Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 40 Clase Interactiva: 30 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Manexar a información existente en software de follas de cálculo, mediante a realización de variedade de cálculos e operacións lóxico-matemáticas, e a utilización de ferramentas para facer seguimento e análise de modelos cuantitativos, mediante a representación de gráficos e resultados, facilitando a súa interpretación e por conseguinte a toma de decisións.
Coñecer e comprender o funcionamento dos diferentes sistemas de información baseados en aplicacións de xestión con arquitecturas cliente-servidor e xestores de bases de datos (SGBD), tanto na nube como desenvolvementos a medida, así como a súa interconexión con outros programas. Así mesmo distinguir e estudar diferentes solucións de sistemas tipo ERP, CRM, PMS, motores de reservas e outras ferramentas específicas da industria turística-hostaleira dispoñibles no mercado e o seu uso básico en contornas profesionais
Primeiro bloque:
Profundar no manexo da folla de cálculo Microsoft Excel (xa vista a introdución na materia TIC I, de primeiro curso), realizando cálculos matemáticos, lóxicos, financeiros e estatísticos, correctamente para a resolución de problemas. Así mesmo, a súa aplicación no tratamento dun gran volume de datos, a través do Power Excel: Power Query para a transformación de datos, o Power Pivot para o modelado de datos e Power BI para a presentación dos Dashboards a través de informes.
Segundo bloque:
Adquirir os coñecementos teóricos e prácticos necesarios para entender e poder manexar correctamente un sistema de xestión de bases de datos. Estudará diferentes solucións existentes no mercado: ERP, CRM, PMS, así como motores de reserva usados na industria turística-hostaleira.
Análise e tratamento de datos con MS Excel (contorna, libro, formato, fórmulas, funcións, gráficos, …)
o Traballando con fórmulas e funcións avanzadas.
o Importar e exportar datos
o Táboas e gráficos dinámicos.
o Power Excel: Power Query, Power Pivot, para o tratamento dun gran volume de datos e Power BI para a presentación de informes.
Conceptos básicos dun sistema de xestión de bases de datos (SGBD) con MS Access (entorno aplicación, táboas, relacións, formularios, …).
Sistemas de información.
o Datos, información e coñecemento
o Tipoloxía e uso segundo modelos de negocio
Sistemas de xestión empresarial
o ERP
o PMS
o CRM
o Web e Nube
Os contidos da materia están recollidos no manual que poden atopar no campus virtual ao cal poden acceder desde o primeiro día de clase. Os alumnos terán acceso aos contidos da materia desde o campus virtual do CSHG: é esencial que accedan habitualmente, pois é nesta plataforma onde se comparten materiais didácticos e organización da materia.
• Microsoft Excel versiones 2019 y Office 365. Editorial Eni. VvAa
• Business Intelligence con Excel. Editorial Eni. Boris Noro
• Aprender Excel 365/2019. Editorial Marcombo. Sonia Llena Hurtado.
• Microsoft Access versiones 2019 y Office 365. Ediciones Eni. VvAa
• Dominar Power BI. Editorial Profit. Luis Muñiz
- Básicas e xenerais
B2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5.- Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1.- Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidade: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
- Transversais
T1.- Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T4.- Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo
T5.- Resolución de problemas e toma de decisións
T11.- Aprendizaxe autónomo permanente e adaptación a novas situacións
T14.- Motivación pola mellora continua da calidade e a sostibilidade ambiental
T17.- Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento
AV3.- Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
- Específicas
E14.- Analizar e utilizar as tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) no sector hostaleiro.
Para o desenvolvemento da materia utilizaranse os seguintes métodos de ensino-aprendizaxe:
1. A lección maxistral participativa. Cada semana, o profesor explicará un tema ou parte de leste, e propoñerá un ou varios exercicios para aplicar o visto en teoría. Gran parte dos exercicios corrixiranse en clase.
2. O traballo autónomo. Fomentarase o auto aprendizaxe, para que o alumno/a afágase a resolver problemas en por si.
O alumno/para terá acceso a unha serie de manuais, guías e exercicios, desenvoltos polo profesor, que lle axudarán a consolidar os coñecementos adquiridos nas clases presenciais, e que estarán dispoñibles, tanto no campus virtual, como no servidor de ficheiros destinado aos alumnos.
Unha vez explicada a materia de cada un dos bloques desta guía, pídeselle ao alumno/a traballos individuais, onde deben aplicar os coñecementos adquiridos en clases presenciais.
Na realización destes traballos, de carácter individual, o alumno/para desenvolverá o exercicio, solucionando as dúbidas a través da axuda do profesor, ou ben dalgún compañeiro de clase, promovendo desta forma a colaboración entre compañeiros, aplicando o modelo de titoría “peer tutoring” ou titoría entre compañeiros.
Traballo individual: O alumno/para deberá presentar un traballo individual relacionado con contidos da materia. Aínda que o traballo é autónomo, para potenciar o traballo cooperativo, exporase un tema para desenvolver por parellas. Desta forma, ambos os traballos terán unha parte común que comparten (conceptos e ideas sobre un tópico), e outra máis específica co traballo da investigación feita polo alumno/á partir do tema inicial (sobre a súa aplicación en ámbitos do sector).
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indican a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
o Primeira oportunidade ordinaria:
Avaliación continua:
Con respecto ao primeiro bloque, ao acabar a materia, haberá un exame á súa finalización, que correspondería ao 1º parcial. Con respecto ao segundo bloque, ao acabar a materia, haberá un exame á súa finalización, que correspondería ao 2º parcial.
Ademais, presentarase un traballo obrigatorio na data que indique o profesor, e que se ten en conta na nota final da materia.
A nota media do curso estará formada polos exames de 1º parcial, o 2º parcial, e polo traballo obrigatorio.
A nota mínima esixida, tanto no exame do primeiro parcial como no segundo, para non ir ao exame final é un 5.
Para obter a nota final da avaliación continua, aplicaranse as seguintes porcentaxes sobre as notas:
• 50%: exame do primeiro parcial
• 35%: exame do segundo parcial
• 15%: traballo obrigatorio
• +/-5% a asistencia e participación
Se o alumno/a ten suspenso o 1º parcial ou o segundo parcial, deberá presentarse ao exame final, onde se examinará desta parte da materia (ou ambas as partes, se ten os dous parciais suspensos).
Se o alumno/a ten aprobados os exames de 1º parcial e 2º parcial, e a media da materia é menor que 5, deberá presentar de novo o traballo obrigatorio.
Se a media do curso é menor que 5 por mor dunha penalización por faltas de asistencia, o alumno/a deberá presentarse ao exame final, onde se examinará de toda a materia (correspondente a 1º e 2º parcial).
Tamén poderá ir ao exame final o alumnado que desexe aumentar a súa nota, comunicándoo con antelación.
O traballo obrigatorio, deberá entregarse na data, lugar e co nome que indique o profesor. Se isto non fose así, irase a segunda oportunidade extraordinaria, onde se examinará de toda a materia (correspondente ao 1º e 2º parcial), presentando o traballo obrigatorio, antes da realización do exame.
A nota final poderá ser aumentada ou diminuída nun 5%, segundo a asistencia e/o participación en clase do alumno/a, tendo en conta que a puntuación máxima que pode obter un alumno é 10.
Exame final:
O exame constará dunha ou dúas probas, segundo o alumno/para haxa aprobado ou non, algún dos dous parciais realizados durante o curso. En caso de ter algún parcial aprobado, respectaráselle a nota.
A nota mínima esixida en calquera destes exames é 5, para poder calcular a media da materia.
A nota obtida nas probas realizadas fará media coa obtida ao longo do curso: 30% nota da avaliación continua do curso + 70% nota do exame final.
A media final requirida para superar o curso é 5. Para obter a nota media final, o cálculo realizarase segundo a seguinte táboa:
• 60% de: 30% exame 1º parcial avaliación continua+70% exame final.
• 25% de: 30% exame 2º parcial avaliación continua+70% exame final.
• 15% de traballo obrigatorio.
No caso de alumnado que se presentou para subir nota, a nota que obteñan neste exame fará media aritmética coa nota media da avaliación continua durante o curso.
No caso de que a materia estea suspensa, no boletín aparecerá a cualificación máis baixa obtida nos bloques nos que o alumno/a haxa tido que examinarse.
Os alumnos/as, que non superen a materia, deberán presentarse en ‘segunda oportunidade extraordinaria’, onde se examinarán da materia correspondente ao 1º e/o segundo parcial, en función de se alcanzaron ou non, os mínimos requiridos en primeira convocatoria. A nota do traballo será respectada, así como da parte á que non deban presentarse.
Si o alumno/a non houbese presentado o traballo en primeira oportunidade ordinaria, deberá presentalo e examinarse de toda a materia en segunda oportunidade.
No CSHG a asistencia a clase é obrigatoria e parte importante da formación do alumno/a, polo que as ausencias repetidas ás actividades presenciais consideraranse unha falta de rendemento e por tanto afectarán á cualificación da materia, do seguinte modo:
• Cómputo total de horas presenciais (75 horas): 30% de ausencias e penalización de -1 punto (23 horas); 60% de ausencias e penalización de -2 puntos (45 horas).
• Si o alumno/a alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia se considerarase suspensa cunha calificación de 0.
o Segunda oportunidade extraordinaria:
Se aplican los mesmos criterios de avaliación que na ‘primeira oportunidade ordinaria’.
No caso de que a materia estea suspensa, a calificación será a máis baixa obtida nos bloques nos que o alumno haxa tido que examinarse.
o Posteriores convocatorias
O alumno/a, que teña que presentarse a posteriores convocatorias, deberá examinarse de toda a materia, respectándose a nota do traballo obrigatorio que presentou no seu momento (ten a opción de presentar un novo traballo, que deberá entregar o día en que se examine). A nota final calcularase da seguinte forma:
• 60% de Excel + 25% SGBD-Power Query + 15% Traballo obrigatorio
Daráselle a opción ao alumno de presentarse no curso seguinte, a un exame de toda a materia, coincidindo co primeiro parcial ou segundo parcial (a concretar co estudante), na que, se obtén unha nota mínima de 5, quedará liberado da materia; en caso contrario, deberá presentarse ao exame final en primeira oportunidade.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais-expositivas (40 horas), clases interactivas (31 horas), e titorías (4 horas), traballo autónomo do estudante (45 horas).
Dispoñer dos coñecementos básicos impartidos na materia TIC Aplicadas á xestión empresarial I, de primeiro curso.
A asistencia e participación ás clases facilitan o entendemento e estudo da materia; os exemplos e experiencias comentados nas sesións maxistrais axudan a dimensionar os conceptos teóricos.
De acordo con o Regulamento Interno do CSHG, calquera fraude ou intento de fraude que sexa detectado en exames será penalizado cunha cualificación de 0 na devandita proba; no caso de que a fraude cométase no traballo, será considerado como non presentado.
No caso de que a fraude cométase no exame final da materia, a cualificación de 0 puntos será a nota final da materia.
Considerarase plaxio a utilización de materiais/fontes non citadas en calquera proporción. En caso de detectarse plaxio no traballo, este cualificarase cun 0.
Antonio Vazquez Sanmartin
- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- antonio.vazquez.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Julio Cesar Santos Gestoso
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Teléfono
- 981542558
- Correo electrónico
- juliocesar.santos.gestoso [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable