Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 7 Clase Interactiva: 14 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquirir as habilidades para o manexo e desenvolvemento de ferramentas básicas de análises de datos
Desenvolver habilidades de clasificación, filtrado e análise de datos automatizada mediante programación
Obter un coñecemento básico das linguaxes Python e R
1. Programación en Bash/ Python/ R
2. Bases de datos ómicas
3. Formatos de Ficheiros de Secuencias
4. Introdución á análise computacional de datos xenómicos
TEMAS
TEMA 1: Introducción al shell de Linux/Bash
TEMA 2: Introducción a programación para bioloxía en Python
TEMA 3: Programacióne análise de datos usando R
Bibliografía básica:
Bassi S. 2010. Python for bioinformatics. Ed. Taylor and Francis.
Buffalo V. 2012. Bioinformatics Data Skills Reproducible and Robust Research with Open Source Tools. Ed. O'Reilly Media.
Haddock S.H.D. 2011. Practical Computing for Biologists. Ed. Sinauer Associates.
Martin J. 2013. Python for Biologists.
Pace L. 2012. Beginning R: An Introduction to Statistical Programming. Ed. Apress.
Robbins A., Beebe N.H..F. 2005. Classic shell scripting : [automate yor Unix tasks]. Ed. O'Reilly.
Bibliografía complementaria:
Martin J. 2014. Advanced Python for Biologists.
Martin J. 2016.Effective Python development for Biologists.
Outros recursos para consulta:
• The European Bioinformatics Institute
http://www.ebi.ac.uk/
• USC Genome Browser
https://genome.ucsc.edu/cgi-bin/hgGateway?redirect=manual&source=genome…
• Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT):
https://www.recursoscientificos.fecyt.es/
Competencias Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida auto dirixido ou autónomo
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade de organización e planificación do estudo e a experimentación nas áreas de coñecementos implicadas.
CG02 - Integrar coñecementos e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica e técnica.
CG03 - Transmitir os resultados do estudo e a investigación a públicos especializados, académicos exeneralistas.
CG04 - Creatividade para xerar novas ideas e aplicalas no seu estudo actual e posterior.
CG05 - Capacidade de superación ante a frustración e en situacións de tensións
Competencias Específicas:
CE01 - Comprender a relación entre a Xenómica e a Xenética e a saúde humana, animal e vexetal, necesaria para o desenvolvemento delas diversas funcións dun profesional orientado ao avance da saúde.
CE02 - Coñecer os métodos e tecnoloxías seguros para a aplicación dos novos desenvolvementos da Xenómica e a Xenética en diversos sectores produtivos.
CE03 - Desenvolver as destrezas e habilidades en análise xenómica e xenética, e en consello xenético.
CE04 - Ser capaz de levar a cabo a trazabilidad do material xenético para a detección de mutacións e o control de riscos e identificación de puntos críticos, na saúde, a produción, a manipulación e a procesado
CE05 - Adquirir coñecementos e habilidades no desenvolvemento do traballo científico nas ciencias da vida, polo menos una das seguintes áreas de coñecemento: Xenética, Fisioloxía, Anatomía Patolóxica, Medicina Legal e Forense, Produción Animal, Produción Vexetal. CE06 - Saber manexar as fontes de información relacionadas coa Xenómica (e outras ómicas), a Xenética, as súas tecnoloxías e os aspectos de seguridade relativos ás mesmas, incluíndo a produción animal e vexetal
Competencias Transversais:
CT04 - Capacidade para a aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañeirismo, incluíndo o ámbito internacional.
CT05 - Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento.
CT06 - Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
CT08 - Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC)
Leccións –explicación ( presencialmente e/ou a través de contidos na aula virtual).
Lectura de análise de textos proporcionados polo/a profesor/a , presencialmente e/ou en aula virtual.
Talleres/ Seminarios presenciais ou en aula virtual.
Aprendizaxe colaborativa (traballos grupales e/ou participación en foros de debate presencial ou virtual).
Desenvolvemento de programas polo alumno tutorizado polo profesor.
Titorías personalizadas presenciais e online.
Traballo autónomo do alumnado non presencial.
• Probas prácticas: Mediante realización/resolución de programas no computador avaliaranse os coñecementos adquiridos durante o curso (70% da cualificación na materia)
• Avaliación continua: Avaliarase de maneira continua tanto a actitude do alumnado nas clases teóricas e prácticas como a calidade e claridade de exposición dos traballos presentados (30% da cualificación da materia)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 6
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 8
Interactivas Seminario: 5
Titorías personalizadas: 3
Examen: 2 (evaluación continua)
Horas de traballo do alumnado: 51
Atender na clase, programar todolos exercicios e participar nos foros e/o preguntar o profesor as dudas que xurdan.
O alumno deberá obter nota mínima de 4 en cada unha das partes (Temas) da asignatura.