Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 15 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 15 Total: 40
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía, Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Xeografía Humana, Área externa M.U en Desafíos das Cidades Atlánticas
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Comprender que as cidades son espazos complexos onde as decisións políticas deben tomarse atentendo a criterios de sustentabilidade económica, social e ambiental
- Aproximarse á comprensión das principais características das políticas urbanas e as súas tipoloxías
- Asimilar a importancia da gobernanza como un xeito de goberno do territorio que permite a cooperación e colaboración solidaria e integrada entre os diferentes axentes e actores
- Comprender a complexidade dos actores e axentes que interactúan nos espazos urbanos e os mecanismos para favorecer a súa participación
- Coñecer as principais metodoloxías de traballo en gobernanza e políticas urbanas
Concepto de gobernanza. Diversidade de actores.
Características e especificidades dos espazos urbanos
1. A calidade do goberno non contexto urbano.
• Gobernanza multinivel.
• As claves dunha boa gobernanza urbana.
• Evolución das políticas urbanas.
• As relacións entre gobernanza, políticas urbanas e planificación.
2. Concepto de políticas públicas. Concepto e tipos de políticas urbanas.
Políticas públicas e gobernanza urbana: acción no territorio.
Urbanismo.
-Planificación urbana e rexional.
-Políticas de vivenda.
-Políticas de participación cidadá.
-Políticas de transporte e mobilidade urbana.
-Políticas turísticas.
-Políticas de inclusión e diversidade. Políticas de pobreza e exclusión social.
-Técnicas, instrumentos e metodoloxías de traballo.
Bibliografía básica
Jimenez, M. (2019). Urbanismo participativo y gobernanza urbana en las ciudades inteligentes : el efecto reina roja en derecho administrativo. Cizur Menor, (Navarra: Aranzadi Thomson Reuters.
Jouve, B. & Álvarez, M. (2005). Cuestiones sobre gobernanza urbana. Barcelona: Fundació Carles Pi i Sunyer d'Estudis Autonòmics i Locals.
Plata, M., Marquina. & Plata, M. (2017). La gobernanza urbana y metropolitana en la era del cambio climático. México, D.F: UACM, Universidad Autónoma de la Ciudad de México Ediciones Eón.
Bibliografía complementaria
Blanco, I. (2009). Gobernanza urbana y políticas de regeneración: el caso de Barcelona. Revista Española de Ciencia Política, (20), 125-146.
Díaz-Orueta, F., Lourés, M. L., & Pradel-Miquel, M. (2018). Transformando los modelos de crecimiento y cohesión: cambios en la gobernanza de Barcelona y Madrid. EURE (Santiago), 44(131), 173-192.
Rey Pérez, J. (2017). Patrimonio, cultura y gobernanza urbana. PH: Boletín del Instituto Andaluz del Patrimonio Histórico, 25 (91), 142-143.
Rodríguez, R. M., & González, O. L. (2019). Analizando la gobernanza urbana mediante la aplicación del análisis de redes sociales (ARS): el caso del Segundo Plan Estratégico de Málaga. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, (80).
Tomàs, M. (2018). Políticas europeas y gobernanza metropolitana: una asignatura pendiente. Gestión y Análisis de Políticas Públicas, 53-64.
COMPETENCIAS BÁSICA E XERAIS
CB1 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
CB2 - Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB3 - Que o estudantado sexa capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB4 - Que o estudantado saiba comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
CB5 - Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
CX1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
CX2 - Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo e formular hipóteses razoables.
CX3 - Adquirir coñecementos, ferramentas e recursos de alto nivel para cubrir as expectativas investigadoras e profesionais do estudantado e da sociedade no relativo ao estudo da Ordenación, Planificación e Xestión das cidades.
CX4 - Manexar conceptos, métodos e ferramentas propias da investigación na análise urbanística para fins específicos.
CX5 - Recoñecer a necesidade de desenvolver unha propia perspectiva crítica cos diversos procesos que poden xerar impactos negativos no espazo urbano.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais tanto de Portugal como da comunidade autónoma de Galicia.
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
CT4 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
CT6 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE.2.2.- Propoñer medidas de diagnóstico de situacións e establecemento de plans e propostas de intervención para alcanzar as metas sociais.
CE.5.1.- Comprender o marco legal e institucional da gobernanza urbana e coñecer os principios de gobernanza multinivel.
CE.5.2.- Manexar instrumentos, ferramentas e tecnoloxía para fomentar a cooperación e coordinación dos diferentes axentes urbanos e realizar procesos participativos.
CE.5.3.- Realizar procesos de análises, avaliación e diagnóstico das cidades que permitan optimizar as iniciativas promovidas polos modelos de gobernanza urbana
multiescalar.
CE.6.1.- Discutir as diferentes traxectorias das cidades e as diferentes opcións de política urbana.
Clases expositivas. Desenvolvemento de contidos teóricos e de conceptos relacionados coas materias.
Clases interactivas. Aplicación dos contidos teóricos á análise de problemas ou situacións concretas. Inclúen actividades cunha participación activa dos estudantes como seminarios, discusión de casos prácticos, simulacións, resolución de problemas, defensa de informes, exposición de traballos.
Titorías. Reunións voluntarias e concertadas do profesor cos estudantes, individualmente ou en pequenos grupos.
A avaliación é de tipo continuo e de acordo e seguiranse estes criterios:
1. 80%: Elaboración dun traballo de curso centrado nalgún plan estratéxico, cunha proposta alternativa. A listaxe bibliográfica e as referencias dentro do texto deberán ser correctos.
2. 20%: Exposición oral do traballo. Esta é un requisito obrigatorio para superar a materia.
Para realizar media é necesario ter un mínimo do 40% da nota de cada unha das partes (contidos e exposición do traballo).
Na segunda oportunidade, seguiranse os mesmos criterios que na primeira oportunidade.
3. Aos/a alumnos/ as con dispensa concedida polo Centro, seguindo o recollido na Instrución nº 1/2017 da Secretaría Xeral da USC, requiriranse entregas equivalentes ás do alumnado sen dispensa.
Na USC un crédito ECTS equipárase a 25 horas de traballo do estudante (estas horas contemplan todas as actividades formativas dunha asignatura: clases maxistrais, clases de seminario e laboratorio, traballo autónomo do estudante, avaliación).
Esta equivalencia está dacordo coa norma estatal (obrigatoria en toda España) que regula o crédito ECTS (Real Decreto 1125/2003 pdf), que permite un rango entre 25 e 30 horas.
Con carácter xeral, recoméndase ao alumnado contemplar cada materia como un aspecto particular dunha problemática máis ampla, neste caso a planificación estratéxica como clave para o desenvolvemento dun territorio. Esta materia implica un traballo continuado de seguimento das clases e un esforzo dedicado á elaboración do portafolio e do traballo de curso. Máis aló das clases, recoméndase utilizar as titorías para un adecuado seguimento da materia. Así mesmo, espérase do/da alumno/a unha aprendizaxe autónoma e iniciativa.
Angel Miramontes Carballada
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Correo electrónico
- angel.miramontes [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Xoves | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 02- Cartografía |
09.01.2025 19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02- Cartografía |
20.02.2025 19:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 02- Cartografía |