Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Enxeñaría Agroforestal
Áreas: Área externa M.U en Acuicultura (3ª ed), Enxeñaría Agroforestal
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Descriptores da materia:
Calidade e control da auga: Indicadores de calidade da auga. Tipos de filtración. Esterilización. Instalacións: Criterios de selección de emprazamentos. Sistemas abertos, pechados e semicerrados. Toma de auga; tubaxes; bombas; sistemas de condución de auga. Tanques de almacenamento e condución. Deseño de tanques de cultivo: Materiais, deseños, capacidades, cores, tamaños. Estanques. Estruturas flotantes mar aberto. Minicriaderos. Tanques de exhibición. Depuradoras. Parques de cultivo. Cetarias. Depuradoras de moluscos
Obxectivos da materia:
Comprensión dos aspectos fisicoquímicos que interveñen na calidade e o control da auga.
Dominio dos procedementos de análise da calidade das augas.
Coñecemento dos procesos litorais (correntes, ondada, vento, transporte de contaminantes e sedimento) e da súa influencia na acuicultura.
Comprensión dos principios de funcionamento das instalacións hidráulicas que se empregan en acuicultura.
Dominio das ferramentas de cálculo para o deseño das instalacións acuícolas.
Competencia técnica para deseñar unha instalación.
Realización de prácticas de deseño e cálculo de instalacións.
Temario teoría
Indicadores de calidade. 1
Filtración: fundamentos. Clasificación dos sistemas de filtración. Filtración mecánica. 1
Biofiltración: nitrificación, desnitrificación. 1
Aireación/osixenación. 1
Monitorización e control. 1
Desinfección: conceptos básicos. Métodos de desinfección. 1
Instalacións e Enxeñería en Acuicultura. 1
Tipos de Instalacións ou Sistemas de Cultivo. 1
Compoñentes técnicos dunha planta acuícola. 1
Unidades de produción pechadas e Gaiolas mariñas. 1
Dimensionamiento das instalacións. 1
Abastecemento e distribución de auga. 1
Temario Prácticas
Cálculo de redes de distribución de auga e de sistemas de bombeo 4
G. Barnabe et al. “Ecology and Management of Coastal Waters: The Aquatic Environment” Springer Praxis Books.
O.-I. Lekang, “Aquaculture Engineering”, Blackwell.
Yoo and Boyd, “Hydrology and Water Supply for Pond Aquaculture”. Springer
Murdock, “Fundamental Fluid Mechanics for the Practicing Engineer”. CRC.
Alley, “Water Quality Control Handbook”, McGraw-Hill Professional.
Metcalf-Eddy (1995) “Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización”; McGraw-Hill; tercera edición.
Casey, T.J. (1997) Unit treatment processes in water and wastewater engineering. Wiley Pub
Bibliografía complementaria:
American Water Works Association (2003) "Calidad y tratamiento del agua", Mac Graw Hill, Madrid.
AENOR (1999) “Calidad del agua” Edita AENOR, Madrid.
Recursos web:
http://www.xunta.es/conselle/cma/
Outros materiais de apoio
Artículos de revistas científicas especializadas (Aquaculture, Aquatic Conservation, Marine and Freshwater Ecosystems, Boletín del Instituto Español de Oceanografía).
Competencias xerais:
• CG03- Valorar a importancia das análises multidisciplinares e a relación entre coñecementos para a resolución de problemas e análies de puntos críticos.
• CG04- Utilizar as terminoloxías científicas axeitadas.
• CG09- Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo
Competencias específicas:
• CE01- Asimilación da importancia da calidade da auga e da súa supervisión.
• CE07- Adquirir coñecementos sobre as características técnicas e de deseño das instalacións para o cultivo.
• CE09- Organizala producción asegurando a súa viabilidade.
Competencias básicas:
• CB05- que oos estudiantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudiando dun modo que terá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Competencias Transversais
• CT1 - Capacidade para xestionar o tempo e as tarefas, e traballar baixo presión i en situacións críticas (flexibilidade, predisposición ó cambio, esforzo).
• CT6 - Creatividade, iniciativa i espíritu emprendedor.
O desenvolvemento docente da materia estrutúrase ao redor de clases presenciais onde se exporán os fundamentos teóricos da materia e estableceranse os criterios para que o alumno desenvolva os conceptos básicos mediante lecturas e traballos. En devanditas clases buscarase a interacción entre os profesores e os alumnos.
Na docencia interactiva preténdese incidir na aplicación dos conceptos teóricos. Nas prácticas desenvolveranse casos prácticos de dimensionamento de instalacións hidráulicas.
Realizarase unha visita técnica a unha instalación de produción acuícola ou de tratamento de auga.
Realizaranse titorías personalizadas para o apoio directo ao alumno.
Prácticas 1 día UDC
Farase un seguimento personalizado de cada alumno, contando asistencia e participación (15-35%), completado cunha proba obxectiva tipo test (65-85% da materia)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
Clases expositivas Clases maxistrais 12 1.5 18 30 1,2
Clases interactivas Prácticas de laboratorio 4 0,5 2 6 0,24
Clases de pizarra
Seminarios 5 1.0 5 10 0,4
Titorías Titorías 1 3 0,12
Estudo e preparación de exames Preparación das clases expositivas 18 18 0,72
Preparación das clases interactivas 6 6 0,24
Realización de exames Exame das clases expositivas 1,5 1,5 1,5 0,06
Exame das clases interactivas
Revisión de exames 0,5 0,5 0,5 0,02
Total 26 49 75 3
Asistir ás clases.
Consultar a bibliografía recomendada.
Asistir a titorías.
Participar nas clases.
Estudar de xeito regular.
Resultados da aprendizaxe:
Coñecer cáles son os indicadores de calidade do auga e dos tipos de filtración
Coñecer os criterios de selección de emprazamientos.
Coñecer os sistemas de toma e condución do auga e dos tanques de almacenamento e condución.
Coñecer os distintos tipos de xestión do auga en diferentes estruturas de cultivo, de deseño de tanques de cultivo (materiais, tamaños, etc), de estanques, estruturas flotantes mar aberto, etc
Para cursar a manteria é aconsellabe que o alumno posúa coñecementos básicos de Matemáticas, Física (especialmente Mecánica de Fluídos), Química, Bioquímica e Enxeñería Química
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”
Manuel Luis Torres Labandeira
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Agroforestal
- Área
- Enxeñaría Agroforestal
- Correo electrónico
- m.torres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade