Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 10 Total: 22
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
• Coñecer os procesos que se desenvolven na área funcional de xestión de contratación e compras do proxecto.
• Coñecer as bases dunha metodoloxía de xestión de aprovisionamentos do proxecto, aplicable a calquera tipo de proxecto (informática, construción, I+D, axuda ao desenvolvo etc.)/ etc.).
• Coñecer as principais estratexias contractuais existentes. Reflexionar sobre os proles e contras das devanditas estratexias contractuais.
• Saber seleccionar unha estratexia contractual adecuada en proxectos normais cuxa misión poida comprender suficientemente ben o alumno. Saber realizar unha sinxela planificación contractual nos devanditos proxectos. Saber realizar unha sinxela xestión de aprovisionamentos nos devanditos proxectos.
• Coñecer a configuración xeral da contratación do sector público. Saber analizar o proceso xeral de adxudicación dun contrato e os procedementos
Na memoria do título contemplanse os seguintes contidos:
- Aspectos xerais e específicos da contratación.
- Técnicas de negociación.
- Estratexias contractuais.
Estos contidos desenvólvense no seguinte temario:
Parte I. Aspectos xerais da contratación (2 HE + 2 HS)
- Planificación (documentar as decisións de compras, especificar o enfoque, identificar os provedores potenciais);
- Efectuar as adquisicións (obter respostas dos provedores, analizar e seleccionar as mellores ofertas, negociar e adxudicar o mellor contrato posible);
- Control das adquisicións; peche contractual.
Parte II. Aspectos específicos da xestión da contratación (2 HE + 4 HS)
- Plan de xestión de aprovisionamentos (contratación e compras) e o seu contido.
- Procesos de licitación e adxudicación.
- Publicidade das decisións tomadas durante os procesos de contratación.
- Importancia e uso dunha estimación realista obxectiva do prezo do contrato a efectos da selección de subministradores ou contratistas.
- Criterios e baremos de selección de subministradores ou contratistas; requisitos mínimos para participar no proceso.
- Reunións con vendedores / contratistas antes da presentación de propostas.
- Negociacións previas á firma do contrato.
- Activación e inspección de pedidos.
- Interrelacións co sistema de control de cambios contractuais.
- Inspeccións e auditorias durante a execución.
- Interrelacións co sistema de certificacións e pagos.
- Xestión de reclamacións.
- Rexistros documentais da administración do contrato.
- Cando hai que probar o produto final: postas en marcha parcial e completa, probas de funcionamento e de rendementos parciais e completos.
- Cando hai que documentar o produto adquirido: activación da entrega de documentos (manuais de operación, mantemento e reparación).
- Recepcións provisionais e definitiva.
- Protocolos de negociación
Parte III. Estratexias contractuais (1 HE)
- Estratexias ou tipoloxías contractuais segundo o seu alcance.
- Estratexias ou tipoloxías contractuais segundo a organización.
- Estratexias ou tipoloxías contractuais segundo o prezo.
- Estratexias ou tipoloxías contractuais segundo o sistema de adxudicación.
- Proles e contras e principais campos de aplicación das diferentes estratexias contractuais.
Parte IV. A Lei de Contratos do Sector Público (4 HE + 4 HS)
- Presentación da Lei.
- Contratos do sector público.
- Configuración xeral da contratación do sector.
- Preparación dos contratos e procedementos de contratación.
Na materia, empregarase a seguinte bibliografía básica:
• PMI 2021. Guía de los fundamentos para la dirección de proyectos y el Standart para la gestión de proyectos (guía del PMBOK®) -- Séptima edición. Project Management Institute, Pensilvania.
• Comisión Europea (2022). Metodología PM² de gestión de proyectos. Guía 3.0.1.
Así mesmo, recomendarase ao alumno a consulta da seguinte bibliografía complementaria:
• Chen E., Frame, J. D. (2006) Principles of Contracting for Project Management. UMT Press, EEUU.
• Fleming, Q.W. (2003) Project Procurement Management: Contracting, Subcontracting, Teaming. Ed. Quentin Fleming, EEUU.
• Masterman, J.W.E. (2002) Introduction to building procurement systems. Spon Press, London, UK.
Con10 - Metodoloxías da xestión de compras nun proxecto TIPO: Coñecementos ou contidos
H/D10 - Comparar e seleccionar alternativas técnicas e de xestión TIPO: Habilidades ou destrezas
H/D11 - Identificar metodoloxías e técnicas emerxentes TIPO: Habilidades ou destrezas
Comp12 - Elaborar un plan de xestión de adquisicións TIPO: Competencias
Metodoloxía con clases expositivas en grupos de 25 alumnos (9 horas), empregando como elementos de apoio as presentacións en diferentes formatos (powerpoint, prezi etc.)/ etc.). As sesións expositivas serán completadas con docencia interactiva en grupos de 25 alumnos (10 horas), orientadas á resolución de casos prácticos. Considéranse ademais 3 horas de tutorización en grupo reducido.
Sobre a base establecida na docencia expositiva e interactiva, os alumnos realizarán traballos dirixidos á elaboración dun portafolio, no cal se incluirán os elementos das sesións prácticas interactivas xunto co desenvolvido polo propio alumno de forma non presencial. Os alumnos contarán co apoio de titorías para o desenvolvemento das actividades previstas. Ademais, o Campus Virtual será empregado como plataforma para a comunicación co alumno e subministración da información que necesita tanto para as sesións expositivas, coma para a docencia interactiva e o traballo persoal.
Especificamente, empregaranse:
• Leccións maxistrais e participativas
• Seminarios para o desenvolvemento de traballos prácticos
• Realización de presentacións dos traballos
• Aprendizaxe baseado na resolución de casos prácticos
• Titorías individualizadas e colectivas
• Traballo autónomo e estudo individual dos alumnos
A utilización da plataforma da USC virtual permitirá axilizar o fluxo de información bidireccionalmente entre alumno e profesor, imprimindo axilidade á docencia da materia, e facilitando o acceso á documentación por parte do alumno.
Mixta con casos prácticos e exame oral. Os casos prácticos terán dúas vertentes claramente diferenciadas. Por unha banda o alumno deberá de realizar un plan de xestión de compras do proxecto, integrado no traballo fío condutor. Adicionalmente o alumno resolverá un caso práctico relacionado coa preparación de contratos e procedementos de contratación, segundo a Lei de Contratos do Sector Público. A cualificación do alumno é unha media ponderada, ao 50%-25%-25%, entre o rendemento de leste nas partes nas que se avalía: exposición oral, calidade da práctica proposta, e plan de xestión de compras desenvolto no traballo fío condutor. Non superará a materia aquel alumno que non obteña un mínimo de 5 puntos sobre 10 en cada parte. No exame oral avaliarase ao alumno en función das súas respostas ás preguntas dos profesores na exposición do plan de xestión de compras desenvolvido, así como a calidade da exposición e o axuste ao tempo dispoñible. Nas prácticas avaliarase o rendemento do alumno na aula, o axuste ao solicitado, e a calidade das memorias entregadas.
Para superar a materia esíxeselle ao alumno a asistencia a un 75% das clases teóricas e prácticas. O non cumprimento da asistencia levará consigo que, para a superación da materia, o alumno teña que facer un traballo adicional proposto polo profesor. As cualificacións dos casos prácticos e dos exames orais conservaranse unicamente durante o curso académico.
Proba oral (50%): competencias avaliadas Con10.
Plan de xestión de compras no traballo fío condutor (25%) e caso práctico (25%): competencias avaliadas Con10, H/D10, H/D11 e Comp12.
“Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Estes criterios son válidos para a convocatoria de 1ª e 2ª oportunidade e as cualificacións conservaranse unicamente durante o curso académico.
Estudo de materiais docentes durante a impartición da materia, 10 horas. Preparación de prácticas, 10 horas. Elaboración de memorias de prácticas, 15 horas. Preparación do exame e avaliación, 21 horas. Total: 51 horas de traballo persoal.
Asistencia a todas as actividades docentes.
Consulta da bibliografía recomendada.
Participación activa nas clases e uso das titorías
Mario Valladares Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- mario.valladares [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU