Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 11 Total: 22
Linguas de uso Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Electrónica e Computación
Áreas: Linguaxes e Sistemas Informáticos
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo principal desta materia é coñecer e traballar nos procesos propios da xestión de proxectos de intelixencia artificial tendo en conta, tanto a dimensión de xestión de proxectos software como as particularidades propias existentes nos proxectos de intelixencia artificial, cunha visión integral de xestión da calidade que contemple non só aspectos técnicos senón tamén éticos e legais. Seguindo esa estrutura preténdese transmitir e involucrar ao estudante en todos os pasos necesarios para a obtención dun sistema de intelixencia artificial desde o punto de vista da xestión de proxectos, proporcionando unha visión global das metodoloxías, procesos e técnicas propios do desenvolvemento e xestión de sistemas intelixentes. O alumnado será capaz de realizar as actividades necesarias para a planificación e seguimento dun proxecto no devandito ámbito, tanto desde o punto de vista de elección das actividades, recursos e tecnoloxías como de selección ou deseño propio das ferramentas e variables para a correcta avaliación e control de resultados de todas as fases do proxecto. Así mesmo, proporcionaranse coñecementos básicos sobre emprendemento baseado en sistemas e aplicacións da Intelixencia Artificial e os modelos de negocio involucrados xunto a posibilidades de financiamento de devanditos emprendementos. Tamén se tratarán os diferentes modelos de difusión dos resultados de proxectos de IA.
Tipoloxía de proxectos e modelos en Intelixencia Artificial.
Introdución ao modelo de desenvolvemento en Aprendizaxe Automática.
Metodoloxías de desenvolvemento e xestión para Sistemas Intelixentes.
Concepción, preparación e financiamento de proxectos de I+D+i en IA.
Conceptos de emprendemento baseados e a súa aplicación en IA: modelos de negocio e metodoloxías.
Publicación de resultados e movementos Open Science, Open Data e participación da sociedade (RRI).
Difusión da ciencia e internacionalización.
PMBOK: Guía de los Fundamentos Para la Dirección de Proyectos (guía del PMBOK)- 6 Ed, Project Management Institute, 2017. ISBN: 978-1628251944.
Scrum y XP desde las trincheras – 2ªEd, Henrik Kniberg, 2007. C4Media Inc. ISBN: 978-1-4303-2264-1
Tras cursar a materia o alumno debería ser capaz de ver un proxecto software como un conxunto de procesos. Preténdese que o alumno adquira unha visión do alcance que implica o desenvolvemento dun proxecto, dos procesos involucrados e da súa necesidade para o desenvolvemento de software de calidade.
Como resultado do desenvolvemento da materia os alumnos adquirirán competencias básicas e xerais: CG1, CG2, CG4, CG5, CB6, CB7, CB9 E CB10. As competencias transversais: CT5, CT8 E CT9 e as competencias específicas CE19, CE20, CE21, CE22, CE28 e CE29.
Método expositivo / lección maxistral: o profesorado presenta un tema ao alumnado co obxectivo de facilitar un conxunto de información con alcance concreto. Esta metodoloxía docente aplicarase á actividade formativa "Clases de teoría".
Prácticas de laboratorio: o profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia.
O alumnado pode traballar a solución aos problemas expostos de forma individual ou en grupos. Esta metodoloxía docente aplicarase á actividade formativa "Clases prácticas de laboratorio" e poderase aplicar á actividade formativa de "Sesións de aprendizaxe baseada en problemas, seminarios, estudo de casos e proxectos".
Aprendizaxe por proxectos: exponse ao alumnado proxectos prácticos cuxo alcance require que se lle dedique un parte importante da dedicación total do alumno á materia. Ademais, polo alcance dos traballos a realizar, requírese non só que o alumnado aplique competencias de xestión ademais de competencias de índole técnica.
Para superar a materia, o alumnado deberá aprobar por separado tanto a teoría como a práctica da materia. As prácticas non se recuperan en xullo; excepto naqueles casos nos que o estudante alcance o 40% da nota máxima de prácticas permitíndoselle entón que realice todas as prácticas respecto dun novo caso práctico especificamente exposto para unha posible recuperación. De ser así, o novo caso práctico será subido á plataforma virtual dúas semanas antes do exame teórico da materia. Na valoración dos traballos entregados polo alumnado valorarase o grao de consecución das competencias en particular a posta en práctica dos contidos achegados pola materia ás devanditas competencias. Ademais, valorarase as competencias transversais sempre que son requiridas para o desenvolvemento destes traballos.
As preguntas do exame teórico centraranse nos contidos específicos, que se desenvolveron na materia, en relación ás súas competencias e que poderán ser adquiridos tanto na parte expositiva como na interactiva. A duración media do exame é de aproximadamente 2 horas e poderá constar de preguntas tipo test, preguntas curtas e problemas de casos prácticos. No exame avaliarase o grao de asimilación dos obxectivos docentes establecidos no programa docente da materia.
Non se realizará ningún exame parcial.
Unha vez aprobadas ambas as partes por separado, cada parte contará un 50% na nota final.
Para ter unha avaliación de NON PRESENTADO debe de concorrer algunha das seguintes circunstancias:
1. Non asistir polo menos ao 85% das prácticas da materia.
2. Non realizar o exame teórico da materia a pesar de superar as prácticas da materia.
3. Non realizar o exame teórico da materia e comunicar explicitamente e por escrito ao responsable da materia que se abandona a materia cando, aínda realizando polo menos o 80% das prácticas da materia, non se aprobaron @dicha prácticas.
Peso da avaliación continua na oportunidade extraordinaria de recuperación (probas de Xullo):
1. Mantense a nota conseguida nas prácticas durante o curso e tamén o seu peso na nota final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O tempo total de estudos e o traballo persoal do estudante é de 75 horas, repartidas aproximadamente da seguinte maneira:
1. Clases de teoría: 10 horas
2. Estudo autónomo do alumno: 10 horas
3. Clases prácticas de laboratorio: 5 horas
4. Redacción de traballos prácticos: 15 horas
5. Aprendizaxe baseada en problemas, estudo de casos e proxectos: 6 horas
6. Realización de traballos tutelados, exames?: 29 horas
O esforzo descrito entre actividades 4 e 6 poderá rebalancearse ao longo do curso sen que implique un sobreesforzo total por parte do alumno.
A docencia será impartida en Inglés
José Manuel Cotos Yáñez
Coordinador/a- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881816461
- Correo electrónico
- manel.cotos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
José Ángel Taboada González
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Linguaxes e Sistemas Informáticos
- Teléfono
- 881816457
- Correo electrónico
- joseangel.taboada [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
17:00-18:30 | Grupo /CLE_01 | Inglés | IA.02 |
18:30-20:00 | Grupo /CLIL_01 | Inglés | IA.02 |
22.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.02 |
22.05.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | IA.02 |
27.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLIL_01 | IA.02 |
27.06.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | IA.02 |