
2. O CAPITALISMO INDUSTRIAL E AS RELACIÓNS DE TRABALLO (1870-1914)
3. RELACIÓNS LABORAIS NO PERÍODO DE ENTREGUERRAS (1919-1939)
4. REGULACIÓN DOS MERCADOS DE TRABALLO NA ETAPA DOURADA (1950-1973)
5. GLOBALIZACIÓN, CRISE E MERCADO DE TRABALLO (1973-actualidade)
ABELLÓ GUELL, T. (1997): El movimiento obrero en España, siglos XIX y XX, Barcelona, Hipótesis.
AGOSTI, A. (1991): “La evolución de los sindicatos europeos”, en Cabrera, M. et al. (comp.): Europa en crisis 1919-1939, Madrid, Pablo Iglesias, pp. 191-224.
ANDREASSI, A. (2004): El trabajo y su organización en el fascismo (Alemania e Italia), El Viejo Topo.
APARICIO, M. A. (1980): El sindicalismo vertical y la aparición del Estado Franquista. Barcelona, Eunibar.
ARENAS, C. FLORENCIO, A. MARTINEZ, J. I. (1999): Mercado y organización del trabajo en España (SS. XIX y XX), Sevilla, Atril.
ARENAS, C. et al. (2001): Trabajo y relaciones laborales en la España contemporánea, Sevilla, Mergablum.
ARRIOLA, J. (2001): Globalización y Sindicalismo, Azira, Germania.
BALDWIN, P. (1992): La política de solidaridad social. Bases sociales del Estado de bienestar europeo, 1875-1975, Madrid, MTSS.
BAGLIONI, G. e CROUCH, C. (1992): Las relaciones laborales en Europa. Madrid. MTSS.
BLANCH RIBAS, J.M. (2001): Teoría de las relaciones laborales, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya.
BOSCH, G. (2003): “La evolución de la negociación colectiva en Alemania: Una descentralización coordinada”, Cuadernos de Relaciones Laborales, pp. 179-214.
CABRERA, M.-DEL REY, F. (2002): El poder de los empresarios. Madrid. Taurus.
CLARKE, S. (2007): “The State of Rusian Unions”, Journal of Labor Research, Vol 28, nº 3, pp. 275-299.
COMÍN, F. (1996): “Las formas históricas del Estado de bienestar: el caso español”, en Dilemas del Estado de Bienestar, Madrid, Fundación Argentaria, pp. 29-58.
CORIAT, B. (1982): El taller y el cronómetro, Madrid, Siglo XXI.
DUNLOP, J. (1978): Sistema de relaciones Industriales, Barcelona, Península.
DUNLOP, J.T.; GALENSON, W. (1985): El trabajo en el siglo XX. Madrid: MTSS.
GALAN GARCIA, A. (coord.) (2000): La intervención pública en las relaciones laborales, Madrid, Tecnos.
GOMEZ URDAÑEZ, G.; GALAN GARCIA, A.; MORENO FERNÁNDEZ, J.R. (2003): Materiales para la Historia de las Relaciones Laborales, Madrid, Tecnos.
GORDON, D., EDWARDS, R., REICH, J.M. (1986): Trabajo Segmentado, trabajadores divididos, Madrid, MTSS.
HERRERO, M. (Coord) (2003): Sociedad del trabajo y sociedad del conocimiento en la era de la Globalización, Buenos Aries, Prentice-Hall.
HOBSWAN, E.J. (1999): “Trabajadores del mundo”, en La era del imperio, 1875-1914, Barcelona, Crítica, pp. 122-151.
HYMAN, R. (1981): Relaciones Industriales, Una Introducción marxista, Barcelona, Blume.
JODAR, P. e MARTIN, A. (1983): Crisis económica y relaciones industriales, Madrid, Zero.
LANGE, PETER et al. (1991): Sindicatos, cambio y crisis, Madrid, MTSS.
MIGUELEZ, F. (1985): “Corporatismo y relaciones laborales en Europa en tiempo de crisis”, Revista española de Investigaciones Sociológicas, nº 30, pp. 149-178
MIGUELEZ, F. e PRIETO, C., dir. (1999): Las relaciones de empleo en España, Madrid, Siglo XXI.
PONS PONS, J. e SILVESTRE, J. (coords.) (2010): Los orígenes del Estado de bienestar en España: los seguros de accidente, vejez, desempleo y enfermedad, Zaragoza, Prensas Universitarias de Zaragoza.
SALORT i VIVES, S. (2012): Revoluciones industriales, trabajo y Estado del Bienestar. La gran ruptura mundial contemporánea. Madrid, Sílex.
SOTO CARMONA, A. (1989): El trabajo industrial en la España contemporánea, 1874-1936, Barcelona, Anthropos.
TOHARIA, L. (1999): El mercado de trabajo: teorías y aplicaciones, Madrid, Alianza.
VAN DER LINDEN, M. (2006): Historia transnacional del trab
XENÉRICAS:
- Capacidade para traballar tanto individualmente como en equipo.
- Localizar, analizar, sistematizar e xestionar diferentes tipos e fontes de información.
- Aplicar o razonamento crítico no estudio e na análise dun determinado asunto ou tema.
- Expoñer e defensar axeitadamente por escrito ou oralmente temas de carácter xeral ou relacionados ca súa especialidade.
- Aprender autónomamente.
- Traballar e relacionarse cos demais, respectando as normas básicas de convivencia, os dereitos fundamentais e os valores democráticos.
ESPECÍFICAS:
- Capacidade de análise das relacións laborais no ámbito europeo: etapas e modelos, axentes sociais, papel dos mesmos.
- Capacidade de examinar o funcionamento dos mercados de traballo e da xestión dos recursos humanos no pasado e no presente.
- Interpretar distintos indicadores socioeconómicos relativos ao mercado laboral.
- Identificar os aspectos chave nos procesos de negociación laboral.
- Capacidade de obter información cualitativa e cuantitativa (de carácter social e laboral) a partir de distintas fontes e tratala de forma autónoma.
- Efectuar traballos e informes a partir da busca de fontes documentais e bibliográficas seleccionadas que traten distintos aspectos laborais e de funcionamento dos mercados de traballo.
A metodoloxía do ensino combina a explicación teórica coa realización de clases prácticas, debates, casos prácticos e un traballo de curso titorizado polo profesor. O traballo de curso deberá ser presentado na aula ao final do semestre.
Como instrumento de apoio ao traballo individual do alumno/a, para cada tema do programa da materia prepararase unha presentación en power point que serva ao alumno/a para selecciona-los aspectos máis relevantes do tema tratado. Asemade, cada tema irá acompañado dunha lectura recomendada que se irá traballando nas aulas prácticas.
Nesta materia realízase un sistema de avaliación continua dos procesos de coñecemento tendo en conta a participación activa do estudiante nas actividades propostas ao longo do curso.
O procedemento para calcula-la nota final será o seguinte:
Exame final (50%), traballo de curso (53%), outras actividades prácticas (20%).
Os alumnos que teñan dispensa de asistencia serán avaliados mediante exame da materia que combinará contidos teóricos e prácticos.
Avaliación segunda oportunidade. A avaliación da segunda oportunidade realizarase mediante un exame da materia que combinará contidos teóricos e prácticos.
Unha vez finalizado o curso académico, o alumnado que non supere a materia terá que seguir as normas que se establezan na programación do curso seguinte. Por tanto, non se conservará para cursos posteriores a cualificación de ningunha parte da materia.
As probas realizaranse na data e horario establecidos pola Facultade.
Para as probas é obrigatorio presentar un documento de identificación oficial: carné de identidade, tarxeta universitaria, pasaporte, etc. Outros matices sobre estes criterios básicos facilitaranse ao longo do curso.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
TOTAL HORAS DE TRABALLO PRESENCIAL: 48 horas. Distribuídas da seguinte forma:
- Clases expositivas: 30 horas
- Clases interactivas: 14 horas
- Titorías grupo reducido: 4
TOTAL HORAS TRABALLO PERSOAL DO ALUMNO/A:
102 horas. Distribuídas da seguinte forma:
- Estudio individual ou en grupo: 52 horas
- Resolución de casos prácticos ou outros traballos: 30 horas
- Lecturas recomendadas: 12 horas
- Preparación de presentacións orais, debates e similares: 4 horas
- Asistencia a conferencias ou outras actividades: 4 horas
TOTAL VOLUME DE TRABALLO: 150 HORAS
Sería recomendable que os alumnos/as tiveran cursada a materia básica “Historia Social e das Relacións Laborais”. Tamén que efectúen as lecturas correspondentes con tempo para poder participar nos debates e actividades prácticas. Asemade, dedicar o tempo de estudio necesario para seguir e complementar as clases expositivas.
Os alumnos/as terán a súa disposición na aula virtual os materiais - esquemas, resumenes, lecturas e exercicios - que complementen os temas a medida que se van impartindo. Para facer uso da mesma deberán estar rexistrados no campus virtual da USC.
David Soto Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 881812638
- Correo electrónico
- david.soto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Enrique Clemente Yanes
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Correo electrónico
- enrique.clemente [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-13:00 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Galego | Aula 6 |
20.05.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 3 |
20.05.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 5 |
20.05.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 6 |
25.06.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 3 |
25.06.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 5 |
25.06.2025 16:30-19:30 | Grupo /CLE_01-Grupo expositivo único- mañá | Aula 6 |