Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Unha das necesidades fundamentais do xestor en patrimonio será o coñecemento da
lexislación (desde a internacional á local) que afecta a salvagárdaa de patrimonio construído
a todas as escalas, e os instrumentos legislativos aplicables en cada caso.
Doutra banda, aquí deféndese a intervención sobre o patrimonio urbano e territorial como
unha operación participativa, polo que será necesario xustificar esta idea e mostrar os procedementos
e metodoloxías para conseguir o obxectivo da participación cidadá na xestión do seu propio
patrimonio.
- Coñecemento crítico da lexislación especifica a todas as escalas que afecta ao patrimonio
arquitectónico, urbano e territorial construído.
- Coñecemento crítico das metodoloxía da participación cidadá.
- Preparación para a aplicación destes coñecementos na xestión do patrimonio
arquitectónico, urbano e territorial.
1.1.A protección internacional do patrimonio histórico
1.2.A protección estatal do patrimonio histórico
1.3.A protección do patrimonio histórico na Comunidade Autónoma de Canarias
1.4.Réxime xurídico dos bens declarados BIC
1.5.Réxime xurídico dos bens históricos incluídos en catálogos, cartas, etc.
1.6.Intervencións no patrimonio histórico: exemplos prácticos
2.1. Patrimonio edificado e participación cidadá.
2.2. Metodoloxías participativas.
2.3. Seminario sobre a xestión da participación cidadá en tómaa de decisións sobre o patrimonio..
[1 Recomendado] Architecture & Participation
Jones, Peter B.; Petrescu, Doina; Till, Jeremy (ed.)
- (Spon Press, Londres; Nueva York, 2005)
[2 Recomendado] Estudios sobre el patrimonio histórico español y la ley de 25 de junio de 1985 /
Jose Luis Alvarez Alvarez.
Civitas,, Madrid : (1989) - ([1a ed.].)
847398711X
[3 Recomendado] La protección jurídica del patrimonio inmobiliario histórico /
Martín Almagro-Gorbea y Antonio Pau ; presentación de Landelino Lavilla Alsina.
Fundación Beneficentia et Peritia Iuris,, Madrid : (2005)
849634732X
[4 Recomendado] La participación ciudadana en la intervención urbana
Morán, Nerea; Hernández Aja, Agustín
- (2002, http://habitat.aq.upm.es/boletin/n34/anmor.html)
[5 Recomendado] La participación en el diseño urbano y arquitectónico en la producción social del
hábitat
Romero, Gustavo; Mesías, Rosendo (coord.)
- (CYTED-HABYTED, México, 2004)
[6 Recomendado] Análisis crítico y reversibilidad del Teatro Romano de Sagunto /
Salvador Lara Ortega.
Colegio Oficial de Arquitectos de la Comunidad Valenciana,, Valencia : (2003)
84-86828-40-6
[7 Recomendado] La resurrección de las ruinas: el caso del Teatro romano de Sagunto /
Santiago Muñoz Machado.
Civitas,, Madrid : (2002)
5.5.1.5.3 ESPECÍFICAS
CE1 - Dotar das capacidades críticas necesarias para a actividade profesional ou investigadora en arte,
arquitectura vinculados co patrimonio arquitectónico e a cidade histórica.
CE2 - Dotar dos coñecementos suficientes para incorporarse ao ámbito profesional nas
disciplinas impartidas no máster.
CE3 - Preparar para emitir e redactar informes histórico-artísticos e arquitectónicos a través de análise
crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas.
CE4 - Capacitar no asesoramiento na planificación urbanística.
Actividades presenciales:
Os contidos do primeiro bloque (temas 1, prof. Carmelo Padrón Díaz) se impartirán durante as
seis clases de 1,5 horas e as tres primeiras de 2 horas, mentres os do segundo bloque (temas 2,
prof. Vicente Díaz García) faranse nas tres clases restantes de 2 horas. No primeiro bloque, as
clases son teóricas, fomentándose a participación dos estudantes a partir de lecturas da
bibliografía e outros documentos entregados en clase; no segundo, as clases serán de teoría e de prácticas,
realizándose un seminario de aplicación de metodoloxías participativas.
Actividades non presenciales:
Os estudantes deberán asimilar a materia da asignatura co estudo da teoría e os
contidos do presente proxecto docente, impartidos nas clases presenciales.
O traballo práctico e/ou a proba escrita serán o complemento indispensable para construír o coñecemento
que esta asignatura persegue. Para lograr este obxectivo contarán cos servizos da
biblioteca da Escola de Arquitectura, apoiada por outras da propia universidade ou doutros
ámbitos. Para determinados textos recomendados de difícil acceso, estes faranse visibles no
apartado
correspondente á asignatura dentro do campus virtual.
Como lugar de traballo e estudo, a Universidade facilita o acceso ao Edificio de Arquitectura as
24 horas do día.
Criterios de avaliación
----------------------------
Criterios de avaliación:
- O estudante asistirá activamente ás clases en todas as súas modalidades.
- O estudante demostrará un dominio dos contidos do primeiro bloque a través dun traballo ou
un test (a elixir).
- O estudante demostrará a súa capacidade para aplicar os coñecementos do segundo bloque a través
do seminario a realizar en clase.
Instrumentos de avaliación nas convocatorias ordinaria e extraordinaria para quen asista un mínimo do 80% de clases
- Participación activa
- Un traballo académico ou un test (a elixir).
- Seminario.
Instrumentos de avaliación na convocatoria extraordinaria:
Completar o non realizado na convocatoria ordinaria, con entregas e/ou realización da proba
escrita na data indicada no horario oficial da Escola.
A extensión máxima orientativa do traballo por alumno será de 10 páxinas.
Una asistencia inferior al 80% implica la realización de otro trabajo específico.
Sistemas de evaluación
----------------------------
La evaluación será global y continua. Contemplará una valoración integral del trabajo y
rendimiento del estudiante en los distintos aspectos del curso a lo largo de éste, teniendo en cuenta
todas las actividades previstas en el mismo. En este sentido, se puntuará la participación activa en
clase.
El nivel de asistencia requerido es de al menos el 80% del horario lectivo, necesario para poder
aplicar el criterio de evaluación continua con la valoración de los demás méritos imprescindibles
para poder obtener el aprobado final.
1ª Prueba escrita tipo test. La materia de esta prueba es la correspondiente al primer bloque
pedagógico. Se realizará el día fijado en el horario oficial del Centro.
1ª Ó trabajo académico. Su calificación estará vinculada al aprovechamiento de esta primera parte
del curso.
2ª Desarrollo y participación en el seminario sobre metodologías participativas.
3ª También formará parte de la evaluación la participación activa en las clases.
Criterios de calificación
-----------------------------
La calificación final del curso se obtiene teniendo en cuenta todos los aspectos del mismo.
Resultando de la media y porcentajes siguientes:
- Asistencia activa, participación y tutorías: 10%
- Test o trabajo (1º parte): 55%
- Seminario (2ª parte): 35%
Los estudiantes que no puedan acreditar el nivel de asistencia establecido solo podrán presentarse
a la convocatoria extraordinaria (ver el apartado 'criterios y fuentes para la evaluación' de este
proyecto docente).
O alumnado ao que lle sexa concedida dispensa de asistencia a clase (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cun exame final específico que suporá o 100% da cualificación.
Dedicarase nove días de clase ao primeiro bloque de temas e outros tres ao segundo, organizado neste
caso como seminario práctico.
Presencial: 21 horas de clase tutorías.
Non presencial: 45 horas.
Total: 75 horas.
Bibliotecas xerais e especializadas. Hemerotecas. Recursos electrónicos bibliográficos e outros
medios audiovisuales. A propia cidade e territorio reais. Cursos e conferencias de extensión
universitaria que sexan de interese para a asignatura.
As tutorías de carácter individual están orientadas á personalización do ensino, como
un mecanismo tendente á formación integral do estudante a través das súas capacidades e as súas
necesidades individuais.
As tutorías faranse na sé no Edificio de Arquitectura dos Departamentos de Construción
Arquitectónica (prof. Carmelo Padrón) e de Arte, Cidade e Territorio (prof. Vicente
Díaz) trala petición de cita correspondente
O material docente comentado nas clases expositivas e a bibliografía estarán a disposición dos estudiantes na aula do Campus Virtual da USC. É posible que se programen con antelación actividades alternativas para o desenvolvemento da materia.
PLAN DE CONTINXENCIA PARA ESCENARIO DE DISTANCIAMENTO (Escenario 2)
Mantense o conxunto da programación excepto nos seguintes puntos:
Metodoloxía do ensino - Clases expositivas realizaranse tentando combinar as modalidades sincrónica (para todos os alumnos ao mesmo tempo e en horario de clase -videoconferencia, chats-) e asíncrona (clases gravadas en vídeo, materiais de estudo en powerpoint, pdf, etc.) en función do desenvolvemento da docencia. Para iso utilizaranse as seguintes canles: correo electrónico institucional, aula virtual da USC e Teams, fundamentalmente.
PLAN DE CONTINXENCIA ESCENARIO DE PECHE (Escenario 3)
Mantense o conxunto da programación excepto nos seguintes puntos:
Metodoloxía do ensino - Clases expositivas e interactivas realizaranse tentando combinar as modalidades sincrónica (para todos os alumnos ao mesmo tempo e en horario de clase -videoconferencia, chats-) e asíncrona (clases gravadas en vídeo, materiais de estudo en pdf, powerpoint, etc.) en función do desenvolvemento da docencia e adaptaranse aos horarios das clases. Para iso utilizaranse as seguintes canles: correo electrónico institucional, aula virtual da USC e Teams, fundamentalmente.
Revisado