Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1) Sabelas circunstancias en base as cales se plantexa o interés polo uso nocturno.
2) Coñecelos tipos de uso de LC aprobados na actualidadeque supoñen durmir con LC.
3) Estudar os avances e retos de futuro en materia do uso nocturno das LC.
4) Coñecelas indicacions e condicionantes que motivan o uso nocturno na actualidade.
5) Coñecelos riscos e os protocolos dirixidos a prevención de complicacións oculares.
6) Estudar as claves para acadar un uso nocturno seguro para os nodos doentes.
7) Coñecelas aplicacions ortoqueratolóxicas actuais e as súas implicacions.
8) Comprender a utilidade do Meta-análise e aprender as sías implicaciones mediante casos clínicos.
Tema 1. Antecedentes.
Tema 2. Tipos de porte nocturno.
Tema 3. Tipos de LC para uso nocturno.
Tema 4: Indicacions e beneficios do uso nocturno.
Tema 5: Riscos e outras consideracions.
Tema 6: Adaptación de LC en Uso prolongado/continuo das LC: Actualidade.
Tema 7: Adaptación de LC para Ortoqueratoloxía nocturna: Actualidade.
Tema 8: Casos Clínicos.
1. González-Pérez J, González-Méijome JM, Cerviño A. EL ESTADO ACTUAL Y PERSPECTIVAS DE FUTURO DEL USO PROLONGADO. En: USO PROLONGADO DE LAS LC. (ISBN: 84-930828-1-3) Ed. CIBA Vision, SA. Barcelona. 2003:pp20-30.
2. González-Pérez J, González-Meijome JM. USO PROLONGADO DE LAS LENTES DE CONTACTO. En: CONTACTOLOGIA. (ISBN: 972-9119-78-3) Ed. UNIDIXITAL. Santiago de Compostela. 2005:pp376-387.
3. González-Meijome JM, González-Pérez J, Fernandes P, Lopes-Ferreira DP, Mollá S, Compañ V. SILICONE HYDROGELS MATERIALS FOR CONTACT LENS APPLICATIONS. In: CONCISE ENCYCLOPEDIA OF HIGH PERFORMANCE SILICONES. ISBN: 978-1118469651 Ed.John Wiley & Sons. 2014:pp293-308.
4. Steele KR, Szczotka-Flynn L. Epidemiology of contact lens-induced infiltrates: an updated review. Clin Exp Optom. 2017;100(5):473-481.
5. Choo JD, Carolin PJ, Harlin DD et al. Morphologic changes in cat epithelium following overnight lens wear with the Paragon CRT lens for corneal reshaping. Invest Opthalmol Vis Sci 2004;45:1552.
6. Choo JD, Caroline PJ, Harlin DD, Papas EB, Holden BA. Morphologic changes in cat epithelium following continuous wear of orthokeratology lenses: a pilot study. Cont Lens Anterior Eye 2008;31:29-37.
7. González-Méijome JM, Villa-Collar C, Queirós A, Jorge J, Parafita MA. Pilot study on the influence of corneal biomechanical properties over the short term in response to corneal refractive therapy for myopia. Cornea. 2008;27:421-6.
8. Gonzalez-Perez J, Villa-Collar C, Sobrino T, Lema I, González-Méijome JM, Rodriguez-Ares MT, Parafita MA. Tear Film Inflammatory Mediators During Continuous Wear of CONTACT LENSES AND Corneal Refractive Therapy. Br J Ophthalmol (ISSN: 0007-1161). June 2012;96(8):1092-1098.
9. Gonzalez-Perez J, Villa-Collar C, González-Méijome JM, García-Porta N, Parafita MA. Long-term Changes in Corneal Structure and Tear Inflammatory Mediators after Corneal Refractive Therapy and LASIK. Invest Ophthalmol Vis Sci. August 2012;53(9):5301-5311.
10. González-Meijome J, González-Perez J, García-Porta N, Diaz-Rey A, Parafita M. Pigmented Corneal Ring Associated with Orthokeratology in Caucasians: Case Reports. Clin and Exp Optom (ISSN 0816-4622). September 2012;95(5):548-552.
11. González-Pérez J. CASOS CLÍNICOS. In: ATLAS DE LÁMPARA DE HENDIDURA Y LENTES DE CONTACTO. ISBN: 978-84-939656-8-6. Ed. Grupo ICM Comunicación SL. 2015:pp166-167.
Básicas e xenerais
CB7 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CG1 Coñecer, comprender e aplicar os principios, metodoloxías e novas tecnoloxías da optometría, así como a adquisición das destrezas e competencias descritas nos obxectivos xerais do título.
CG3 Adquirir coñecementos e habilidades necesarias para a súa incorporación ao exercicio profesional especializado e á investigación no campo da Optometría.
CG4 Integrar coñecementos e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica, técnica e clínica.
CG5 Transmitir os resultados da investigación a públicos especializados, académicos e xeneralistas.
Transversais
CT1 Participar en debates e discusións, dirixilos e coordinalos e ser capaces de resumilos e extraer deles as conclusións máis relevantes e aceptadas pola maioría.
CT2 Utilizar as distintas técnicas de exposición oral, escrita, presentacións, paneis, etc., para comunicar os seus coñecementos, propostas e posicións.
CT3 Desenvolver capacidade crítica e autocrítica e de toma de decisións.
CT4 Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC)
CT5 Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento.
Específicas
CE1 Adquirir criterios específicos de actuación clínica para especializar ao estudante nos diferentes campos clínicos propios da atención visual: optometría pediátrica, optometría xeriátrica, terapias visuais, baixa visión, superficie ocular e lentes de contacto.
CE5 Coñecer, comprender e aplicar conceptos de cribaje na atención primaria visual e ocular.
CE6 Aplicar a metodoloxía e os procedementos propios da investigación científica en Ciencias da Visión
MD1. Contido teórico: ensinanza virtual na que os contidos do programa teórico, casos clínicos e/ou exemplos xerais serán postos a disposición dos estudantes en diferentes formatos de presentación que poden estar acompañados de audio e/ou vídeo explicativo nun ambiente on-line.
MD2. Seminarios/laboratorio/traballos: O alumno debe preparar o desenvolvemento da actividade coa axuda do profesor. Inclúe lectura de artigos, análise da metodoloxía e discusión dos resultados.
MD3. Práctica clínica: inclúe a realización de prácticas clínicas en módulos reducidos.
MD4. Titorías: Titorías personalizadas presenciais e/ou remotas.
A cualificación resultante será o resultado de: 1) Exame final teórico correspondente aos coñecementos e habilidades adquiridos durante as prácticas, que representa o 60%; 2) Avaliación de prácticas e resolución de casos clínicos, que representa o 40 % restante.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas aplicarase o disposto na Normativa para a avaliación do rendemento académico do alumnado e a revisión de cualificacións.
Estudo autónomo individual ou en grupo 51 h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 3 h
Preparación de presentacions, debates ou similar 1 h
Asistencia a charlas, exposicions e outras actividades recomendadas 1 h
Total estudo e traballo persoal do alumno 56 h
Lectura diaria dos temas disponibles na plataforma on-line do Master.
Uso das canles establecidas para solventalas dudas a través da mencionada plataforma. Complementalos contenidos disponibles coa bibliografía recomendada.
Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones.
Javier González Pérez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813504
- Correo electrónico
- javier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Gabinetes de Contactoloxía |
Martes | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLI_EEES01 | Castelán | Gabinetes de Contactoloxía |
28.05.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
19.06.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |