Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 90 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 30 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Xeografía Humana
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Desenvolvemento de capacidades na análise e xeración de cartografía da paisaxe.
Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. Saber comunicar as conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
Coñecer e aplicar a lexislación, regulamentos e normativas legais en vigor que sexan de aplicación en virtude dos contidos dos estudos de Grao.
Capacidade para facer crítica dos éxitos, os erros e resultados propios e alleos, e para responsabilizarse en adquirir e transmitir coñecementos.
Capacidade para expresarse correctamente na terminoloxía propia da Paisaxe
A representación espacial na paisaxe.
Técnicas cartográficas aplicadas.
Cartografía das Unidades de Paisaxe.
Valoración da Paisaxe: Calidade Visual e Fraxilidade Visual. Concas visuais e Unidades Intrínsecas de Paisaxe.
Dinámicas Territoriais e Valores Intangibles
BÁSICA
- Swanwick, C (dir.) 2013. Guidelines for Landscape and Visual Impact Assessment. Third edition. Routledge. ISBN 978-0-415-68004-2
-Estévez, X., Fernández, Mª J. (Eds.) (2007): Territorio, paisaxe e identidade: foros do instituto de estudos dás identidades Santiago de Composte
-Guitián Rivera, L. e Lois González, R. (coords.) (1996): Actividade humana e cambios recentes na paisaxe. Consellería de Cultura. Xunta de Galicia. Santiago de Compostela.
-Pérez Alberti, A. (dir.) (1986): A Xeografía: ou espazo xeográfico e ou home. Biblioteca Básica dá Cultura Galega, nº1, Editorial Galaxia. Vigo.
-Pérez Alberti, A. (Coord.). 2001. As Paisaxes de Galicia. Museo de Pobo Galego. Santiago de Compostela.
-Pérez Alberti, A.; Guitián Rivera,L., Ramil Rego, P. (eds.) (1993): A evolución da paisaxe nas montañas da contorna dos camiños xacobeos. Xunta de Galicia. Santiago de Compostela.
-Ramil Rego, P. et ao.(2005): A expresión territorial da biodiversidade. Paisaxes e hábitats. IBADER, Universidade de Santiago de Compostela
COMPLEMENTARIA
-Ward Thomas, Jack. (dir.) 1995. Landscape Aesthetics. A Handbook for scenery management. United States Department of Agriculture.
-Johnson, S. (2003): Sistemas emerxentes, que teñen en común formigas, neuronas, cidades e software?. FCE, México.
-Lorenz, E.N. (1995): A esencia do caos. Un modelo científico para a disparidade da natureza. Debate. Madrid.
-Margalef, R. (1980): A biosfera. Entre a termodinámica e o xogo. Omega. Barcelona.
-Ruddiman, W.F. (2008): O tres xinetes do cambio climático. Unha historia milenaria do home e o clima.
-Santos, M. (1996): Metamorfose do espazo habitado. Oikos-Tau. Barcelona.
-Tricart, J.(1972): A terra un planeta vivente. Akal-Universitaria. Madrid.
-Bertrand, C.; Bertrand, G. (2006): Xeografía do Medio Ambiente. O Sistema GTP: Geosistema, Territorio e Paisaxe. Universidade de Granada. Granada.
-Bolós i Capdevila, Mª. de (dir.) (1992): Manual de Ciencia da Paisaxe. Teoría, métodos e aplicacións. Masson. Barcelona.
-Burel, F., Baudry, J. (2001): Ecoloxía da paisaxe. Concepto, métodos e aplicacións. Mundi-Prensa. Madrid.
-Busquets, J., Cortina, A. (Coords). (2008): Xestión da Paisaxe. Manual de protección, xestión e ordenación da paisaxe. Editorial Ariel. Barcelona.
-Español Echániz, I. (2009): A paisaxe, da percepción á xestión. Liteam. Madrid.
-Folch, R. (coord.) (2003): O territorio como sistema. Concepto e métodos de ordenación. Diputació de Barcelona. Barcelona.
-Forman, R.T.T. and Godron, M. (1986): Landscape ecology. John Wiley and Sons. New York.
-González Bernáldez, F. (1981): Ecoloxía e Paisaxe. Ed. Blume. Madrid.
Hervás Máis, J. (2009): Ordenación do territorio, urbanismo e protección da paisaxe. Bosch. Barcelona.
-Maderuelo, J. (2005): A paisaxe xénese dun concepto. Abada. Madrid.
-Martínez de Pisón, E. (2009): Miradas sobre a paisaxe. Editorial Biblioteca Nova. Madrid.
-Mata, R.; Tarroja, À. (Coords.): 2006. A paisaxe e a xestión do territorio. Criterios paisaxísticos na ordenación do territorio e o urbanismo. Diputació de Barcelona. Xarxa de municipis .
-Muñoz, F. (2008): UrBANALización. Paisaxes comúns, lugares globais. Gustavo Gili. Barcelona.
-Nogué, J. (ed.) (2007): A construción social da paisaxe. Ed. Biblioteca Nova. Madrid.
-Roger, A. (2007): Breve tratado da paisaxe. Ed. Biblioteca Nova. Madrid.
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da
educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén
algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as
competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro de
a súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo)
para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non
especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores
cun alto grao de autonomía
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. Capacidade
de análise e síntese. Capacidade para o razoamento e a argumentación. Capacidade para elaborar e presentar un texto organizado
e comprensible. Capacidade para realizar unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente.
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio
da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. Habilidade no manexo de tecnoloxías da información e da
comunicación (TIC). Capacidade para obter información adecuada, diversa e actualizada. Utilización de información bibliográfica
e de Internet.
CT3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a
perspectiva de xénero. Capacidade para traballar en grupo e abarcar situacións problemáticas de forma colectiva.
CT8 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
Durante o desenvolvemento da materia farase uso das seguintes metodoloxías docentes:
• Leccións maxistrais participativas
• Prácticas
• Exposición de traballos prácticos
• Práctica en campo
A totalidade da docencia, tanto expositiva como interactiva, así como as tutorías e saída de campo, terán lugar de modo presencial de acordo co horario oficial.
As metodoloxías citadas serán complementadas polas seguintes:
• Utilización da aula virtual (Moodle).
• Aprendizaxe baseada na resolución de casos prácticos e proxectos.
• Tutorías individualizadas e colectivas.
• Traballo autónomo e estudo independente dos alumnos.
• Avaliación de competencias mediante exercicios de control.
Terase en conta a asistencia a clase cun mínimo do 80% de asistencia ás clases programadas no horario, incluíndo a saída de campo (obrigatoria), para poder superar a materia.
Os criterios de avaliación son os seguintes:
• Exame escrito teórico práctico nas datas oficiais (20%).
• Prácticas das clases interactivas e saída de campo (70%).
• Participación (10%).
Para superar a materia será necesario (i) ter entregadas todas as prácticas, (ii) alcanzar unha nota mínima de 4 puntos sobre 10 en prácticas e exame, e (iii) alcanzar unha nota mínima de 5 puntos sobre 10 no conxunto da materia. En segunda convocatoria poderase concorrer soamente coa parte suspensa. No caso de repetir materia, non se conservan as partes previamente superadas, é dicir, é necesario concorrer con toda a materia.
Valórase moi favorablemente unha actitude positiva e activa ante a aprendizaxe, así como a participación nas clases e saída de campo.
No caso de que sexa concedida oficialmente dispénsaa de asistencia a clase ou saída de campo, o alumnado terá que facer o exame da materia, mentres que a parte interactiva deberá ser compensada cun traballo específico.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 6 créditos que, de acordo coas horas de docencia expositiva e interactiva da materia, están repartidos equilibradamente entre teoría, práctica e actividade academicamente dirixida non presencial na clase.
Na Universidade de Santiago de Compostela un crédito ECTS equiparase a 25 horas de traballo do estudante (estas horas contemplan todas as actividades formativas dunha materia: clases maxistrais, clases de seminario e laboratorio, traballo autónomo do estudante, avaliación).
Esta equivalencia está de acordo coa norma estatal (obrigatoria en toda España) que regula o crédito ECTS (Real Decreto 1125/2003 pdf), que permite un rango entre 25 e 30 horas.
Que os estudantes dispoñan de acceso a un computador persoal no que instalar as aplicacións de análises utilizadas na aula para facilitar a realización das tarefas asignadas ao longo do curso. Todas estas aplicacións, no entanto, estarán tamén instaladas nas aulas de informática que o Centro pon a disposición do alumnado.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
David Santomil Mosquera
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Correo electrónico
- david.santomil [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Alejandro Otero Varela
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Correo electrónico
- alejandrootero.varela [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia