Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Economía Financeira e Contabilidade
Áreas: Economía Financeira e Contabilidade
Centro Facultade de Administración e Dirección de Empresas
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | (Si)
- Comprender a importancia da conduta ética no desenvolvemento das distintas actividades profesionais.
- Coñecer o papel que desempeña actualmente a auditoría tras o recoñecemento explícito por parte dos mercados financeiros da importancia dunha información financeira fiable.
- Coñecer o proceso de toma de decisións do auditor, analizando os conceptos máis importantes relacionados co mesmo.
- Iniciarse no proceso de acumulación de evidencia e de elaboración dos papeis de traballo propios da auditoría financeira.
- Capacidade de analizar os informes de auditoría.
PARTE I. A FUNCIÓN DA AUDITORÍA NA SOCIEDADE.
A auditoría financeira. Función e situación actual. O resultado do traballo do auditor: o informe de auditoría. O marco regulador da auditoría de contas. A ética profesional e o control de calidade
PARTE II. O PROCESO DE AUDITORÍA
O control interno. A obtención de evidencia en auditoría: procedementos e probas.
O traballo de auditoría e a súa planificación. Importancia relativa e risco de auditoría. Papeis de traballo
PARTE III. APLICACIÓN DO PROCESO DE AUDITORÍA ÁS ÁREAS DAS CONTAS ANUAIS
Auditoría do inmobilizado técnico. Auditoría das existencias.
Bibliografía básica
Sánchez, J.L.; Alvarado, M. (2016). Teoría y práctica de la auditoría I. Ediciones Pirámide, Madrid.
Sánchez, J.L.; Alvarado, M. (2016). Teoría y práctica de la auditoría II. Ediciones Pirámide, Madrid.
Regulación de la auditoría en España. Página web del ICAC: https://www.icac.gob.es/
Bibliografía complementaria
(2021) Manual de Auditoría. Incluye el nuevo Reglamento de la LAC. Ediciones Francis Lefebvre.
Básicas e Xenerais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
CG3 - Saber identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas co ámbito empresarial, incorporando na elaboración de xuízos e propostas as consideracións pertinentes sobre a súa dimensión social, científica ou ética.
Transversais
CT1 -Análise e síntese
CT4 -Xestión da información.
CT10 -Traballo en equipo
CT13 -Sentido ético
Específicas
D8 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais
D11 - Comunicarse con fluidez na súa contorna e traballar en equipo
Dada as características da materia, préstase especial atención ás actividades presenciais. A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de forma virtual.
As sesións na aula teñen como obxecto a introdución e explicación dos aspectos básicos de cada tema contido no programa, proporcionando ao alumno a información básica necesaria que permita un adecuado desenvolvemento do proceso de aprendizaxe autónoma.
Tras as exposicións de cada un dos temas, expomos diferentes actividades e exercicios prácticos, que haberán de resolverse de forma individual e/ou en grupos reducidos. As actividades consistirán na resolución de casos, análises de informes de auditoría, lectura e análise de noticias relacionadas coa auditoría, planificación dunha auditoría para unha empresa, etc. A súa preparación requirirá a dedicación por parte do alumno dun tempo de traballo fose da aula que variará en función do tipo de actividade proposta. Os resultados ou conclusións que se deriven desas actividades serán presentados en moitas ocasións na aula ao resto dos compañeiros.
Os materiais didácticos utilizados no desenvolvemento da materia, así como todo o material de apoio á docencia atópase na aula virtual da materia.
Esta materia conta cunha guía docente na aula virtual na que se inclúe información detallada sobre: profesorado, calendario con datas crave, tipos de probas a realizar e criterios de avaliación.
Considérase moi importante a participación activa e continua nas actividades propostas durante o curso, xa que, ademais de que a realización adecuada das mesmas é considerada na cualificación final, permitirá ao alumno alcanzar os obxectivos da materia.
A continuación, sinálanse os aspectos que se terán en consideración para a avaliación da materia, diferenciando os criterios e os instrumentos para a súa determinación, así como o peso que terán na cualificación final:
Avaliación: Avaliación continua + proba final (obrigatoria)
Proba final: exame teórico-práctico.
PESO: Valor 50%.
O exame teórico-práctico terá carácter presencial e será obrigatorio para superar a materia
Avaliación continua.
PESO: 50%
Aspectos a avaliar: diferentes actividades expostas ao longo do curso (análise de informes de auditoría e doutra información divulgada polas empresas, lectura e comentario de noticias de prensa, resolución de casos, resolución de cuestións e exercicios, etc.) e a participación activa nas sesións de clase expositiva e interactiva.
A relación das diferentes actividades avaliables ao longo do curso, a súa ponderación e seguimento indicaranse na guía docente da materia que estará publicada na aula virtual ao comezo do curso. Poderán establecerse actividades de avaliación obrigatorias non puntuables.
Estas actividades terán carácter presencial
Nota final:
Sumando ambos os conceptos, o alumno deberá obter para superar a materia un mínimo dun 5 sobre 10.
Se unicamente ten a cualificación correspondente ao exame teórico- práctico, para superar a materia deberá obter 5 sobre 5. En calquera caso, a nota mínima para poder superar o exame teórico-práctico será de 4 sobre 10 (en cada unha das partes, teórica e práctica). A nota interactiva só se sumará cando se alcance o mínimo esixido de 4 no exame teórico-práctico.
Este criterio de valoración é o mesmo en cada unha das oportunidades de exame (xaneiro e xuño) e para todos os alumnos.
No entanto, para aqueles alumnos que acrediten de forma oficial que lles foi concedida a dispensa de asistencia a clase realizarase un exame teórico-práctico cuxa valoración será do 100% na cualificación final. Para superar a materia o alumno con dispensa deberá obter unha nota mínima de 5 sobre 10 no exame teórico-práctico (en cada unha das partes, teórica e práctica).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión da cualificación (DOGA 21-07-2011).
Avaliación continua: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CT1, CT4, CT10, CT13, D8, D11.
Avaliación proba final: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG3, CT1, CT4, D8.
Traballo presencial:
-Clases de pizarra en grupo grande 18
-Clases de pizarra en grupo reducido 18
-Titorías en grupos moi reducidos ou individualizadas 4
-Outras sesións con profesor: Exames e revisión 5
Total horas traballo presencial na aula 45
Traballo non presencial
-Estudo autónomo individual ou en grupo 35
-Preparación traballo en grupo, elaboración de conclusións, redacción final. 10
-Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 8
-Preparación de exercicios, debates ou similar 12
-Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas 2,5
Total horas traballo persoal do alumno 67.5
-A revisión dos coñecementos adquiridos nas materias contables previas, en particular de Contabilidade Financeira.
-A preparación das sesións na aula, a través da lectura do material teórico e a resolución previa dos exercicios propostos.
-A participación en clase e a discusión de dúbidas na aula e horas de titoría.
O idioma no que se imparte a materia é o español.
Carlos Figueroa Herrero
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Teléfono
- 982824448
- Correo electrónico
- c.figueroa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Rocio Arias Fernandez
- Departamento
- Economía Financeira e Contabilidade
- Área
- Economía Financeira e Contabilidade
- Correo electrónico
- rocioarias.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Contratado/a Interino/a por Vacante - T3