Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 15 Total: 26
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Historia
Áreas: Área externa M.U en Patrimonio Cultural Dixital, Arqueoloxía
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da materia é transmitir os coñecementos necesarios para a valorización e conservación do patrimonio cultural. A temática da materia abrangue distintas técnicas e estratexias relacionadas coa xestión e valorización do patrimonio cultural, centrada na planificación de estratexias de xestión patrimonial, o coñecemento da lexislación relativo á protección do patrimonio, a colaboración con distintas entidades públicas e privadas e a promoción de proxectos de xestión patrimonial.
- A valorización do patrimonio: fundamentos e técnicas. Principios e estratexias de planificación e xestión do patrimonio. Colaboración con administracións públicas, fundacións e sector privado. Técnicas e ferramentas para a análise do significado e posta en valor da imaxe, do texto e do obxecto.
- Planificación e estratexias para os proxectos de xestión patrimonial. Políticas institucionais e participación privada.
- Da investigación á difusión. Significado e valor da imaxe, do texto e do obxecto.
- Ferramentas para a análise e tratamento de imaxes, textos e obxectos patrimoniais.
Bibliografía básica
Alonso González, P. (2017): La emergencia del patrimonio: máquina de dominación y relacionalidad fetichista. En Alonso, P. El antipatrimonio: fetichismo y dominación en Maragatería (pp. 25-73), Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas.
Barreiro, D. (2012): Arqueología aplicada y Patrimonio: memoria y utopía. Complutum, 23 (2).
Barreiro, D. y Criado-Boado, F. (2015): Analizando el valor social de Altamira. Revista PH. Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 87: 108-127.
Barreiro, D; Criado-Boado, F.; Téllez, V.; Sánchez-Carretero, C.; Parga-Dans,. E. y Sánchez-Martín, R. (2018): Las tres vidas de Altamira y el futuro. SÉMATA, Ciencias Sociais e Humanidades, 2018, vol. 30 (pp. 479-502).
Díaz-Andreu, M. (2016): Arqueología, comunidad y valor social: un reto para el patrimonio arqueológico del siglo XXI. En M. Díaz-Andreu, A. Pastor Pérez & A. Ruiz Martínez (Eds.), Arqueología y comunidad. El valor social del patrimonio arqueológico en el siglo XXI (pp. 69-90). Madrid, JAS Arqueología.
González-Álvarez, D. (2019): Rethinking tourism narratives on the cultural landscapes of Asturias (Northern Spain) from the perspective of Landscape Archaeology: Do archaeologists have anything to say? Landscape Research, 44(2): 117-133.
González-Álvarez, D.; Alonso González, P. y Roura-Expósito, J. (2019): “Gobernanza participativa y Gestión del Patrimonio en el Parque Natural de las Fuentes del Narcea, Degaña e Ibias (Asturias)”. En C. Sánchez-Carretero, J. Muñoz-Albadalejo, A. Ruiz-Blanch y J. Roura-Expósito (eds.), El imperativo de la participación en la gestión patrimonial. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Biblioteca de Antropología; 59), 163-186.
González Ruibal, A. (2014): Malos nativos. una crítica de las arqueologías indígenas y poscoloniales. Revista de Arqueologia, 27(2): 47-63.
Hernández i Martí, G.M. (2008): Un zombi de la modernidad: el patrimonio cultural y sus límites. La Torre del Virrey: Revista de estudios culturales, 5: 27-38
Hochadel, O. 2013. El mito de Atapuerca. Barcelona, Universitat Autonoma de Barcelona.
Lowenthal, D. (2005): Natural and Cultural Heritage. International Journal of Heritage Studies, 11(1): 81-92.
Moshenska, G. (2017): "Alternative Archaeologies." In Key Concepts in Public Archaeology, , 122-37. London: UCL Press.
Smith, L. (2011): El "espejo patrimonial". ¿Ilusión narcisista o reflexiones múltiples? Antípoda, 12: 39-63.
Vives-Ferrándiz Sánchez, J. y C. Ferrer García, C. (2014). El pasado en su lugar. Patrimonio arqueológico, desarrollo y turismo. III Jornadas de debate del Museu de Prehistòria de València. Valencia: Museu de Prehistòria de València.
Bibliografía complementaria
Alonso González, P. y González-Álvarez, D. (2013): Construyendo el pasado, reproduciendo el presente: identidad y arqueología en las recreaciones históricas de indígenas contra romanos en el Noroeste de España. Revista de Dialectología y Tradiciones Populares, 68(2): 305-330.
Cortés-Vázquez, J.; Jiménez-Esquinas, G. y Sánchez-Carretero, C. (2017). Heritage and participatory governance. An analysis of political strategies and social fractures in Spain. Anthropology Today, 33(1): 15-8.
Criado-Boado, F. y Barreiro, D. (2013): El Patrimonio era otra cosa. Estudios Atacameños, 45: 5-18
González-Álvarez. D. (2011). Arqueología, Folklore y comunidades locales: los castros en el medio rural asturiano. Complutum, 22(1): 133-153.
Hamilakis, Y. (2011). Archaeological Ethnography: A Multitemporal Meeting Ground for Archaeology and Anthropology. Annual Review of Anthropology, 40: 399-414.
Holtorf, C. (2005). From Stonehenge to Las Vegas. Archaeology as Popular Culture. Walnut Creek: Altamira Press.
Competencias básicas:
- Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e aplicación de ideas, eventualmente nun contexto de investigación.
- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos e capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) na súa área de estudo.
- Capacidade para comunicar as súas conclusións (así como os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados, de modo claro e sen ambigüidades.
Competencias xerais:
- Construír, xestionar e difundir o patrimonio dixital e o tratamento dixital do patrimonio en todas as súas acepcións.
- Aplicar o coñecemento na implantación de proxectos patrimoniais no entorno dixital.
- Crear contidos orixinais no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
Competencias transversais:
- Comprender os valores de igualidade, sosteñibilidade ambiental e o dereito ao acceso equitativo aos recursos tecnolóxicos no coidado do patrimonio cultural dixital.
As clases teóricas consistirán na exposición da lexislación vixente en materia de conservación do patrimonio cultural, tanto a escala estatal como na autonómica, na introdución de distintos estudos de caso e na reflexión ética sobre as implicacións da conservación do patirmonio.
As clases prácticas consistirán na exposición de casos reais sobre os que se executa a exposición do patrimonio e na realización de seminarios nos que o alumnado interactuará con distintos expertos en xestión patrimonial.
- Avaliación continua (participación, exercicios, asistencia): 30%
- Exposición oral e entrega de traballos: 70%
Actividades presenciais do alumnado:
- Docencia teórica: 9 horas (presenciais)
- Docencia interactiva seminario: 3 horas (presenciais)
- Docencia interactiva laboratorio/aula informática: 12 horas (presenciais)
- Titorización individual do alunado: 2 horas
Total: 26 horas
Horas de traballo individual do alumnado:
- Estudo autónomo: 10 horas
- Elaboración do traballo final: 39 horas
Total: 49 horas
- O estudante debe coñecer o manexo básico de paquetes ofimáticos xerais (Open Office, Microsoft Office).
- O estudante debe saber manexar programas colaborativos estándares (Microsoft Teams, Zoom, Skype).
- Recoméndase o manexo de un ou máis idiomas estranxeiros (especialmente inglés).
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Mario Cesar Vila
- Departamento
- Historia
- Área
- Arqueoloxía
- Correo electrónico
- mario.cesar [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Rafael María Rodríguez Martínez
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Patrimonio Cultural Dixital
- Correo electrónico
- rafaelmaria.rodriguez.martinez [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h
Martes | |||
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18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
19:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 16 |
23.05.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
07.07.2025 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |