Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 102 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Comercialización e Investigación de Mercados
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coñecemento da influencia do marketing estratéxico nas empresas e dos enfoques de orientación ao mercado e do marketing relacional.
Identificación e análise da contorna competitiva dos mercados e do consumidor.
Coñecemento das estratexias competitivas das empresas e das variables comerciais na implantación das estratexias competitivas.
Coñecemento e utilización de ferramentas estratéxicas de marketing nunha contorna dixital.
Elaboración dun plan de marketing.
1.- O marketing estratéxico na empresa
2.- Análise do entorno competitivo
3.- O comportamento do consumidor
4.- Mercado de referencia, segmentación do mercado e posicionamento estratéxico
5.- Estratexias competitivas da empresa
6.- O marketing e Internet
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
Munuera, J.L.; Rodríguez, A.I. (2012): Estrategias de marketing. Un enfoque basado en el proceso de dirección (2ª edición). ESIC Editorial, Madrid.
Alonso, J.; Grande, I. (2013): Comportamiento del consumidor: decisiones y estrategias de marketing (7ª edición). ESIC Editorial, Madrid.
Chaffey, Dave (2014): Marketing Digital: Estrategia, Implementación y Práctica. Pearson Educación.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Alonso Coto, M (2008): El plan de marketing digital: Blended marketing como integración de acciones on y off line, Prentice Hall.
Best, J. (2007): Marketing estratégico. Ed. Prentice-Hall.
López-Pinto, B.; Mas, M.; Viscarrri, J. (2008): Los pilares del marketing. Ed. UPC.
Munuera, J.L.; Rodríguez, A.I. (2006): Estrategias de marketing: de la teoría a la práctica. Ed. ESIC
Ruiz, S.; Grande, I. (2013): Casos de comportamiento del consumidor. Ed. ESIC.
Ruiz, S.; Grande, I. (2006): Comportamiento de compra del consumidor: 29 casos reales. Ed. ESIC.
Sánchez, M. (Coord.) (2006): Casos de marketing y estrategia. Ed. UOC.
Santesmases, M. (2012): Marketing: conceptos y estrategias (6ª edición). Ed. Pirámide.
Vázquez, R.; Trespalacios, J.A.; Rodríguez, I.A. (2005): Marketing: estrategias y aplicaciones sectoriales. Ed. Thomson.
COMPETENCIAS BÁSICAS, XERAIS, TRANSVERSAIS E ESPECÍFICAS DA TITULACIÓN
CB02- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo;
CB03- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
CB04- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüidades;
CB05- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que deberá ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
CG02- Capacidade para dispor dunha visión estratéxica dos problemas empresariais.
CG03- Capacidade para aplicar os coñecementos adquiridos á realidade empresarial.
CG04- Capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidas.
CG05- Capacidade para a toma de decisións de xestión no ámbito da empresa en xeral e en particular das súas diferentes áreas funcionais.
CG06- Capacidade para comunicar información, ideas, problemas de dirección de empresas -de carácter xenérico ou específico- e propostas de solución.
CG08- Dominio de diversas ferramentas, instrumentos e métodos de xestión necesarios para dirixir unha empresa.
CG09- Capacidade para identificar, reunir e interpretar datos relevantes sobre cuestións relacionadas coa xestión empresarial.
CG10- Conciencia da responsabilidade social da empresa.
CT01- Sentido ético da dirección e xestión empresarial.
CT03- Capacidade de análise e síntese.
CT04- Capacidade de planificación e organización.
CT06- Capacidade para integrarse e traballar en equipos de composición diversa.
CE03- Capacidade para comprender os mercados e o Marketing dende unha perspectiva estratéxica.
CE04- Capacidade para liderar equipos comerciais.
A docencia organízase en dous tipos de sesións, sesións expositivas e sesións interactivas, tal e como se detalla a continuación:
- As sesións expositivas dedicaranse á explicación, por parte do/a profesor/a, dos contidos teóricos do programa, que terán como obxectivo que os estudantes coñezan o papel que desempeña a dirección comercial dentro da estrutura organizativa da empresa, así como a importancia que ten o coñecemento do entorno no que desenvolven a súa actividade as organizacións e o comportamento de compra dos consumidores, para a adopción das estratexias comerciais que permitan obter unha vantaxe competitiva nos mercados nos que actúa a empresa.
- As sesións interactivas estarán encamiñadas á resolución e debate de casos e exercicios prácticos para mellorar a habilidade dos alumnos/as para recoñecer e definir os problemas aos que se enfrontan as empresa, e poder tomar as decisións máis adecuadas en función das condicións do entorno; á vez que se facilita a interacción entre o alumnado. Todas estas actividades complementaranse co traballo persoal que o/a alumno/a deberá dedicar a cada unha delas como procura de material bibliográfico, lectura de devandito material, redacción de conclusións, etc. Este traballo autónomo será guiado polo/a profesor/a en as horas destinadas a titorías. As actividades de traballo persoal do alumnado inclúen, ademais do tempo dedicado ao estudo, a realización das aplicacións sinaladas polo profesorado.
Utilizarase o apoio virtual para a docencia a través do campus virtual da USC e/ou da plataforma corporativa da USC MS’Teams.
O desenvolvemento das sesións realizarase nos horarios de clase establecidos do seguinte xeito:
- Expositivas: presencial.
- Interactivas: presencial.
- Titorías: presencial ou non presencial por vía telemática (a través da plataforma corporativa da USC MS’Teams).
O sistema de avaliación consiste nos seguintes instrumentos e ponderacións:
- INSTRUMENTO 1 (ponderación: 50%): PROBA FINAL TEÓRICA (obrigatoria). Requírese un 50% da cualificación desta parte para superar a materia.
- INSTRUMENTO 2 (ponderación: 50%): AVALIACIÓN CONTINUA (resolución, entrega e presentación de casos prácticos e elaboración, entrega e presentación dun plan de marketing). Ponderación: Valor 50% (20% casos prácticos e 30% plan de marketing).
- CUALIFICACIÓN FINAL: será a suma ponderada das dúas puntuacións, de xeito que se require un 50% da cualificación total para superar a materia. Adicionalmente, para superar a materia é necesario a asistencia mínima ao 80% das actividades docentes presenciais programadas e a participación en todas as actividades prácticas realizadas nas sesións interactivas.
O alumnado ao que lle sexa concedida DISPENSA DE ASISTENCIA A CLASE (seguindo a Instrución Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), se avaliará cunha PROBA FINAL ESPECÍFICA que suporá o 100% da cualificación.
Para os casos de REALIZACIÓN FRAUDULENTA DE EXERCICIOS OU PROBAS será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións da USC.
AVALIACIÓN DE COMPETENCIAS
Instrumento 1 (proba final teórica): CB03, CG02, CG08, CG10, CT01, CE03, CE04.
Instrumento 2 (avaliación continua): CB02, CB04, CB05, CG03, CG04, CG05, CG06, CG09, CT03, CT04, CT06, CE03, CE04.
O desenvolvemento da avaliación a través dos instrumentos anteriores realizarase nas datas fixadas no calendario de probas finais e nos horarios de clase establecidos do seguinte xeito:
- Proba final: presencial.
- Avaliación continua: entrega non presencial por vía telemática (a través do mail/campus virtual da USC) e resolución presencial.
A materia é de 6 créditos e cada crédito equivale a 25 horas.
Horas presenciais: 48 horas
Horas non presenciais: 102 horas
Recoméndase a asistencia a clase, a participación en todas as actividades expostas, tanto dentro como fose do aula, e a utilización das tutorías.
Antonio Vazquez Sanmartin
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- antonio.vazquez.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Jose Ramon Porto Pedrido
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- josera.porto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOU
Jose Ramon Porto Pedrido
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Comercialización e Investigación de Mercados
- Correo electrónico
- josera.porto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
15:30-17:30 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 13 |
Martes | |||
15:30-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 13 |
22.01.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |
22.01.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 13 |
20.06.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 13 |
20.06.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 13 |