Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 3 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñocer ass bases conceptuales da inmunoloxía.
Coñocer as metodoloxías empleadas nos estudios de inmunoloxía teórica.
1. Ontoxenia dos linfocitos.
2. Homeostasis no sistema inmunitario e respostas inmunes.
3. Teorías conceptuais e modelos matemáticos en inmunoloxía.
4. Orixe(s) e evolución da diversidade de receptores de antíxeno.
5. Ferramentas informáticas pra identificación e caracterización de xenes de receptores de antíxeno.
• TEMAS
TEMA 1. Principais células e moléculas do sistema inmunitario. Ontoxenia dos linfocitos a partir de precursores hematopoéticos. Diferenciación de linfocitos B en médula ósea e de linfocitos T no timo. Mecanismos de selección do repertorio emerxente de linfocitos B e T.
TEMA 2. Homeostasis de linfocitos B e T en actividad basal e en respostas inmunes. Interaccións intercelulares e citocinas.
TEMA 3. Teorías e modelos conceptuais da actividade do sistema inmunitario. Introducción á modelización matemática e computacional en inmunoloxía.
TEMA 4. Orixe(s) e evolución dos mecanismos xenéticos xeradores da diversidade de receptores de antíxeno en vertebrados. Interacción hóspede-patóxeno como forza evolutiva.
TEMA 5. Introdución á inmunoloxía teórica e computacional. Aplicacións.
Bibliografía básica:
Murphy K and Weaver C. 2016. Janeway's Immunobiology. New York, NY: Garland Science, Taylor & Francis Group (9th edition).
Mak, Tak W, Saunders ME. 2006. The Immune response : basic and clinical principles. New York : Elsevier Academic.
Owen JA, Jenni Punt J, Sharon A. Stranford SA. 2013. Kuby immunology. New York : W.H. Freeman (7th edition).
Bibliografía complementaria:
Será proporcionada polo profesorado ao longo do curso.
Outros recursos pra consulta:
• Inmunoloxía teórica e computacional:
http://tbb.bio.uu.nl/rdb/books/ti.pdf
Chakraborty AK. 2017. A Perspective on the Role of Computational Models in Immunology. Ann. Rev. Immunol., 35: 403–439.
• Evolución do sistema inmunitario adaptativo:
Boehm T, Hirano M, Holland SJ, Das S, Schorpp M, Cooper MD. 2018. Evolution of Alternative Adaptive Immune Systems in Vertebrates. Ann. Rev. Immunol., 36:19–42.
Ellen Hsu, Louis Du Pasquier (eds.). 2015. Pathogen-Host Interactions: Antigenic Variation v. Somatic Adaptations. Switzerland: Springer International Publishing.
Competencias Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida auto dirixido ou autónomo.
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade de organización e planificación do estudo e a experimentación nas áreas de coñecementos implicadas.
CG04 - Creatividade para xerar novas ideas e aplicalas no seu estudo actual e posterior.
CG05 - Capacidade de superación ante a frustración e en situacións de estrés.
Competencias Específicas:
CE02 - Coñecer os métodos e tecnoloxías seguros para a aplicación dos novos desenvolvementos da Genómica e a Xenética en diversos sectores produtivos.
CE05 - Adquirir coñecementos e habilidades no desenvolvemento do traballo científico nas ciencias da vida, polo menos una das seguintes áreas de coñecemento: Xenética, Fisiología, Anatomía Patológica, Medicina Legal e Forense, Produción Animal, Produción Vegetal.
Competencias Transversais:
CT01 - Capacidade para comprender o significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
CT02 - Capacidade para comunicarse por oral e por escrito en lingua galega.
CT03 - Sostenibilidad e compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos.
CT04 - Capacidade para a aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinares, a cooperación e o compañerismo, incluíndo o ámbito internacional.
CT05 - Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento.
CT06 - Capacidade de xestión de información, resolución de problemas e toma de decisións.
Leccións–explicación (presencialmente e/ou usando contidos na aula virtual).
Actividades mediante TIC (equipos informáticos).
Desenrolo de traballos académicos e defensa presencial.
Tutorías persoais presenciais e online.
Traballo autónomo do alumnado non presencial
• Proba escrita: Se avaliará mediante unha proba escrita a adquisición dos principais conceptos teóricos polo alumnado (50% da calificación da materia).
• Avaliación continua: Se avaliará de xeito continuo tanto a actitude do alumnado nas aulas teóricas e prácticas como a calidade y claridade de exposición dos traballos presentados (50% da calificación final da materia).
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 9
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 9
Titorías persoais, actividades formativas, actividades TIC: 4
Examen: 2
Horas de traballo do alumnado: 51
Utilizaranse algunhas ferramentas informáticas pero non se precisan coñecementos de programación.