Créditos ECTS Créditos ECTS: 4
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 7 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 18 Total: 55
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Sur
Áreas: Centro Superior de Hostalería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
O seu propósito é capacitar aos/as alumnos/as no manexo das ferramentas e dominio dos coñecementos necesarios para a análise e a toma de decisións relativas a operacións de financiamento e de investimento habituais na empresa hoteleira.
Primer tema: decisións empresariais sobre financiamento
• Definir o concepto de financiamiento.
• Explicar e estruturar as fontes de financiamento máis habituais na empresa hoteleira.
• Calcular e interpretar o custo de financiamento nunha empresa hoteleira, relacionándoo coas decisións de investimento en activos.
Segundo tema: decisións empresariais sobre investimento
• Explicar e diferenciar o concepto de investimento.
• Calcular e comprender o concepto de fluxo de caixa (Cash Flow) sendo capaz de utilizalo como ferramenta de xestión financeira na empresa hoteleira.
• Deseñar e calcular o investimento necesario nunha empresa hoteleira, utilizando criterios eficientes.
• Aplicar os métodos financeiros de valoración de investimentos, interpretando e presentando os seus resultados.
1. DECISIÓNS EMPRESARIAIS DE FINANCIAMENTO
1.1. A estrutura financeira da empresa
1.2. O financiamento propio en empresas hoteleiras
1.3. O financiamento alleo en empresas hoteleiras
1.4. Subvencións oficiais de capital
1.5. O custo de capital
2. DECISIÓNS EMPRESARIAS DE INVESTIMENTO
2.1. Introdución ao investimento empresarial
2.2. O investimento na empresa hoteleira
2.3. O concepto de Cash Flow
2.4. Criterios de valoración e selección de investimentos
o Bibliografía básica
Os contidos da materia están recollidos nos manuais de teoría e práctica, elaborados pola profesora, da materia dos que o alumnado dispoñerá desde o primeiro día de clase no campus virtual do CSHG. Resulta esencial que accedan habitualmente, pois é nesta plataforma onde se compartirán os materiais didácticos e a organización da materia.
Ademais, pódense consultar:
• CAZORLA PAPIS, L.; TRINIDAD SEGOVIA, J.E.: Dirección financiera: Inversión y Financiación. Vol. 2. Decisiones de financiación. 2ª edición Editorial Delta publicaciones
• CAZORLA PAPIS, L.; TRINIDAD SEGOVIA, J.E.: Dirección financiera: Inversión y Financiación. Vol. 1. Decisiones de inversión. 2ª edición. Editorial Delta publicaciones
• GONZÁLEZ VELASCO, M.C.: Análisis de las operaciones financieras. Editorial Thomson Reuters
• ADOLFO, A.; GALLEGO, R.; IBARRA, A.; MONROBEL, J.R.: Cálculo financiero. 3ª edición revisada. Editorial Alfacentauro
• PÉREZ GOROSTEGUI, E.: Economía de la Empresa. Editorial Centro de estudios Ramón Areces.
• BUENO CAMPOS, E.: Curso básico de Economía de la Empresa. Un enfoque de organización. Ediciones Pirámide, S.A.
• AGUADO BLANCO, J.C.; MÉNDEZ GONZÁLEZ, G.: La Gestión financiera en las empresas turísticas. Editorial Paraninfo.
o Bibliografía complementaria
Outros recursos online:
• Sección de Economía dos diarios de información xeral
• www.cincodias.com
• www.cnmv.es
• www.infobolsa.com
• www.bde.es
• www.datosmacro.expansion.com
o Básicas e Xerales
B1. Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo (a xestión e dirección de empresas hostaleiras).
B2. Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo (ámbito das empresas hostaleiras).
B3. Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes, de índole social, científica ou ética (normalmente no seu campo de estudo).
B4.Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, metodoloxías, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado, tanto mediante comunicación oral como escrita no seu ámbito de estudo.
B5. Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía en todo tipo de contextos.
G1.Formar profesionais que sexan capaces de desempeñar tarefas de xestión e dirección nas organizacións empresariais hostaleiras, desenvolvendo habilidades de liderado, cunha clara orientación de servizo ao cliente, alta capacidade de adaptación permanente e innovación e orientación a resultados nas diferentes áreas do sector, favorecendo o desenvolvemento sostible e respectando a diversidade e multiculturalidad: Organizar e analizar a información, identificar oportunidades, definir obxectivos e estratexias, planificar, deseñar e asignar recursos, dirixir e motivar persoas, resolver problemas e tomar decisións, alcanzar obxectivos e avaliar resultados.
o Transversais
T1 – Capacidade de xestión da información, análise e síntese
T2 – Capacidade de organización e planificación
T3 – Comunicación oral e escrita no ámbito empresarial
T4 – Coñecementos de informática e TIC relativos ao ámbito de estudo
T5 – Resolución de problemas e toma de decisións
T6 – Traballo en equipo
T10 – Razoamento crítico, compromiso ético e social
T11 – Aprendizaxe autónoma permanente e adaptación a novas situacións.
T13 – Iniciativa, espírito emprendedor, resiliencia e curiosidade intelectual
T17 – Capacidade para poñer en práctica os coñecementos con perspectiva social e de crecemento
AV2 – Orde, hixiene, disciplina, puntualidade e imaxe persoal, de maneira proactiva
AV3 – Respecto, tolerancia e responsabilidade persoal e profesional
AV4 – Autoconfianza e seguridade
o Específicas
E5 – Analizar, sintetizar e resumir a información económico-patrimonial das organizacións hostaleiras
E6 – Xestionar os recursos financeiros nas empresas do sector hostaleiro
E9 – Manexar técnicas de comunicación
E10 – Comprender o marco legal e fiscal que regula as actividades hostaleiras.
E14 – Analizar e utilizar as tecnoloxías da información e comunicacións (TIC) no sector hostaleiro
E20 -Identificar, investigar e avaliar problemas, xerar novas ideas e conceptos de maneira creativa e aplicar solucións ao deseño e definición de propostas.
As competencias fixadas para os/as estudantes serán adquiridas fundamentalmente por dúas vías: as sesións presenciais en clase e o simultáneo traballo autónomo continuado por parte de cada estudante.
Nas sesións presenciais realizaranse dous tipos de actividades diferenciadas: a explicación dos soportes teóricos da materia, que se levarán a cabo mediante sesións maxistrais, e a aplicación do soporte teórico á práctica a través da resolución, por parte da profesora, de exercicios e casos prácticos expostos no Manual da materia.
O traballo autónomo de cada alumno/a basearase no estudo dos soportes teóricos, a resolución dos exercicios realizados en clase e dos casos prácticos que se expoñan na materia, ademais do desenvolvemento de actividades complementarias como procura de bibliografía, lectura de artigos e textos, e comentarios/debates sobre noticias do ámbito económico financeiro.
Cada estudante tamén pode dispoñer de titorías en sesións presenciais para a resolución das súas dúbidas e a revisión de calquera das probas de avaliación que compoñen a materia.
A plataforma virtual do CSHG será unha ferramenta moi importante no tratamento da materia porque, a través dela, realizarase o envío de material complementario, da información relativa á solución de exercicios propostos para resolver de forma autónoma, de documentos ou noticias relacionadas coa materia, referencias bibliográficas complementarias, etc.
O sistema de avaliación terá en conta todas as actividades realizadas polo alumnado que se indiquen a continuación, en cada unha das oportunidades para superar a materia. O alumnado que non supere a materia na primeira oportunidade terá dereito a unha segunda oportunidade, que será a que figure no expediente académico no caso de que a cualificación alcanzada fose superior.
Para alcanzar o nivel de aprendizaxe adecuada dos coñecementos, habilidades e dominio de ferramentas establecido na materia, é necesario que o/a alumno/a realice, de forma continuada, un esforzo adicional importante fóra da aula.
Por iso, aplicarase un sistema de avaliación que recompense a dedicación, esforzo e traballo continuados ao longo do curso, polo que se expón a posibilidade de superar a materia na primeira oportunidade ordinaria sen ter que realizar un exame final.
o Primeira oportunidade ordinaria:
O principal obxectivo que se persegue coa avaliación é dar a oportunidade ao/a alumno/a de demostrar que adquiriu os coñecementos e as habilidades necesarias para desenvolver as competencias programadas para a materia.
Os métodos que se utilizarán serán:
- Exames parciais (2) durante o curso, con preguntas de teoría aplicada en formato de preguntas curtas, verdadeiro ou falso, relación de conceptos, etc. e resolución de supostos prácticos similares aos efectuados en clase.
- A actitude demostrada ao longo de todo o curso coa súa implicación na aprendizaxe e a súa participación no desenvolvemento da materia: asistencia a titorías voluntarias, realización en tempo e forma das tarefas encomendadas, revisión das probas de avaliación, etc. A cualificación máxima obtida neste aspecto será 0,5 puntos e engadirase á nota final da materia.
Para a comprobación da adquisición das competencias da materia por parte do alumnado realizarase, durante o curso, unha avaliación continua que permitirá superar a materia sen ter que realizar un exame final, ponderando un 50% cada unha dos dous notas parciais. Para non ter que realizar o exame final, o/a alumno/a debe cumprir dúas condicións: obter unha nota mínima de 5 en cada nota parcial e unha nota media de ambas que alcance como mínimo o 6.
Se non se cumpren ambos requisitos ou algún deles, para superar a materia, o/a estudante deberá realizar un exame final de toda a materia. A nota mínima requirida no devandito exame é un 4 e ponderará un 40% na nota final, aplicándose o 60% restante á nota da avaliación continua. En caso de non obter unha nota mínima de 4 no exame final, a calificación obtida no devandito exame pasará a ser a nota final da materia na primeira oportunidade ordinaria.
Calquera intento de fraude, incluído o plaxio e/ou uso indebido das tecnoloxías, na realización de tarefas e/ou probas de avaliación, será penalizado na súa cualificación podendo chegar a alcanzar o “0”.
A falta de asistencia a clase, considérase unha falta de rendemento que afecta negativamente o desenvolvemento da aprendizaxe continua de cada estudante, por tanto, influirá na cualificación da materia do seguinte modo:
• Cómputo total de tempo presencial da materia (58 sesións de clase) o 30% de ausencias (18 sesións) conlevará a penalización de 1 punto na nota final e ao 60% de ausencias (35 sesións) corresponderalle unha penalización de 2 puntos na devandita nota final.
• Se o/a alumno/a alcanza un 80% de ausencias sobre o total das horas presenciais, a materia considerarase suspensa cunha cualificación de 0.
o Segunda e posteriores convocatorias:
Os/as alumnos/as que non superasen a materia na primeira oportunidade terán unha segunda oportunidade extraordinaria para conseguilo. Para iso, deberán repasar toda a materia e realizar un exame dos mesmos contidos teóricos e prácticos que se avaliaron na primeira oportunidade ordinaria.
A nota conseguida neste exame, en ningún caso fará media coa calificación da avaliación continua obtida durante o desenvolvemento do curso e, por tanto, a súa nota constituirá, por si soa, a nota final da materia na segunda oportunidade extraordinaria.
Estas condicións serán tamén as aplicables para os alumnos que, non superando a materia na segunda oportunidade, teñan que superala en seguintes convocatorias.
En calquera caso, para superar a materia na segunda e posteriores convocatorias, a nota mínima a alcanzar no exame único a realizar en cada unha delas será 5.
As actividades formativas e a súa dedicación en horas serán as seguintes:
• Clases maxistrais expositivas (30 horas), clases interactivas (18 horas), probas de avaliación e titorías (7 horas) e traballo autónomo do estudante (65 horas).
Debido aos instrumentos e técnicas desenvolvidas durante o estudo da materia é completamente imprescindible o dominio dos instrumentos estudados en Cálculo das Operacións Financeiras (1.º curso) porque o seu uso será continuo.
Ademais, pola estreita vinculación que existe entre os temas de estudo desta materia e os estudados noutras materias, especialmente as relacionadas coa contabilidade, as competencias das dúas materias do propio plan de estudos desta área, Contabilidade Empresarial (2.º curso) e Contabilidade Aplicada (de 3.º, primeiro cuadrimestre) deberían estar alcanzadas por parte do alumno/a.
María Del Carmen Almena Aliste
Coordinador/a- Departamento
- Campus Sur
- Área
- Centro Superior de Hostalería
- Correo electrónico
- mariadelcarmen.almena [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable