Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 35 Clase Interactiva: 15 Total: 56
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O propósito é, que, o alumno/a que participase activamente nas clases, nos traballos e en xeral en todas as actividades programadas, adquirise os coñecementos necesarios para saber detectar as necesidades de comunicación dun hotel/cadea e que ferramentas de comunicación son as máis adecuadas para cubrilas.
• Definir obxectivos, estratexias e políticas de comunicación comercial
• Integrar coherentemente a variable comunicación no conxunto da estratexia de Marketing da organización
• Establecer os criterios xerais de contido e deseño das pezas de comunicación.
• Xustificar as decisións tomadas na elaboración das distintas estratexias de comunicación.
• Desenvolver a capacidade para integrar os distintos obxectivos de comunicación nun único plan.
• Establecer un proceso de comunicación cos distintos públicos e segmentos
1. O proceso de comunicación
2. Os medios de comunicación
3. As relacións públicas
4. A publicidade
5. O márketing directo
6. A forza de vendas
7. As promocións de vendas
o Bibliografía básica
• González, C. M. de (2007). Marketing móvil. Una nueva herramienta de comunicación. Netbiblo. https://bit.ly/3WZDfy9
• Conde Lobato, M. (2007). Target: manual de instrucciones. Netbiblo.
• Guardiola, J. Markarina. http://www.markarina.com/.
• Hosteltur. http://www.hosteltur.com.
• Kotler, P. e Keller, K. L. (2016). Dirección de marketing. Pearson Educación.
• Makens, J. C., Kotler, P. e Bowen, J. (2008). Marketing para turismo. Pearson Educación.
• McLuhan, M. (2009). Comprender los medios de comunicación: Las extensiones del ser humano. Ediciones Paidós Ibérica, S.A. https://bit.ly/45SRtoM (Link edición 1996).
• Marketing directo. http://www.marketingdirecto.com.
• Puromarketing. http://www.puromarketing.com.
• Rodríguez, S. (2009). Creatividad en Marketing Directo. Deusto.
• Rufín Moreno, R. (1998). Marketing (conceptos, instrumentos y estrategias). Madrid.
• Segovia López, C. e Estrella Ramón, A. M. (2016). Comunicación integrada de marketing. ESIC Editorial.
(Gramática e ortografía)
• Real academia de la lengua española. www.rae.es.
• Word Reference sinónimos. https://www.wordreference.com/sinonimos/.
• Fundación Español Urgente (FUNDEU). http://www.fundeu.es/.
• Casado Velarde, M. (2017). El castellano actual: usos y normas. EUNSA.
• FUNDEU (2018). El español más vivo: 300 recomendaciones para hablar y escribir bien. Editorial Espasa Libros.
o Básicas e Xerais
B1. ► Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. ► Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. ► Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4. ►Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. ► Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1. ► Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1- Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T2- Capacidade de organización e planificación
T3- Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T5- Resolución de problemas e toma de decisións
T6- Traballo en equipo
T15- Deseño e xestión de proxectos.
T17- Capacidade para poñer en práctica los coñecementos con perspectiva social e de crecemento
AV1- Vocación de servicio e espírito de colaboración
AV3- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
o Específicas
E1. ► Comprender os principios do Turismo e analizar a súa dimensión económica, así como o seu carácter dinámico e evolutivo: Comprender os distintos aspectos da actividade turística, en especial as relacións do sector coa súa contorna, as condutas do turista e as interrelacións no destino a nivel económico e socio-cultural. Identificar e valorar a dimensión macroeconómica e microeconómica do turismo e os axentes económicos, utilizando as diferentes fontes de información. Comprender a complexidade e diversificación do turismo, e especificamente do ámbito hostaleiro e gastronómico.
E7. ► Definir obxectivos, estratexias e políticas de comercialización das empresas do sector hostaleiro: Saber definir os obxectivos comerciais da empresa, desenvolver e tomar decisións sobre as estratexias para seguir e establecer unhas adecuadas políticas de comercialización, manexando a información necesaria, achegando valor ao longo da cadea produtiva.
E9. ► Manexar técnicas de comunicación: Adquirir habilidades comunicativas orientadas cara ao ámbito interno e externo das organizacións turísticas en diferentes ámbitos.
E14. ► Analizar e utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no sector hostaleiro: Coñecer as TIC como ferramentas esenciais na xestión das empresas do sector aloxativo e gastronómico, tanto a nivel interno como a nivel externo.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
• A lección maxistral participativa (a través da cal o profesor/para presentará os soportes teóricos da materia e explicará a resolución de todo tipo de exercicios)
• O traballo autónomo (no que o alumno aprenderá os coñecementos básicos da materia e dominará a resolución de problemas a través do desenvolvemento intelectual e da toma de decisións).
• O traballo cooperativo (polo que se potenciará o traballo en equipo e consolidaranse os obxectivos do traballo autónomo, desenvolvendo cinco dos seis casos prácticos expostos en equipo, catro en parellas e un en trío, coa condición ineludible de que un alumno/a non pode realizar máis dun traballo co mesmo compañeiro).
• Aprendizaxe baseada en problemas: A aprendizaxe establécese pola formulación dun problema sobre o cal o estudante non recibiu formación particular algunha. A aprendizaxe dos conceptos adquírese coa procura das solucións ao problema exposto.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao alumno de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia. Os métodos que se utilizarán serán:
Avaliación continua:
Os estudantes serán avaliados de forma continua mediante unha serie de probas teóricas e prácticas:
- A parte teórica avaliarase mediante un ou varios exames cuxo peso na nota final da avaliación será dun 50%.
- A parte práctica avaliarase mediante traballos e casos; tendo así mesmo un peso na nota da avaliación continua do 50%.
Aqueles alumnos/as que non cumpran os seguintes requisitos terán que presentarse ao exame final:
1) A nota media das probas teóricas non deberá de ser inferior a 4.
2) A nota de media dos exercicios prácticos non deberá de ser inferior a 4.
3) En ningunha proba, xa sexa teórica ou práctica, admítese unha nota inferior a 3.
4) Non se poderán superar o total de 11 faltas de asistencia.
Exame final:
No caso de que o/a alumno/a non cumpra os obxectivos e condicións previamente sinalados na avaliación continua, o estudante deberá realizar un exame final.
Cualificación final:
1) Alumnado que cumpra os requisitos da avaliación continua: A nota lla avaliación continua calcúlase mediante a media da parte teórica e práctica.
2) Alumnado que tivese que acudir ao exame final: Aqueles alumnos cuxa nota do exame final sexa igual ou superior a 4, a súa cualificación final da materia compoñerase da avaliación continua (60%) e a cualificación obtida no exame final (40%). Se a nota do exame final é inferior a 4, a cualificación final non considerará a avaliación continua e será a nota obtida no devandito exame final. Ás cualificacións finais aplicaráselles as posibles penalizacións por ausencias.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (56 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (17 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (34 horas).
• Se o alumno/para alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Nesta oportunidade, o alumno/para deberá presentarse a unha proba presencial teórica sobre a totalidade dos contidos do curso.
A cualificación final da segunda oportunidade compoñerase, sempre que o resultado da proba presencial sexa maior ou igual a 4, da cualificación da parte práctica da avaliación continua (50%), sempre que se superou, e os resultados da proba presencial (50%).
Se o resultado da proba presencial é inferior a 4, na cualificación final da segunda oportunidade extraordinaria non se terá en conta a parte práctica da avaliación continua e a nota será a nota da proba.
Aquel alumnado que non superase a parte práctica da avaliación continua pódea recuperar entregando na data do exame os exercicios prácticos que estipule a docente; se a cualificación é superior á do primeiro intento, esta virá substituíla e en todo caso aplicaranse igualmente as penalizacións por faltas.
o Segunda e posteriores convocatorias
No caso de non superar a materia, avaliarase ao alumnado de igual maneira que na segunda oportunidade extraordinaria, en cada unha das dúas oportunidades.
Plaxio
O plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas e ou probas será penalizado na avaliación. Calquera fraude ou intento de fraude que sexa detectado en exames ou traballos será penalizado cunha cualificación de 0 na devandita proba, en caso de observarse por segunda vez a nota global da oportunidade será un 0. No caso de que a fraude cométase no exame final a cualificación de 0 puntos será a definitiva global da oportunidade.
Considerarase plaxio a utilización de materiais/fontes, entre elas a intelixencia artificial, non citadas en calquera proporción.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clase maxistrais-expositivas (35), talleres (15), titorías e exames (6), estudo autónomo individual ou en grupo (30) e traballo individual (34).
A materia de Comunicación Hostaleira e Gastronómica é unha materia que se apoia nos coñecementos e habilidades xa desenvoltos na materia de Marketing Hostaleiro e Gastronómico de segundo curso.
É necesario que o alumnado coñeza de forma exhaustiva os axentes que interveñen no mercado turístico, as súas funcións, a súa organización e intereses e estratexias máis frecuentes; tamén han de comprender as distintas ferramentas de comunicación, que aspectos diferéncianas e que problemas e obxectivos alcanzan cada unha.
Paula Neira Placer
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 881542582
- Correo electrónico
- paulaneira.placer [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable