Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Óptica
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
Na materia Principios de aberrometría ocular o alumno adquirirá os coñecementos necesarios no campo da óptica física e xeométrica que lles permita comprender a orixe das aberracións oculares. Ademais, aprenderás os principios básicos das técnicas que caracterizan as aberracións do ollo.
Entre os obxectivos específicos é de salientar que o alumno:
- Adquirirá coñecementos básicos do concepto de aberracións ópticas.
- Adquirirá os principios básicos do funcionamento de instrumentos optométricos avanzados
Contidos teóricos
Unidade 1.- Teoría das aberracións. Aberracións de ondas.
Tema 2.- O ollo como sistema óptico con aberracións. Indemnización por aberración.
Tema 3.- Definición e análise de medios con gradiente de índice ou inhomoxéneos. O cristalino.
Unidade 4.- Medición de aberracións: Sensores fronte a ondas. Sensores Shack-Hartmann. Óptica adaptativa. Aplicacións
Unidade 4.- Instrumentación avanzada para imaxe de fondo
Contidos prácticos
1) Visita ao laboratorio.
2) Discusión de publicacións científicas.
En canto ao contido teórico, non se prevén modificacións en relación a posibles cambios no escenario docente debido á evolución do Covid-19.
En canto ao contido práctico, non haberá visitas ao laboratorio e proporcionarase material complementario (vídeos e experimentos de laboratorio)
Básica
J. M. Geary “Introduction to Wavefront Sensors” SPIE Press, 1995
J.C Wyant and R. R. Shannon, “Basic Wavefront Aberration Theory for Optical Metrology”, Applied Optics and Optical Engineering, Ed., Academic, New York (1992).
E.W. Marchand, “Gradient Index Optics”, Academic Press (1978)
Complementaria
J. KUSZAK, R. K. ZOLTOSKI and C. E. TIEDEMANN, “Development of lens sutures”� Int. J. Dev. Biol. 48, 889-902 (2004).
Nesta materia o alumno adquirirá e practicará unha serie de competencias básicas entre as que podemos destacar:
-Afondar no estudo das ciencias básicas da visión, como ferramenta de coñecemento e apoio á especialización profesional e investigadora.
-Aplicar a metodoloxía e os procedementos da investigación científica en Ciencias da Visión.
E como competencias específicas no campo da óptica fisiolóxica e instrumentación optométrica:
-Coñecer as orixes das aberracións oculares.
-Coñecer os principios de funcionamento dos instrumentos para medir aberracións oculares
-Adquirir coñecementos e destrezas desde diferentes perspectivas do coñecemento en Ciencias da Visión.
A materia desenvolverase en horario de clase maxistral, empregando todos os medios audiovisuais dispoñibles e que fagan a materia agradable e formativa para o estudante. Entregaráselle ao alumno todo o material básico necesario para o estudo da materia. O alumno disporá do horario de titoría correspondente
A asistencia é obrigatoria no 100% das actividades presenciais do curso e aportará o 60% da nota. O 40% restante conseguirase expoñendo ou preparando obras e / ou resolvendo problemas.
Non obstante, de acordo coa normativa vixente, todos os estudantes terán o dereito de facer un exame final.
A presentación de traballos, problemas e incluso o exame final realizarase de forma etelemátiva no caso de que a situación do Covid 19 non permita a asistencia.
Estudo autónomo ou grupo autónomo 10 h
Preparación de traballos, exposicións orais, problemas ou similares 5 h
Estudo total e traballo persoal do alumno 15 h
Repasar conceptos basicos de optica geometrica
PLAN DE CONTINGENCIA no caso dun posible cambio de escenario
1) Obxectivos: sen cambios
2) Contido: sen cambios
3) Material bibliográfico: sen cambios
4) Competencias: sen cambios
5) Metodoloxía:
Escenario 2
Parte da docencia terá lugar telematicamente
Se a limitación de capacidade ditada polas autoridades sanitarias non permite que todos os estudantes asistan a clases presenciais s, estas serán transmitidas a través da plataforma teams ou zoom
En todo caso, favorecerase que as probas de avaliación sexan presenciais
As titorías poden ser presenciais ou en liña, precisarán cita
Escenario 3
A docencia será telemática e as clases terán lugar durante a hora oficial das clases. É posible que, por razóns de adaptación, algunhas das clases se realicen noutros momentos, o cal será comunicado aos estudantes con antelación.
A titoría en liña requirirá cita
6) Sistema de avaliación:
Escenario 2
No escenario 2, as probas de avaliación, os controis ou as probas finais tenden a ser presenciais. Non obstante, nos casos en que isto non sexa posible, realizaranse de forma electrónica.
A asistencia ao laboratorio substituirase por material didáctico
Escenario 3
As probas de avaliación (presentación de traballos e / ou probas finais) serán telemáticas.
A asistencia ao laboratorio substituirase por material didáctico
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Eva Maria Acosta Plaza
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Óptica
- Teléfono
- 881813511
- Correo electrónico
- eva.acosta [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade