Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 28 Clase Interactiva: 14 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Humanidades
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Obxectivos da materia
A través dos obxectivos da materia, tentarán acadarse os seguintes resultados da aprendizaxe.
• Avaliar políticas culturais de gobernos e institucions;
• Realizar algunha programación cultural para institucions;
• Comprender a complexidade do fenómeno intercultural e as diferentes aproximacións á multiculturalidade;
• Traballar no ámbito da cultura con grupos humanos con necesidades específicas e/ou con risco de exclusión;
• Fomentar actitudes e valores éticos. Respectar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres, respectar e promocionar os Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e acesibilidade universal das persoas con discapacidade, así como os valores propios da cultura de paz.
Parte A
1. As políticas culturais no contexto da globalización económica.
2. Políticas de revitalización das culturas populares e das identidades culturais en Europa.
3. Conceptos e prácticas de programación cultural.
Parte B
1. Aspectos éticos do fenómeno intercultural.
2. A identidade moral e a cidadanía nunha sociedade intercultural.
3. A formación de persoas e cidadáns nunha sociedade intercultural.
PARTE A: BIBLIOG BÁSICA
GARCÍA CANCLINI, N.: “Políticas Culturales en tiempos de globalización”, Revista de Estudios Sociales, 5, 2000, pp. 50-62.
LOURENZO, M.: “As políticas culturais en Galicia”, Grial. Revista Galega de Cultura, 215, 2017, pp. 61-73.
Observatorio Vasco de la Cultura/Kulturaren Euskal Behatokia: “Modelos de políticas culturales”, 2018.
Federación Española de Municipios y Provincias: Guía para la evaluación de las políticas culturales locales, FEMP, 2009.
QUIROGA, F. (coord.): Informe Cultura e Sustentabilidade. A cultura, cuarto piar da sustentabilidade, Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela 2021. En colaboración con Laura Tobío.
PARTE A: BIBLIOG COMPLEMENTARIA
APPADURAI, A.: Modernidad desbordada: dimensiones culturales de la globalización. Buenos Aires: FCE, 2003.
GARCÍA CANCLINI, N.: La globalización imaginada. Paidós, Buenos Aires, 1999.
MÉNDEZ, L. e GONDAR, M.: Política cultural: iniciativas de las administraciones, respuestas de los administrados. Fundación El Monte, Sevilla, 2005.
MILLER, T. e YÚDICE, G.: Política cultural. Barcelona: Gedisa, 2004.
BOURDIEU, P.: Contrafuegos 2. Por un movimiento social europeo. Barcelona, Anagrama, 2001.
GARCÍA CANCLINI, N. e MONETA, J.C.: Las industrias culturales en la integración latinoamericana. México, Grijalbo, 1999.
ROSEMAN, S., HERRERO, N., FIFE, W., RODRIGUEZ, X.: “The cultural politics of tourism and heritage in Galicia: Anthropological Perspectives”, International Journal of Iberian Studies 21 (2), 2008, pp. 73-86.
SASSEN, S.: La ciudad global. Buenos Aires, Eudeba, 1999.
Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya: Guía de buenas prácticas de la gestión cultural, Barcelona, 2011.
Observatorio Vasco de la Cultura/Kulturaren Euskal Behatokia: “Modelos de políticas culturales”, 2018.
Federación Española de Municipios y Provincias: Guía para la evaluación de las políticas culturales locales, FEMP, 2009.
QUIROGA, F. (coord.): Informe Cultura e Sustentabilidade. A cultura, cuarto piar da sustentabilidade, Consello da Cultura Galega, Santiago de Compostela 2021. En colaboración con Laura Tobío
PARTE DE INTERCULTURALIDAD:
a) Bibliografía Básica:
BASAIL RODRIGUEZ, A. (2022). Interculturalidad crítica y crítica del interculturalismo. LiminaR vol.20 no.1 San Cristóbal de las Casas ene./jun. 2022 Epub 12-Sep-2022
CORTINA, A.: Ciudadanos del mundo. Madrid, Alianza, 1997.
GONZALEZ, Marié; GONZALEZ, Esther; MARIN, María y MARTINEZ, Cynthia.La ética intercultural: una herramienta para formar una ciudadanía cosmopolita. Frónesis [online]. 2005, vol.12, n.1, pp.94-110
KYMLICKA, W.: Ciudadanía multicultural. Barcelona, Paidós, 2000; “El enfoque intercultural en las políticas públicas para el desarrollo humano”. Col. Cuadernos de Q’ anil, nº 2.
PUIG ROVIRA, J.: La construcción de la personalidad moral. Barcelona, Paidós, 1996.
RODRÍGUEZ PALOP, M.E.: Derechos culturales y derechos humanos de los inmigrantes. Madrid, Univ. Pontificia de Comillas, 2000
SORIANO AYALA, E. (coord): Identidad cultural y ciudadanía intercultural. Madrid, La Muralla, 2001.
VILLORO, L.: “Condiciones de la interculturalidad”, en FORNET-BETANCOURT, R.: Nuevos colonialismos en las relaciones Norte-Sur. London, 2005, pp. 219-230.
b) Bibliografía complementaria:
ALSINA, R.: Comunicación intercultural. Barcelona, Anthropos, 1999, pp. 44-87.
BETANCOURT, R: Interculturalidad, género y educación. Documentos del V Congreso Internacional de Filosofía Intercultural. London, 2004, pp. 155-179.
CONILL, J.: Glosario para una sociedad intercultural. Valencia, Bancaza, 2002.
Declaración Universal de los Derechos Humanos
DUSSEL, E. (2016). Transmodernidad e interculturalidad. Astrágalo, 21. PP. 31-54
FARIÑAS DULCE, M.J.: “La tensión del pluralismo”, en FORNET-BETANCOURT, R.: Interculturalidad, género y educación”. Documentación del V Congreso Internacional de Filosofía intercultural. London, 2004, pp. 257-265.
FORNET-BETANCOURT, R.: Transformación intercultural de la filosofía. Bilbao, Desclée de Brouwer, 2001; capítulo VIII: “Los Derechos Humanos, ¿fuente ética de crítica cultural y de diálogo entre las culturas?.
GILLIGAN, C.: La moral y la teoría. México, FCE, 1985.
OLIVÉ, L.: “Relaciones interculturales y justicia social”, en FORNET-BETANCOURT, R.: Nuevos colonialismos en las relaciones Norte-Sur. London,
2005, pp. 123-143; “Pluralismo y cultura”, en file://F:\intercultural\articulos electronicos\Pluralismoycultura.htm
TODOROV, T.: Les morales de l’ histoire. Post.scriptum: “la connaissance des autres. Paris, Grasset, 1991, pp. 37-40
Os contidos desta materia contribúen á adquisición das seguintes competencias propias do título:
CX2. Capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos na detección e resolución de problemas nos contextos específicos do seu ámbito profesional.
CX3. Toma de conciencia das responsabilidades sociais e éticas vinculadas ao exercicio profesional e capacidade de reflexión e revisión crítica das dinámicas socio-culturais existentes.
CX5. Adquisición de habilidades para fomentar e garantizar o respecto aos Dereitos Humanos e aos principios de accesibilidade universal, igualdade, non discriminación e aos valores democráticos e da cultura da paz.
CX7. Capacidade de comunicar conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro sen ambigüidades.
CX8. Capacidade para presentar en público experiencias, ideas ou informes, así como para emitir xuízos en función de criterios, de normas externas ou de reflexións personais, para o que será necesario acadar un dominio suficiente da linguaxe académica e científica nas súas manifestacións escrita e oral.
CX10. Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido e autónomo.
Competencias específicas
CE2. Capacitación para desenvolver proxectos culturais de distinto tipo e finalidade.
CE4. Adquisición da capacidade e o espírito emprendedor que propicien a creación e impulso de proxectos culturais, comunicativos e educativos.
CE6. Comprensión razoada do interese do diálogo intercultural e a necesidade do respecto ás diferencias culturais.
CE7. Capacidade para describir e analizar as características asociadas á xestión da competencia intercultural.
CE10. Adquisición das capacidades de traballo, no ámbito da cultura, con grupos humanos con necesidades específicas e/ou con risco de exclusion.
Competencias transversais
CT3. Capacidade para coordinar actividades e traballar de forma colaborativa con colegas, redes e equipos de investigación no contexto dos servizos culturais
CT6. Habilidade para as relacións interpersoais, respectando as normas básicas de convivencia, os dereitos fundamentais e os valores democráticos.
CT12. Compromiso ético.
Esta materia está en fase de extinción, e non terá docencia. O alumnado deberá poñerse en contacto coa profesora nas dúas primeiras semanas do curso, para que lle sexan facilitados os materiais e as pautas de estudo e traballo necesarias.
O alumnado será atendido, en grupos reducidos ou individualmente, en titoría para orientar os seus traballos (12 horas)
1ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
2ª OPORTUNIDADE: Neste proceso de extinción da oferta do título a avaliación se fará exclusivamente a través da cualificación obtida no exame final, no que que se valorará a adquisición dos contidos e competencias da materia e se realizará na data establecida pola Secretaría da Facultade.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Clase Expositiva: 28.00
Clase Interactiva Seminario: 14.00
Horas de Titorías: 6.00
Traballo do Alumnado ECTS: 102.00
Total: 150.0
- Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
- Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
- Perspectiva de xénero: Recoméndase facer uso da linguaxe non sexista, tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados, segundo as recomendacións da USC.
- Obrigatoriedade de uso da conta de correo rai.
Beatriz Fernandez Herrero
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía Moral
- Teléfono
- 982824742
- Correo electrónico
- beatriz.fernandez.herrero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luzia Oca Gonzalez
- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Antropoloxía Social
- Teléfono
- ext 24732
- Correo electrónico
- luzia.oca [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
15.01.2025 16:00-18:30 | Grupo de exame | Aula 14 |
10.06.2025 16:00-18:00 | Grupo de exame | Aula 14 |