Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Botánica, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Botánica, Área externa M. U. en Biodiversidade Terrestre: Caracterización, Conservación e Xestión
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Capacidade de recoñecemento e identificación de elementos dos ecosistemas terrestres
• Capacidade para detectar e avaliar a interacción da biota e o medio físico nun ecosistema
• Capacidade de detectar e avaliar interaccións biolóxicas dun ecosistema.
• Capacidade de identificar procesos de cambio nos ecosistemas terrestres
Actividades expositivas (14h) (Temario de teoría):
1. Conceptos de hábitat e ecosistema. Variables bióticas e abióticas no ecosistema terrestre.
2. Interaccións biolóxicas
3. Comunidades: tipos e características principais
4. Cambio nos ecosistemas terrestres. Intercambios de materia e enerxía
Actividades interactivas (7h)(prácticas/seminarios):
1. Análise de comunidades.
2. Cuantificación da diversidade e grupos funcionais en comunidades
3. Estudo e análise de interaccións biolóxicas nun ecosistema
4. Exposición de traballos
• Begon M., Townsend C.R., Harper J.L., 2006. Ecology (4th ed). 759pp. Blackwell.
• Hill D, Fasham M, Tucker G, Shewry M, Shaw P., 2006. Handbook of Biodiversity methods. 589pp. Cambridge University Press.
• Loidi, J. ,2017. The Vegetation of the Iberian Peninsula, vol 1. Springer. 676 pp. Cham, Switzerland
• Peinado M., Monje L. & Martínez J.M. 2006. Manual de Geobotánica: El paisaje vegetal de Castilla-La Mancha. Junta de Castilla-La Mancha, Consejería de Medio Ambiente. Toledo.
• Rivas-Martínez S., Díaz T., Fernández, F., Izco J., Loidi J., lousa M., & Penas A. 2002. Vascular plant communities of Spain and Portugal. Itinera geobotanica 15 (2): 433-922.
• van Dyke F, 2008. Conservation Biology. 480pp. Sringer.
• van der Maerl E (Ed.), 2005. Vegetation Ecology. 411pp. Blackwell.
BÁSICAS e XERAIS
CG01 - Adquisición da capacidade de análise sobre a situación actual e futura da biodiversidade.
CG02 - Uso da terminoloxía adecuada no ámbito da biodiversidade terrestre
CG03 - Empregar fontes de información e bases de datos necesarias para contribuír á análise e xerar información específica.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e os poidan transferir á resolución de problemas en entornas novas ou pouco coñecidas dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes saiban integrar coñecementos e poidan enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de análise y síntese.
CT2 - Capacidade para o razoamento, argumentación e toma de decisións.
CT3 - Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT4 - Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada en distintos idiomas
ESPECÍFICAS
CE6- Coñecer as técnicas de identificación dos organismos e as tipoloxías de interaccións biolóxicas.
Clases expositivas apoiadas con ferramentas propias da aula (encerado, ordenador, cañón de vídeo), e complementadas con soporte docente online (Campus Virtual). Nelas o profesor presenta conceptos e/o procedementos, aportando información básica necesaria para entender unha perspectiva teórica ou un procedemento práctico, promovendo a participación do estudantado.
Clases interactivas: Traballos de campo complementados con prácticas de laboratorio e traballos de gabinete; o seu obxectivo é a observación in situ de aspectos do medio físico e biolóxico, a realización de experimentos, a interpretación, procesamento e resolución de casos prácticos e/o a aprendizaxe e aplicación de software informático, co apoio e supervisión do profesorado
Realización de traballos e informes. Exposición oral de traballos individuais ou en grupo. Debate con profesores e alumnado. Seguimento, foros e debates online.
A metodoloxía proposta sigue os liñamentos propios da docencia baseada en proxectos desenvoltos no medio natural.
A docencia terá lugar na Estación Biolóxica do Caurel (USC) e contorna durante tres días consecutivos na primavera. Neste período se alternarán clases expositivas coas interactivas; estas últimas se organizarán por grupos de alumnos. Cada grupo se encargará de desenvolver un proxecto práctico relativo a algún dos contidos do curso. A última sesión de traballo se dedicará á organización dos resultados dos proxectos e unha breve exposición pública dos mesmos.
O horario de reparto da docencia vendrá condicionado polas condicións climáticas que se dean durante eses días.
% MÍNIMO % MÁXIMO COMPETENCIAS
Seguimento do desempeño e participación nas actividades 20 30 CG01,CG02, CT1
Elaboración dun traballo escrito por grupos 20 40 CG03, CB7, CB8, CT2, CT3, CT4, CE6
Presentación pública do traballo 30 40 CG03, CB7, CB8, CT2, CT3, CT4, CE6
Exame 0 30 CG01,CG02, CT1, CT2,
O principal método de avaliación será o seguimento da participación individual de cada alumno no grupo de traballo, e a elaboración e exposición do informe final do proxecto. De ser necesario, a avaliación se completará cun exame.
No caso de non superar a primeira oportunidade, o alumnado deberá realizar unha proba única de exame para superar a materia na segunda oportunidade.
Horas Presencialidade (%)
Clases expositivas 14 100
Clases interactivas 7 100
Titorías 1 100
Exame 2 100
Estudo persoal 51 0
Total horas traballo 75
Asistir participativamente as clases teóricas e prácticas.
Utilizar os recursos informáticos propostos e consultar na biblioteca a bibliografía aportada.
Joaquin Gimenez De Azcarate Cornide
- Departamento
- Botánica
- Área
- Botánica
- Correo electrónico
- joaquin.gimenezdeazcarate [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor