Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 54 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 7 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
Que os alumnos sexan capaces de:
-Describir os aspectos das leis físicas que predominan no comportamento de sistemas de dimensións nanométricas.
-Definir que métodos de construción de nanoestructuras deben elixirse en función das propiedades desexadas.
-Describir algúns métodos para a síntese de nanopartículas e nanomateriales.
-Describir algúns métodos para a modificación superficial de nanopartículas.
-Explicar o fenómeno de autoensamblaje, describir os distintos procedementos dispoñibles para conseguilo.
-Coñecemento das actuais e potenciais aplicacións da nanotecnología.
Tema 1. Introdución e perspectiva histórica sobre materiais avanzados:
1. Sentido do Tema
Neste primeiro tema realizarase unha introdución histórica sobre o desenvolvemento dos nanomateriales. Establecerase unha clasificación dos materiais, así como unha breve descrición dos campos de actividade dos diferentes nanomateriales.
2. Epígrafes do Tema
1.1. Concepto de "material"
1.2. Posibles clasificacións de materiais. Materiais non moleculares vs materiais moleculares.
1.3. Distintos campos de actividade no ámbito de materiais avanzados.
3. Materiais e Bibliografía
A.R. West: "Solid State Chemistry and its Applications". Wiley, 2 ed., 2014
C. N. R. Rao, Chintamani Nagesa Ramachandra Rao ?New Directions in Solid State Chemistry?. 2nd edition, Cambridge University Press, 1997
4. Actividades a desenvolver
Clases teóricas e de seminarios.
Tema 2. Estratexias na procura de novos materiais:
1. Sentido do Tema
Neste tema abordaranse as diferentes estratexias na síntese de nanomateriales, con especial atención a aqueles que nos permitan un control na estrutura e composición.
2. Epígrafes do Tema
2.1. Cambios de estrutura e composición
2.2. Síntese de novas composicións
2.3. Cambios na microestructura e no tamaño de partícula
2.4. Cambios no procesado e outras estratexias
3. Materiais e Bibliografía
Ou. Schubert, N. Hüsing: "Synthesis of Inorganic Materials". Wiley-VCH, 2 ed., 2004.
K. T. Ramesh: "Nanomaterials: Mechanics and Mechanisms", Springer-Verlag, 2009.
D. Vollath: "Nanomaterials: an introduction to synthesis, properties and applications". Weinheim, Wiley-VCH, 2013.
4. Actividades a desenvolver
Clases teóricas e de seminarios.
Tema 3. Nanoquímica e nanomateriales.
1. Sentido do Tema
Neste tema introduciranse os nanomateriales e os principais métodos de sínteses
2. Epígrafes do Tema
3.1. Introdución á Nanoquímica. Relación superficie/volume. Nanomanipulación.
3.2. Síntese coloidal de nanomateriales. Métodos Top-Down: disgregación e litografía. Métodos Bottom-Up: evaporación e química en disolución.
3. Materiais e Bibliografía
C.N. R. Rao and B. Raveau, "Transition metal oxides", John Wiley
BÁSICA:
- G. A. Ozin, Nanochemistry: A Chemical Approach to Nanomaterials, 2005
- D. Vollath: "Nanomaterials: an introduction to synthesis, properties and applications". Weinheim, Wiley-VCH, 2013.
- Kenneth J. Klabunde (Ed.): “Nanoscale materials in chemistry”. Wiley-Interscience, New York, 2001.
COMPLEMENTARIA:
-A.R. West: "Solid State Chemistry and its Applications". Wiley, 2 ed., 2014
-C. N. R. Rao, “New Directions in Solid State Chemistry”. 2nd edition, Cambridge University Press, 1997
-U. Schubert, N. Hüsing: "Synthesis of Inorganic Materials". Wiley-VCH, 2 ed., 2004.
- K. T. Ramesh: "Nanomaterials: Mechanics and Mechanisms", Springer-Verlag, 2009.
-C.N. R. Rao and B. Raveau, “Transition metal oxides”, John Wiley & Sons,1998.
- P. Gómez-Romero, C. Sanchez “Functional Hybrid Materials” (eds.), Wiley-VCH, 2003,
-G. Schmid, Clusters and colloids: from theory to applications, 1994
-D.L. Feldheim, C.A. Foss Jr., Metal Nanoparticles, 2001
-G. Schmid, Nanoparticles. From Theory to Application, 2004
-Brongersma, M. L.; Kik, P. G. Surface plasmon nanophotonics, Springer, 2007.
-Shalaev, V. M.; Kawata, S. Nanophotonics with surface plasmons, Elsevier, 2007.
- G. Cao: "Nanostructures and Nanomaterials: Syntesis, Properties and Applications". Imperial College Press, 2004.
ompetencias básicas e xerais.
CG2 - Identificar información da literatura científica utilizando as canles apropiadas e integrar dita información para suscitar e contextualizar un tema de investigación
CG3 - Valorar a responsabilidade na xestión da información e do coñecemento no ámbito da Química Industrial e a Investigación Química
CG4 - Demostrar habilidade de analizar, describir, organizar, planificar e gestionar proxectos
CG5 - Utilizar terminología científica en lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto da profesión química
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complejidad de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo
Competencias transversales
CT1 - Elaborar, escribir e defender públicamente informes de carácter científico e técnico.
CT3 - Traballar con autonomía e eficiencia na práctica diaria da investigación ou da actividade profesional.
CT4 - Apreciar o valor da calidade e mellóraa continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
Competencias específicas
CE4 - Innovar nos métodos de sínteses e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendimiento na industria e na investigación química.
MD1. Clases presenciales teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas
propias da docencia virtual.
MD3. Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos alumnos.
MD5. Tutorías individuais ou en grupo reducido.
MD11. Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes.
A avaliación desta materia farase mediante avaliación continua e a realización dun exame final.
-A avaliación continua terá un peso do 45% na cualificación da asignatura. O resto asignarase ao resultado no exame final, segundo detállase a continuación:
Exame final: 55%
Resolución de problemas e casos prácticos: 20%
Exposición oral (traballos, informes, problemas e casos prácticos: 15%
Asistencia e participación: 5%
Avaliación continua do alumno mediante preguntas e cuestións orais durante o curso: 5%
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, aplicarase o disposto no" Regulamento para avaliar o rendemento académico dos estudantes e revisar as cualificacións ".
Resultado:
Clases presenciales teóricas: 12 horas (100% presencialidad)
Seminarios: 7 horas (100% presencialidad)
Tutorías programadas: 2 horas (100% presencialidad)
Preparación de probas e traballos dirixidos: 18 horas (0% presencialidad)
Estudo persoal do alumno: 36 horas (0% presencialidad)
TOTAL: 75 horas
-É moi importante asistir a todas as clases.
-É imprescindible consultar a bibliografía e tratar de completar con aspectos avanzados os conceptos máis fundamentais que se expliquen na clase.
-O estudante debe repasar os conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema.
-O grado de acerto na resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación do estudante para afrontar o exame final da asignatura.
-Aqueles estudantes que atopen dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben consultar ao profesor, co obxectivo de que este poida analizar o problema e axudar a resolver ditas dificultades.
Maria Magdalena Cid Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Correo electrónico
- mariamagdalena.cid [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3.42 |
24.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |