Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Facultade de Química
Convocatoria:
Docencia: Sen docencia (Extinguida)
Matrícula: Non matriculable
• Asimilar os conceptos fundamentais da xestión técnica e humana de proxectos.
• Coñecer as técnicas e ferramentas necesarias para xestionar un proxecto.
• Formar técnicos que saiban Planificar, Programar, Analizar e Controlar un Proxecto.
• Incrementar a capacidade para planificar, presentar e xestionar proxectos de I+D.
• Coñecer os procesos de preparación, avaliación e xestión de proxectos de investigación.
O proxecto. Aspectos organizativos. Obxectivos. Ciclo de vida. Previsión de Recursos. Planificación (modelo, tarefas e relacións). Programación (duración de actividades). Analise (Cálculo do modelo). Control (comparación de previsións e realización para manter obxectivos: calidade, prazos e custos. Documentación.
Tema 1. Xeralidades dun proxecto.
Concepto. Os proxectos en enxeñaría. Definición e obxectivos dun proxecto. Tipos de proxectos. Etapas de deseño. Ciclo de vida dun proxecto industrial. Aspectos organizativos dun proxecto.
Tema 2. Previsión de recursos.
Previsión de recursos materiais, humanos e económicos. Tamaño dun proxecto. Economía de escala. Estudos previos de viabilidade.
Tema 3. Planificación e programación do proxecto. Fases de iniciación, planificación, execución, comprobación e retroalimentación. Norma ISO 10006. Distribución óptima de recursos humanos e temporais: método do camiño crítico (CPM). Diagramas de Gantt. Análise PERT. Ferramentas informáticas.
Tema 4. Orzamento e avaliación económica de proxectos.
Tipos de custos e distribución, Avaliación económica de proxectos. Fluxos de caixa. Rendibilidade. VAN. TIR. Análise de sensibilidade
Tema 5. Documentación dun proxecto.
Memoria descritiva. Memoria xustificativa: presentación de cálculos. Prego de condicións. Definición e estrutura. Condicións xerais. Condicións particulares.
Tema 6. Proxectos de I D.
Planificación, seguimento e control de proxectos de I D. Técnicas de preparación de proxectos. Xustificación técnica e económica de proxectos de I D.
Cos Castillo, M. de (2007). Teoría General del Proyecto, volumen I: Dirección de proyectos. Editorial Síntesis. Madrid.
Taha, H.A. (2012): Investigación de Operaciones. Novena edición. Pearson Education. Mexico. ISBN: 978-607-32-0796-6; ISBN version e-book: ISBN: 978-607-32-0797-3
Complementaria.
Cos Castillo, M. de (2007). Teoría General del Proyecto, volumen II: Ingeniería de proyectos. Editorial Síntesis. Madrid
Martín Martín, Q. (2003): Investigación Operativa. Editorial Hespérides.
Project Management Institute (2008). Guía de los Fundamentos para la Dirección de Proyectos (Guía del PMBOK®) 4ª edición. http://www.pmi.org/
Plant Design and Economics for Chemical Engineers. M. S. Peters, K.D. Timmerhaus, R. E. West, Ed. McGraw Hill (2004)
http://www.micinn.es" www.micinn.es
http://www.mineco.gob.es/portal/site/mineco/idi" http://www.mineco.gob.es/portal/site/mineco/idi
http://www.cdti.es" www.cdti.es
http://ec.europa.eu/research/fp7" http://ec.europa.eu/research/fp7
http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/h2020-sections" http://ec.europa.eu/programmes/horizon2020/h2020-sections
https://ec.europa.eu/research/participants/portal/desktop/en/home.htmlh…
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
CG1 - Innovar en espazos e áreas do campo de traballo, demostrando iniciativa e espírito emprendedor
CG3 - Valorar a responsabilidade na xestión da información e o coñecemento no campo da Química Industrial e
Investigación química
CG4 - Demostrar a capacidade de analizar, describir, organizar, planificar e xestionar proxectos
CG5 - Usar a terminoloxía científica na lingua inglesa para argumentar os resultados experimentais no contexto de
profesión química
CG6 - Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de organización de información e organización para resolver problemas no
actividade profesional
CG8 - Avaliar a dimensión humana, económica, legal e técnica na práctica profesional, así como o impacto da química na web
ambiente e no desenvolvemento sostible da sociedade.
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade para resolver problemas en contornas
novo ou mal entendido dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinarios) relacionados coa súa área de estudo
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e afrontar a complexidade de formular xuízos baseados
información que, sendo incompleta ou limitada, inclúe reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á
aplicación dos seus coñecementos e xuízos
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS
CE5 - Valorar correctamente os riscos e o impacto ambiental e socioeconómico asociados a substancias químicas especiais
CE6 - Procesos de deseño que impliquen o tratamento ou a eliminación de produtos químicos perigosos
CE9 - Valorar, promover e practicar a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS
CT1 - Elaborar, escribir e defender publicamente informes científicos e técnicos.
CT2 - Traballa en equipo e adáptase a equipos multidisciplinarios.
CT3 - Traballo de forma autónoma e eficiente na práctica diaria de investigación ou actividade profesional.
CT4 - Aprecia o valor da calidade e da mellora continua, actuando con rigor, responsabilidade e ética profesional.
CT5 - Demostrar unha actitude de respecto cara ás opinións, valores, comportamentos e prácticas dos demais
Esencialmente enfocado á aprendizaxe baseada en proxectos reais, de xeito que o programa da materia desenvolverase baixo a combinación dun contido teórico mínimo (clases expositivas) para a adquisición de coñecementos básicos, con aplicación práctica aos estudos de caso (en seminarios) e o desenvolvemento por parte dos estudantes dun caso práctico en grupo (2-3 persoas) de avaliación orzamentaria e económica dun proxecto específico (titorías programadas).
A docencia expositiva e interactiva (seminarios) será presencial. As clases expositivas centraranse en explicar as bases para o desenvolvemento das actividades desenvolvidas nos seminarios. Fomentarase a participación dos estudantes con preguntas e / ou actividades que se puntuarán como parte da avaliación continua. As clases interactivas centraranse na realización de exercicios ou casos prácticos (en Excel) relacionados cos temas 3 e 4 e recollerase unha entrega ao final de cada sesión para contar na avaliación continua. Os envíos serán individuais nalgúns casos e traballo colaborativo (2 persoas) noutros (documento Excel), segundo a actividade.
As titorías realizaranse de xeito presencial sempre
As probas finais serán presenciais, centradas no desenvolvemento de dous exercicios relacionados cos temas 3 e 4.
Empregarase a aplicación USC Campus Virtual para a distribución de todo o material didáctico e complementario considerado de interese para a ampliación dos temas dados na clase, buscando fomentar a aprendizaxe autónoma do alumnado.
As competencias a alcanzar con cada actividade son:
Actividade…………………………… Modalidade…………………… Competencias
Lección maxistral…………………………Expositiva…………………CG1, CG3, CG4, CG5, CG6, CG8, CT3, CT4
Realización de exercicios…………… Interactiva de Seminario… CB7, CB8, CE5, CE6,CE9, CT2, CT3, CT5
Caso práctico……………………………… Titoría grupal…………………… CE6, CE9, CT1, CT2, CT3, CT5
A nota final dos alumnos será a suma de dous elementos:
a) Avaliación continua: 45%. Neste apartado, avaliarase a aprendizaxe do alumno mediante o desenvolvemento dun estudo práctico de orzamento e avaliación económica dun proxecto específico (15%) do que entregarán un Excel cos resultados, a presentación oral do mesmo (5%), a entrega de preguntas / problemas expostos nas clases de seminario (10%) e expositivas (10%) así como a avaliación continua do alumno (5%) mediante preguntas na clase relacionadas cos temas explicados.
b) Exame final: 55%. Os alumnos realizarán un exame con preguntas prácticas que permitan individualizar a nota final.
Será necesario obter unha nota mínima do 40% da nota máxima (4 de cada 10) en cada unha das dúas partes da avaliación (exame continuo e final). A cualificación da avaliación continua comunicaráselle aos estudantes antes da realización do exame.
No caso de non superar a materia na Primeira Oportunidade, o alumno será avaliado de novo da sección b) na Segunda Oportunidade e conservaranse as notas da sección a) anteriormente descritas.
A táboa adxunta resume a distribución das clasificacións
Competencias avaliadas
Avaliación continua 55%
-Traballo grupal 30% CG1, CG6, CG8, CE5, CE6, CE9, CT1, CT2, CT3
-Presentación traballo 10% CG3, CT1, CT2
-Entregables clases e seminarios 10% CG3, CG8, CE9, CT1
-Proactividade e interese 5% CG4, CT5
Exame final 45% CG5, CG6, CT4, CT5
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
A memoria da titulación recolle unha estimación de 51 horas de estudo e traballo persoal do alumno, que sumadas ás 24 horas presenciais, supoñen 75 horas de carga de traballo para esta materia.
Recoméndase a asistencia a clase, o uso da aplicación USC Campus Virtual da materia e o uso de titorías para resolvelas dúbidas que sexan expostas.
Recomendase dispor de coñecemento de uso a nivel básico de Excel para a resolución de exercicios.
Valorarase positivamente a participación activa do alumno nas actividades suscitadas tanto nas clases teóricas como de seminario.
A metodoloxía de ensino estará centrada esencialmente na aprendizaxe baseada en proxectos reais, de maneira que o temario da materia desenvolverase baixo a combinación dun mínimo contido teórico (clases expositivas, 10 horas), coa aplicación práctica a estudos de casos (clases interactivas de seminarios, 12 horas) e o desenvolvemento por parte dos alumnos dun proxecto (2 horas de tutorías programadas).
O idioma de impartición é o castelan/galego mais empregaranse fontes bibliográficas en inglés
Materia optativa pero de carácter obrigatorio para os alumnos que optasen por cursar a especialidade de Química e Economía Industrial.
É necesario o uso do campus virtual.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Sara Gonzalez Garcia
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816806
- Correo electrónico
- sara.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Xoves | |||
---|---|---|---|
12:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2.14 |
23.01.2025 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Inorgánica (1º andar) |