Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 10 Clase Expositiva: 4 Clase Interactiva: 51 Total: 65
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da materia English for Hospitality I é alcanzar, como mínimo, un grao de competencia comunicativa de inglés específico para a industria hostaleira equivalente ao nivel B1, segundo os descriptores do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCERL). Igualmente, preténdese que quen curse esta materia alcance, como mínimo, un grao de competencia comunicativa B1 en inglés xeral. Os estudantes alcanzarán devandito nivel de competencia comunicativa a través de actividades de recepción, produción, interacción e mediación. Adquirirán unha competencia comunicativa intercultural que posibilitará a relación entre falantes diversos.
1. Restaurantes: tipos de restaurantes, seccións e postos de traballo, ferramentas e equipamento.
2. Preparación de alimentos e bebidas: ingredientes, métodos de preparación e cocción, interpretación de receitas e preparación de bebidas.
3. Descrición de alimentos e bebidas: descrición de menús e pratos, descrición de viños e outras bebidas.
4. Atención ao cliente: reservas e recepción de clientes, toma de comandas, atención de peticións e resolución de queixas.
5. Gramática: falar dun mesmo e descrición de situacións, relatar feitos do pasado, dar instrucións e falar do futuro, comparar situacións, vidas e lugares, puntos gramaticais adicionais, inglés en uso.
o Bibliografía básica
Os contidos da materia están recollidos nos apuntamentos que estarán ao dispor dos alumnos/ as no Campus Virtual ao comezo do curso. O Campus Virtual contén tamén en soporte dixital outros exercicios e material de interese ao que se remitirá ao alumnado cando sexa necesario.
Os alumnos/ as deben manexar un bo dicionario. Recomendamos o Longman Dictionary of Contemporary English ( monolingüe) ou o Collins Masters Dictionary (bilingüe español-inglés). Os alumnos/ as poden consultar dicionarios en liña como:
www.wordreference.com
www.dictionary.reference.com
www.m-w.com
http://thefreedictionary.com/
Pronunciación:
http://www.howjsay.com/
Gramática:
English Grammar in Use, Raymond Murphy (CUP)
E en liña:
www.grammar-quizzes.com
https://www.ego4u.com/
www.englishclub.com
o Bibliografía complementaria
Outros recursos en liña:
http://www.aulaplaneta.com/2015/09/17/recursos-tic/40-herramientas-tic-…
www.eurocatering.org
www.foodreference.com
www.foodchannel.com
www.foodsubs.com
www.cooksrecipes.com
www.epicurious.com
https://www.4hoteliers.com/
o Básicas e Xerais
B4. Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
G1. Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T4. Coñecemento de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo. Durante as sesións de clase, os alumnos coñecerán e usarán diversos recursos en liña que lles axudarán na aprendizaxe da lingua inglesa tanto a nivel xeral como específico de hostalería.
T9. Recoñecemento á diversidade e a multiculturalidad. A través de actividades diversas (lecturas, vídeos, procura de información na internet) os alumnos familiarizaranse cos costumes doutros países, en particular os relacionados co ámbito da restauración e a gastronomía.
T11. Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situacións. Para alcanzar os obxectivos desta materia non son suficientes as sesións presenciais, é imprescindible que o alumno dedique horas de traballo autónomo, nas que poida poñer en práctica as estratexias de aprendizaxe proporcionadas en clase e utilice todos os recursos á súa disposición.
AV3. Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional. Para a aprendizaxe dunha lingua estranxeira é necesaria unha metodoloxía e participación activa do alumno/a. Para iso é fundamental un ambiente de respecto cara aos compañeiros no que se perda o medo a cometer erros. O respecto á quenda de palabra, á opinión e traballo dos compañeiros, así como cinguirse aos obxectivos e facer achegas relevantes é fundamental.
o Específicas
E9. Manexar técnicas de comunicación. Os alumnos adquirirán habilidades comunicativas orientadas cara ao ámbito interno e externo das organizacións turísticas.
E11. Comunicarse de forma oral e escrita en inglés ou nunha segunda lingua estranxeira. Coñecemento e uso da lingua inglesa nos diferentes ámbitos profesionais e, moi especialmente, na contorna turística-hostaleira, tanto na súa forma oral como escrita.
E13. Coñecer e aplicar o procedemento operativo do ámbito de restauración e a gastronomía. Esta competencia permite distinguir as áreas operativas das distintas modalidades de restauración, saber aplicar os diferentes procesos, procedementos e técnicas culinarias e realizar unha análise completa do seu proceso produtivo.
A metodoloxía que se aplica ao ensino da materia baséase nun enfoque plurilingüe cuxo obxectivo é conseguir que os alumnos/ as se comuniquen eficazmente en contextos da súa actividade profesional nos que coexisten varios códigos lingüísticos e falantes de diferentes idiomas. Convén por tanto que os alumnos/ as coñezan e saiban utilizar estratexias de mediación entre diversos códigos e falantes como unha habilidade comunicativa. Estas estratexias de mediación serán persoais ou textuais (en lingua oral ou escrita) vinculadas ás actividades de produción, interacción ou recepción que se desenvolvan. A mediación poderá ser realizada de maneira interlingüística ou intralingüística, dependendo das linguas implicadas no desenvolvemento de cada actividade.
A materia desenvolverase en catro sesións semanais de 50 minutos de duración. Impartirase en inglés e toda a comunicación, xa sexa entre os estudantes ou entre os estudantes e a profesora, desenvolverase en inglés tamén.
Os alumnos/ as terán á súa disposición o Campus Virtual do CSHG. Utilizaranse programas de videoconferencias como Google Meet, outras aplicacións de G-Suite como Google Drive e o correo electrónico do CSHG.
Dado o carácter aplicado e práctico desta materia, o alumnado deberá acudir a clase cos apuntamentos impresos.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. Traballo na aula coa profesora. Os alumnos/ as deben sacar o máximo rendemento das clases, por iso un método activo é esencial: os alumnos/ as deben usar ao máximo o inglés e deben participar activamente en todas as tarefas. As sesións se subdividirán en:
a. Traballo activo guiado pola profesora. Utilizarase o modelo participativo co obxecto de poñer en práctica a lingua
inglesa. Estas clases dedicaranse a dar explicacións xerais e introdutorias, traballarase a materia básica, o
vocabulario, conceptos, exercicios, etc.
b. Práctica de produción oral. A profesora proporcionará oportunidades prácticas para que os alumnos/ as utilicen o
inglés da forma máis efectiva en cada momento do curso.
c. Traballo na aula multimedia Usaremos os ordenadores da aula multimedia para poder realizar a práctica de escoita, así coma outras actividades que requiran o uso dos ordenadores. Os alumnos/ as terán que escoitar e contestar preguntas ou facer algunha actividade con elas individualmente. Despois comentaranse en clase dificultades, erros, novo vocabulario e/ou outros puntos de interese.
2. Traballo individual ou colaborativo autónomo. Durante o curso, os alumnos/ as deberán realizar as actividades de gramática dos manuais Grammar Workbook de forma autónoma para consolidar os coñecementos gramaticais que se lles presupoñen e adquirir a solidez necesaria para asimilar os conceptos específicos da materia con éxito. O seu traballo autónomo consistirá ademais en realizar a lectura dun libro en lingua inglesa do que serán avaliados de forma oral e escrita.
O traballo autónomo será avaliado en ambos os cuadrimestres polo que cada alumno/para deberá desempeñar un papel activo, reflexionando sobre o proceso de aprendizaxe, sobre o nivel de esforzo necesario e a motivación para alcanzar os obxectivos marcados. Igualmente, debe utilizar estratexias de aprendizaxe que rendibilicen ao máximo o traballo que realiza como:
a. Asistencia a titorías.
b. Utilización da Plataforma de Formación para reforzar as súas competencias de forma independente en función das
súas necesidades.
c. Manexo doutros recursos web dispoñibles: exercicios de gramática, de repaso, exercicios de perfeccionamento,
ampliación de vocabulario e comprensión oral e escrita.
d. Uso do material da biblioteca: libros, revistas, películas …
3. Actividades adicionais de conversación e reforzo gramatical. En función do número de asistentes de lingua inglesa dispoñibles poderanse esixir clases de conversación e/ou apoio.
O sistema de avaliación será continuo e incluirá exames ademais doutras probas para controlar o progreso do alumno/a en canto á súa capacidade de interacción (comprensión e uso xeral da lingua) e en canto ás estratexias de mediación (persoal e textual) empregadas. Estas estratexias e capacidades estarán vinculadas ás actividades de produción e recepción que serán avaliadas en cada unha das oportunidades para superar a materia. Tamén se avaliará o traballo e a responsabilidade do alumno/a sobre a súa aprendizaxe.
O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O curso está dividido en dous cuadrimestres e a media dos dous constitúe a nota da avaliación continua. Aqueles estudantes que obteñan unha cualificación media igual ou superior a 5 en cada unha das catro secciones que se integran nas actividades traballadas na materia e unha nota media global igual ou superior a 6 non necesitarán presentarse ao exame de primeira oportunidade ordinaria.
En cada un dos dous cuadrimestres as actividades avaliadas serán as seguintes:
Produción e recepción escrita:
• Competencia gramatical (30%): Exame escrito, dous controis de gramática e control de comprensión escrita.
• Contidos específicos (30%): Exame escrito e dous controis de compresión escrita.
Produción e recepción oral:
• Produción oral (20%): Exame de produción oral.
• Comprensión oral (20%): Exame de comprensión oral e control de comprensión oral.
Participación activa e responsabilidade sobre a aprendizaxe: Ficha de control.
Usarase unha rúbrica de avaliación para que alumno/a e profesora xestionen e fagan seguimento do traballo de aula, a práctica oral e o traballo individual autónomo. Isto inclúe o proceso de aprendizaxe demostrada (asistencia. participación, esforzo e resultados). O alumno/a debe demostrar ter completado estas tarefas e procesos en tempo e forma e en caso contrario penalizarase a nota do cuadrimestre correspondente en ata un 10%.
O alumno/a que non supere a avaliación continua terá que presentarse a un exame de primeira oportunidade ordinaria. O estudante examinarase de todas as actividades e aplicaránselle as seguintes ponderacións: competencia gramatical: 30%, contidos específicos: 30%, comprensión oral: 20% e produción oral: 20%. A media do control continuo supoñerá un 60% da súa nota e o exame de primeira oportunidade ordinaria o 40%.
Aqueles estudantes exentos de presentarse ao exame de primeira oportunidade ordinaria e que, con todo, queiran subir nota, poderán presentarse nesta 1ª oportunidade. Terán que examinarse de todas as actividades (escrita: competencia gramatical e contidos específicos, comprensión oral e produción oral) e aplicaránselles as ponderacións xa mencionadas. Neste caso as notas do control continuo quedarán anuladas.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (65 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (20 horas); 60% de
ausencias e penalización de -2 puntos (39 horas).
• Se o alumno/a alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa
cunha cualificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria e posteriores convocatorias:
O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade.
O estudante examinarase coas mesmas ponderacións aplicadas durante o curso (competencia gramatical: 30%; contidos específicos: 30%, comprensión oral: 20% e produción oral: 20%). Para superar este exame, deberán obter unha nota media ponderada segundo as porcentaxes indicadas de 5 ou superior. A media das probas desta segunda oportunidade constituirá a nota final da materia, non facendo media coa avaliación continua, e será a que figure no expediente académico sempre e cando a calificación acadada fose superior á da primeira oportunidade.
O mesmo criterio se aplicará en posteriores convocatorias, en ambas oportunidades.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases expositivas (4 horas), Clases interactivas (51 horas), titorías (10 horas) e traballo autónomo do estudante (55 horas).
Presuponse un nivel mínimo A2 segundo o MCERL. O alumno/a melloraría o seu rendemento académico se realizase unha estancia previa nun país de fala inglesa.
Os teléfonos móbiles ou outros dispositivos (computador ou tableta) deberán permanecer apagados na aula de clase. Calquera uso de móbiles ou outros dispositivos electrónicos deberá ser autorizado expresamente pola profesora. No caso de que algún alumno/a non cumpra con estas condicións necesarias para o bo desenvolvemento da súa aprendizaxe, a profesora poderá negarlle a súa asistencia á sesión de clase. Todas estas cuestións repercutirán na cualificación do estudante.
Aqueles/as alumnos/as que solicitasen dispensa de asistencia a clase, tal e como figura no apartado 3.1.3 do Regulamento Interno, serán convocados a un exame oral, de escoita e escrito de valoración do nivel de idioma. Para obter a devandita dispensa, deberán superar as probas específicas e obter unha cualificación mínima de 8 sobre 10 en cada unha das partes.
Neste caso, obterá a dispensa para os dous primeiros cursos da titulación en Inglés (English for Hospitality I y English for Hospitality II), non poderá asistir a clase e no seu expediente figurará, en cada un dos cursos do idioma correspondente, a cualificación final obtida nas probas específicas.
Iria Pastor Gomez
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- iria.pastor.gomez [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
María Cristina Casal Barreiro
- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- mariacristina.casal [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable