Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 11 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Coñecemento dos principais aspectos do proceso evolutivo a nivel molecular.
2. Capacidade de usar modelos estatísticos para describir o proceso de evolución molecular.
3. Capacidade de usar diferentes ferramentas computacionais para a análise evolutiva das secuencias de ADN.
1. Homoloxía molecular
2. Modelos de evolución molecular
3. Análise filoxenética
4. Xenética das poboacións molecular
• TEMAS
TEMA 1. Homoloxía. Aliñamento de secuencias. Modelos de evolución molecular.
TEMA 2. Reconstrución de árbores de xenes. Filoxenómica. Reconstrución de árbores de especies.
TEMA 3. Teoría neutralista. Xenealoxías xénicas e teoría da coalescencia. Inferencia evolutiva usando coalescencia.
TEMA 4. Análise da diversidade xenética dentro e entre as poboacións. O trazo molecular da selección natural ea súa detección. Xenómica poboacional.
Bibliografía básica:
Felsenstein J. 2004. Inferring phylogenies. Sinauer Associates. ISBN: 0-87893-177-5
Graur D. 2016. Molecular and Genome Evolution. Sinauer Associates ISBN: 978-1605354699
Nielsen R., Slatkin M. 2013. An Introduction to Population Genetics: Theory and Applications. Sinauer Associates. ISBN: 978-1-60535-153-7
Bibliografía complementaria:
Hahn, W.W. 2018. Molecular population genetics. Sinauer Associates. ISBN: 9780878939657
Outros recursos para consulta:
• Compilation of Population Genetics Software (University of Washington)
https://courses.washington.edu/popgen/Software.htm
• Compilation of Phylogenetic Programs (University of Washington):
http://evolution.genetics.washington.edu/phylip/software.html
• Computational Molecular Evolution Resources
https://www.atchleylab.org/moleevol.html
Competencias Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionan unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación das ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os alumnos saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolver problemas en ambientes novos ou descoñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB10 - Que os alumnos teñan as destrezas de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando de forma autoxestionada ou autónoma.
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade para organizar e planificar o estudo e a experimentación nas áreas de coñecemento que interveñen.
CG02 - Integrar o coñecemento e afrontar a toma de decisións con base na información científica e técnica.
CG04 - Creatividade para xerar novas ideas e aplicalas no seu estudo actual e posterior.
Competencias Específicas:
CE04 - Poder realizar a rastrexabilidade do material xenético para a detección de mutacións e o control de riscos e identificación de puntos críticos, en saúde, produción, manipulación e procesamento.
CE05 - Adquirir coñecementos e habilidades no desenvolvemento do traballo científico nas ciencias da vida, polo menos unha das seguintes áreas de coñecemento: Xenética, Fisioloxía, Patoloxía, Medicina Legal e Forense, Produción Animal, Produción Vegetal.
CE06 - Coñecer como xestionar as fontes de información relacionadas coa xenómica (e outras omics), a xenética, as súas tecnoloxías e os aspectos de seguridade relacionados con eles, incluída a produción de animais e plantas.
Competencias Transversais:
CT05 - Capacidade de reflexión desde diferentes perspectivas do coñecemento.
CT06 - Capacidade para xestionar información, resolver problemas e tomar decisións.
CT07 - Capacidade para elaborar, expoñer e discutir un texto científico-técnico organizado e comprensible.
CT08 - Capacidade para xestionar as Tecnoloxías da Información e as Comunicacións (TIC).
• Leccións: explicación (en persoa e / ou a través de contidos na aula virtual).
• Actividades utilizando TIC (equipos informáticos)
• Traballo autónomo do corpo de estudantes non presencial
• Proba escrita: a adquisición dos principais conceptos teóricos e as capacidades para a análise de datos serán avaliados mediante unha proba escrita (50% da nota da materia).
• Informe práctico e avaliación continua: os alumnos elaborarán un informe por escrito cos exercicios que se resolverán de forma non presencial (40% + 10% = 50% da nota da materia).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 11
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 11
Examen: 2
Horas de traballo do alumnado: 51
Materias optativas relacionadas:
GH5. Xenética das poboacións humanas
DG1. Xenética da conservación
DG6. Simulación de procesos xenéticos na computadora
O curso consiste nunha serie de presentacións, prácticas informáticas e traballo autónomo que abarcan aspectos teóricos e prácticos da evolución molecular, con un forte énfase na análise de datos. O tema ten dúas áreas de foco: a filoxenia molecular e a xenética molecular das poboacións. Ambas áreas comparten varias aproximacións teóricas e estatísticas, cuxa conxugación estimula a produción de novas ideas que doutro xeito non poderían ser apreciadas previamente. O curso está deseñado para facilitar a proporcionando novos coñecementos e capacidades para afrontar os retos que presenta a ciencia xenómica moderna.