Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 54 Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 6 Total: 75
Linguas de uso Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Inorgánica, Química Física
Áreas: Química Inorgánica, Química Física
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Unha vez cursada a materia Materiais nanoestructurados, espérase que o alumnado sexa capaz de:
• Comprender os principais conceptos da ciencia de nanomateriais.
• Coñecer e comprender as diferentes estratexias para a preparación de coloides e materiais nanoestructurados.
• Lograr unha visión global e multidisciplinar dos nanomateriais.
• Coñecer as aplicacións comerciais e potenciais dos materiais nanoestructurados.
1. Introdución á nanociencia e nanotecnoloxía.
2. Fundamentos dos nanomateriais: clasificación, efectos de tamaño en propiedades ópticas, eléctricas, catalíticas, magnéticas e térmicas, etc.
3. Síntese de nanomateriais: nanomateriais 1-D/2-D e nanomateriais 3-D
4. Autoensamblaxe: principios e aplicacións.
5. Materiais brandos nanoestructurados: bionanomateriais (biopolímeros, ensamblaxes biolóxicos a nanoescala, materiais biomiméticos), materiais nanoestructurados a base de polímeros (compostos de polímeros e nanocompostos), copolímeros de bloque: preparación e aplicacións, materiais híbridos orgánicos/inorgánicos.
Essentials in Nanoscience and Nanotechnology, N. Kumar and S. Kumbhat, 2016 John Wiley & Sons
Advanced Nanomaterials, K. E. Geckeler, H. Nishide, 2010 John Wiley & Sons
Fundamentals, Properties, and Applications of Polymer Nanocomposites, J. H. Koo, 2016 Cambridge University Press.
Introduction to Soft Matter: Synthetic and Biological Self-Assembling Materials. HAMLEY, I. W., Ed. John Wiley & Sons, Chichester, UK. 2007
Nanostructured Materials, Processing, Properties and Applications. 2nd Edition, C. C. Koch Elsevier. 2007.
Physical Properties of Materials. M.A. White, 2n Edition, CRC Press, 2011.
Complementaria
Design of Nanostructures: Self-Assembly of Nanomaterials, H. B. Bohidar, K. Rawat, 2016 John Wiley & Sons
Nanobiomaterials, Nanostructured Materials for Biomedical Applications. 1st Edition. R. Narayan, Woodhead Publishing, 2017.
Competencias Básicas e Xerais:
- CB6: Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto da investigación.
- CB7: Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
- CG1: Saber aplicar os coñecementos adquiridos á resolución de problemas prácticos no
ámbito da investigación e a innovación no contexto multidisciplinar da química
biolóxica e os materiais moleculares.
- CG3: Ser capaces de debater e comunicar as súas ideas, de forma oral e escrita, a públicos
especializados e non especializados (congresos, etc.) dun modo claro e razoado.
- CG7: Ser capaces de traballar en contornas multidisciplinares e colaborar con outros profesionais, tanto en ámbitos nacionais como internacionais.
- CG8: Manexar a bibliografía científica avanzada de fontes primarias e adquirir as ferramentas necesarias para desenvolver a súa interpretación crítica, con capacidade de establecer o estado da arte (“state of the art) de liñas temáticas novidosas nos campos da química biolóxica e os materiais moleculares.
Competencias Transversais:
- CT1: Desenvolver capacidades asociadas ao traballo en equipo: organización, cooperación,
potenciación de esforzos complementarios, saber escoitar, comunicación, flexibilidade e
empatía.
- CT6: Ser capaces de adaptarse aos cambios, sendo capaz de aplicar con iniciativa as tecnoloxías novas e avanzadas e outros progresos relevantes.
Competencias Específicas:
- CE13: Coñecer as magnitudes que determinan as propiedades de materiais na nanoescala.
- CE15: Que os estudantes coñezan os métodos e a utilidade da nanotecnoloxía para o estudo dos procesos de interese médico e biolóxico
A asistencia a clases é obrigatoria e a non asistencia terá un efecto negativo na avaliación. A metodoloxía consiste en:
A) Clases para grupos grandes: sesións dirixidas polo profesor que cobren diferentes aspectos (teoría, problemas e/ou exemplos ...). Os temas tratados nas conferencias basearanse nos contidos da bibliografía recomendada no programa do curso.
B) Clases interactivas (Seminarios): clases nas que se propoñen e discuten temas específicos e exercicios. Nalgúns dos seminarios levaranse a cabo actividades de avaliación. As cualificacións obtidas nestas actividades formarán parte da avaliación do alumno.
C) Titorías: os estudantes asisten a titorías programados polo profesor. Esta actividade implicará a discusión de preguntas ou dificultades relacionadas cos contidos do curso. Esta clase pode incluír actividades de avaliación.
D) Presentacións dos estudantes sobre temas propostos con anterioridade, incluída a discusión cos compañeiros.
*A docencia expositiva e interactiva, as titorías e as probas finais serán presenciales
1. A avaliación da materia consistirá en dúas partes :
1.1. Avaliación continua (50 %), que poderá constar a súa vez de:
• Traballo nos seminarios (40 %)
• Presentación e traballo nas titorías (10 %)
1.2. Exame final (50 %)
2. A avaliación das clases de seminario, as presentacións dos estudantes e as titorías se baseará nos resultados das probas de avaliación realizadas ao longo do cuadrimestre.
3. O exame consistirá en un conxunto de problemas que verifiquen os coñecementos e as competencias do alumno.
Establecese unha puntuación mínima neste exame dun 3,5 sobre 10 para poder realizar a media ca nota da avaliación continua
4. A nota final será o resultado de aplicar a fórmula:
Nota final = máximo(0.5 x N1+ 0.5 x N2, N2)
Onde:
N1 = nota numérica da avaliación continua
N2 = nota numérica do exame final
Avaliación de competencias:
seminarios: CB7, CG3, CG8, CT1, C13, C15
presentacións e titorías: CB6, CB7, CG3, CG7, CG8, CT1, CT7, C13
exame final: CB6, CG3, C13, C15
Traballo presencial na aula:
• Clases expositivas en grupo grande (14 horas)
• Clases interactivas en grupo reducido (Seminarios) (4 horas)
• Titorías en grupo moi reducido (1 hora)
• Presentacións dos estudantes (2 horas)
• Exame final (3 horas)
• Total horas traballo presencial na aula (24 horas)
Traballo persoal do alumno:
• Estudio autónomo, individual ou en grupo (36 horas)
• Preparación de presentacións orais e elaboración dos exercicios propostos (10 horas)
• Actividades na biblioteca (5 horas)
• Total horas traballo persoal do alumno (51 horas)
• É aconsellable asistir ás clases expositivas.
• É importante manter o estudo da materia “ao día”.
• Unha vez finalizada a lectura dun tema no manual de referencia, é útil facer un resumo dos puntos importantes, identificando os conceptos básicos que se deben lembrar e asegurándose de coñecer tanto o seu significado como as condicións nas que se poden aplicar.
A docencia impartirase en inglés
Massimo Lazzari
Coordinador/a- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Teléfono
- 881815723
- Correo electrónico
- massimo.lazzari [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Beatriz Pelaz Garcia
- Departamento
- Química Inorgánica
- Área
- Química Inorgánica
- Correo electrónico
- beatriz.pelaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Naveen Tiwari
- Departamento
- Química Física
- Área
- Química Física
- Correo electrónico
- naveen.tiwari [at] usc.es
- Categoría
- Investigador/a: Programa Marie Curie
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Inglés | Aula Matemáticas (3º andar) |
Venres | |||
16:00-17:30 | Grupo /CLE_01 | Inglés | Aula Matemáticas (3º andar) |
09.01.2025 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Analítica (2º andar) |