Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 15 Clase Expositiva: 5 Clase Interactiva: 10 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Análise Xeográfica Rexional
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia proporciona unha comprensión conceptual e analítica dos principais desafíos, retos e concepcións que existen respecto a a gobernanza urbana, así como as principais formulacións teóricas e aplicación práctica do principio do dereito á cidade.
1. DESAFÍOS E RETOS URBANOS NO SÉCULO XXI.
1.1. As contornas urbanas e as súas problemáticas sociais e económicas
1.2. Desafíos sociais nas contornas urbanas atlánticas: vulnerabilidade social e respostas institucionais
1.3. Movementos sociais en contornas urbanas
2. A GOBERNANZA URBANA
2.1. Relación entre planificación territorial, planificación e gobernanza urbanas
2.2. Historia do goberno da cidade
2.3. Evolución dos paradigmas da gobernanza urbana
2.4. Metodoloxías e propostas actuais na gobernanza urbana: o caso das cidades atlánticas
2.5. Procesos participativos no goberno da cidade
3. O DEREITO Á CIDADE
3.1. Aproximacións epistemológicas ao dereito á cidade: de Lefebvre á actualidade
3.2. O uso do concepto do dereito á cidade por parte de movementos sociais
3.3. Dereito á cidade e gobernanza urbana: converxencias e diverxencias.
.
Attoh, K. A. (2011). What kind of right is the right to the city?. Progress in human geography, 35(5), 669-685.
Blanco, I. (2009). Gobernanza urbana y políticas de regeneración: el caso de Barcelona. Revista Española de Ciencia Política, 125-146.
da Cruz, N. F., Rode, P., & McQuarrie, M. (2019). New urban governance: A review of current themes and future priorities. Journal of Urban Affairs, 41(1), 1-19.
Harvey, D. (2008). The right to the city. New Left Review
Lois González, R.C., González Pérez, J.M., Escudero Gómez, L.A. (2012). Los espacios urbanos. El estudio geográfico de la ciudad y la urbanización. Madrid, Biblioteca Nuova.
Marcuse, P. (2014). Reading the Right to the City. City, 18(1), 4-9.
Martí-Costa, M., & Tomàs Fornés, M. (2016). Crisis y evolución de la gobernanza urbana en España. Ciudad y Territorio. Estudios Territoriales, 188, Pp. 187-199.
Merrifield, A. (2011). The right to the city and beyond: notes on a Lefebvrian re-conceptualization. City, 15(3-4), 473-481.
Pierre, J. (2011). The politics of urban governance. Bloomsbury Publishing.
Somoza Medina, J. (2013). Gobernanza urbana, competitividad y procesos de renovación en las ciudades medias españolas. Boletín de la Asociación de Geógrafos españoles. 61, 47-66.
Seixas, J. (2008). Dinámicas de gobernanza urbana y estructuras del capital socio-cultural en Lisboa. Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles. 46, 121-142.
Competencias xerais
CX1 - Ser capaz de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
CX2 - Adquirir coñecementos, ferramentas e recursos de alto nivel para cubrir as expectativas investigadoras e profesionais do estudantado e da sociedade no relativo ao estudo da Ordenación, Planificación e Gobernanza das cidades.
CX3 - Manexar conceptos, métodos e ferramentas propias da investigación na análise urbanística para fins específicos.
CX4 - Recoñecer a necesidade de desenvolver unha propia perspectiva crítica cos procesos de gobernanza urbana.
Competencias específicas
CE.1.- Comprender e identificar as demandas ou necesidades das persoas, a fin de obter conclusións e formular alternativas que respondan os problemas relacionados coa transformación e organización do espazo urbano.
CE.2.- Innovar nos procesos de planificación urbana e resolver os problemas de vivir baixo unha perspectiva humanista e social, con especial atención ao consumo racional e responsable do chan para urbanizar.
CE.3.- Intervir na análise global do desenvolvemento social das cidades.
CE.4.- Propoñer medidas de diagnóstico de situacións e establecemento de plans e propostas de intervención para alcanzar as metas sociais
Durante as clases expositivas (seminarios), o profesorado adoptará un método expositivo para explicar os contidos da materia co obxectivo de facilitar un conxunto de información con alcance concreto. Durante as clases prácticas, a metodoloxía docente baséase nunha aprendizaxe baseada en problemas a partir do estudo de casos e/o a análise de textos, por tanto, exporase alumnado un escenario de traballo, real ou ficticio, que presenta unha determinada problemática. O alumnado debe aplicar os coñecementos teórico-prácticos da materia para buscar unha solución á cuestión ou cuestións expostas. Ademais, o profesorado atenderá ao alumnado en sesións de titorías individualizadas e/o en grupo dedicadas á orientación no estudo e a resolución de dúbidas sobre os contidos e traballos da materia.
Sistema de avaliación A avaliación para a primeira e a segunda oportunidade desagrégase en dous compoñentes obrigatorios:
- Avaliación continua das actividades prácticas interactivas presenciais: e valerá o 50% da nota final. Consistirá na entrega de documentos curtos e/o exposicións orais, así como a realización de prácticas de campo ao longo da duración do curso.
- Traballo ou proxecto final da materia neste compoñente avaliarase a redacción do traballo final que valerá o 50% da materia. Trátase dun traballo longo que deberá abordar polo menos un dos temas centrais da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC. Para o alumnado con dispensa académica concedida ou repetidor, requiriranse entregas equivalentes ás do alumnado sen dispensa
A materia ten unha carga de traballo persoal de 75 horas (3 ECTS), entre clases presenciais (seminarios, clases interactivas, etc.) e actividades non presenciais (lecturas, realización de traballos, etc.).
- Dedicar de forma continua ao longo do curso un tempo de estudo acomodado aos contidos.
- Para dúbidas sobre a materia, contactar co equipo docente para solicitar titorías.
- Manter unha perspectiva crítica durante o estudo da materia.
- Revisar o Campus Virtual para estar ao día co material e as tarefas asignadas. •
- Entregar as tarefas en tempo e forma a través do Campus Virtual.
Ismael Yrigoy Cadena
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Análise Xeográfica Rexional
- Correo electrónico
- ismael.yrigoy [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Cristina Botana Iglesias
- Departamento
- Xeografía
- Área
- Análise Xeográfica Rexional
- Correo electrónico
- cristina.botana.iglesias [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Programa Juan de la Cierva