Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.25 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.5
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Enxeñaría e Infraestruturas dos Transportes
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
A continuación relaciónanse os obxectivos específicos da materia, vinculados aos novos coñecementos ou habilidades a adquirir coa mesma:
• Formar aos alumnos nas distintas tipoloxías de espazos urbanos, explicando as súas características en relación coa súa época de xestación e a súa evolución posterior.
• Familiarizarse cos conceptos básicos do deseño urbano e os estándares urbanísticos.
• Adquirir os coñecementos básicos para a realización de proxectos de ordenación urbana, nos que se actuei tanto sobre o espazo público viario e non viario, así como sobre os distintos servizos urbanos.
• Traballar igualmente cos distintos servizos urbanos desde o punto de vista da conservación e explotación.
• Identificar o proceso construtivo dun proxecto de urbanización.
• En definitiva que o alumno se identifique totalmente coa importancia que ten a ordenación e servizos urbanos para o bo funcionamento dunha cidade considerando en todo momento a sensibilidade cara ao medio ambiente urbano, a accesibilidade e eliminación de barreiras urbanísticas.
A materia de Servizos Urbanos, entendida como a que ten como un dos seus obxectivos principais capacitar ao alumno para o deseño e construción de obras de urbanización, está intimamente ligada con dous grupos de materias:
- Por unha banda está relacionada con todas aquelas que proporcionan as capacidades técnicas para resolver o deseño do viario, as redes de servizos urbanos ou a planificación do tráfico.
- Por outra banda, relaciónase coas materias relativas á planificación territorial e urbana posto que os proxectos de urbanización son o último chanzo de calquera desenvolvemento urbanístico.
A materia de Servizos Urbanos I centrarase fundamentalmente nos aspectos relativos á estrutura urbana, o deseño dos espazos públicos (en planta e en alzado, a pavimentación, o mobiliario urbano e as plantacións) e aspectos referentes ao proxecto de urbanización.
A memoria do título contempla para esta materia os seguintes contidos:
• Estrutura urbana.
• Espazos públicos urbanos: trazado, urbanización e mantemento.
• A redacción do proxecto de urbanización.
• As redes de saneamento e pluviais.
• As redes de abastecemento, de rega e contraincendios.
• Os demais servizos urbanos e a súa coordinación.
• Os servizos urbanos e o medio ambiente urbano.
O programa teórico da materia de “Servizos Urbanos I” dividirase nun tema introdutorio e 6 temas nos que se desenvolve os contidos fundamentais en que se estrutura a materia. Indícase de modo orientativo os contidos e o tempo de dedicación de cada un deles, tanto da docencia presencial (DP) como da non presencial ( DNP).
0. INTRODUCIÓN Á MATERIA DE SERVIZOS URBANOS I
(DP: 1.5 h; DNP: 2.25 h)
Coñecementos que se integran e materias coas que está relacionada. Estrutura e aspectos relevantes no desenvolvemento da materia. O deseño do espazo público urbano. O proxecto de urbanización e os servizos urbanos.
1. ANÁLISE DE ESTRUTURA URBANA
(DP: 1.5 h; DNP: 2.25 h)
Modelo de estrutura urbana: crecemento orgánico e planeado. Antecedentes históricos: Os modelos estáticos. A visión socioeconómica da cidade. Formas de crecemento urbano no ámbito rexional. Formas da estrutura urbana da cidade.
2. O ESPAZO PÚBLICO VIARIO
(DP: 6 h; DNP: 9 h)
Aproximación ao concepto de rúa. A rúa e a súa contorna: condicionantes do deseño. A clasificación das rúas. O espazo do peón. O espazo do movemento do vehículo: A calzada. O espazo do aparcamento. O espazo do transporte público. O espazo da bicicleta. O espazo da coexistencia de tráficos. Os encontros do viario: interseccións e ligazóns. Exemplos de seccións transversais.
3. O ESPAZO PÚBLICO NON VIARIO
(DP: 2 h; DNP: 3 h)
Clases e extensión de espazos. Parques, xardíns e alamedas. Áreas de lecer cultural e recreativo. Parques deportivos. Prazas e plazuelas.
4. A PAVIMENTACIÓN DO ESPAZO PÚBLICO
(DP: 5; DNP: 7.5 h)
A pavimentación de vías urbanas. Condicionantes técnicos do proxecto de pavimentación. O firme. O pavimento. Catálogo de seccións de pavimentación en espazos urbanos. Límites e elementos complementarios da pavimentación.
5. MOBILIARIO URBANO E XARDINERÍA
(DP: 1 h; DNP: 1.5 h)
O mobiliario urbano. A xardinería nos proxectos de urbanización.
6. O PROXECTO DE URBANIZACIÓN
(DP: 1 h; DNP: 1.5 h)
Relación do Proxecto de Urbanización cos instrumentos de planificación. Proxectos de urbanización de nova planta. Proxectos de humanización e revitalización urbana.
PROGRAMA CLASES INTERACTIVAS
O programa de clases interactivas da materia de “Servizos Urbanos I” desenvolverase mediante 3 prácticas e a realización dun traballo de curso. Indícase de modo orientativo o tempo dedicado a cada contido, tanto da docencia presencial (DP) como da non presencial ( DNP).
Práctica 1. A utilización de programas de CAD en proxectos de planificación urbana (I).
(DP: 4 h; DNP: 8 h)
Práctica 2. A utilización de programas de CAD en proxectos de planificación urbana (II).
(DP: 2 h; DNP: 4 h)
Práctica 3. Reordenación dunha zona urbana: Deseño en planta, secciones tipo, pavimentación, proposta do mobiliario urbano e deseño de zonas axardinadas.
(DP: 6 h; DNP: 12 h)
Traballo de curso. Urbanización dunha zona urbana: Deseño en planta, secciones tipo, perfís lonxitudinais, pavimentación, mobiliario urbano e plantacións.
(DP: 6 h; DNP: 12 h)
BÁSICA
• SANTAMERA, JUAN A. (2001). Introducción al planeamiento urbano. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Madrid.
• LOPEZ CANDEIRA, JOSE ANTONIO (1999). Introducción al diseño urbano: Teoría y practica. Munillaleria.
• MANCHÓN, L. FELIPE, SANTAMERA, JUAN A. (2003). Recomendaciones para el proyecto y diseño del viario urbano. Ministerio de Fomento.
• MARTÍNEZ SARANDESES, JOSÉ; HERRERO MOLINA, MARÍA AGUSTINA; MEDINA MURO, MARÍA (2003). Guía de diseño urbano. Ministerio de Fomento.
• ARIZMENDI BARNES, LUIS JESÚS (1991). Instalaciones Urbanas. Infraestructura y Planeamiento. Tomo II: Infraestructura hidráulica y de evacuación de residuos. Ed. Bellisco.
• ARIZMENDI BARNES, LUIS JESÚS (1995). Instalaciones Urbanas. Infraestructura y Planeamiento. Tomo III 2ª Parte: Infraestructura energética y de comunicaciones. Ed. Bellisco.
• CONSEJO SUPERIOR DE LOS COLEGIOS DE ARQUITECTOS DE ESPAÑA (1998). Guía para la redacción de proyectos de urbanización. Ed. CSCAE.
COMPLEMENTARIA
• ESTEVEZ GOYTRE, R. (2006). Manual práctico de planeamiento urbanístico. Ed. Comares. Granada.
• DEPARTMENT OF TRANSPORT, TOURISM AND SPORT- GOVERNMENT OF IRELAND. (2013). Desing Manual for Urban Roads and Street.
• NATIONAL ASSOCIATION OF CITY TRANSPORTATION OFFICIALS. (2013). Urban street design guide. Island Press.
• NATIONAL ASSOCIATION OF CITY TRANSPORTATION OFFICIALS. (2016). Global Street Design Guide. Island Press.
• DUDUTA, N., ADRIAZOLA-STEIL, C., WASS, C., HIDALGO, D., LINDAU, L. A., & JOHN, V. S. (2015). Traffic safety on bus priority systems: recommendations for integrating safety into the planning, design, and operation of major bus routes.
• LAMÍQUIZ DAUDÉN, FRANCISCO JOSÉ; POZUETA ECHAVARRI, JULIO; SANCHEZ-FAYOS CALABUIG, TERESA; VILLACAÑAS BEADES, SILVIA. (2000). Instrucción para el diseño de la vía pública. Ayuntamiento de Madrid.
• ESTEBAN NOGUERA, JULI. (1998). Elementos de Ordenación Urbana. Universidad Politécnica de Cataluña.
• ÁREA DE GOBIERNO DE OBRAS Y ESPACIOS PÚBLICOS. (2009). Normalización de elementos constructivos para obras de urbanización. Ayuntamiento de Madrid.
• SOBREVIELA VIÑUELAS, MANUEL. (1995). La geometría en el proyecto de aparcamientos. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos. Colección Seinor.
• INÉS SÁNCHEZ DE MADARIAGA, JAVIER GARCÍA LÓPEZ Y RAFFAELE SISTO. (2018). Mirando hacia el futuro: ciudades sostenibles; Los Objetivos de Desarrollo Sostenible en 100 ciudades españolas; Informe urbano.
Considérase que a materia de Grao permite a adquisición das competencias fixadas pola Orde Ministerial, desexables en calquera titulación universitaria, e específicas, propias da enxeñería en xeral da enxeñería civil en particular:
BÁSICAS
CB1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
CB5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
COMPETENCIAS XERAIS
CG1 Capacitación científico-técnica para o exercicio da profesión de Enxeñeiro Técnico de Obras Públicas e coñecemento das funcións de asesoría, análise, deseño, cálculo, proxecto, construción, mantemento, conservación e explotación. ( CG 1)
CG2 Comprensión dos múltiples condicionamentos de carácter técnico e legal que se expoñen na construción dunha obra pública, e capacidade para empregar métodos contrastados e tecnoloxías acreditadas, coa finalidade de conseguir a maior eficacia na construción dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública. ( CG 2)
CG6 Capacidade para a realización de estudos de planificación territorial e dos aspectos ambientais relacionados coas infraestruturas, no seu ámbito. ( CG 6)
TRANSVERSAIS
CT1 Capacidade de análise e síntese.
CT2 Capacidade para o razoamento e a argumentación.
CT3 Capacidade de traballo individual, con actitude autocrítica.
CT4 Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT5 Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada.
CT6 Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado e comprensible.
CT7 Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT8 Compromiso de veracidade da información que ofrece aos demais.
CT9 Habilidade no manexo de TIC’s.
CT10 Utilización de información bibliográfica e da internet.
CT11 Utilización de información en lingua estranxeira.
CT12 Capacidade para resolver problemas mediante a aplicación integrada dos seus coñecementos.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS DA MATERIA
CETEH3 Coñecemento dos proxectos de servizos urbanos relacionados coa distribución de auga e o saneamento.
Esta competencia tamén se adquire na materia obrigatoria de Enxeñeira Sanitaria pertencente ás materias de Tecnoloxía Específica.
CETESU3 Coñecemento do marco de regulación da xestión urbanística.
Esta competencia adquírese tamén nas materias optativas de Tecnoloxía Específica de Transportes e Servizos Urbanos seguintes:
- Xestión do medio urbano
- Urbanismo e ordenación do territorio
- Loxística urbana
CETESU4 Coñecemento da influencia das infraestruturas na ordenación do territorio e para participar na urbanización do espazo público urbano, tales como distribución de auga, saneamento, xestión de residuos, sistema transpórtese, tráfico, iluminación, etc.
Esta competencia adquírese tamén nas materias optativas de Tecnoloxía Específica de Transportes e Servizos Urbanos seguintes:
- Transporte e territorio
- Xestión do medio urbano
- Urbanismo e ordenación do territorio
CLASES EXPOSITIVAS
Presentación e desenvolvemento dos contidos fundamentais da materia por parte do profesor mediante explicacións teóricas e exemplos prácticos dirixidos a grupos grandes de alumnos. Durante as sesións animarase ao alumno para participar activamente nas mesmas, expondo dúbidas ou a necesidade de profundar en determinadas cuestións.
Nestas clases utilizarase unha presentación en Power Point que servirá tanto para seguir as explicacións como de posterior guía de estudo e complemento á bibliografía básica.
Nas clases expositivas trabállanse as seguintes competencias:
Básicas: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT2
SEMINARIOS
Resolución de prácticas en grupos reducidos relacionadas co temario práctico da materia, co obxectivo de aplicar os coñecementos adquiridos durante as clases expositivas. Estas prácticas considéranse unha parte esencial da materia, debido a que están adaptadas ao fin último da materia que non é outro que alcanzar a competencia para o deseño e construción de proxectos de urbanización. Os últimos seminarios utilizaranse para explicar aos alumnos o traballo de curso a realizar en grupo, iniciándoo nestas clases.
Nas clases interactivas trabállanse as seguintes competencias:
Básicas: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT9, CT10, CT11, CT12.
TRABALLO DE CURSO
Os alumnos realizarán de maneira individual, un traballo consistente na urbanización dunha zona urbana, no que se aplicarán todos os coñecementos adquiridos durante as clases expositivas e interactivas. O traballo de curso será exposto e defendido ante o resto da clase na data prevista polo centro para a avaliación final de cada convocatoria.
A realización deste traballo poderá consistir nas seguintes actividades: deseño a nivel anteproxecto dunha urbanización de acordo ás normativas urbanísticas municipais vixentes en referencia á bolsa de chan na que se localice a urbanización (deseño viario, tipoloxía edificatoria, zonas verdes, dotacións, deseño de firmes e pavimentos), redacción dunha memoria descritiva e xustificativa da proposta, elaboración de planos da proposta (planta xeral e de ordenación, planta e perfís dos viais, secciones tipo, mobiliario urbano e plantacións).
Co traballo de curso trabállanse as seguintes competencias:
Básicas: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12
TITORÍAS EN GRUPO REDUCIDO
As titorías en grupo reducido utilizaranse principalmente para traballar sobre actividades propostas nos seminarios, traballo de curso e resolver dúbidas relacionadas cos contidos da materia.
No caso de que estas sesións non se poidan celebrar presencialmente, impartiranse vía telématica mediante Teams.
Coas titorías en grupos moi reducidos trabállanse as seguintes competencias:
Básicas: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT9, CT10
CAMPUS VIRTUAL
Utilizarase a aula virtual da materia do campus virtual da USC coas seguintes finalidades: 1) proporcionar material docente aos alumnos; 2) xestionar as entregas das diferentes actividades expostas na materia; 3) expoñer debates relacionados con temas tratados na materia a partir de noticias recollidas na prensa; 4) unha vía de comunicación rápida e eficaz entre os participantes na materia.
Mediante esta actividade metodolóxica trabállanse as seguintes competencias:
Xerais (todas): CG1, CG2, CG6
Específicas (todas): CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT5, CT6, CT9, CT10.
Nesta materia emprégase un sistema de avaliación no que se avalían diferentes aspectos relacionados co proceso de aprendizaxe e os coñecementos adquiridos polo alumno.
Este sistema de avaliación é válido para calquera dos escenarios recolleitos nas Directrices para o Desenvolvemento dunha Docencia Presencial segura da USC.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
A avaliación será continua, e incluirá os seguintes aspectos:
1) Asistencia e participación nas sesións presenciais.
- Considérase necesaria a asistencia e participación nas clases, nas que se fará un seguimento personalizado do alumnado. O alumno non será avaliable se non asiste polo menos ao 75 % do conxunto das clases presenciais (expositivas, interactivas e prácticas). Realizaranse controis de asistencia a esas clases.
- Os alumnos deben ter unha participación mínima nos foros da aula virtual que consistirá en subir dúas noticias (unha en castelán/galego e outra en inglés) relacionadas coa materia para iniciar un debate e achegar polo menos 2 comentarios tecnicamente válidos nos diferentes debates.
- Os alumnos que se matriculasen na materia nalgún curso anterior, cumprindo nese curso a porcentaxe mínima esixida de asistencia, non terán que cumprir de novo a asistencia anteriormente indicada.
2) Prácticas.
Nas clases prácticas e seminarios formularanse tarefas que os alumnos entregarán ao profesor na data que este determine. As entregas serán avaliadas e tidas en conta na cualificación final da materia.
3) Traballo de curso
Os alumnos realizarán de maneira individual, un traballo consistente na urbanización dunha zona urbana proposta polo profesor, que incluirá os seguintes aspectos: descrición da situación actual do ámbito de actuación, obxectivos da actuación proposta, deseño en planta e seccións adoptadas en rúas e viarias, descrición e xustificación da pavimentación proposta, definición dos elementos de mobiliario urbano e plantacións propostos.
4) Proba oral
Realizarase unha proba final, nas datas fixadas polo centro, consistente na exposición e defensa do traballo de curso realizado por cada alumno. Ao final da exposición de cada alumno o profesor realizará pregunta relacionadas co traballo exposto.
A ponderación de cada un dos criterios de avaliación será a seguinte:
1) Asistencia e participación do alumnado nas actividades da aula: 10%
2) Aproveitamento das prácticas: 40%
3) Traballos de curso: 30%
4) Proba oral: 20%
INDICACIÓNS DETALLADAS SOBRE A AVALIACIÓN:
• Oportunidade ordinaria (Xuño):
Para poder aprobar a materia na primeira convocatoria o alumno deberá cumprir os seguintes requisitos:
- Asistencia e participación nas sesións presenciais: Asistencia mínima ao 75 % do conxunto das clases presenciais (expositivas, interactivas e prácticas) e ter unha participación mínima nos foros da aula virtual que consistirá en subir dúas noticias (unha en castelán/galego e outra en inglés) relacionadas coa materia para iniciar un debate e achegar polo menos 2 comentarios tecnicamente válidos nos diferentes debates.
- Prácticas: Entregar a totalidade das prácticas expostas polo profesor durante o curso, obtendo unha cualificación mínima en todas elas superior a 3.5 puntos sobre 10, e unha cualificación global ponderada de todas elas superior a 5 puntos sobre 10.
- Traballo de curso: Entregar correctamente o traballo de curso proposto e obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos.
- Exposición e defensa do traballo: Realizar a exposición e defensa do traballo realizado na data prevista para o exame da materia, obtendo unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos.
Aqueles alumnos que non superen algún dos aspectos de avaliación terán a seguinte cualificación final en función do aspecto non superado
1) Asistencia e participación nas sesións presenciais: NON PRESENTADO
2) Prácticas: NON PRESENTADO
3) Traballos de curso: NON PRESENTADO
4) Exposición e defensa do traballo de curso (Exame): CUALIFICACIÓN OBTIDA NO MESMO
Aqueles alumnos que superen TODOS os aspectos de avaliación terán unha cualificación final igual á media ponderada das cualificacións obtidas en cada aspecto de avaliación.
• Oportunidade de recuperación (Julio):
A cualificación obtida polo alumno naqueles aspectos de avaliación superados durante a oportunidade común de avaliación (xuño) conservarase para a oportunidade de recuperación (xullo).
Os aspectos de avaliación non superados durante a oportunidade común de avaliación (xuño) poderanse recuperar ata obter unha cualificación mínima de APTO mediante a realización de seguintes actividades de recuperación:
1) Asistencia e participación nas sesións presenciais e nos foros da aula virtual da materia.
Actividade de recuperación: Traballo individual para profundar sobre unha das temáticas abordadas na materia.
2) Prácticas
Actividade de recuperación: Entregar a totalidade das prácticas expostas polo profesor durante o curso, obtendo unha cualificación mínima en todas elas superior a 3.5 puntos sobre 10, e unha cualificación global ponderada de todas elas superior a 5 puntos sobre 10.
3) Traballos de curso
Actividade de recuperación: No caso de que o traballo presentado por un alumno non obtivese a cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos esixida durante a oportunidade común de avaliación (xuño), deberán volver presentalo sendo necesario obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos para superar este aspecto da avaliación na oportunidade de recuperación (xullo).
Para os alumnos que non realizasen o traballo durante o curso, terá que presentalo, sendo necesario obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos para superar este aspecto da avaliación na oportunidade de recuperación (xullo).
A data para a entrega do traballo na oportunidade de recuperación será a indicada polo profesor, e será aproximadamente unha semana antes da data prevista polo centro para o exame da oportunidade de recuperación (xullo).
4) Exposición e defensa do traballo de curso
Actividade de recuperación: No caso de que algún alumno non obtivese a cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos esixida durante a oportunidade común de avaliación (xuño) na exposición e defensa do traballo de curso, deberá volver expoñelo e defendelo sendo necesario obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos para superar este aspecto da avaliación na oportunidade de recuperación (xullo).
Para os alumnos que non realizasen o traballo durante o curso, expoñerán e defenderán o traballo presentado para a oportunidade de recuperación (xullo) debendo obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 puntos.
A data para a exposición e defensa do traballo na oportunidade de recuperación será a data prevista polo centro para o exame da oportunidade de recuperación (xullo).
Unha vez superados TODOS os aspectos de avaliación os alumnos terán unha cualificación final na oportunidade de recuperación (Julio) igual á media ponderada das cualificacións obtidas en cada aspecto de avaliación.
• Alumnos repetidores:
En caso de non superar a materia e matricularse novamente o alumno no seguinte curso académico (alumnos repetidores), a cualificación obtida nos aspectos de avaliación superados durante o curso académico anterior conservarase baixo as seguintes condicións:
- Asistencia e participación nas sesións presenciais: CONSÉRVASE DURANTE UN CURSO ACADÉMICO.
- Prácticas: CONSÉRVASE DURANTE UN CURSO ACADÉMICO.
- Traballo de curso: NON SE CONS ERVA.
- Exposición e defensa do traballo: NON SE CONSERVA.
DISPENSA DE ASISTENCIA
No caso de ter concedida unha dispensa de asistencia quedará dispensado da condición de asistencia mínima ao 75 % do conxunto das clases presenciais (expositivas, interactivas e prácticas) para a obtención do APTO, que será substituída pola realización dun traballo individual sobre unha temática relacionada coa materia.
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS
A asistencia e participación dos alumnos nas sesións presenciais, nas que se desenvolven os contidos teóricos e prácticos da materia permiten avaliar as competencias:
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT2
A preparación e entrega das prácticas que o profesor solicite permiten avaliar as competencias:
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT9, CT10, CT11, CT12.
A realización do traballo de curso e a súa exposición e defensa permite avaliar as competencias:
Xenerais: CG1, CG2, CG6
Específicas: CETESU4, CETEH3, CETESU3
Transversais: CT1, CT2, CT3, CT4, CT5, CT6, CT7, CT8, CT9, CT10, CT11, CT12
Traballo presencial na aula:
• Clases teóricas:18 horas
• Prácticas e traballo de curso:18 horas
• Titoría en grupos:2 horas
• Actividades de avaliación: 4 horas
Total:42 horas
Traballo persoal do alumnado:
• Lectura e preparación de temas: 27 horas
• Realización de Prácticas: 24 horas
• Elaboración de traballos de curso: 12 horas
• Preparación de probas de avaliación: 7.5 horas
Total: 70.5 horas
- Seguimento continuado da materia durante o semestre
- Seguimento continuado das actualizacións do Campus Virtual
- Planificación e organización do tempo de estudo
- Consulta de dúbidas a medida que van xurdindo, nunca días antes do exame
- Consulta de dúbidas a través dos foros para compartir as nosas inquietudes cos compañeiros
- Participar activamente no foro de noticias, propoñendo temas ou comentando o existentes
- Aproveitamento das sesións presenciais
Pablo Fuentes Failde
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría e Infraestruturas dos Transportes
- Correo electrónico
- pablo.fuentes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 (Aulario 2) |
Xoves | |||
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 6 (Aulario 2) |
22.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |
25.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 (Aulario 4) |