Créditos ECTS Créditos ECTS: 30
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 495 Clínicos EEES: 255 Total: 750
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Campus Lugo
Áreas: Escola Universitaria de Enfermaría [L]
Centro Escola Universitaria de Enfermaría
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Según establece la Memoria del Grado de Enfermaría son:
Integrar en la práctica profesional los conocimientos, habilidades y actitudes de la Enfermería, basados en los principios y valores, asociados a las competencias específicas y genéricas que integran las Prácticas Tuteladas V.
Incorporar el proceso de atención de enfermería como metodología científica.
Planificar los cuidados de enfermaría. Planificar, ejecutar y evaluar el plan de cuidados, desde la integración en el equipo de salud.
Aplicar los métodos y procedimientos básicos necesarios para el cuidado de los pacientes hospitalizados.
Aplicar el proceso de Atención de Enfermería como método para la administración de cuidados a pacientes hospitalizados, demostrar capacidad de trabajo en un equipo interdisciplinar.
Desarrollar habilidades comunicativas con la persona atendida, su familia y el equipo de trabajo.
Demostrar el cumplimiento y aplicación del código deontológico y los principios éticos en su práctica profesional.
Plan de actuación nas unidades de enfermaría que se realizan en centros e dispositivos do Sistema Sanitario Público de Galicia coa finalidad de adquirir as competencias e alcanzar progresivamente os resultados indicados (obxectivos)
Protocolos das unidades
Páxinas web rede pública Centros Hospitalarios do Sistema Nacional de Saúde nos que se atopan dispoñibles: protocolos e plans de coidados; guías de consenso.
Nanda Internacional. Diagnósticos enfermeros. Definiciones y clasifiación 2015-2017. Madrid: Elsevier. 2015
Pérez, P. E., Sánchez, J. M. R., Formatger, D. G., & Fernández, M. G. Investigación en metodología y lenguajes enfermeros. Elsevier España. 2016
Pino Casado, R. del., & Universidad de Jae769;n. Servicio de Publicaciones. Visita domiciliaria en enfermería familiar y comunitaria. Jaén: Universidad de Jaén, Servicio de Publicaciones. 2015
Herdman T, Diagnósticos enfermeros. Definiciones y clasificación 2009-2011. Barcelona. Elsevier. 2010
Le Mone P, Burke K. Enfermería Médico-Quirúrgica. Pensamiento crítico en la asistencia del paciente. Vol I y II. 4ª Edición. Madrid: Editorial Pearson, 2009
Wilkinson JM, Ahern NR. Manual de diagnósticos de enfermería. 9ª Edición. Madrid: Editorial Pearson, 2008.
Lewis S.H, Heitkemper M.M y Dirksen S.R. Valoración y cuidados de Problemas clínicos. Enfermería Médico-Quirúrgica. Vol I y II. 6ª ed. Madrid: Mosby, 2004.
B. KOZIER, G.ERB, K.BLAIS, J.M. WILKINSON: Manual Clínico de Fundamentos de Enfermería. 5ª edición. Mc Graw-Hill-Interamericana. Madrid 1998.
Rosalinda Alfaro-LeFevre: Aplicación del proceso enfermero. Fomentar el cuidado en colaboración. 5ª edicición. Masson. Barcelona 2003.
MARYLYNN E. DOENGES, MARY FRANCES MOORHOUSE, ALICE C. MURR. : Planes de Cuidados de Enfermería. 7ª edición. Mc Graw-Hill- Interamericana. México 2008.
Bibliografía complementaria
BRUNNER, L.S. y SUDDARTH, D.S.: Enfermería médico-quirúrgica. Interamericana. Mc Graw-Hill. México 2004.
SHEEHY.: Manual de Urgencia de Enfermería. 6ª edición. Elsevier Mosby. Madrid 2007.
Enlaces Internet:
Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad https://www.msssi.gob.es/
Organización Mundial da Saúde www.who.int
Fundación para el desarrollo de la Enfermería http://www.fuden.es www.fisterra.com
Herdman T, Diagnósticos enfermeros. Definiciones y clasificación 2009-2011. Barcelona. Elsevier. 2010
LeMone P, Burke K. Enfermería médico-Quirúrgica. Pensamiento crítico en la asistencia del paciente. Vol I y II. 4ª Edición. Madrid: Editorial Pearson, 2009
Wilkinson JM, Ahern NR. Manual de diagnósticos de enfermería. 9ª Edición. Madrid: Editorial Pearson, 2008.
Lewis S.H, Heitkemper M.M y Dirksen S.R. Valoración y cuidados de Problemas clínicos. Enfermería Médico-Quirúrgica. Vol I y II. 6ª ed. Madrid: Mosby, 2004.
B. KOZIER, G.ERB, K.BLAIS, J.M. WILKINSON: Manual Clínico de Fundamentos de Enfermería. 5ª edición. Mc Graw-Hill-Interamericana. Madrid 1998.
Rosalinda Alfaro-LeFevre: Aplicación del proceso enfermero. Fomentar el cuidado en colaboración. 5ª edicición. Masson. Barcelona 2003.
MARYLYNN E. DOENGES, MARY FRANCES MOORHOUSE, ALICE C. MURR. : Planes de Cuidados de Enfermería. 7ª edición. Mc Graw-Hill- Interamericana. México 2008.
Bibliografía complementaria
BRUNNER, L.S. y SUDDARTH,D.S.:Enfermería médico-quirúrgica.Interamericana.Mc Graw-Hill. México 2004.
SHEEHY.: Manual de Urgencia de Enfermería. 6ª edición. ElsevierMosby. Madrid 2007.
Enlaces Internet:
Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad https://www.msssi.gob.es/
Organización Mundial da Saúde www.who.int
Fundación para el desarrollo de la Enfermería http://www.fuden.es www.fisterra.com
De acordo co estipulado no anexo da ORDE CIN/2134/2008 de 3 de xullo pola que se establecen os requisitos para a verificación dos Títulos Universitarios Oficiais que habiliten para o exercicio da profesión de Enfermeiro, os obxectivos e as competencias que os estudantes deben adquirir en relación coas Prácticas Tuteladas son:
Incorporar os valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico, integrando na práctica profesional os coñecementos, habilidades e actitudes da Enfermería, baseados en principios e valores, asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e nas materias que conforman o Título.
Escenario 1 (normalidad adaptada)
Garantirase a formación práctica mediante a participación activa do alumnado no Plan de Atención de Enfermería (PAE), a través do cal, realizará a valoración, diagnóstico e execución de coidados enfermeiros segundo protocolos estandarizados de coidados.
As actividades formativas axustaranse en horas aos créditos ECTS, indicados na táboa 51-I para cada unha das materias baixo a denominación de “Prácticas Tuteladas”.
A metodoloxía de ensino será mediante a interacción alumnado-paciente baixo a supervisión dos titores clínicos O alumnado ademais contará coa ferramenta de ensinanza-aprendizaxe do programa GACELA que é o utilizado nos centros e dispositivos do Sistema Sanitario Público Galego. Para a utilización de dito programa a Subdirección Xeral de Docencia e Investigación da Dirección Xeral de Aseguramento e Planificación Sanitaria da Consellaría de Sanidade da Xunta de Galicia, habilitará o acceso dos estudantes a un módulo formativo.
As prácticas tuteladas serán realizadas nos centros e dispositivos do sistema sanitario público galego. Os centros e dispositivos asistenciais son os centros que dependen da Xerencia de Xestión Integrada de Lugo Cervo e Monforte de Lemos
- Hospital Universitario Lucus Augusti
- Hospital de Burela
- Hospital de Monforte
- Hospital de Calde
- Centros de Saúde: CAP Milagrosa, CAP Fingoy, CAP San Roque, CAP Praza do Ferrol, CAP Illas Canarias, CAP de Monforte, CAP de Burela, CAP Sarria, CAP Vilalba (todos situados na provincia de Lugo).
No caso de que non poidan realizar as prácticas no escenario 1 (normalidade adaptada), a información relacionada cos escenarios 2 e 3 descríbese na sección de observacións.
INDICACIÓNS PARA A AVALIACIÓN:
Escenario 1 (normalidad adaptada)
1.-O/a profesor/a avaliará entre as competencias citadas aquelas que se poidan alcanzar nas unidades onde está o/a alumno/a. Terase en conta as normas xerais das prácticas tuteladas.
2.- A cualificación de cada competencia farase nunha escala de 0-10:
Criterios de avaliación
- Informe de avaliación dos titores clínicos: É un instrumento de avaliación de competencias cumprimentado polos titores clínicos responsables da formación do alumno, nos diferentes centros onde os estudantes realizan as Prácticas Tuteladas (Hospitais e Atención Primaria) que representa un 70% dá puntuación total.
- Diario Reflexivo. É o instrumento no cal o estudante rexistra, tras unha análise reflexiva, os coñecementos, habilidades e actitudes referentes a situacións que experimentan durante a realización das súas prácticas clínicas. Representa ou 30% dá puntuación total. O estudante deberá superar os dous apartados
- Asistencia obrigatoria.
Tal e como se fai referencia na memoria do Grao de Enfermería (punto 4) Planificación e mecanismos para garantir as prácticas tuteladas; apartado 5.1.).
Cada centro asistencial onde se vaia a realizar a formación práctica designará a figura dos titores clínicos (que en ningún caso será equiparable á figura do profesor) con titulación académica suficiente, baixo cuxa supervisión realizará as prácticas cada alumno/a e que, xunto co profesor coordinador desta materia, designado pola Escola de Enfermaría, serán os encargados do seguimento e control da formación dos alumnos durante o seu período de prácticas. Por outra banda, existe a participación do titor no proceso de avaliación do alumnado a través do informe de avaliación.
Verificarase comunicación á Comisión de Prácticas e se é necesario á Subdirección Xeral de Docencia e Investigación Sanitaria, das posibles incidencias ocorridas durante as estancias de formación práctica.
Na avaliación das competencias terase en conta que as equivalencias entre as escalas de cualificación e os graos de dominio da competencia son:
Grao 1 = Suspenso (0-4.9 – F/Fx (Fail)
Non se esforza por adquirir a competencia e non demostra tela adquirida ou o fai rara vez.
Grao 2 = Aprobado (5-6,9) – E (Sufficient)/D (Satisfactory)
Estuda, se forma e demostra que aplica algunhas veces a competencia.
Grao 3 = Notable (7-8,9) –C (Goog)
Aprendeu a competencia e na súa conduta demostra que se aplica.
Grao 4 = Sobresaliente / Matrícula de honor (9-10) – B (Very good) A (Excellent)
Ten integrada a competencia nos seus hábitos de conduta.
No caso de que non poidan realizar as prácticas no escenario 1 (normalidade adaptada), a información relacionada cos escenarios 2 e 3 descríbese na sección de observacións.
25 horas de traballo presencial por crédito.
É esencial ler as regras da práctica supervisada da EUE Lugo .
Requírese:
- Tarxeta de identificación.
- Firma do Documento de Confidencialidade (recoller na Secretaría da Escola Universitaria de Enfermaría).
- Cumprimento da Normativa de Prácticas Tuteladas e seguimento do Protocolo de accidentes
REQUISITOS PREVIOS:
O ESTUDANTE PARA REALIZAR AS PRÁCTICAS TUTELADAS V DEBE DE TER SUPERADAS AS MATERIAS DE PRACTICAS TUTELADAS III E PRACTICAS TUTELADAS IV
Coordinador da materia:
Mario Alberto Rivas Carro marioalberto.rivas [at] usc.es (marioalberto[dot]rivas[at]usc[dot]es)
PLAN DE CONTINXENCIA:
A competencia para autorizar o acceso dos estudantes aos centros sanitarios é da autoridade sanitaria (Consellería de Sanidade, SERGAS), polo que o devandito acceso queda supeditado a antedita autorización. Esta autorización sempre se dou por suposta e nunca supuxo unha limitación para a realización das prácticas clínicas, pero nun contexto de pandemia non podemos descartar dificultades de acceso, como así ocorreu no segundo semestre do curso 2019-20.
A práctica clínica é insubstituíble. Calquera medida que poidamos tomar será un intento de “salvar” un proceso docente nunha situación nunca antes vivida no pasado recente. É esta situación excepcional a que obriga a tomar decisións excepcionais para salvagardar a saúde da poboación da maneira o mais eficaz posible.
En calquera caso a superación da materia requirirá dun mínimo do 50% das horas de prácticas previstas, non podendo descartarse a extensión do horario e do calendario de prácticas para poder completar a actividade formativa, sen prexuízo da normativa xeral que a USC estableza.
Escenario 2: Distanciamento
No Escenario 2 a autoridade sanitaria podería limitar a realización da práctica clínica nos hospitais ou decretar incluso a suspensión da mesma.
Neste contexto se a situación o esixira, podería reducirse a presencialidade ata o 50%, acudindo ao hospital en subgrupos en días ou semanas alternas ou outras opcións de acordo ás indicacións da autoridade sanitaria. A simulación Básica e Avanzada e actividades non presenciais como elaboración de traballos, resolución de casos e outros constitúen ferramentas útiles neste escenario. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams…)”.
Neste contexto non se pode descartar a extensión do horario e do calendario de prácticas para poder completar a actividade formativa, sen prexuízo da normativa xeral que a USC estableza.
Escenario 3: peche das instalacións.
No Escenario 3 a autoridade sanitaria podería decretar a suspensión da práctica clínica. Neste contexto podería reducirse a presencialidade ata o 50%. A simulación Básica e Avanzada e actividades non presenciais como elaboración de traballos, resolución de casos e outros constitúen ferramentas dispoñibles. Para iso, empregaranse ferramentas e plataformas institucionais (Aula Virtual-Moodle e Microsoft Teams…)”.
Neste contexto non se descarta a extensión do horario e do calendario de prácticas para poder completar a actividade formativa, sen prexuízo da normativa xeral que a USC estableza.
Avaliación:
Escenarios 1 e 2. As probas finais terán carácter presencial no escenario 1, e sempre que sexa posible no escenario 2.
Escenario 3. As probas finais levaranse a cabo empregando recursos telemáticos da maneira que dispoña o coordinador da materia en función da situación. No caso de que se considerase necesario, poderíase realizar unha proba final oral en casos concretos de alumnos con dificultades técnicas.
Mario Alberto Rivas Carro
Coordinador/a- Departamento
- Campus Lugo
- Área
- Escola Universitaria de Enfermaría [L]
- Correo electrónico
- marioalberto.rivas [at] usc.es
- Categoría
- Non Aplicable
Mércores | |||
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10:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Galego | ESCOLA ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1B |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Galego | ESCOLA ENFERMERÍA LUGO - AULA Nº 1B |