Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría Hidráulica
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Os obxectivos que se pretenden acadar nesta materia de acordo coa memoria de título son:
- Imbuír ao alumnado da importancia do medio litoral, a gran demanda de usos ós que está sometido —moitos deles en conflito entre si— e a súa vulnerabilidade.
- Coñecer os principios do funcionamento do sistema costeiro, facendo fincapé no seu carácter dinámico e na estreita interrelación entre os procesos litorais.
- Adquirir capacidades no emprego de ferramentas auxiliares esenciais ó servizo da Enxeñaría de Portos e Costas, tales como o modelado numérico.
- Coñecer os principios básicos das técnicas de deseño e cálculo das actuacións no medio litoral.
- Con base no coñecemento do sistema litoral e da interrelación entre os seus compoñentes, coñecer os conceptos fundamentais da Xestión Integral da Zona Costeira (XIZC).
A memoria de título contempla para esta materia os seguintes contidos:
Introdución á enxeñería de portos e costas
Fundamentos de meteoroloxía
Ondas: Caracterización. Transformación. Enerxía
Hidrodinámica
Morfodinámica
Tipos de actuación costeiras e portuarias
Usos do litoral
Estes contidos desenvólvense segundo o temario que se presenta a continuación, indicándose de modo orientativo o tempo dedicado a cada tema tanto de docencia presencial (DP) como non presencial (DNP):
Temario teórico:
Tema 1. Circulación litoral (DP=4h; DNP=6h)
Circulación oceánica vs circulación litoral. Circulación inducida pola ondada. Circulación inducida pola marea. Circulación inducida por outros axentes.
Tema 2. Procesos sedimentarios costeiros (DP=2h; DNP=3h)
Características xerais. Propiedades dos sedimentos costeiros. Caracterización do transporte de sedimentos.
Tema 3. Modelaxe da hidromorfodinámica litoral (DP=6h; DNP=9h)
Tipos de modelos. Modelos de Augas Someras. Modelaxe das correntes litorais. Modelaxe do transporte de sedimentos.
Tema 4. Forzas hidrodinámicas (DP=4h; DNP=6h)
Forzas de inercia e arrastre. Ecuacións de Morison. Forzas inducidas pola ondada, correntes e vento.
Tema 5. Xestión integrada da zona costeira (DP=2h; DNP=3h)
Principios e obxectivos. Usos e características do litoral. Ferramentas SIX.
Temario práctico:
Práctica 1. Análisis de procesos sedimentarios (DP=2h; DNP=2h)
Práctica 2. Modelaxe hidromorfodinámica (I). Aplicación e simulación (DP=4h; DNP=7h)
Práctica 3. Modelaxe hidromorfodinámica (II). Análise de resultados (DP=4h; DNP=8h)
Práctica 4. Determinación de forzas (DP=6h; DNP=11h)
Práctica 5. Ferramentas SIX para la XIZC (DP=2h; DNP=1)
- Bibliografía básica
Dean, R. G. & Dalrymple, R. A. Coastal Processes with Engineering Applications. Cambridge University Press, 2002.
Dean, R. G. & Dalrymple, R. A. Water Wave Mechanics for Engineers and Scientists. World Scientific, 2008.
Deltares. User Manual Delft3D. Deltares, 2014.
Komar, P. D. Beach Processes and Sedimentation. Prentice Hall, 1998.
Recomendaciones para Obras Marítimas. ROM. Puertos del Estado, 1990 – 2011.
U.S. Army Corps of Engineers. Coastal Engineering Manual (6 vol), 2000.
- Bibliografía complementaria
Dyer, K. R. Estuaries. A Physical Introduction. Wiley, 1973.
Fredsoe, J., & Deigaard, R. Mechanics of Coastal Sediment Transport. World Scientific, 1992.
Kowalik, Z., & Murty, S.T. Numerical Modeling of Ocean Dynamics. World Scientific, 1993.
Van Rijn, L. Principles of Fluid Flow and Surface Waves in Rivers, Estuaries and Oceans. Aqua Publications, 1994.
- Material docente
Ademais do material que se facilitará ó alumnado para o axeitado seguimento tanto das clases expositivas coma dos seminarios interactivos, disporase das seguintes publicacións docentes:
Iglesias, G., Carballo, R. Mecánica Ondulatoria. Univ. Santiago de Compostela, 2011.
Carballo, R., Iglesias, G., Sánchez, M. Mareas. Univ. Santiago de Compostela, 2011.
Nesta materia, ademais das cinco competencias básicas (CB1 – CB5) fixadas por Orde Ministerial para alumnado de Grado, traballaranse as seguintes competencias xerais (CX), transversais (CT), e específicas (CE):
CX1. Capacitación científico-técnica para o exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico de Obras Públicas e coñecemento das funcións de asesoría, análise, deseño, cálculo, proxecto, construción, mantemento, conservación e explotación.
CT1: Capacidade de análise e síntese.
CT2: Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3: Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4: Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5: Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT6: Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7: Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8: Compromiso de veracidade da información que ofrece ós demais.
CT9: Habilidade no manexo de TICs.
CT10: Utilización de información bibliográfica e de Internet.
CT11: Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12: Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
CETECC3. Capacidade para a construción e conservación de obras marítimas.
Esta competencia específica ademais de nesta materia, tamén se traballa nas materias Portos e Costas I, Obras Marítimas, Enxeñería Portuaria e Enxeñería de Costas.
As clases expositivas consistirán na presentación e desenvolvemento de contidos teóricos fundamentais da materia que se realizará mediante clases en grupos grandes e de carácter principalmente maxistral. O alumnado deberá dedicar un determinado tempo á preparación previa dos contidos que se tratarán na clase, así coma o seu estudio posterior. Co fin de fomentar o traballo diario do alumnado, contémplase a realización de actividades breves relativas a conceptos fundamentalmente teóricos vistos durante o desenvolvemento das clases expositivas, podendo incorporar contidos prácticos. As competencias traballadas nas clases expositivas son: CB1 – CB5, CX1, CT1 – CT12, CETECC3.
En canto ós seminarios interactivos / clases de laboratorio, estes concíbense coma un conxunto de actividades nas que a participación do alumnado é unha parte fundamental. Durante o seu desenvolvemento o alumnado resolverá exercicios e problemas, tanto de forma individual coma en grupos, o que lles permitirá poñer a punto e aplicar de forma práctica os coñecementos teóricos derivados das clases expositivas. En particular, o alumnado realizará un traballo de curso que consistirá na determinación das forzas hidrodinámicas existentes sobre unha actuación costera, para o que se emplearán técnicas de modelaxe numérica hidrodinámica e formulacións analítico-experimentais. As competencias traballadas nas sesiones de seminarios interactivos / clases de laboratorio son: CG1, CT1 – CT12, CETECC3.
Finalmente, durante as titorías individuais e en grupo atenderase ó alumnado para discutir, comentar, aclarar e resolver cuestións concretas relativas a calquera contido e/ou actividade desenvolta na materia. As competencias traballadas nestas sesións son: CB1 – CB5, CX1, CT1 – CT12, CETECC3.
Recórrese a un sistema de avaliación no que se terán en consideración diferentes aspectos relacionados non só cos coñecementos finais adquiridos, senón tamén co propio proceso de aprendizaxe. En particular, na nota final da materia, teranse en conta os seguintes aspectos:
1) Participación
Sistema de avaliación: observación na aula e/ou participación en foros do campus virtual
Competencias: CB1 – CB5, CG1, CT1 – CT12, CETECC3
Peso: 10%
2) Realización de actividades
Sistema de avaliación: entrega de actividades realizadas na aula
Competencias: CB1 – CB5, CG1, CT1 – CT12, CETECC3
Peso: 10%
3) Traballo de curso
Sistema de avaliación: corrección dos documentos/ficheiros e/ou exposición
Competencias: CB1 – CB5, CG1, CT1 – CT12, CETECC3
Peso: 30% (nota mínima de 5 puntos sobre 10)
4) Proba final:
Sistema de avaliación: exame escrito que constará de preguntas e exercicios de carácter cuantitativo e cualitativo.
Competencias: CB1, CB2, CB3, CB5, CG1, CT1, CT2, CT6, CT12, CETECC3
Peso: 50% (nota mínima de 5 puntos sobre 10)
A materia superarase (1ª e 2ª oportunidade) cando a nota final sexa como mínimo de 5 puntos sobre 10, establecéndose do mesmo xeito unha nota mínima nos aspectos 3 (Traballo de curso) e 4 (Proba final) de 5 puntos sobre 10. No caso de alumnado cunha nota na Proba final inferior a 5, a súa cualificación corresponderase con dita nota. No caso de alumnado que superase a Proba final, pero obtivera unha nota inferior a 5 no Traballo de curso, a súa cualificación corresponderase coa media ponderada dos diferentes aspectos (1-4), non podendo exceder en ningún caso os 4 puntos. A nota obtida nos diferentes aspectos na 1ª oportunidade poderase conservar para a 2ª oportunidade; en caso contrario, deberá ser comunicado ó profesorado.
Os criterios a seguir para o alumnado repetidor serán análogos ós expresados anteriormente. Neste senso, o alumnado poderá conservar a nota obtida nos aspectos 1, 2 e 3, o que deberá ser informado ó profesorado coa maior antelación posible (en caso de non ser comunicado entenderase que o alumnado opta por realizar o proceso de avaliación establecido).
De xeito excepcional, en caso de existir a imposibilidade por parte do alumnado de asistir de forma continuada ás clases expositivas e de seminarios interactivos / clases de laboratorio, será preciso que se dirixa ó profesorado coa maior antelación posible, de modo que se lle poda indicar un método alternativo para a avaliación dos aspectos 1 e 2 (os aspectos 3 e 4 non poderán ser substituídos en ningún caso). Este método alternativo consistirá na realización dun traballo de curso adicional relacionado cos contidos teóricos e prácticos vistos na materia a través do cal quede reflectida a adquisición das competencias requiridas para este aspecto, e que deberá ser exposto ó profesorado. Os contidos específicos do traballo fixaranse tras unha titoría individual co alumnado. A avaliación do alumnado con dispensa de asistencia (Instrución 1/2017 da Secretaría Xeral) realizarase en todo caso a través deste método alternativo.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
De xeito orientativo proponse a seguinte distribución de horas non presenciais correspondentes ás diferentes actividades metodolóxicas propostas:
-Docencia presencial: 42 horas
Dentro da docencia presencial inclúense, ademais das horas correspondentes a horas expositivas e interactivas (36h), titorías en grupo (2h) e proba final (4h).
-Docencia non presencial: 70.5 horas
Dentro da docencia non presencial inclúense a lectura e preparación teórica de temas (27h), realización de exercicios (9h), elaboración do traballo de curso (20h) e preparación da proba final (14.5h).
- Asistencia ás sesións expositivas e interactivas.
- Estudo diario da materia.
- Realización das actividades programadas.
- Asistencia ás titorías para o seguimento e resolución de dúbidas
Ivan Lopez Moreira
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Hidráulica
- Correo electrónico
- ivan.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Rodrigo Carballo Sanchez
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Hidráulica
- Correo electrónico
- rodrigo.carballo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
David Mateo Fouz Varela
- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Hidráulica
- Correo electrónico
- davidmateo.fouz.varela [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral USC_Campus Terra
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Seminario II (Pav.III) |
19.12.2024 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |
09.06.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |