Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 8 Clase Interactiva: 13 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
Áreas: Área externa M.U en Xenómica e Xenética, Xenética
Centro Facultade de Veterinaria
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquisición de coñecementos avanzados sobre:
• Xenética de poboacións
• Xenética e Xenómica da consanguinidade
• Medicina evolutiva
1. Determinismo xenético y epixenética na investigación de poboacións humanas
2. Medicina evolutiva dende unha perspectiva xenética
3. Xenética e xenómica da consanguinidade: análises xenealóxico en pedigrís extendidos
4. Homocigósis xenómica (ROHs) e depresión consanguínea.
• TEMAS
TEMA 1. Determinismo xenético e a diversidade de formas de herdanza
TEMA 2. Pensamento evolutivo en medicina.
TEMA 3. Enfermidades complexas e a interacción xenotipo-ambiente.
TEMA 4. Demografía da consanguinidade
TEMA 5. Xenética de los matrimonios consanguíneos e os seus efectos. Rasgos complexos e depresión consanguínea.
TEMA 6. Xenómica da consanguinidade
Bibliografía básica:
Bittles A.H. 2012. Consanguinity in context. Cambridge University Press.
Cavalli-Sforza L.L., Bodmer W.F. 1971. The Genetics of Human Populations. W.H. Freeman and Company.
Lohmueller K.E., Nielsen R. 2021. Human Population Genomics. Springer.
Relethford J.H. 2012. Human Population Genetics. Wiley-Blackwell.
Templeton A.R. 2019. Human Population Genetics and Genomics. Academic Press.
Vilas R., Álvarez G. 2023. Genética Evolutiva. Síntesis.
Bibliografía complementaria:
Gluckman P., et al. 2016. Principles of Evolutionary Medicine. Oxford University Press.
Jobling J., et al. 2013. Human Evolutionary Genetics. Garland Science.
Muehlenbein M.P. 2010. Human Evolutionary Biology. Cambridge University press.
Oyama S. 2000. The ontogeny of information. Duke University Press.
Stearns S.C., Medzhitov R. 2016. Evolutionary Medicine. Sinauer Associates.
Competencias Básicas:
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenrolo e/ou aplicación de ideas, frecuentemente nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que les permitan continuar estudando de un modo en gran medida auto dirixido ou autónomo.
Competencias Xerais:
CG01 - Capacidade de organización e planificación do estudio e a experimentación nas áreas de coñecementos implicadas
CG02 - Integrar coñecementos e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica e técnica.
CG03 - Transmitir os resultados do estudio e a investigación a públicos especializados, académicos e xeneralistas.
Competencias Específicas:
CE01 - Comprender a relación entre a Xenómica e a Xenética e a saúde humana, animal e vexetal, necesaria para o desenrolo das diversas funcións dun profesional orientado ó avance de la saúde.
CE05 - Adquirir coñecementos e habilidades no desenrolo del traballo científico nas ciencias da vida, al menos unha das seguintes áreas de coñecemento: Xenética, Fisioloxía, Anatomía Patolóxica, Medicina Legal e Forense, Produción Animal, Produción Vexetal.
CE06 - Saber manexar las fontes de información relacionadas coa Xenómica (y outras ómicas), a Xenética, as súas tecnoloxías e os aspectos de seguridade relativos ás mesmas, incluíndo a produción animal e vexetal.
Competencias Transversais:
CT05 - Capacidade de reflexión desde distintas perspectivas do coñecemento
CT07 - Capacidade para elaborar, expoñer e discutir un texto científico-técnico organizado e comprensible.
CT08 - Habilidade para o manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC).
Leccións –explicación (presencialmente e/o a través de contidos no aula virtual).
Lectura de análises de textos proporcionados polo/la profesor/a , presencialmente e/o na aula virtual.
Talleres/ Seminarios presenciais ou no aula virtual.
Aprendizaxe colaborativo (traballos en grupo e/o participación en foros de debate presencial ou virtual).
Actividades mediante TIC (equipos informáticos).
Desenrolo de traballos académicos e defensa presencial.
Titorías personalizadas presenciais y on line.
Traballo autónomo del alumnado no presencial.
• Prueba escrita: Avaliarase mediante unha proba escrita a adquisición dos principais conceptos teóricos por parte del alumnado (70% de la calificación en la materia)
• Evaluación continua: Avaliarase de xeito continuo tanto a actitude do alumnado nas clases teóricas e prácticas como a calidade y claridade de exposición dos traballos presentados (30% de la calificación da la materia)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Horas presenciais: 24
Expositivas: 7
Interactivas de Laboratorio (prácticas): 7
Interactivas de Seminario: 5
Titorías personalizadas: 3
Exame: 2
Horas de traballo do alumnado: 51
Uso da bibliografía especializada e das titorías personalizadas. Participación en clase.
Roman Vilas Peteiro
- Departamento
- Zooloxía, Xenética e Antropoloxía Física
- Área
- Xenética
- Correo electrónico
- roman.vilas [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Francisco Yago Camiña Ceballos
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Xenómica e Xenética
- Correo electrónico
- franciscoy.camina [at] rai.usc.es
- Categoría
- Profesional área externa_máx. 30 h