Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 100 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo xeral desta materia é que o alumnado adquira coñecementos a nivel avanzado sobre o comportamento e as experiencias psicolóxicas dos traballadores, en contornas actuais caracterizados pola alta volatilidade, flexibilidade e innovación. Todo iso co obxectivo dunha intervención na realidade da empresa, poñendo especial énfase na adquisición de habilidades e técnicas de intervención nos procesos psicosociais de incorporación e integración á actividade laboral.
- A explicación do comportamento organizacional e a súa relación coas prácticas de RRHH en contornas flexibles, innovadoras e de alto rendemento.
- Xestión de equipos de traballo e produtividade organizacional.
- Conflito e xestión do conflito.
- Motivación, compromiso e satisfacción laboral desde a perspectiva das organizacións saudables.
- Poder e política nas organizacións innovadoras.
- Xustiza organizacional e contornas libres de discriminación.
- Sostibilidade organizacional e organizacións verdes.
Bibliografía básica:
- Robbins, S.P. y Judge, T. (2017). Fundamentos de comportamiento organizacional. México: Prentice Hall.
- Salgado, J. (1997). Comportamiento organizacional. Vigo: Escuela de Negocios CaixaVigo.
- Martín Castilla, J.I. (2016). Gestión sostenible de las organizaciones. Modelo de responsabilidad. Pirámide.
Complementaria:
- Collado, C. (2006). La comunicación en las organizaciones. Méjico: Trillas
- Giraudier, M. (2004). Cómo gestionar el clima laboral: escuchar, dar feedback, comunicar, negociar, motivar.... Barcelona: Obelisco.
- Gibson, J. L., Ivancevich, J. M., Donnelly, J. H. y Konopaske R. (2011). Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. México: McGraw Hill.
- Landy, F. J y Conte, J.M. (2005). Psicología industrial. México: McGraw Hill.
- Luthans, F. (2008). Comportamiento organizacional. México: McGrawHill.
- Munduate, L. y Medina, F. (2005). Gestión del conflicto, negociación y mediación. Madrid: Pirámide
- Newstrom, J. (2011). Comportamiento humano en el trabajo. México: McGrawHill
- Palací, F. J., Osca, A., Moriano, J. A., Lisbona, A. (2016). Nuevas Perspectivas en Psicología de las Organizaciones. Madrid: Sanz y Torres
- Spector, P. (2010). Psicología Industrial y Organizacional. Investigación y práctica. México: Manual Moderno.
- Wagner III, J.A y Hollenbeck, J.R. (2004). Comportamiento organizativo. Consiguiendo la ventaja competitiva.
- Yukl, G. (2008). Liderazgo en las organizaciones. Madrid: Pearson Prentice Hall.
-Ser capaz de identificar e comprender a importancia do factor humano en traballo nas contornas actuais caracterizados pola alta volatilidade, flexibilidade e innovación.
-Coñecer e ser capaz de aplicar a un nivel especializado algunhas das principais técnicas de intervención e tratamento psicolóxico sobre o comportamento e a xestión dos RRHH.
-Coñecer e ser capaz de aplicar os modelos nos que se basea o funcionamento das organizacións actuais e a xestión do comportamento organizacional e os RRHH.
-Ser capaz de aplicar os principais métodos, técnicas, instrumentos, estratexias e procedementos de avaliación e de intervención sobre o comportamento nas organizacións saudables.
-Ser capaz de mostrar unha actitude positiva cara ás achegas que desde a materia se poden realizar para o logro dos obxectivos organizacionais e persoais e ser capaz de levar a cabo ditas achegas.
-Ser capaz de orientar a súa actuación profesional a partir do respecto e a consideración dos principios e valores propios da materia e do Código Deontolóxico da profesión.
As clases expositivas e prácticas están orientadas á capacitación do estudantado respecto a a adquisición dos coñecementos relativos aos contidos da materia. Para iso o profesorado explicará os diferentes temas apoiándose en material audiovisual e ferramentas TIC.
O contido teórico será impartido nas clases expositivas, utilizando todos os medios técnicos dispoñibles na aula.
En todo caso, empregarase o Campus Virtual como vía de comunicación co alumnado, tanto para facerlle chegar toda a información referente á avaliación da materia, como os materiais que deben ser preparados por parte do alumnado, así como para realizar as entregas dos traballos que formarán parte da avaliación.
As actividades interactivas serán de varios tipos: (1) Análise de casos, exercicios, traballos e simulacións para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as competencias específicas (a nivel elemental) necesarias para superar a materia. (2) Dinámicas de grupo pequeno, nas que ademais de desenvolver as competencias específicas relacionadas directamente cos contidos da materia, practicaranse as habilidades de comunicación oral. Ademais de todo isto, ao longo do curso o alumnado poderá participar na realización de experimentos e estudos relacionados coa materia, así como realizar varias lecturas obrigatorias.
Débese asistir como mínimo ao 80% das clases interactivas e expositivas para poder superar a materia.
A avaliación da materia é o resultado do rendemento do/a alumno/a en:
1. O exame final que valerá o 70% da cualificación final. O exame constará de dúas partes: (a) unha parte tipo test e (b) preguntas curtas.
2. A cualificación obtida na realización de actividades prácticas (exercicios, traballos, lecturas). Esta parte valerá un 30% da cualificación final.
Será necesario aprobar o exame para poder superar a materia.
Lectura, estudo e preparación do material: 42
Lectura previa, análise e discusión do material. Informes individuais: 20
Realización do traballo: 40
Total horas de traballo persoal: 102
Se o alumno non ten ningún coñecemento previo sobre os contidos da materia, recoméndase que ademais de seguir puntualmente as clases lea o material bibliográfico que se presenta no programa.
Damaris Cuadrado Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Correo electrónico
- damaris.cuadrado [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Alexandra Martinez Gomez
- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Correo electrónico
- alexandra.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Axudante Doutor LOSU
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Martes | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Mércores | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula 4 |
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
Xoves | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Venres | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula 4 |
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
10.01.2025 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
25.06.2025 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |