Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Ciencia Política e da Administración
Centro Facultade de Ciencias Políticas e Sociais
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A asignatura de Políticas Públicas Sectoriales pretende introducir ao estudante de ciencia política e da administración no campo do estudo das grandes áreas de intervención pública desde a perspectiva da reflexión sobre a súa razón de ser, modalidade de ejecución e rendemento.
En términos metodológicos, a perspectiva que se adopta afástase da clásica concepción estática do estudo das políticas públicas ?limitada exclusivamente á análise de interrelaciónelas entre a esfera política e administrativa- e aborda o seu exame desde unha óptica na que o policy making está decisivamente determinado polos procesos de toma de decisións, as diversas lóxicas e intereses que conflúen na contorna, as interdependencias que suscitan os distintos niveis de goberno afectados e a complejidad das redes de actores participantes.
Desde o punto de vista didáctico e curricular, a materia de Políticas Públicas Sectoriales asume a disposición por parte do alumno duns coñecementos teóricos básicos nestes campos adquiridos en materias precedentes, e suscítase o reto de enriquecer a formación que o estudante precisa nos campos especializados das políticas públicas.
I PARTE. METODOLOGÍA DE ANÁLISIS DE LAS POLÍTICAS PÚBLICAS
Tema 1. Los enfoques tradicionales en el estudio de las políticas públicas.
Tema 2. Las nuevas aportaciones metodológicas para el análisis de las políticas públicas
II PARTE. LAS POLÍTICAS PÚBLICAS SECTORIALES: POLÍTICA DE EDUCACIÓN
Tema 3. El Estado y la educación
Tema 4: ¿Qué entendemos por política educativa?
Tema 5. Las etapas recientes de la política educativa en España
Tema 6. Los actores en las políticas educativas en España
Tema 7. Los principales problemas y debates de la educación en la España actual
III PARTE. LAS POLÍTICAS PÚBLICAS SECTORIALES: POLÍTICA SANITARIA
Tema 8. Introducción al concepto de salud
Tema 9. Salud, sanidad, economía y política: interrelaciones.
Tema 10. Sistemas sanitarios e ideología política
Tema 11. La creación y evolución del sistema sanitario español
Tema 12. El sistema sanitario español en la actualidad y sus principales actores
Tema 13. Los retos actuales de la política sanitaria
IV PARTE. LAS POLÍTICAS PÚBLICAS SECTORIALES: POLÍTICA DE INMIGRACIÓN
Tema 14. Bases metodológicas para el estudio de la inmigración
Tema 15. Los movimientos migratorios a lo largo de la historia
Tema 16. España como país receptor y emisor
Tema 17. La Ley de Extranjería de 1985
Tema 18. Las sucesivas reformas a la Ley de Extranjería
Tema 19. Actores y retos actuales de la política de inmigración en España
1. BIBLIOGRAFÍA DE EDUCACIÓN
Bonald, X. and J. Calero (1999). Política educativa y gasto público en educación. Barcelona, Pomares-Corredor.
Colom Cañellas, A. J. (1997). Introducción a la política de la educación. Barcelona, Ariel.
2. BIBLIOGRAFÍA DE SANIDAD
Elola Somoza, J. (2001). Política sanitaria española. Madrid, Díaz de Santos.
Guillén, A. (2000). La construcción política del sistema sanitario español: de la postguerra a la democracia. Madrid, Exlibris Edicciones.
3. BIBLIOGRAFÍA DE INMIGRACIÓN
Blanco, C. (2000). Las migraciones contemporáneas. Madrid, Alianza.
Zapata, R. (2002). El turno de los inmigrantes. Madrid, Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.
Proporcionar ao alumnado as ferramentas e elementos esenciais que lles faciliten a análise das púlíticas públicas estudadas.
Proporcionar asemade unha visión xeral dos distintos marcos teóricos e a metodoloxía de investigación vixentes neses ámbitos.
Comprender os elementos centrais de funcionamento da administración pública. Promover a análise crítica no coñecemento dos marcos teóricos e metodolóxicos desde onde se elaboran as ferramentas para a xestión das diferentes políticas públicas. Desenvolver a capacidade de traballo individual, aprendendo a analizar información, identificar as ideas máis importantes e expresalas sinteticamente de forma oral e escrita.
Desenvolver a capacidade de traballo en equipo.
Clases presenciais onde se conxugará a explicación por parte do profesor dos temas principais da asignatura, coa lectura comentada por parte do alumnado de textos referenciados e casos prácticos.
Realización de traballos, titorizados polo profesor e preferentemente en grupos reducidos, sobre as políticas traballadas, pero sempre que o número de alumnado matriculado na materia o permita ou o aconselle. Ditos traballos poden ser propostos polo profesor ou polo propio alumnado.
A sistencia a clase e a participación nas actividades propostas será imprescindible para superar a materia.
O alumnado disporá das horas de tutorías para consultar dúbidas e realizará unha exposición e defensa dos seus traballos na aula.
O sistema de avaliación axustarase en todo momento a normativa vixente na USC.
O 50% da puntuación asignarase a un examen final sobre o contido global dá materia, e o resto da puntuación asignaráselle as actividades propostas ou desenvolvidas na Aula; a menos que o número de alumnado matriculado nesta asignatura permita ou aconselle outro sistema de avaliación.
Valorarase especialmente a capacidade de reflexión e analisi demostrada nas diferentes provas propostas.
Según a memoria do Grao:
Créditos ECTS: 4,50
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA
Clases de pizarra 25h
Seminarios 10h
Titorías 2,5h
TRABALLO PERSOAL
Estudo individual do alumno/a 50h
Preparación de traballos e exposicións en grupo 25h
Realización de traballos individuais 25h
Seguir e realizar todas as actividades propostas durante o curso
A asistencia as clases considerarase obrigatoria e necesaria pra seguir, comprender e superar a materia.
No caso que se detecte algún plaxio ou realización fraudulenta das probas avaliativas, aplicárase a normativa da USC prevista para estes casos con todas as súas consecuencias.
Andres Cernadas Ramos
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Teléfono
- 881815163
- Correo electrónico
- andres.cernadas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Gemma Vicente Iglesias
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Ciencia Política e da Administración
- Correo electrónico
- gemma.vicente.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Xunta
Mércores | |||
---|---|---|---|
18:00-19:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | 1.3 |
19:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | 1.3 |
21.05.2025 12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |
10.07.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | 0.1 |