Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física de Partículas
Áreas: Física Teórica
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo deste curso é presentar unha selección de temas que complementen a formación do alumno no ámbito da Física Cuántica. Os temas específicos elixíronse pola súa relevancia en diferentes ámbitos da Física actual na temática dos másteres universitarios en Física e Ciencias e Tecnoloxías da Información Cuánticas.
1. Revisión dos principios fundamentais da mecánica cuántica
2. Estados coherentes do oscilador harmónico. Os gatos de Schrödinger. estados comprimidos. Distribucións de cuasi-probabilidade
3. Problema de medición. Decoherencia e aparición da realidade clásica. Modelos de decoherencia. Localización por colisións con partículas ambientais.
4. Dinámica cuántica xeneralizada. Operadores Kraus e saltos cuánticos. Superoperadores e ecuacións piloto. Ecuación de Lindblad.
5. Aplicación ao oscilador harmónico amortecido.
6. Interacción radiación-materia. Modelo de Rabi. Campo electromagnético cuantizado. Modelo de Jaynes-Cummings.
-Notas de clase
-M. Le Bellac, Quantum Physics, Cambridge University Press, 2006
-M. Schlosshauer, Decoherence and the quantum-to classical transition, Springer 2007
-H. P. Breuer, F. Petruccione, The theory of open quantum systems, Oxford Univ. Press. 2002
-S. Haroche, J. M. Raimond, Exploring the quantum, Oxford Univ. Press. 2006
Competencias
Máster en Física
Este materia permíte adquirir as seguintes competencias mencionadas no informe de verificación do Máster de Física:
Básicas e xerais:
CG01 - Adquirir a capacidade para realizar traballos de investigación en equipo.
CG02 - Posibilidade de análise e síntese.
CG03 - Adquirir a capacidade de escribir textos, artigos ou informes científicos de acordo coas normas de publicación.
CG04 - Familiarizarse coas diferentes modalidades empregadas para a divulgación de resultados e a divulgación do coñecemento nos encontros científicos.
CG05 - Aplicar coñecementos para resolver problemas complexos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e / ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en escenarios novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados en información que, incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas relacionadas coa aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os últimos coñecementos e razóns que os apoien a audiencias especializadas e non especializadas dunha forma clara e inequívoca.
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan seguir estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
Transversais:
CT01 - Capacidade para interpretar textos, documentación, informes e artigos académicos en inglés, a linguaxe científica por excelencia.
CT02 - Desenvolver a capacidade de toma de decisións responsable en situacións complexas e / ou responsables.
Específicas:
CE12 - Ofrecer formación especializada nos diferentes campos cubertos pola Física Fundamental: desde física ambiental, física de fluidos ou acústica ata fenómenos cuánticos e de radiación coas súas aplicacións tecnolóxicas, médicas, etc.
CE13 - Mestres ferramentas interdisciplinarias, tanto a nivel teórico, experimental ou computacional, para realizar con éxito calquera investigación ou actividade profesional dentro de calquera campo da Física.
Máster Universitario en Ciencia e Tecnoloxías da Información Cuánticas:
En canto ao máster universitario en Ciencia e Tecnoloxía da Información Cuántica, o alumnado que curse esta materia adquirirá as capacidades e habilidades de pensamento crítico e creativo, comunicación e traballo colaborativo que se sinalan na acta de verificación do título (HD1, HD2, HD3).
Ademais das competencias básicas (CB1-CB5), xerais (CG1-CG4) e transversais (CT1-CT8) que se especifican na memoria de verificación do título, o alumnado adquirirá as seguintes competencias específicas para esta materia.
Competencias específicas:
CE4: Coñecer e ser capaz de aplicar as teorías físicas inherentes á comprensión dos sistemas de procesamento da información cuántica, incluíndo a termodinámica cuántica, así como os aspectos avanzados do magnetismo e da mecánica cuántica.
CE6: Coñecer e comprender a natureza das plataformas físicas de procesamento da información cuántica en sistemas fotónicos: óptica cuántica, sistemas ópticos integrados, sistemas optoatómicos, sistemas de detección e medida, fotónica de semicondutores.
Resultados da aprendizaxe
O obxectivo deste curso é presentar unha selección de temas que complementen a formación do alumno no ámbito da Física Cuántica. Os temas específicos elixíronse pola súa relevancia en diferentes ámbitos da Física actual na temática dos másteres universitarios en Física e Ciencias e Tecnoloxías da Información Cuánticas.
As clases serán presenciais e retransmitiranse de forma sincronizada aos demais campus
- Clases expositivas: nelas explicaranse os contidos programados e responderanse as dúbidas que poidan xurdir. Propoñeranse exercicios e problemas que o alumnado deberá resolver no seu propio tempo de traballo.
- Clases interactivas: resolución dos exercicios e problemas propostos, compartindo dúbidas. Os alumnos terán protagonismo para presentar os seus resultados.
- Titorías: nelas atenderase ao alumnado de forma personalizada para orientarlles e resolver as súas dúbidas.
- Traballo autónomo: durante este tempo realizarase o estudo da materia e a resolución das tarefas propostas.
Haberá unha plataforma virtual onde se fará accesible material formativo e informativo imprescindible e complementario.
A avaliación da materia será unha combinación de diferentes aspectos. A ponderación fixarase e anunciarase ao comezo do curso dentro das marxes aprobadas na memoria de verificación.
1- Avaliación continua: asistencia e participación en clases expositivas e interactivas, entrega de exercicios e problemas resoltos, presentación voluntaria de resultados.
Ponderación: 60%
2. Traballos de ampliación
Ponderación: 40%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación ao recollido na "Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”:
"Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes."
Máster en Física:
Docencia teórica: 20 horas.
Docencia interactiva: 10 horas.
Titoría individual do alumno: 1 hora.
Traballo persoal do alumno e outras actividades: 44 horas.
Total: 75 horas
Máster en Ciencias e Tecnoloxía da Información Cuántica:
Clases maxistrales: 15 horas
Clases interactivas: 10 horas
Titoría individual do alumno 1 hora
Traballo persoal do alumnado: 49 horas.
Total: 75 horas
No máster en Física impartiranse 5 horas adicionais de docencia teórica para complementar algúns dos contidos do curso e así poder desenvolver as competencias máis específicas do devandito máster universitario.
Resulta imprescindible un estudo continuado, a consulta de libros, así como a realización dos exercicios e traballos propostos.
As titorías poden ser presenciais ou en liña e requirirán cita previa.
Alfonso Vázquez Ramallo
Coordinador/a- Departamento
- Física de Partículas
- Área
- Física Teórica
- Teléfono
- 881813990
- Correo electrónico
- alfonso.ramallo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
22.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
30.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |